Cătălin Drulă: Cîţu mi-a sugerat să renunţăm la transportul public de călători pe calea ferată :”Hai să o închidem!”.

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 12 noiembrie 2021, 12:49 Economie | Industrie Feroviara


Tren al CFR Calatori
Foto: CFR Calatori
Fostul ministru USR PLUS al Transporturilor Cătălin Drulă a susţinut la Profit News că, în contextul discuţiilor despre situaţia financiară dificilă de la CFR Călători, premierul Florin Cîţu i-a sugerat să se renunţe total la transportul public de călători pe calea ferată, scrie news.ro. ”Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, ”Hai să o închidem!”. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată”.


Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a afirmat că premierul interimar Florin Cîţu i-a sugerat să închidă calea ferată, să renunţe la transportul public de călători cu trenul.

Cătălin Drulă a declarat la Profit News, că atunci când a devenit ministrul Transporturilor CFR Călători avea o datorie de 1,3 miliarde, iar salariile în domeniul feroviar întârziau o săptămână.


“Calea ferată e lăsată în paragină de 20 de ani cel puţin. Această decapitalizare şi demoralizare a domeniului se rezolvă doar capitalizând, cu bani. CFR Călători a fost preluat cu 1,3 miliarde datorii dintre care jumătate la furnizori privaţi şi au făcut eforturi să plătească salariul de la o lună la alta. Au avut luni în care în domeniul feroviar au întârziat salariile o săptămână – pentru mine asta e ceva îngrozitor să nu poată oamenii să îşi ia banii – s-au plătit în două tranşe. Totul este într-un megafaliment pe calea ferată şi statul, dacă vrea să facă ceva, trebuie să pună banii, astea au fost discuţiile mele repetate cu Florin Cîţu, care la un moment dat mi-a şi sugerat, ”Hai să o închidem!”. Adică să renunţăm la transportul ăsta public de călători pe calea ferată. Transportă 50 de milioane de călători CFR Călători. Ca să-l scoatem din starea în care este, se poate capitaliza”, a declarat Drulă.


La începutul lunii septembrie, Cătălin Drulă afirma că domeniul feroviar a suferit enorm din lipsă de investiţii, precizând că a făcut tot ce se putea face în condiţii financiare dificile şi cu un premier "ostil" acestui domeniu. El a susţinut că CFR "nu a mai văzut şină nouă de 15 ani".

"Aş vrea să vorbesc şi despre domeniul feroviar, un domeniu care a suferit enorm din lipsă de investiţii, complet decapitalizat, cu şinele lăsate în paragină şi vagoanele şi locomotivele la fel, şi am muncit foarte mult ca să, o dată, să facem ce se poate în condiţii financiare absolut dificile şi cu un premier ostil domeniului feroviar. Repet, un premier complet ostil domeniului feroviar”, a declarat Cătălin Drulă, marţi, într-o conferinţă de presă.

El a explicat de ce nu cumpără locomotive CFR Călători.

"Lumea întreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive. E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privaţi şi 600 de milioane la stat şi în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensaţie, de a depune, în sfârşit am reuşit cu enorme negocieri în spate şi presiuni să avem acel memorandum ca să depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu îl voia, deşi toate ţările din Europa şi-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”,
a explicat ministrul demisionar al Transporturilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7477 vizualizari

  • +26 (30 voturi)    
    am ferma convingere ca ar fi in stare (Vineri, 12 noiembrie 2021, 12:55)

    Crup [utilizator]

