Eliminarea scutirii de impozit pentru IT-ști: Ce șoc și dezechilibre ar crea în piață - reacția ANIS față de planurile de guvernare PNL-PSD

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:17 Economie | IT


Programator
Foto: Freepik
​Scutirea de impozit pe venit a stat la temelia creșterii sectorului IT în ultimii 20 de ani în România, iar eliminarea facilităților fiscale are potențialul de a intensifica dezechilibrul din piața IT, unde fenomenul evitării taxelor prin intermediul micro întreprinderilor este scăpat de sub control de către stat, a atenționat marți Asociaţia Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS), pe fondul dezbaterilor PNL-PSD privind ajustarea cadrului fiscal.

Peste 100.000 de angajați din IT au beneficiat de scutirea de impozit în 2020


  • "În 2020, numărul angajaților din sectorul IT care au beneficiat de facilitatea fiscală a depășit 103.000 de persoane, o dovadă clară că măsura este în continuare atractivă și de o importanță majoră la nivelul industriei. Or, dezbaterile privind ajustarea cadrului fiscal cu impact asupra sectorului ar trebui să pornească de la un studiu de impact capabil să prezinte aportul IT-ului în economie, precum și presiunile de pe piața muncii și tendințele regionale din acest sector.
  • Fără acest studiu, eliminarea facilităților fiscale are potențialul de a intensifica dezechilibrul din piața IT, unde fenomenul evitării taxelor prin intermediul micro întreprinderilor este scăpat de sub control de către stat.", a atenționat marți ANIS într-un comunicat de presă.

Asociația spune că a comisionat un astfel de studiu care, odată finalizat, va fi prezentat tuturor factorilor decidenți pentru ca soluțiile identificate de aceștia să rezulte exclusiv pe baza datelor și cifrelor din sector, din economie, atât raportat în plan național, cât și regional.

  • "Până la finalizarea studiului, considerăm important să punctăm că România este, astăzi, penultima în UE la ponderea de specialiști în IT angajați raportat la total angajați din economie, conform Eurostat. Există un deficit cronic de programatori la nivel European, iar România din nefericire este la coada acestui clasament.
  • Pachetul de măsuri fiscale aflat în vigoare a reușit să mențină sectorul IT atractiv pentru investiții și angajări. În loc să crească numărul IT-iștilor și să ne apropie de media europeană, eliminarea scutirii de la plata impozitului pe venit pentru IT-iști riscă să genereze un șoc în piața locală de IT, una extrem de fluidă și deschisă relocării de proiecte și personal.", spune Asociația.

ANIS are peste 160 de membri reprezentând peste 66% din cifra de afaceri a industriei, companii mici și multinaționale, firme cu capital românesc sau străin ce au peste 47.000 angajați, locuri de muncă înalt calificată în societate și o cifră de afaceri cumulată de peste 3,4 miliarde de euro.

PNL, PSD și UDMR bat palma pe programul de guvernare: Pe sectorul de IT trebuie avută în vedere o revizuire a contextului fiscal


Precizările ANIS vin în contextul în care PNL, PSD și UDMR au bătut palma pe programul de guvernare, una dintre măsurile agreate având implicații în sectorul IT.

Mai exact, potrivit surselor HotNews.ro, săptămâna trecută, în a doua zi de discuții pe programul de guvernare, liberalii și social-democrații s-au înțeles pe Sănătate, Muncă, Fonduri Europene, Apărare, Interne și Externe. PSD și PNL au anunțat împreună că pensiile și salariile trebuie să crească. De asemenea o temă special discutată a fost Programul Național de Redresare și Reziliență unde se pare că cele două partide au găsit un numitor comun.
  • proiectele contractate prin PNRR vor fi descentralizate cu includerea Agențiilor de Dezvoltare Regională (ADR), a Consiliilor Județene și a autorităților locale în calitate de autorități contractante
  • plafonarea consultanței la maxim 3% din proiectele finanțate din PNRR
  • majorarea pensiilor cu 11% - pensia minimă se majorează de la 800 de lei la 1000 de lei
  • menținerea facilităților din sectorul de constructii, iar pe sectorul de IT trebuie avută în vedere o reviziure a contextului fiscal

Mai mulți deputati PNL, interesați încă de la începutul acestui an dacă Guvernul va da "delete" scutirii de impozit pe venit pentru IT-iști


Tema posibilei eliminări de la plata impozitului pe venit pentru IT este mai veche în rândul unor deputați PNL.

Astfel, în luna mai din acest an, când aveam parte de un Guvern stabil dat de Coaliția PNL-USR-UDMR, deputatul PNL Corneliu Mugur Cozmanciuc a întrebat Ministerul de Finanțe dacă are în vedere eliminarea scutirii de la plata impozitului pe venit pentru IT-ști, având în vedere deficitul bugetar și criza sanitară curentă.

Întrebarea sa pleacă de la informațiile transmise anterior de Finanțe unui alt liberal, Florin Roman, care a vrut să știe câți salariați din IT sunt scutiți de impozitul pe venit și ce impact are măsura la bugetul de stat. Vezi în articol răspunsul Ministerului de Finanțe.

În data de 10 martie din acest an, Ministerul de Finanțe a răspuns unei interpelări adresate de către deputatul liberal Florin Roman, care a vrut să știe câți salariați din domeniul activității de creare programe pentru calculator beneficiază de scutirea de impozit pe venit și care este impactul acestei măsuri la bugetul de stat.

Finanțele au spus atunci că în luna ianuarie din acest an erau peste 67.000 de angajați IT care beneficiau de această măsură, impactul la bugetul de stat fiind de aproximativ 75 milioane de lei lunar.


Plecând de la aceste informații, un alt deputat liberal, Corneliu Mugur Cozmanciuc, a reluat subiectul în data de 23 martie 2021, subliniind că această măsură a fost introdusă în 2004, pentru a contribui la dezvoltarea domeniului IT și a preveni exodul specialiștilor în străinătate.


Click pentru a deschide


"Atunci, aveam puțin peste 12.000 de programatori, iar firmele IT rulau circa un sfert de miliard de dolari. În 2019, numărul acestora a crescut de zece ori, iar afacerile sectorului au trecut de 6 miliarde de euro, potrivit rapoartelor ANIS (Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii). Astăzi cifrele arată și mai optimist.", spune deputatul PNL, Mugur Cozmanciuc.

Apoi acesta adresează următoarele întrebări către Ministerul de Finanțe:
  • 1. Având în vedere deficitul bugetar și criza sanitară curentă, aveți în vedere eliminarea acestei măsuri?
  • 2. Dacă nu luați în considerare eliminarea, există ajustări care se pot face?

Ministerul de Finanțe: În Programul de Guvernare se precizează că nu vom elimina sau reduce facilități existente

Răspunsul Ministerului de Finanțe a venit în data de 16 aprilie 2021, fiind semnat de secretarul de stat Lucian Ovidiu Heiuş.

Oficialul din Finanțe arată că rezultatele obținute de sectoarele IT, ulterior introducerii facilităților fiscale, indică faptul că măsurile implementate își ating obiectivele vizate la adoptarea acestora.

"Referitor la mijloacele pe care Guvernul dorește să le implementeze în vederea reducerii deficitului bugetar, precizăm că acestea vor fi introduse corelat cu măsurile prevăzute în Programul de Guvernare. (..)

