​Primul tren electric de la Alstom a ajuns în România pe 4 decembrie, compania remediază mici defecte și trenul va ajunge peste câteva zile la inelul de teste de la Făurei. În cel mai bun caz trenul va circula cu călători la final de ianuarie 2024, spune Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Trenul trebuie să parcurgă în teste și peste 10.000 km pe rețeaua feroviară românească.

Tren Alstom pentru RomaniaFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

„Legat de punerea, temporară, în funcțiune cu călători a primei rame RE-IR, livrată de Alstom ieri: acest lucru se va întâmpla cel mai devreme la sfârșitul lunii ianuarie 2024, după ce furnizorul nostru va finaliza probele necesare în Inelul de la Făurei (rama este programată să plece la Făurei în acest weekend), efectuarea parcursurilor de anduranță pe calea ferată din România, pe o distanță de minim 10.000 km, predarea ramei în custodie pentru operarea cu călători către CFR Călători de către Alstom și predarea documentației de autorizare a vehiculului în vederea circulației a ramei pe o zonă specifică a rețelei feroviare din România”, spune ARF.

Pe data de 14 decembrie, echipa de proiect RE-IR1 ARF și echipa supervizorului Egis Rail, au efectuat inspecția trenului adus de Alstom Ferroviaria în România pentru a fi livrat către ARF. Inspecția a avut loc în urma notificării transmise de furnizor pentru această zi și face parte din procedurile oficiale de livrare, punere în circulație cu călători și, ulterior, recepție a vehiculului feroviar. În cadrul inspecției nu au fost identificate defecte majore.

Alstom urmează să finalizeze în perioada următoare remedierea punctelor identificate, inclusiv să facă demonstrații în regim dinamic a trenului.

La finalizarea întregului proces, în baza notificării Alstom, ARF va putea prezenta trenul publicului, înainte de punerea în circulație cu călători. Aceasta etapă implică și obținerea autorizațiilor necesare din partea autorităților de siguranța circulației din domeniul feroviar.