    Daca i-ar aduce vreun beneficiu, Citu categoric ar fi in stare sa inchida calea ferata instantaneu!
    Om mai lpsit de caracter si de coloana vertebrala ca gelatinosul asta de Citu rar a mai avut politica romaneasca! Si asta in conditiile in care oricum la caracter politicienii romani stau - in general - prost si foarte prost.
    • +9 (11 voturi)    
      Uniunea Europeană nu este de acord, ea oferă bani (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:18)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Uniunea Europeană nu vrea să renunțăm la calea ferată, este transport puțin poluant.
      Sunt necesari bani pentru cumpărarea rapidă a zeci de locomotive, sute de vagoane noi și second hand, pentru dublarea, electrificarea, repararea grabnică a multor linii magistrale și de legătură.
      Nu menționez noi linii de legătură între Pitești și Râmnicu Vâlcea, Sighișoara și Târgu Mureș, Neamț și Harghita, Bacău și Târgu Secuiesc sau Comanesti, București și Alexandria prin Mihailesti, Iași și Botoșani prin Harlau, Cluj Napoca și Zalău, Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu, Snagov și Ploiești, etc.
      Dar și linii de mare viteză între Constanța și Oradea prin București, între București și Chișinău, Sofia plus linie între Iași și Cluj (viteze minime de 250 km/h), cum există în destule țări foarte dezvoltate.
      • -4 (6 voturi)    
        CFR o să fie cumpărat de Deutsche Bahn (Vineri, 12 noiembrie 2021, 16:00)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        La fel cum a fost și cu Romtelecom.
        • +4 (4 voturi)    
          suntem prea mici pentru nemti (Vineri, 12 noiembrie 2021, 17:10)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Unu la mana, Romtelecom nu a fost cumparat de nemti, a fost cumparat de grecii de la OTE. Am fost prea mici sa se uite nemtii la Romtelecom. Pe urma nemtii au cunparat OTE si, cum Romtelecomu era deja cumparat de OTE, au cumparat indirect si Romtelecom. Dar nu Romtelecom ii interesa, ci OTE.
          Este o vorba, foarte adevarata, pe care putini oameni o stiu. Daca vrei sa stii de care tari este Germania interesata, uita-te unde are Deutsche Bank fiiale. Daca are, inseamna ca Germani e interesata de acea tara; daca nu, acea tara nu prezinta interes pentru nemti.
          Sigur, pot sa faca mici investitii (mici raportat la forta economiei germane) si in tari pe care nu-i prea intereseaza. Dar astea sunt maruntisuri (repet, raportat la economia lor, nu a noastra).
          • -2 (2 voturi)    
            Deutsche Bank (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 7:42)

            MalaEducacion [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            nu are filiala in Ro dar are centru de dezvoltare IT cu angajati. So?
            • +2 (2 voturi)    
              si ce are sula cu prefectura? (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:01)

              Crup [utilizator] i-a raspuns lui MalaEducacion

              Si care e legatura? Pentru Deutche Bank Romania este un furnizor de servicii (si asta e foarte bine pentru noi), dar obiectul ei de activitate nu este IT-ul, ci bankingul.
              Ori, Deutche Bank nu este interesata ca Romania sa faca parte dintre clientii ei (ma rog, nu Romania in sine, ci romanii de aici, dar cred ca m-ai inteles)
      • -1 (3 voturi)    
        între Pitești și Râmnicu Vâlcea? (Vineri, 12 noiembrie 2021, 20:21)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        Nu discut situatia de pe celelalte linii propuse dar daca sunt la fel de fezabile ca asta pot sa zic va visezi cai verzi pe pereti albastri!

        Aa, acum mi-a sarit in ochi si ultima perla! Linia ferata intre Snagov si Ploiesti?? Pe bune? Ca sa umble cine pe ea? Adica toata zona e incadrata de DN1 si A3, sosele decente si tu imi spui sa ma duc la Ploiesti cu trenul?
        • 0 (4 voturi)    
          Da ce-are ma (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 7:44)

          MalaEducacion [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Te-ai nascut cu fundu-n masina de nu poti sa mergi din snagov la ploiesti cu trenul?
          Crezi ca toti ar vrea sa ii iei cu titireaza ta la oras?
      • +1 (1 vot)    
        Doar atatea? (Duminică, 14 noiembrie 2021, 10:11)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Laurell

        O fi important si cam cati calatori ar utiliza aceste marete investitii? Ca bani de chektuit pentru ele sunt, slava Domnului (!?)
    • -1 (7 voturi)    
      E nevoie de investiții private, nu de stat (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:19)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Problema reală e alta: statul vrea să dețină el toate căile ferate, chiar dacă sistemul feroviar se face praf și pulbere.

      În UK, transporturile feroviare au fost private între 1995 și 2020, iar numărul de pasageri s-a dublat, a ajuns la cel mai mare număr de pasageri din istoria țării. Asta în ciuda miilor de kilometri de căi ferate desființate pe vremea British Rail.

      În toată perioada transporturilor private (1995-2020) infrastructura a rămas 100% de stat. Linia ferată, podurile, tunelurile etc, toate au rămas ale statului britanic. Însă la momentul de față există zeci de postaci pe forumurile de limbă română (inclusiv aici) care laudă re-naționalizarea transporturilor feroviare din UK și pretind că infrastructura privatizată și neîntreținută ar fi fost motivul re-naționalizării.