În acest context, precizăm că în Programul de Guvernare, viziunea pe termen mediu privind obiectivele și direcțiile de acțiune ale Ministerului Economiei menționează cu privire la facilitățile existente: 'Fără creșteri de taxe și impozite asupra sectorului privat - Nu vom introduce noi impozite, taxe sau contribuții obligatorii, nu le vom majora pe cele existente, nu vom elimina sau reduce facilități existente. (..).

De asemenea, raportat la impozitarea veniturilor realizate de persoanele fizice din România, politica fiscală pe perioada 2021-2024 va avea în vedere, în principal, măsurile cuprinse în programul de Guvernare, respectiv elaborarea unui studiu de impact privind posibile facilitați fiscale în vederea reformării impozitării muncii, inclusiv reducerea contribuțiilor și impozitelor pe echivalentul salariului minim, și începând cu anul 2022, pilotarea pentru 2 ani pe un sector al economiei cel mai bine plasat în urma studiului de impact. Prelungirea și/sau generalizarea măsurii va fi determinată de rezultatele înregistrate în urma pilotarii la 2 ani de la intrarea în vigoare, în condițiile unui deficit de sub 3% sau doi ani de creștere economică peste potențial.'", se mai arată în răspunsul Ministerului de Finanțe.



  • ”Mie nu mi se pare normal ca IT-iștii să fie scutiți de plata impozitului pe venit. Orice venit trebuie impozitat. Nu poți să creezi facilități fiscale care îmbracă forma unor privilegii”, a declarat în data de 1 iunie 2019 la Mediaș președintele PNL, Ludovic Orban.

Scutirea IT-iștilor a fost introdusă în 2004, de către Guvernul Adrian Năstase, într-o perioadă în care România își propusese să dezvolte acel sector. Atunci, aveam puțin peste 12.000 de programatori, iar firmele de IT rulau circa un sfert de miliard de dolari. Astăzi, avem de zece ori mai mulți, iar afacerile sectorului trec de 6 miliarde de euro, potrivit rapoartelor ANIS (Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii).

Productivitatea angajaților din IT a crescut de la 19.000 de dolari/angajat în anul 2000, la peste 55.000 de euro/angajat (estimare ANIS) în 2020. În 2017, industria se baza pe 100.000 de angajați, care rulau afaceri de circa 4 miliarde de euro.

Exporturile din servicii IT&C în afara țării s-au ridicat la 3 miliarde de euro. Ca număr, dacă în UE ponderea angajaților din IT în total angajați e de circa 3.7%, la noi e de 2%, potrivit informațiilor din industrie.

Ca pondere în PIB, IT-ul e la puțin peste 6%, ambiția lor fiind de a ajunge la 10%.

Declarațiile lui Orban au atras
reacția ministrului Comunicațiilor de la acea dată, Alexandru Petrescu (PSD).

  • "Scutirea de impozitare a veniturilor specialistilor in IT (a carei plaja de aplicabilitate s-a largit din decembrie 2017 la initiativa PSD, de la 75000 de IT-isti la 100.000) reprezenta un mecanism dovedit benefic pentru economie, care poate fi rezumat astfel: Cifra de afaceri a industriei estimata pentru 2019 este de peste 5 mld Euro, aproape 6% contribuție la PIB. Din 2013 până astăzi, dimensiunea pieței s-a dublat, iar din 2003 a crescut de cinci ori (de la 1 mld Euro - la 5 mld Euro). Contribuția in PIB a industriei a evoluat de la 0.5% in 2003 la aproape 6% astazi.", a declarat în iunie 2019 Alexandru Petrescu.

Și președintele Klaus Iohannis a reacționat la declarațiile liderului PNL, precizând că "ideea unui tratament fiscal egal este "în esență adevărată" dar trebuie avut în vedere că sectorul IT, unde salariile sunt scutite de impozit pe venit, a crescut în 10 ani de la "ceva nesemnificativ la 6% din PIB".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





27327 vizualizari

  • -41 (117 voturi)    
    intr-o tara saraca (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:22)

    copturie [utilizator]

    cum este Romania este strigator la cer sa se dea scutiri la impozit unor categorii profesionale care castiga mai mult decat media iar salariul minim sa fie impozitat la sange.
    • +62 (98 voturi)    
      strigator la cer (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:30)

      maferescdeciuma [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      e ca ni se pare un salariu din IT mare, pe cand un pensionar special la 45 de ani, incaseaza mult mai mult decat un specialist in domeniul lui.
      • -38 (80 voturi)    
        hehe (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:11)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui maferescdeciuma

        un salariu romanesc de IT este peste un salariu nemtesc de IT.asa ca mai taie din vrajeala.
        • +21 (39 voturi)    
          Si cand zici ITist german (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:37)

          vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          zici dala de baga date in Excel ?
          • +23 (37 voturi)    
            era clar ca de 'speciale' nu se vor atinge! (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:07)

            wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui vladionvladion

            era clar ca IT-stii vor fi primi vizati, nicidecum pensiile speciale de la 42 de ani! si nici de salariile si sporurile bugetarilor nu se vor atinge! deja la bugetari vor sa le reintroduca tiketele de vacanta! in toata 'pandemia' asta nici-un bugetar sau 'esential' nu a stat in 75%! doar fraierii din privat!
            IT-istii si ceilalti contribuabili din privat, daca mai vor sa ramana in tara asta, trebuie sa iasa in strada, sa nu se mai teama de 'boala lu' clache'/covid si sa ceara eliminarea pensiilor speciale(mai ales alea multe, ale institutiillor securistice) sa ceara reforme adevarate in institutiile bugetare! este sigura sansa!
            • +4 (4 voturi)    
              De ce?.. (Marţi, 16 noiembrie 2021, 21:24)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

              De ce ar mai vrea cineva sa ramana in Romania, in acest moment?

              Poti sa mergi in vizita din cand in cand, daca insisti. Nu-i nevoie sa muncesti ca un sclav jumatate din an ca sa platesti taxe pentru hoti si pomanagii.
        • -4 (10 voturi)    
          Depinde la ce te referi (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:46)

          Vaka [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Brut sau net?
        • +30 (36 voturi)    
          Minciuni (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:12)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Salariul net in Germania este de 2-3 ori mai mare, ca sa stii si tu.
          De aceea sunt si folosite firmele / sucursalele IT din Romania, de catre fimele din Germania.
          Sau tu credeai ca din cauza ochilor frumosi?
          Nu, taica, aia se uita dupa profit.
      • +7 (13 voturi)    
        IT-I știi (Marţi, 16 noiembrie 2021, 20:54)

        Steamy [utilizator] i-a raspuns lui maferescdeciuma

        IT-iștii contribuie la dezvoltarea României și au capacitatea ne a ne face noua viata mai ușoară. Inclusiv platforma pe care scriem acum, a fost creata de un IT-ist. IT-iștii ne proiectează în viitor, ne ajută să ținem pasul cu tehnologia.

        Mai bine impozitați BOR, care ne aruncă în trecut cu dogme și cutume și apoi luați-vă de IT-iști. Țara ar avea de câștigat dacă din fiecare casă ar mai dispărea câte o icoană și ar apărea în locul ei câte un desktop/laptop.

        Nu, nu sunt IT-ist.
    • +60 (86 voturi)    
      lasa, ca pleaca din tara... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:36)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      lasa, ca pleaca din tara si se duc sa plateasca la aia si tui ramai tot prost pe ajutor social, plangandu-te ca nu ai bani.
      • -1 (41 voturi)    
        Daca asta e motivul nu vad de ce ar pleca (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:06)

        Sly21 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Cam oriunde pleaca va plati astfel de taxele pentru care pleaca din tara, chiar mai mult, prin multe locuri.

        Cu respect, un softist diasporez care nu regreta ca plateste aceste taxe intr-o tara normala.
        • +27 (35 voturi)    
          Mda (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:30)

          aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui Sly21

          Platesti taxe la romanica si primesti fix nimic de ele sau platesti taxe in Olanda si ai infrastructura, spitale, etc. Cam la fel, tot platesti taxe.
          • -5 (9 voturi)    
            Situatii antagonice (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:32)

            Sly21 [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

            Situatiile-mi par antagonice. Dar nah, fiecare cum le intelege...
            • -1 (1 vot)    
              hehe (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 9:54)

              aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui Sly21

              Ai nevoie de reglaje la detectorul de sarcasm :D
        • +12 (14 voturi)    
          Afara primesti si inapoi pentru taxele platite (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:48)

          ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui Sly21

          In tara banii ii papa baza de bugetari - votanti PSD - supradimensionata. Bugetari Ro care castiga mai mult decat bugetarii din Polonia sau Ungaria si decat in Ro in conditii similare in privat.

          Nu strazi, nu spitale - aproape nimic.
      • -42 (64 voturi)    
        probabil esti it-ist (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:07)

        copturie [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        eu nu ma plang personal dar incerc sa privesc in ansamblu, dar judecatile astea ca ala e prost, ala e sarac e tipic pentru cei din sleahta ta de it-isti progresisti, vorbesti de pensii speciale, USR pe care l-ati votat in bloc a facut ceva in privinta asta, a facut ceva Stelian Ion care s-a razgandit dupa doua zile sa creasca varsta de pensionare a magistratilor cu pensii speciale.Nu exista scutiri de impozit in nicio tara din UE pentru anumite categorii sociale, ba din contra exista impozit progresiv.Daca e asa bine acolo de ce nu pleaca toti IT-istii in occident, nu le mai convine aici sunt liberi sa plece!
        • +47 (59 voturi)    
          probabil nu te duce capul (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:00)

          c2 [utilizator] i-a raspuns lui copturie

          daca te-ar duce capul ai intelege beneficiile foarte mari si pe temen lung aduse de un sector IT dezvoltat

          mai mult, daca te-ar duce capul te-ai face "IT-ist" si ai beneficia chiar tu de marea scutire: in loc de 41.5% sa platesti 35% taxe pe salariu

          De exemplu la 10 mii salariu brut:
          - net-ul normal e 5850 lei (statul retine 4150 lei)
          - net-ul unui IT-ist este 6500 lei (statul retine 3500 lei)

          sectorul IT duce lipsa de oameni desi se ofera salarii frumoase (pana la 3-4000 de euro)... statul ar trebui sa promoveze puternic calificarea/conversia profesionala spre domeniul IT
          • +1 (1 vot)    
            castiga doar firmele straine (Marţi, 16 noiembrie 2021, 22:10)

            vigni [utilizator] i-a raspuns lui c2

            cand reusim, revenim la numaratoare populatiei, vaccinatilor, migrantilor, celor cu pensii speciale?
      • -5 (15 voturi)    
        si daca plateste IT-stul din banii lui (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:15)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        ...este mai destept?
      • -10 (32 voturi)    
        nu inteleg (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:34)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        de ce sa plece din tara daca i se cere si lui un lucru la fel ca la toti restul angajatilor din tara?

        Se simt discriminati programatorii daca o sa li se ceara sa plateasca si ei impozit pe salariu la fel ca noi toti?

        Chiar asa rau ii afecteaza sa plateasca 500 lei din 10 000 lei salariu incat sa plece din tara?
      • +3 (5 voturi)    
        Ai scapat din vedere! (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:52)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        " tui ramai tot prost pe ajutor social, plangandu-te ca nu ai bani. "

        Da, dar pedeseristul va avea acum un imens motiv de bucurie:
        "Bravo, tov Ciolanu', arde-i la salariu pe astia care scrie cod!"
    • +34 (42 voturi)    
      tara saraca, gandire saraca (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:38)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      e corect sau moral? nu.
      Eficient, cred ca da.

      Trebuie studii si poate masurile sa fie introduse treptat.

      E un deficit mare de programatori si in Romania si in Europa. Un efect ar putea sa fie telemunca si plata taxelor in strainatate. Or fi mai mari impozitele in alte state, dar de la un salariu mai mare ramai cu mai mult in mana.
      • +9 (13 voturi)    
        ... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:36)

        mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        SRL => taxe ~ 0%. Problema rezolvata.
      • -9 (17 voturi)    
        adevaratii specialisti... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:58)

        bufnitaroz [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        ...deja lucreaza pe o firmulita deschisa in Cipru, Malta, si plateste exact 0 statului roman. Cei care sunt angajati cu scutiri sunt in general 'profesionisti' care au trisat la testele de competente MS, Cisco, AWS si stau la caldut in corporatii. Beneficiile nu sunt pentru ei, dar cui sa ii explici?
        Daca scoateti facilitatile (care sunt mascate pentru angajator de fapt, sa vina in Romania) vom avea 3 situatii: unii vor mari remuneratiile din buzunarul propriu, altii vor lasa acelasi salariu (e legal) iar altii vor pleca in tari mai 'bananiere'.
        Scoala romaneasca nu mai scoate de mult material cenusiu (sa faci un tiktok nu-i stiinta).
        • +2 (10 voturi)    
          Unii sunt mai legati de tara (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:30)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bufnitaroz

          au parinti, familie, prienteni, au un rost aici (locuinta), nu vor sa plateasca chirie si sa stea printre straini si sa-si invete copii o limba pe care nu o stapanesc nici ei.
          • -1 (5 voturi)    
            jorj_bv este postac rus (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:11)

            GigiIonescu [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            "jorj_bv" este postac rus. Adica rationament mai de postac rus de atat nu se poate
            • +1 (1 vot)    
              Pe bune?!? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 23:34)

              andypandy [utilizator] i-a raspuns lui GigiIonescu

              De ce? Brusc si subit asemenea oameni sunt postaci rusi pt ca nu-si abandoneaza parintii batrani in tara ca sa plece afara si sa le trimita un moneywire ocazional pe post de "uite ce grija am de ei"? Ah, scuze, nu stiam ca e de rau asa ceva.
      • +6 (6 voturi)    
        Cauza/efect (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:48)

        broomstick [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        Asta se va intampla . Munca remote cu taxe acolo ....
    • +27 (35 voturi)    
      Nu (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:05)

      Imperialistu [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      Cum ar veni, e strigator la cer ca nu fura statul de la toti - sa moara si capra vecinului, asta e tot ceea ce conteaza.
    • +27 (31 voturi)    
      IT-stii (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:41)

      Ender _20 [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      Produc 6% din PIB-ul tarii. Si folosesc doar un computer(personal sau al firmei PRIVATE)
      Agricultura 3% din PIB de exemlpu. ...
      Pentru cei ce gandesc, inteleg ce vreau sa spun.
      Nu este si cazul tau.
      • -19 (21 voturi)    
        Unde-s aia 6%, puisor? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:14)

        X-Files [utilizator] i-a raspuns lui Ender _20

        Unde-s aia 6% din PIB, puisor? Rostogoliti minciuna asta de ani de zile dar nu o demonstrati niciodata. Nici macar nu incercati, stiti bine ca e o minciuna.
        Daca Ro ar fi avut 6% PIB din IT, TOATE serviciile care se puteau digitaliza ar fi fost deja digitalizate.
        Nu sunteti in stare sa va faceti nici macar voua insiva un site decent (tii minte "alegerile" de la USR)...dar tot rostogoliti minciuna asta cu 6%.
        • +12 (14 voturi)    
          Aici sunt, puisor (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:02)

          UnAltVasile [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

          https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/cine-a-adus-cresterea-economica-din-t1-2020-industria-de-it-a-19271826

          Si probabil se duc pe pensii speciale si in buzunarele altora, doar suntem mereu pe minus cu bugetul de stat. Banii din IT nu se duc in digitalizare.