      Asta fiind o minciună sfruntată, infrastructura feroviară britanică a fost naționalizată în 1948 și a rămas de stat până în ziua de azi. Transportul feroviar de pasageri a fost naționalizat și el în 1948, dar ajunsese exact în starea de azi din România, cu material rulant vechi de 40 de ani și cu pierderi astronomice. Așa a ajuns privatizat în 1995, cu rezultate excelente.

      Problema lui Drulă este însă etatismul: el vrea să fie totul de stat, în materie de transporturi feroviare. Decât să fie ca în sudul Elveției, unde căile ferate private străbat toți munții spre Itralia, mai bine să nu fie deloc. Elveția are și căi ferate de stat, în zonele mai aglomerate ale țării, dar în zonele pustii numai cele private reușesc să funcționeze eficient.

      N-are decât să-și păstreze Drulă toată jumătatea de sud a țării, toată Moldova și tot Ardealul, dar Bucovina și Maramureșul ar avea mare nevoie de căi ferate private.
      • +3 (5 voturi)    
        privatul nu e capabil de asa ceva (Vineri, 12 noiembrie 2021, 16:10)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Firmele private nu sunt capabile sa investeasca in infrastuctura feroviara. Si nu fiindca ar fi incompetenti, ci fiindca astfel de investitii sunt atat de enorme si mai ales fiindca perioada de amortizare atat de indepartate (decenii sau chiar niciodata de cele mai multe ori), incat nicio banca n-ar finanta asa ceva. Spun ca unele niciodata, fiidca chiar daca tu sa zicem ca iti amortizezi o linie ferata in 40 de ani, pe urma trebuie sa bagi oricum permanent bani in adminitsrarea acelei linii ferate, atat linia ferata in sine care mai trebuie si ea reparata / intretinuta, cat si personalul si retelele aferente liniei (n-ai idee cate retele de de fibra optica sunt pe langa calea ferate). Plus un intreg sistem informatic feroviar.
        Infrastructura feroviara (adica calea ferata, nu trenurile) cam in toate tarile sunt finantate de stat (cu unele extrem de rare exceptii). Spre exemplu americanii, mai precis statul California, se tot chinuie de multi ani sa construiasca o linie de cale ferata de mare viteza intre Los Angeles si San Francisco. Lucrarile inainteaza si in prezent, dar ii dor capul pe aia cate muuulte miliarde din banii publici baga in acea linie de cale ferata.
        In ce privesc companiile de transport (adica alea care au trenurile) sa stii ca in Romania acestea sunt subventionate de stat (asta probabil stii deja) dar poate ce nu stii tu este ca nu doar CFR Calatori este subventionata de stat ci si cele private! Ceea ce in sine e o prostie... tu, stat, dai bani la privati ca sa iti concureze propria ta companie, care oricum merge pe negativ si din cauza concurentei private subventionate de tine, negativul proprie companii e si mai mare.
        Asa ca, mai usor cu privatul pe scari in domeniul feroviar. Si asta o spun eu care eu toata viata mea am lucrat numai la privat ca angajat si/sau patron, nicio secunda la stat. Dar nu peste tot in societate privatul e solutia optima.
        • -3 (3 voturi)    
          Căile ferate americane sunt private (Vineri, 12 noiembrie 2021, 16:31)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          Iar California e cel mai socialist stat american.

          Numai Amtrak, operatorul de pasageri, e subvențioat de la guvern, fiindcă transporturile aeriene sunt mult mai dezvoltate în State.

          La ce privat ai lucrat tu toată viața? Ai mii de comentarii socialiste pe forumul ăsta. Ești chiar unul dintre colportorii de minciuni privind infrastructura așa-zis privatizată din UK.
          • +1 (1 vot)    
            pe undeva ai dreptate (Vineri, 12 noiembrie 2021, 17:26)

            Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Cred ca am facut o eroare de comunicare in comentariul anterior. Eu ma refeream in principal la Europa in comentariul meu, desi am dat exemplu din California. In Statele Unite, infrastructura feroviara este intr-adevar privata, dar numai datorita faptului ca infrastructura feroviara este folosita covarsitor pentru trenurile de marfa.
            Privatii in State au investit in infrastructura numai pentru trenurile de marfa. De acolo ies banuitii grei, nu de la calatori. Care calatori, adica Amtrak, cum bine spui, sunt subventionati de stat.
            De altfel, pe acele cai ferate un tren de marfa intotdeauna are prioritate fata de unul de calatori, ceea ce, per ansamblu, le creste si mai mult timpul de calatorie pentru calatori.
            la noi in Europa e diferit. Trenurile sunt mai des folosite pentru calatorii de persoane si infrastructura feroviara e construita in general de stat (daca ma insel, corecteaza-ma).
            In Europa, in general, pur si simplu ar trebui sa pui niste preturi exagerate la tren pentru pasageri daca vrei sa poti trai fara investitii de stat. Preturi mult prea mari, nu s-ar mai duce mai nimeni cu trenul.
            Lasand la o parte eroarea mea de comunicare, eu tot nu cred ca in Europa se poate infrastructura feroviara fara subventii masive chiar de la stat. Asta e situatia de acum, pur si simplu nu se poate.
            • -1 (1 vot)    
              Drulă nu era doar ministrul pasagerilor (Vineri, 12 noiembrie 2021, 22:42)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