          De ce nu s-a digitalizat mai nimic ? Intreaba politicienii. Daca s-ar digitaliza maine tot sa vezi ce creste pibul dar si cum scad "afacerile" ascunse ale clasei politice si acolitilor lor. Si cum dintr-o data o gramada de functionari nu ar mai avea de lucru. Nu-si permit ei asa ceva.

          Si stai linistit ca daca se digitalizeaza, se digitalizeaza cu alde Ghita, nu cu cine trebuie.
        • +11 (11 voturi)    
          Asa e, e minciuna (Marţi, 16 noiembrie 2021, 19:36)

          vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

          de fapt e peste 6%. Daca ai cauta si tu ai gasi. Sunt date oficiale, nu inventate.

          Ia de aici puisor: https://www.zf.ro/banci-si-asigurari/cine-a-adus-cresterea-economica-din-t1-2020-industria-de-it-a-19271826

          Unde sunt banii astia ? Intreaba-i pe aia de-i votezi. Probabil risipiti pe cheltuieli bugetare. Daca ar implementa digitalizarea ar trebui sa dispara imediat o gramada de functionari plimbatori de hartie. Colegii tai de vot. Nu conteaza ca se va vedea in PIB. Cand nu e transparenta se poate si fura in liniste.
        • +9 (9 voturi)    
          Comunica INS decembrie 2020 (Marţi, 16 noiembrie 2021, 19:41)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

          "informațiile și comunicațiile, cu o pondere de 6,8% la formarea PIB"

          Intelegi ca sectorul IT&C a depasit deja constructiile (4,7% din PIB) si toata industria "agricultura, silvicultura și pescuitul," - pondere cu 4,2% la formarea PIB

          Si toata chestia asta cu 100.000 de angajati, adica sub 2% din totalul fortei de munca.

          Trebuie sa fii cam nebun sa nu incurajezi in draci industria asta.
          • -3 (3 voturi)    
            Comunicatiile, puisor, adica telefonia (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 3:46)

            X-Files [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

            Comunicatiile, puisor, adica telefonia fixa, mobila, de care o mai fi. Noduri, legaturi, relee, comutatoare, celule, etc. E altceva, nu e IT, chiar daca poti sa pui o app pe un aparat mobil. Alea fac PIB, voi sunteti pleava, nimic mai mult.

            Cu IT-l ramane cum am stabilit: la nivelul Afganistanului. Cum spuneam, nici macar pentru ei, neplatitorii de impozite NU au reusit sa faca o baza de date serioasa (dealtfel, foarte mica) la alegerile USR...ce sa mai vorbim de contributia pentru societate? Sunteti zero barat.
            • 0 (0 voturi)    
              IT inseamna si (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 12:59)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

              - dezvoltare software (programe de calculator, aplicatii Android/iOS, programe pt microcontroller si automotive, programe dedicate pt diverse firme server-client, cloud)
              - dezvoltare hardware (cipuri, placi de circuite integrate, echipamente complexe)
              - verificare si testare a unor produse HW/SW facute de altii
              - instalare si mentenanta retele de calculatoare (inclusiv Windows, Linux)
              - instalare si mentenanta retele de telecomunicatii
              Se mai pot adauga:
              - depanare
              - suport clienti
              • 0 (0 voturi)    
                Vezi, d'aia e zero la IT tarisoara aia (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 15:39)

                X-Files [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                Vezi, d'aia e zero la IT tarisoara aia. Ca sunt prea multi care sunt "IT-isti".
                Oricum, cu putine exceptii, gen "depanare si suport clienti", lista ta nu are treaba cu Romania ci cu firme din alte tari care angajeaza sclavi ieftini si fuduli de pe aolo. Deci alta ZERO contributie la PIB.
                • 0 (0 voturi)    
                  de ce 0? (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 19:26)

                  jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

                  Poate se face outsourcing, un fel de lohn, dar se intampla aici. Exista firme romanesti Softwin/Bitdefender, Gecad, Siveco, UiPath, Mondly. Unele au mii de angajati.
                  Asta inseamna ca se platesc:
                  - salarii
                  - contributii
                  - impozit pe profit
                  - chirii
                  - asigurari medicale
                  Daca nu existau, multi dintre angajati lucrau pentru straini la aia acasa si nu trimiteau nimic in tara. Poate ca nici nu-si mai invatau copiii romana
                  • -1 (1 vot)    
                    Stii ce inseamna PIB? (Joi, 18 noiembrie 2021, 5:35)

                    X-Files [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                    Stii ce inseamna PIB? Sincer.
                    Pentru ca, despre asta vorbim: despre contributia la PIB. Deci, cat au cifra de afaceri insumata in Ro firmele alea care fac lohn? Au 6%?
                    Fii serios, nu gasesti una din alea in top 100 in Ro, si voi visati 6%? De unde vin? Din cer?
                    • 0 (0 voturi)    
                      sunt o gramada, unele au 2000 angajati (Joi, 18 noiembrie 2021, 13:58)

                      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

                      sub 1 miliard fiecare
                      https://www.topfirme.com/caen/6201/cifra-de-afaceri/
                      https://www.topfirme.com/caen/6202/cifra-de-afaceri/

                      Oracle
                      Ericsson
                      Endava
                      Amazon
                      NTT Data / Atos IBM
                      Luxoft / Ubisoft / Gameloft
                      ING
                      Metro Systems
                      COGNIZANT
                      Pentalog
                      Fortech
                      iQuest
                      Accenture
                      emag SW
                      Harman

                      Plus departamente la Continental, Preh, Huawei, Miele, Microsoft, Renault, etc
                      • 0 (0 voturi)    
                        Sunt fix 6 (Joi, 18 noiembrie 2021, 15:45)

                        X-Files [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                        In afara faptului ca daca au in obiectul de activitate si nu stiu ce cod CAEN, nu inseamna ca toate sunt firme "de IT" (vezi METRO, vezi e-mag)...
                        ...Sunt fix 6 care au o cifra de afaceri >100M euro, cu un maxim de 186...ridicol

                        dar citeste ceea ce tu tocmai ai dat:
                        "Cifra de afaceri a firmelor cu codul CAEN 6201 din Romania: 21,6 Miliarde lei (4,9 Miliarde euro)"

                        Stii cat a fost PIB-ul romaniei in 2019? "223 mld. euro - conform datelor Comisiei Europene."

                        4,9 vs 223 inseamna putin mai mult de 2% puisor, nu 6% cat rostogoliti voi.
                        • 0 (0 voturi)    
                          metro systems are 200 angajati (Joi, 18 noiembrie 2021, 20:41)

                          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

                          si dezvolta chestii pentru export

                          emag it research are 650 angajati, nu-i de colea
                        • 0 (0 voturi)    
                          conteaza numele? (Vineri, 19 noiembrie 2021, 1:08)

                          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

                          Metro Systems are 200 angajati si dezvolta software pentru export

                          eMag IT Research are 650 angajati, nu-i de colea.

                          Nu sunt cei care aduc comenzile in magazine sau aia care lucreaza in depozit.

                          Dupa cum am mai zis, si alte firme au departamente sau firme de software separate in cadrul grupului: Continental, Preh, Elektrobit,
                    • 0 (0 voturi)    
                      si CAEN 5829 (Joi, 18 noiembrie 2021, 14:02)

                      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Files

                      Adobe
                      NXP semiconductors
                      Infineon

                      https://www.topfirme.com/caen/5829/
    • +24 (28 voturi)    
      >>>>>> (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:56)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      Fa si tu ce fac ITistii si o sa fii fericit! Lasa capra vecinului in pace! Ai luat bacul macar?
    • +7 (7 voturi)    
      Tinand cont ce e o categorie ce poate emigra rapid (Marţi, 16 noiembrie 2021, 19:34)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      Pragmatic vorbind e sa ii tii in tara si sa nu distrugi o industrie care are productivitate ridicata per angajat. Si spun asta in calitate de om care nu beneficiaza de asa ceva.

      Judecand la rece, e bine ca statul sa devina "neutru" si sa ii taxeze pe tot la fel. Inclusiv pe cei din IT.

      Dar discutam de statul roman, ala care impinge in draci in pensii speciale absolut nesimtite obtinute la 45 de ani.

      Nu ar fi logic ca in prima faza statul roman sa renunte la aberatia asta cu pensiile speciale mai mare decat ultimul salariu brut, obtinute la 45-50 de ani? Daca tot zice ca a ramas fara bani.
    • +2 (2 voturi)    
      erata (Marţi, 16 noiembrie 2021, 21:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui copturie

      "intr-o tara saraca... cum este romania este strigator la cer sa se dea salarii mai mari la bugetari decat la privat, pensii speciale, asistenta sociala tinerilor sanatosi si scutiri la impozit unor categorii profesionale care platesc taxe mai mici decat media iar salariul minim sa fie impozitat la sange."

      mai bine asa, nu crezi?...
      acum puteti sa incepeti curatenia, cu bor srl. apoi puneti putorile la munca, daca vor sa scape de saracie.
  • -26 (62 voturi)    
    Mda (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:22)

    Fanel01 [utilizator]

    Dupa ce ca domeniul IT nu a fost afectat deloc de pandemie , tot ei sunt cei care au privilegii si reduceri de taxe.
    • +41 (59 voturi)    
      nici pensionarii de lux (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:29)

      maferescdeciuma [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      nu au fost afectati de pandemie, dar nu vezi sa se vorbeasca de eliminarea pensiilor speciale.
      • +24 (40 voturi)    
        or fi... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:33)

        alt_anonim_de_pe_net [utilizator] i-a raspuns lui maferescdeciuma

        dar in acelasi timp a fost printre putinele domenii care produc ceva in Romania.
        Tu in ce domeniu lucrezi, si ce produci pentru tara?
        In afara de CO2.
        • +8 (12 voturi)    
          tati, m-ai nimerit gresit (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:49)

          maferescdeciuma [utilizator] i-a raspuns lui alt_anonim_de_pe_net

          in IT prasesc si eu, probabil nu mie ai vrut sa-mi raspunzi.
        • -9 (15 voturi)    
          nu e it-ul principalul contributor la buget (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:36)

          Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui alt_anonim_de_pe_net

          mai mult contribuie OMW Petrom sau Dacia decat toti it-istii la un loc si pt asta ei platesc impozit pe salariu
          • +12 (12 voturi)    
            OMV polueaza in draci (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:33)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            si exploateaza resurse cumparate la pret de nimic pe redevente de nimic.
            Despre contributii la buget, jumate din incasari sunt accize si TVA platite de clienti.
          • +12 (12 voturi)    
            E mult mai usor sa aduci (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:38)

            vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            o firma de IT in tara decat un Petrom sau Renault. Cu costuri minime (impozitul ala de 10%) obtii beneficii maxime. Sunt costuri mici sa vina o firma de IT la noi decat o uzina.

            Pe de alta parte daca vrei un Mercedes trebuie sa faci niste autostrazi. Ceea ce si facem de 30 de ani si nu mai terminam. Si poate nu vine Mercedes ca se duce in Ungaria (ceea ce deja a facut), dar poate poti sa-i atragi daca ai deja tot ce au nevoie in tara. Sunt multi de poate aici, nu imposibil. Evident castigul e pe masura ca si investitia, dar si riscul e mare.

            Pe Mercedes nu-i intereseaza ca scutesti muncitorii din industria auto de impozit. Vrea infrastructura in primul rand. Firmele de IT in schimb sunt avantajate de scutirea de impozit.

            ITisti avem deja si putem avea mai multi. Si salarii mari care sa aduca bani la buget. Mai mari ca a unui muncitor la Mercedes cu sau fara impozit.
          • +4 (4 voturi)    
            ce subventii au primit Renault? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:44)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            Macar cate cupoane Rabla, plus investitia initiala (din '99 le-au dat subventii cat cuprinde)
      • +31 (43 voturi)    
        bingo... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:38)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui maferescdeciuma

        bingo...


        Gata vine PSD sa faca ordine in tara. Aia care furau banii copiilor din orfelinate au gasit vinovatul bugetului redus. IT-istii , singurul sector din economie care mai produce.
    • +3 (3 voturi)    
      Aici te inseli (Marţi, 16 noiembrie 2021, 23:46)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Pentru ca mai toti vor sa-si reduca costurile de personal, in IT, mai toti isi migreaza forta de munca in India. Se dau afara europeni pe capete si se angajeaza 10 indieni mici la fiecare fired ... nu pe motive de calitate, stai linistit, ci doar pe motive de pret. Si cand IT-ul nostru efectiv se va contracta (fie din migrare voluntara sau fortata) si extra-personalul care deserveste domeniul se va contracta ... ma intreb daca intelegi impactul indirect.
  • +84 (92 voturi)    
    my two cents (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:24)

    sentenced [utilizator]

    In calitate de beneficiar al scutirii de impozit pe venit in IT, nu m-ar deranja, ba chiar mi-as dori, sa se elimine acest beneficiu, cu o conditie insa: sa se elimine toate beneficiile si privilegiile pentru toata lumea: fara pensii speciale, fara varste speciale de pensionare (exceptand lucratorii din mediu toxic dovedit, nu ca esti bugetar si te radiezi de la monitor sau sporuri de tunel pentru cei de la metrou).
    Cu alte cuvinte, toti, dar toti, indiferent unde lucram si ce lucram sa jucam dupa aceleasi reguli.
    • +38 (42 voturi)    
      corect (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:34)

      maferescdeciuma [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      problema e ca e nevoie de mai multi bani la buget pentru a plati toate pensiile speciale. acum si primarii incep sa ia pensie speciala. o tara de speciali Romania asta. culmea ca viperele intrate in politica stiu sa-si aranjeze discursul pentru o a starni ura de clasa, plasandu-se pe sine foarte convenabil in afara atentiei publice.
    • +20 (22 voturi)    
      Subscriu! (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:37)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Vorbim de cota unica de impozitare - dar aveam cota de 5% pe dividende (deci pe castiguri pentru care nu lucrezi efectiv) alta cota de 10% pe nu stiu ce....
      + plus cota unica de TVA care e de fapt cu nu stiu cate exceptii
      + plus pensii "calculate pe baza contributivitatii" care au nu stiu cate exceptii (sunt categorii care nu contribuie deloc la sistemul de pensii si beneficiaza in plus de pensii speciale si protectia Curtii Constitutionale)
      + subventii de la bugetul national la diferite companii municipale din Bucuresti (unde oricum salariul mediu e peste nivelul national).....
      .....si exemplele pot continua.
      • +7 (7 voturi)    
        nu exista cota unica la TVA (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:12)

        paul22 [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        sunt 4 nivele: 19%, 9%, 5% si 0%. Sistemul a fost facut de la inceput in asa fel incat sa ai exceptii de la cota cea mai mare, asa e in toata Uniunea Europeana.
    • +36 (44 voturi)    
      vise... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:40)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      vise... IT-istii sunt cei din societate care nu pot fi cumparati cu una cu doua la vot. Aici e problema.