              Căile ferate transportă în primul rând marfă, oriunde în lumea asta. Numai liniile de mare viteză sunt exclusiv pentru pasageri, dar ele nu reprezintă nicăieri în Europa măcar 25% din rețeaua feroviară. Te-ai încurcat în propriile minciuni, nu e nicio ”eroare de comunicare”.

              Ți-am spus eu să mergi personal cu trenul de la Suceava la Satu-Mare? Acolo e nevoie de transporturi feroviare de marfă, iar statul român n-o să construiască în secolul ăsta nimic în zona respectivă.

              Ia-l pe Drulă și dați-vă amândoi cu trenul pe Valea Prahovei zi de vară până în seară, dar lăsați restul rețelei feroviare din nordul țării să se dezvolte cu investiții private, dacă statul nu e capabil să construiască nimic acolo.
          • 0 (2 voturi)    
            completare (Vineri, 12 noiembrie 2021, 17:32)

            Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            In ciuda aparentelor, urasc cu spume socialismul. Sincer! Il consider un cancer mortal pentru ADN-ul unei societati.
            Cum de altfel il urasc sincer pe Ion Iliescu. Cu toate astea, permite-mi sa citez un una din rarele lui remarci cu care sunt de acord: singurul lucru mai rau decat monopolul de stat este monopolul privat!
            Dar imi mentiin parerea ca in anumite domenii, in anumite circustante, in special in anumite zone strategice, statul are un rol f important. Privatul este f bun in 95% din cazuri. Dar in celelalte 5%, daca dai privatului puterea, iti face un dezastru!
            Asta e parerea mea si nu am nicio pretentie sa fie si parerea ta. ;)
            • -1 (1 vot)    
              Ce monopol feroviar privat ai tu în România? (Vineri, 12 noiembrie 2021, 23:35)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

              De asta nu ești tu de-acord cu construirea de căi ferate private în România, de grija monopolurilor private?

              Găsește pe net harta CFR din 1921 și vezi câte mii de kilometri de căi ferate au fost desființate de când au devenit monopol de stat. Oferi cea mai bună dovadă privind mentalitatea comunistă, degeaba faci paradă cu atitudinea ta anti-Iliescu. Abia după ce vor merge la loc cu verdeață majoritatea celor ca tine, atunci se va putea reconstrui sistemul feroviar românesc.
              • +1 (1 vot)    
                esti isteric (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 11:03)

                Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Si dus cu pluta, Si plin de ura. Nu se poate discuta civilizat cu tine. Ai tu obsesia ta cu caile ferate private si nimeni nu te scoate din asta.
                • -1 (1 vot)    
                  Caracterizare făcută de un comunist :) (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 14:26)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

                  Cam asta e problema reală și tocmai ai demonstrat din plin că susții etatismul lui Drulă.

                  În concluzie, căile ferate din România or să rămână în continuare în starea actuală, până când comuniștii ca tine și ca Drulă vor deveni istorie.
          • +3 (3 voturi)    
            si inca ceva (Vineri, 12 noiembrie 2021, 17:35)

            Crup [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Chiar acum vad in dreapta ecranului, la rubrica "Ultimele articole din Economie Industria Feroviara". Citez:"Austria va investi 18 miliarde de euro in reteaua feroviara in urmatorii cinci ani". Voila! Crezi ca statul austriac se astepte sa recupereze banii astia in urmatorii 5, 10, 20 sau 30 de ani? Sa fim seriosi.
            • 0 (2 voturi)    
              Ce treabă ai tu cu banii Austriei? (Vineri, 12 noiembrie 2021, 18:11)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

              În România lipsesc mii de kilometri de cale ferată, care ar putea fi foarte bine construiți cu bani privați.