      Problema prostilor din PSD este ca IT-istii se pot duce oriunde in EU sa isi faca meseria. Adio taxe pe care politicienii vor sa ii fure, vor platii taxe in alte tari .
      • -27 (41 voturi)    
        hehe (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:08)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        vise.it-istul roman mediu nu va fi platit nicaieri mai bine ca aici pentru ca india si pakistan rulez. si da, nu va pleca nicaieri.
        • +4 (6 voturi)    
          Pai? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:34)

          aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Unde a zis ca-s platiti mai bine? A zis de platit taxe in alte tari.
        • +15 (15 voturi)    
          Ai dreptate, dar nu in sensul in care crezi (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:23)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Da, probabil ca in 10-15 ani munca de azi din IT-ul romanesc va fi facuta de chinezi.
          Sa vezi atunci ce bucurie pe capul tau si al psd, cand venitul de 6% din PIB va disparea...
          De unde o sa mai furati bani pentru pensiile speciale, salarii uriase pentru politicieni, politie si servicii?
          Voua va place sa fie poporul prost si incult, sa-l prositi cum vreti voi
        • +10 (10 voturi)    
          Rulez ca au echipe mari (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:43)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          nu ca-s priceputi toti.
          Multi prefera europenii ca-s tot pe fusul lor, nu au accent, nu trebuie platite taxe fiind intracomunitar. La o adica pot sa ii trimita la un client de pe o zi pe alta, etc.
          La noi la firma a durat cred ca un an sa aducem un indian in training pt o luna de zile.
      • +11 (11 voturi)    
        totusi PNL e mai inversunat contra IT (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:38)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        PSD-ul se codeste sa scoata scutirea ca tot ei au bagat-o.
        Plus ca atunci probabil ar trebui sa scoata si scutirea celor din constructii cu impact bugetar mai mare - scutire de 21,25% in loc de 6.5%, la de 3-4-5 ori mai multi beneficiari.
        In IT trebuie sa ai facultate de profil si jobul sa se potriveasca (directorul si secretara nu pot lua de ex). In constructii, primeste toata lumea de la femeie de serviciu la director, paznic si eventual cativa care au treaba cu constructiile.
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 12:36)

          Elfu [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          asta cu constructiile a fost si este o magarie mare ... cu dedicatie pt prieteni
    • -3 (11 voturi)    
      fara conditii, din pacate (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:44)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Ceilalti platesc impozitul indiferent daca se scot sau nu pensiile speciale.
      E un beneficiu nemeritat pentru ca e in functie de eficienta si competitivitatea pietei, nu de dorinta noastra.
      Sa se scoata daca se considera ca ar fi mai util.
      • +2 (2 voturi)    
        de neinteles (Marţi, 16 noiembrie 2021, 21:08)

        mariokempess [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        Omuletule,daca cade scutirea asta de impozit,tu ce castigi?Esti penibil!
  • +31 (53 voturi)    
    socialisti prosti... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:24)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    socialisti prosti...

    dati in IT ca oricum restul economiei este la pamant. Odata plecate companiile, nu se mai intorc.
    • +27 (35 voturi)    
      Mai nasol (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:41)

      ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Daca tot pleaca companiile...pleaca si personalul...si se cam duce pe apa sambetei o cifra de afaceri de 6 miliarde dolari...pentru ca sa fim seriosi...cine ma ista aici pe acelas salar pe care un vacar in alte parti? Cu atat mai mult cu cat pe dincolo este penurie de IT'sti...
      Dar nah...partidul comunist a pus egal intre ciobanul de la oi si inginer/medic etc...exact ca inaninte de 89...cand in romania cugrea doar lapte si miere...la televizor...
      • -24 (30 voturi)    
        haha (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:02)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

        e momentul ca IT-istul roman sa se trezeasca din vise.dincolo e penurie de IT-isti dar din india si pakistan, nu din romania, figuranti si pretentiosi :))
        • +27 (31 voturi)    
          lol (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:08)

          Dorelul [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          cum se vede ca nu ai lucrat vreodata cu India sau Pakistan pe zona asta
        • +11 (13 voturi)    
          Pai? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:25)

          ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Era figurat daca avea pretentii ca spitalizarea sa fie pe masura contirbutiei lui (sa nu uitam, un IT's plateste CAS intr-o luna cat ai tu venit in 2 luni)...
    • +7 (11 voturi)    
      pentru ca sunt destule nedreptati (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:48)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      sunt destule nedreptati, scutirea de impozit pentru IT-isti e una din ele.
      Dar corectarea nedreptatii e mai costisitoare pentru toata lumea.

      Poate fi comparat cu ce s-a intamplat si in Zimbabwe cu fermierii albi?
    • -22 (24 voturi)    
      hehe (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:04)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      si unde sa plece companiile? au cumva o oferta mai buna de taxare in alta parte?! n-au, au doar oferte mai proaste sau la fel.
      • +6 (12 voturi)    
        Pai unde (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:26)

        ursu78 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Serbia, bulgaria, china, ungaria, cechia...stai linistit...au unde sa mearga...in schimb romania nu cred ca are cum sa acopere diferenta aia de bani care intra in tara.
        P.S. Sa nu uitam, nu toti IT'stii sunt scutiti de impozit...doar aia care lucreaza pentru export.
        • +5 (5 voturi)    
          nu e in functie de export (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:15)

          paul22 [utilizator] i-a raspuns lui ursu78

          Conteaza doar daca lucrezi intr-o firma sau departament cu domeniu de activitate producerea de software
      • +4 (6 voturi)    
        Wow (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:37)

        aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Asta e deja a 3-a sau a 4-a axioma legata de munca in IT "afara" pe care o expui aici. Ma face sa cred ca ori esti vreo somitate in domeniu, poate ceva functionar inalt la Bruxelles care le stie cum merge piata muncii in IT, sau doar un troll (PSD-ist cel mai probabil) care toarna doar baliverne auzite la radio sputnik
      • +6 (10 voturi)    
        nu au unde ... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:09)

        bufnitaroz [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        ... ca lumea se termina la Romania. :)
        Scurta povestioara: in vestul Romaniei, o companie americana maricica a fost stransa cu usa de sindicatul local (culmea format din vreo 10-20% din angajati) la niste cheltuieli nebugetate.
        Nu s-a pus problema de unde sa gaseasca bani ci cat ii costa in timp si bani sa relocheze fabrica in Ucraina.
        • +2 (2 voturi)    
          Chestia cu relocarea in Ucraina (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:15)

          Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui bufnitaroz

          a fost,este si va fi o amenintare pentru toti inginerii calificati din Romania!Acolo au niste salarii absolut ridicole,ridicole chiar si pentru romani!Noroc ca nu sunt in UE si suplimentar sunt sub amenintarea Rusiei,care Rusie nu-i va lasa din gheare alimentand in permanenta instabilitatea.
      • +1 (1 vot)    
        Ireland>? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 20:30)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

        Ireland>?
    • -5 (13 voturi)    
      dar de ce ar pleca companiile (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:39)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      intr-o alta tara unde ORICUM SI ACOLO vor platii impozit pe salariu?