              Așa cum viaductul de la Millau a fost construit cu bani privați și poate fi taxat de Eiffage până la 75 de ani, toto așa se pot construi și căi ferate în România. Transportul de marfă pe calea ferată este profitabil, nu e nevoie să se amestece statul.
        • -1 (3 voturi)    
          Fiecare ministru își numește directorul lui la CFR (Vineri, 12 noiembrie 2021, 17:38)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          asta se întâmplă în realitate.

          Nu se poate face activitate economică eficientă cu funcționari ai statului, însă socialismul exact asta face: promovează incompetența în funcții de conducere.

          Iar ostilitatea la adresa economiei private provine din dorința de a nu exista termen de comparație. O cale ferată normală n-are de ce să coste mai mult 5 mil euro pe kilometru, dar statul cheltuie 25-30 de milioane de euro pe kilometru și nu vrea să existe vreun termen de comparație.

          Autostrăzile sunt în aceeași situație, se construiesc 63 km din A7 cu banii din care ar trebui să se poată constriui 200 km de autostradă.
      • 0 (2 voturi)    
        Zici bine dar gresesesti la Drula (Vineri, 12 noiembrie 2021, 20:30)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        In primul rand a fost ministru doar vreo 8 luni si pur si simplu habar nu avem cum vede calea ferata si viitorul ei.
        Oricum problema privatizarii infrastructurii feroviare este una politica si e mult peste capul unui ministru indiferent de numele lui.

        IMi si imaginez ce urlete de : Nu ne vindem tara! s-ar auzi in Parlament daca s-ar propune asa ceva! Si cum vor sari PSD si PRM(pardon AUR) sa ne spuna ca e bogatia nationala, ca e strategica, ca ne-o vor lua strainii si vor fugi cu ea acasa, etc
        • -1 (1 vot)    
          Nu propun privatizarea infrastructurii existente (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 15:37)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Infrastructura feroviară existentă n-are decât să și-o păstreze statul. Cea mai mare parte oricum a moștenit-o de la Imperiul Austro-Ungar și de la Vechiul Regat, dar și-a bătut joc de ea.

          În România e nevoie de măcar 3.000 km de căi ferate noi, pe care statul român oricum nu le poate construi. Linii noi, grele, de marfă. Începând de la 26 de tone pe osie și până la 40 de tone pe osie. Pe Drulă n-are rost să-l implicăm, el e IT-ist de meserie. Nu înțelege transporturi, așa că n-o să priceapă de ce e nevoie de linii ferate de 40 de tone pe osie în România.

          Liniile ferate existente pot să rămână pentru transport local sau pentru acces la gările centrale, n-au decât să rămână toate ale statului. Dar în România e nevoie ca trenuri grele de marfă, de 3.000 de tone, să poată face 10-12 ore de la Craiova la Satu-Mare și tot 10-12 ore la Constanța la Arad.

          Așa ceva nu poate construi statul român, dar comuniștii români de azi, la fel ca și cei de ieri, pur și simplu nu concep construirea unor căi ferate private în România.
      • +2 (2 voturi)    
        Fara stat?! (Duminică, 14 noiembrie 2021, 10:31)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Retelele de transport strategice ( adica cele care au nu numai o importanta economica, gen : gaze, electricitate, C.F.) e normal sa fie proprietatea statului, nu ale ale unor firme private; macar si pentru "la o adica...". Cam cum ar suna ca
        " Bucovina și Maramureșul ( care) ar avea mare nevoie de căi ferate private" sa le aiba si ele sa apartina, de ex. unei firme "private" rusesti? Sigur ca- pe langa cele trei mari rafinarii "romanesti", toate cu actionariat din zona de est- astea ar fi un mizilic.
        • -1 (1 vot)    
          Ți-au construit vreodată rușii căi ferate?! (Duminică, 14 noiembrie 2021, 11:33)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Privatizările cu rușii au fost opera lui Adrian Năstase. El le-a vândut rușilor uzine și combinate industriale deja existente, nu au construit rușii nimic în România.

          De asta nu e niciun kilometru de cale ferată electrificată pe la Oradea, Satu-Mare, Sighet sau Baia Mare, de grija rușilor? Sau pentru că Bucureștiul întreține doar căile ferate din zona lui, iar în Maramureș și Oaș le-a închis și pe cele care existau deja?
          • +1 (1 vot)    
            Nu! (Duminică, 14 noiembrie 2021, 15:22)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            1. Mie personal nu mi-au construit CF nici rusii, nici romanii.
            2. Am incercat sa-ti explic de ce nu se poate privatiza constructia -inclusiv de CF- a unor obiective strategice- asa cum vrei tu- aplicand "reductio ad absurdum" cu rusii la CF. Vad ca n-am cui, asa ca ma opresc aici.
            • -1 (1 vot)    
              Nu are logică explicația ta. Rușii nu construiesc. (Duminică, 14 noiembrie 2021, 16:50)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Rușii doar pun mâna pe ce apucă, dar de construit nu construiesc nimic în alte țări.

              Obiecția ta este lipsită de sens. Cu ce te-ar deranja o cale ferată nouă, electrificată, de la Halmeu la Dej? Construită de o firmă americană, pe banii ei. Și concesionată pe 50 sau pe 75 de ani.

              Invocarea rușilor nu e decât un mod de a justifica absurd obsesia pentru etatism, moștenită de la Ceaușescu. E exact ca și cum ai avea o Dacie 1300 veche și n-ai fi de-acord să producă Ford mașini la Craiova.
              • +1 (1 vot)    
                Ti-au construit vreodata americanii cai ferate? (Duminică, 14 noiembrie 2021, 20:16)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Ca sa-ti raspund la intrebarea cu rusii.
                Revin: nu privatizezi retelele de transport strategic. Ai priceput? Poti privatiza transportul, da' nu infrastructura CF. Pentru ca , daca te uiti in ultimii 100 de ani , vezi cam de cate ori am fost aliati/dusmani cu aceleasi tari: SUA, Rusia, Germania, Ungaria,etc. Iar in WWII, exact americanii ne-au bombardat CF si rafinariile (unele foste ale lor). C' asa-i in tenis!
                • -2 (2 voturi)    
                  Au construit CF englezii, nemții și austriecii (Duminică, 14 noiembrie 2021, 22:19)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui atc

                  pentru că la vremea aceea americanii aplicau doctrina Monroe și nu erau interesați să se implice în Europa.

                  După 1945, cui ai fi vrut să construiască americanii căi ferate, lui Dej și lui Ceaușescu? Iar în WWII ai declarat război Statelor Unite. Ce te-așteptai să primești pentru asta, flori?

                  Citește și restul comentariilor, nu intenționez să le repet și pentru tine. Infrastructura feroviară existentă poți s-o păstrezi liniștit, administreaz-o tu și cu Drulă cum vă pricepeți mai bine.

                  Dar căile ferate despre care consider eu că trebuie construite încă nu există astăzi. Asta te preocupă pe tine, să nu cumva să ”privatizezi” infrastructura feroviară pe care azi nu o ai deloc?

                  În rest, serviciile de transport pe acele căi ferate nou construite vor trebui într-adevăr concesionate constructorului. Ca să nu vă bateți joc de ele tu și cu Drulă, cum faceți cu astea actuale.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Totusi! (Luni, 15 noiembrie 2021, 10:07)

                    atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    1. Americanii n-au construit C.F. -in cei 45 de ani de comunism ( evident) da' nici in 31 de capitalism in Ro.si pentru simplul motiv ca transportul pe CF nu-i rentabil sa-l mai iei de la zero, mai ales pe rute aiurea. Poate daca afla de cei 3.000 de km. propusi de tine, sa se mai gandeasca!
                    2. Eu imi cam bat joc de CF- de cate ori am ocazia- circuland cu trenul! Cat despre Drula, sunt cam singuru' pe-aici care ii remarca cei 0 ( zero) km. de autostrazi inaugurati si cele peste 20 de SF demarate cu parandaraturile respective.
        • -1 (1 vot)    
          Transportul de marfă pe CF e super-rentabil, (Luni, 15 noiembrie 2021, 15:16)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui atc

          numai că nu în forma în care este el înțeles astăzi în România. Tu și Drulă înțelegeți transportul feroviar la nivelul din 1970, dar au trecut 50 de ani de-atunci, iar lumea n-a stat pe loc.

          Are Elveția niște exemple fenomenale de rentabilitate: tocmai a construit pe sub Alpi două tuneluri paralele, de 57 km fiecare. Linia veche de 150 de ani, de pe muntele Gotthard, opera deja la capacitate maximă. Însă cum noile tuneluri nu pot suporta mai mult de 300 de trenuri pe zi, linia veche de pe munte nu va fi închisă, va continua să opereze și aceea.

          Iar Gotthard Base nu e singura pereche de tuneluri noi, e doar cea mai lungă. Mai există Ceneri Base, altă pereche de tuneluri noi, de peste 15 km fiecare și Lötschberg Base, încă o pereche de tuneluri noi, de 35 km fiecare.
          • +1 (1 vot)    
            CF (Luni, 15 noiembrie 2021, 17:57)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            PIB/capita ( USD): Elvetia -95.000 vs. Romania 15.000. Poate si de-aia. Cat despre cele 2,3 km. de tuneluri de pe a.s. Lugoj- Deva spune multe despre putinta noastra in domeniu.
            • -1 (1 vot)    
              E exact pe dos: PIB-ul Elveției e mare (Luni, 15 noiembrie 2021, 20:14)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui atc

              fiindcă încasează o mulțime de bani din transporturi de marfă pe calea ferată. Nu fiindcă îngroapă bani în tuneluri de cale ferată.

              Iar PIB-ul României e de doi lei pentru că nu încasează mai deloc bani din transportul pe calea ferată. Și știi de ce nu reușești să înțelegi corect care e cauza și care e efectul? Din cauza comunismului diin educație și din mentalitate.

              Așa ne-a învățat pe noi comunismul: că statul face eforturi și dă cât de mult poate, de asta toate trebuie să fie ale statului. Numai că statul pune niște funcționari incompetenți să administreze calea ferată. Principala lor calitate nefiind capacitatea profesională, ci obediența față de partid. Egal care partid.

              Toată organizarea de la CFR e pentru iinteresele angajaților din companie și pentru interesele firmelor conectate la robinetul cu bani publici. Trenurile circulă pe tot felul de rute fanteziste și opresc în tot felul de locuri unde urcă și coboară mai mulți ceferiști decât pasageri, iar de interesele clientului plătitor nu-i pasă nimănui. Pentru că totul funcționează pe bani publici, nu pe banii încasați de la clienți.
              • +2 (2 voturi)    
                Wow! (Luni, 15 noiembrie 2021, 20:31)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                "Și știi de ce nu reușești să înțelegi corect care e cauza și care e efectul? Din cauza comunismului diin educație și din mentalitate."
                iti multumesc de precizare. Simteam nevoia unei clarificari in ceea ce priveste mentaltatea-mi!.Mai ales ca vine de la o persoana cunoscatoare a legaturilor profunde dintre CF elvetiene si PIB-ul tarii cantoanelor, trecand prin tuneluri. Mai rar!
  • +15 (19 voturi)    
    ce dement... (Vineri, 12 noiembrie 2021, 12:56)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    ce dement...
    • -3 (3 voturi)    
      Vorbești de Drulă? (Vineri, 12 noiembrie 2021, 19:18)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Drulă ca ministru nu cred că făcea ceva pe baza unor sugestii șoptite.
  • +16 (20 voturi)    
    Păi normal (Vineri, 12 noiembrie 2021, 12:57)

    SKBjull [utilizator]

    Superman poate să zboare de la A la B, el nu știe cum e să mergi cu trenul. S-o fi și plictisit omul să tot salveze trenuri, am văzut vreo două filme în care traspira să nu cadă trenul de pe pod.

    Cu mașina însă îi place să se dea, mai ales când bea, și asta o face pentru noi, să nu cumva să dărâme blocuri zburând în zig-zag.
  • -13 (21 voturi)    
    dupa 20 de ani (Vineri, 12 noiembrie 2021, 13:01)

    freestyle [utilizator]

    dezvaluiri, revelatii si alte alea. de ce nu atunci sau a doua zi dupa? o sa mai continue astia cu astfel de dezvaluiri inca un an de acum incolo. sa nu uite lumea de ei.
    • -1 (1 vot)    
      Omul nu are nicio strategie feroviară reală, (Duminică, 14 noiembrie 2021, 14:12)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui freestyle

      însă acum are ocazia să se dea victimă.
  • -12 (18 voturi)    
    intrebare (Vineri, 12 noiembrie 2021, 13:20)

    altpacatos [utilizator]

    Si pentru ca nu e de acord cu noi acum, imediat, pe acest subiect, trebuie linsat public?
    • +2 (4 voturi)    
      Si inca repede! (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:47)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui altpacatos

      Nu e nici o secunda de pierdut!
  • +11 (19 voturi)    
    E deja un pattern Citu! (Vineri, 12 noiembrie 2021, 13:48)

    Metec [utilizator]

    "Hai sa o inchidem!"
    "Cat vrei, ca s-o inchidem?"
    Pai, nene, ia inchide tu tara si poporul asta si ramai tu stapan aici, peste pamantul gol!
    Doamne, ce blestem de conducatori tampiti ne-ai dat pe cap...
    • +4 (8 voturi)    
      Blestem :) (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:08)

      Festivus [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Nu e un blestem și nici nu e venit de la Dumnezeu. Tot poporul i-a pus acolo.
      • -1 (5 voturi)    
        Care popor?! (Vineri, 12 noiembrie 2021, 16:53)

        Metec [utilizator] i-a raspuns lui Festivus

        Diaspora, care e un sfert din popor, nu a votat aproape deloc, la ultimele alegeri.
        Dintre cei care au votat, adica vreo 35% din popor, numai 25% au ales PNL.
        Atata vreme cat poporul nu se oboseste sa voteze, conducatorii sunt ilegitimi. Selectia conducatorilor nu functioneaza bine, cand votul e minoritar.
        Asa ca, e la noroc sau cum da Dumnezeu!
        • 0 (2 voturi)    
          Cu cine vrei să votez, cu Cioloș?! (Duminică, 14 noiembrie 2021, 13:39)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Metec

          Sau cu Iohannis?

          Nu, nu ”poporul i-a pus acolo”. Au ajuns acolo fiindcă alegerile au fost ”ghidonate”. Poporul a avut de ales între Iohannis și Ponta sau între Iohannis și Dăncilă, de asta poporul a stat acasă. Tu chiar crezi că PSD și-o imagina președinte pe Dăncilă, de asta a pus-o să candideze?

          ”Poporul nu se obosește să voteze” pentru că alegerile nu au nicio miză reală. ”Oricum se aleg ei între ei, pentru ce să mergi la vot?” Asta spune omul obișnuit și are dreptate.

          Crezi că poporul vrea mai mult etatism și mai multe naționalizări? Crezi că poporul vrea mai multe ”drepturi” LGBT, mai multe certificate de carbon și mai multe taxe?!
  • -5 (5 voturi)    
    sa inchida tot CFR-ul.. (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:01)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. + TAROM. unele dintre cele mai mari gauri negre din bugetul public.
  • +5 (7 voturi)    
    Nici paine nu mananca...... (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:06)

    dmnt [utilizator]

    Nici cu trenul nu merge.
  • -1 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:09)

    John.Doe [utilizator]

    Atata timp cat trenul costa mai mult decat un autobuz si ajungi la destinatie si de 2x mai tarziu, de ce ai mai folosi acest serviciu. In ultimii ani, singurele persoane pe care le cunosc ca merg cu trenul sunt cei cu certificat de revolutionar sau pensionarii care sunt refugiati din Basarabia si aia pentru ca calatoresc gratis. Sunt sigur ca sunt si studenti care folosesc sau au folosit (parca nu mai au gratis) dar nu cunosc personal.

    CFR are nevoie de o finantare care nici odata nu va venii din parte statului si cat timp CFR sta sub umblea statului o sa sangereze bani grei in continuare.
    • 0 (2 voturi)    
      Autostrăzile suportă maximum 11,5 tone pe osie (Sâmbătă, 13 noiembrie 2021, 21:45)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

      E normal ca trenul să coste mai mult decât un autobuz, dar nu e normal să dureze mai mult călătoria cu trenul decât cu autobuzul.

      Există inclusiv garnituri diesel care merg cu 200 km/h, niciun autobuz nu se poate compara cu ele. dar România nu are linii ferate construite pentru așa ceva. Și n-a avut niciodată!

      Asta e cea mai directă consecință a obsesiei pentru etatism: România nu are căi ferate competitive, dar nici nu acceptă construirea unora noi, cu investiții private.

      Căile ferate existente sunt la nivelul lui 1970, iar imensa lor majoritate nici nu pot fi modernizate. Au apărut cartiere noi în orașe, au apărut o mulțime de treceri la nivel în localități, s-a dublat cam peste tot numărul gărilor în ultimii 100 de ani etc. O mulțime de căi ferate din România mai sunt bune doar pentru trenuri locale.

      Trenurile de marfă au în prezent nevoie de 40-48 de ore pentru a traversa țara, ele nu obțin nici măcar 20 km/h viteză comercială. Dar ele transportă cantități de marfă care nu se pot transporta cu camioanele.
  • -1 (5 voturi)    
    cam minte Drula... (Vineri, 12 noiembrie 2021, 14:34)

    mihnea1976 [utilizator]

    Statul ar trebui sa se ocupe doar de calea ferata nu de transport calatori,privatii sunt mai buni administratori.Cred ca asta a vrut sa spuna...In mute tari companiile feroviare sunt private,nu mergi cu nasul...Cred ca asta a vrut sa spuna Catu...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by