      Adica de ce tu ca it-ist ai pleca doar pt ca trebuie sa platesti un impozit pe care il platesc ABSOLUT TOTI ANGAJATII DIN TARA ASTA!?
      • +12 (18 voturi)    
        dar de ce ar pleca companiile (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:12)

        lvv [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Este foarte simplu. Da, as pleca in secunda 2. Pentru ca de banii de impozit platit acolo beneficiez de autostrazi, spitale din care nu intru sanatos si plec bolnav si nu platesc pensiile "specialilor" romani. Plus alte multe motive.
      • +4 (6 voturi)    
        Romania e ok pt firme ca nu e socialista (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:51)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        In Germania preavizul e de 3-4 luni, ca atat e si pt chirie. Trebuie sa faci rost de vize de munca, ca si acolo sunt tot felul de etnici neeuropeni
  • +25 (33 voturi)    
    46% taxe pe munca (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:41)

    NinjaCHE [utilizator]

    Cei din industria IT platesc 37,5% taxe pe munca, cei fara scutiri de taxe cam 46%.
    46% e enorm de mult, suntem printre cei mai taxati din Europa in ceea ce priveste munca, ar trebui sa fie reduse aceste taxe nu adaugate altele. Nu ma incalzeste cu nimic daca platesc cei din IT sau constructii si 80% taxe daca eu tot platesc 46%. Si asta e doar ceea ce se ia direct din salariu, se mai duce la stat TVA pe ce cumpar, alte accize si taxe, trece lejer de jumate. Aia e problema mai ales la salarii mici si medii.
    Apoi mai sunt multe alte privilegii ale altora, bani de haine, chirie, mancare (norma de hrana), transport, sucventii, pensii speciale etc, etc. Bine ar fi sa se discute toate si facuta o echitate generala ca asa daca dam doar in unii e degeaba.
    Bine ca taxam munca cu 46% si dividende cu 5%, capitalul tot cam asa, din chirii la fel (si nu ma gandesc la cei care inchiriaza un apartament ci la cei care inchiriaza cladiri), pfa, micro la fel impozite modice.
    In Romania numai fraierii muncesc.
    • -1 (11 voturi)    
      fa-te "smecher" (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:41)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      Iti deschizi firma si vei avea bani fara numar, impozitati cu 5%. Ce-ti poti dori mai mult? Eu, de ex, ti-as dori sa ai angajati fix ca tine. Presupun ca e de bine :D
    • -7 (13 voturi)    
      Și cam cât ar fi bine? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:56)

      greuladeal [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      De ”taxele” alea ai pensie, asigurare de sănătate și asigurare în caz de invaliditate. Dacă mori, de taxele tale beneficiază copilul prin pensia de urmaș.
      Cam cât ai fi tu dispus să plătești? 2-3%?
      Impozitul românesc de 10 % e un fel de glumă.
      Haideți să fim adulți și să pricepem că ”Statul” înseamnă exact impozitul și TVA-ul, din astea trebuie el sa facă poduri, școli, armată, poliție, meteorologie, gardă de mediu, protecția copilului etc etc.
      Restul taxelor tale sunt pentru tine și familia ta, ca să nu-ți vinzi casa dacă te îmbolnăvești și ca să ai un venit când nu poți produce.
      • +1 (1 vot)    
        Doar taxe pe munca? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:18)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui greuladeal

        sau sa fie si pe capital ca in vest?
        Doar la noi a facut PSD ca toate taxele sa fie pe angajat si atunci dintr-un brut mare restul contributiilor au cote mai mici.
        De ex, nemtii platesc contributii cot la cot cu firma: 9,3% la pensii, 7,3% la sanatate, 1,5% somaj, circa 1-2% pt azil la batranete https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Germany#Social_Security_Contributions
        Cert e ca din 5000 euro brut, echivalent cu 6000 euro la noi cheltuiala pt firma, ramai cu 3000 daca esti holtei. Daca nevasta nu lucreaza mai castigi 500 euro
        https://www.bbx.de/grossnet-wage-calculator-germany/
      • -1 (3 voturi)    
        V-ati uitat vreodate pe un fluturas de salariu? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 19:50)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui greuladeal

        Credeti ca un angajat plateste doar 10% impozit?

        Alooo, trezirea!

        Un angajat plateste 10% din brut pentru sanatate.
        Un angajat plateste 25% din brut pentru fondul de pensii.
        Un angajat plateste 10% din brut ca impozit pe venit (doar asta e scutire pentru IT, restul se platesc).

        Pe scurt, un salariat in Romania plateste catre stat aproape 70% din ce incaseaza net.

        Si asta e valabil pentru absolut orice salariat, inclusiv pentru cei cu salariul minim pe economie!

        Nu exista astfel de nivel de impozitare in UE la salariile mici (peste 40% din bani luati de stat la salariul minim pe economie).
    • 0 (0 voturi)    
      Pe de o parte solutia se intrevede din ce zici (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:23)

      ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui NinjaCHE

      Solutia pentru lucratorii din IT poate fi si sa isi faca microintreprinderi sau alte forme. In Romania sau in afara (contractori).

      Pe de alta parte - bine ai venit in capitalism. Cred ca si Kiyosaki zicea ce zici tu - ca bogatii nu platesc taxe. Cel mai mult pe lumea asta sunt taxati angajatii.
  • +13 (21 voturi)    
    o prostie (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:49)

    nicoR [utilizator]

    mai mare decat reducerea impozitarii IT-istilor nici ca poate fi. alea 75 mil le poate lua statul de la unul sau altul din miliardarii din Ro in fiecare luna, fara ca sa se simta. in comparatie cu orgia de pensii speciale ale magistratilor, ca sa nu spun si de veniturile lor, incluv al grefierelor, este scandalos.
    - avem mai multa nevoie de IT asa cum e decat de justitie supraplatita ..
    • +6 (6 voturi)    
      problema (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:22)

      bufnitaroz [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

      Problema stii care ii? Ca dupa ce lovesti corporatiile si pleaca, mai pleaca si angajatii, ca doar nu or fi prosti sa lucreze la patronul (in plic) roman.
      Pensiile vor ramane in tara ca nu vor fi desfiintate. Efectul va fi unul in lant: afaceri tinute in picioare de tot felul de hipsteri ITristi vor disparea: berariile artizanale, startup-uri din toate domeniile efectiv vor disparea, oricum nu era nevoie de ele...
      Partidele sa stie ca nu vor controla cu eliminirarea scutirilor latura asta a populatiei: hipstareala.
      Mi-a zis odata un jurist ca ce fac astia nu e munca adevarata: venise unul si i-a recuperat toata arhiva electronica din cateva click-uri in 2 minute apoi i-a cerut 100 de EUR, dupa ce juristul nostru statuse 2 zile 'mancat'...
      Ca amaratul a invatat ce a facut din doua click-uri in vreo 'jde de ani nu mai conta.
  • -22 (30 voturi)    
    haha (Marţi, 16 noiembrie 2021, 13:59)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    mare soc ca upper middle class sa-si plateasca taxele ca toata lumea! soc, groaza! cutremur economic! :))
    • +8 (12 voturi)    
      hehe (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:41)

      aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Mare soc ca tu sa-ti cumperi pachetul de Snagov fara filtru cu 50 de ruble la chioscul de la coltul blocului in loc sa mai mergi 200 m pana la Азбука вкуса si sa cumperi cu 40 ruble doua pachete
    • +1 (1 vot)    
      IT-isti sunt "upper middle class"? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:21)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Dar bugetarii de lux pusi in functii fara competente? Dar patronii? Dar dezvoltatorii de imobiliare, arhitectii, medicii la cabinetul privat? Dar investitorii in bursa sau cripto? Dar samsarii de autovehicule?
    • +4 (4 voturi)    
      Ca toata lumea???? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 19:57)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Traiti pe alta planeta. In Romania toate legislatia e un svaizer urias, facut in felul asta de clasa noastra politica, din care profita toti smecherii:
      - exista casta pensionarilor speciali, care primesc pensii ce nu au nici cea mai mica legatura cu cat au lucrat si pe ce salariu
      - exista casta ziaristilor platiti pe drepturi de autor, care ajung la 6% impozitare TOTALA a muncii
      - exista PFA-uri pe norma de venit, care pot scoate bani din greu, cu impozite TOTALA platite sub 10%
      - veniturile din chirii, dividende (folosind microintreprinderi) sau piete de capital (bursa) sunt impozitate similar, in bataie de joc
      - angajatii din constructii platesc fix zero impozite si taxe. Zero,

      Toata tara e o exceptie uriasa, prin care fiecare trage pentru el cat poate, evitand plata taxelor sau bagand mana pana la coate in banul public, cu legea in mana.

      Scitirea de 10% aplicata celor din IT, desi incorecta, e singura care are o logica economica, in toata mizeria existenta in Romania.

      Ca altfel, ce se intampla daca un barosan nu ia 3000 de euro pensie speciala la 45 de ani? Se supara si emigreaza in SUA sau Germania, cum poate sa faca un IT-ist?
  • +21 (35 voturi)    
    Sa-i alungati si pe astia (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:01)

    persuasiv [utilizator]

    o sa ramaneti numa' voi,specialii.Sa vedem cine o sa va plateasca salariile uriase.
  • +20 (28 voturi)    
    Ai naibii itisti (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:02)

    UnAltVasile [utilizator]

    Tara arde, bani de pensii speciale si alte pomeni nu-s si ei innoata in euro !
    Sa-i impozitam si progresiv, ce mama lor de bogati.
  • +21 (29 voturi)    
    Abia aștept (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:04)

    SKBjull [utilizator]

    PFA în Estonia, plata în Euro, chiar dacă ajunge Superman la Finanțe și face inflația din două cifre, eu vă pup pe portofel, veniturile nu-mi scad.

    Ăștia de la PSD au impresia că it-iștii sunt un fel de ciobani, dar pe calculator.
    • -12 (12 voturi)    
      sigur (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:14)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      succes! si nu uita si partea cu plata in criptomonede.alta poveste de aitisti.
    • +12 (12 voturi)    
      ... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:38)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      SRL. Si ma angajez pe salariu minim, sunt si asigurat medical in acest caz. Voi plati 10% la nivel de salariu minim, similar pt. cas si cass. Asta va fi cam de 10 ori mai putin fata de cat platesc acum scutit de impozit pe venit.
      • 0 (2 voturi)    
        Si cand vei ajunge (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:21)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

        la pensie,vei ingrosa randurile ''amaratilor''care se vaita acum la TV ca au pensii mici uitand ca au driblat ca tine sau au lucrat pe un salariu de nimc in regim de sclavie.Poate ca investesti pe bursa sau in imobiliare,sa ai la batranete.
    • -4 (10 voturi)    
      de ce te deranjeaza un impozit pe salariul tau (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:42)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

      la fel cum este si pe al meu?

      de ce nu vrei sa fim egali, de ce vrei sa fii mai special decat mine?
      • +8 (8 voturi)    
        Il deranjeaza ca (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:23)

        vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        politrucii nostrii in cautarea lor de a elimina TOATE facilitatile, de peste tot (scutiri de taxe/impozite, pensii speciale, varsta speciala de pensionare, benefiicii la stat gramada, ...) s-au impiedicat de niste ITisti si au ramas acolo, jos, juliti.

        Aparent de ceva ani dupa cum scrie in articolul de fata, IT-ul e principala problema. Eliminarea scutirii aduce o bruma de bani la bugetul de stat dar la cat de insistenti sunt politicienii cu asta, ar parea ca salveaza economia (nu mai vorbim de efectul pe termen mediu-lung daca asta e singura masura luata).

        Asta e deranjant, nu ca ar plati impozit. Ca politicienii nu incearca de fapt sa rezolve nimic, doar sa dea bine in ochii votantilor: "uite ma, i-au ars pe nemernicii aia bogati. Eu cu astia votez de acum incolo". De asemenea se mai creeaza si o situatie de ura la adresa ITistilor intretinuta tot de politicieni.

        Deci pare normal sa il deranjeze si sa faca orice posibil sa dea cat mai putin statului, care oricum nu-i ofera nimic la nivelul taxelor platite.
        Dupa ce impoziteaza IT-ul ce vor mai face politicienii ?
      • +2 (4 voturi)    
        pt ca plateste mii de lei lunar la sanatate (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:24)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        si nu are timp sau curaj sa calce in spital si trebuie sa mearga la privat pe alti bani?

        Pt ca plateste 2-3-5 pensii in fiecare luna si nu stie daca banii aia ii va mai vedea vreodata?
      • +3 (3 voturi)    
        Nu poti fi egal cu cineva care munceste mai putin (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:25)

        ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Conceptul de taxa pe munca il intelegi gresit.

        In mod normal cand dai o taxa primesti ceva in schimb.

        La noi taxele sunt platite strict pentru a intretine
        1.salariile dintr-un sector bugetar supradimensionat alcatuit din paraziti taietori de
        frunze la caini si
        2. pensiile (inclusiv speciale).
        Ambele (1 si 2) sunt pentru a asigura voturi PSD.

        Pana la urma pentru IT-isti cresterea taxelor are un impact mult prea mic pentru ca in final nu le vor plati. Sunt prea multe variante. Statul se va alege cu bani mai putini in final.
      • 0 (0 voturi)    
        Fiindcă (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 10:41)

        SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        PSD-ul pedepsește IT-iștii pentru că îi stau în gât oamenii care au capacitatea de a manipula independent și descentralizat social-media și din nou va avea suprize.

        Dacă era Drulă la transporturi și îmi spunea că vrea 5% mai mult de la mine pentru infrastructură, nu aveam absolut nici o problemă. Dar nu vreau să plătesc pensiile speciale ale torționarilor.

        Și da, sunt genul care luptă ca să nu își piardă drepturi și privilegii.
  • -12 (18 voturi)    
    Un mare soc, zeii devin oameni (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:14)

    jackalphonse [utilizator]

    Intr-o tara saraca si vai de capul ei faci scutiri pentru o categorie de oameni care si asa lucreaza la suprapret.
  • -11 (17 voturi)    
    este plin de IT-sti pe aici...au timp de citit. (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:17)

    jackalphonse [utilizator]

    (Eu sunt patron, evident ca am).
  • +14 (22 voturi)    
    felicitari, sunteti tari (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:25)

    adrian.rw [utilizator]

    Oamenii astia cred ca nu realizareaza ca cei 6 miliarde de euro care vin la buget sunt generati pentru ca foarte multe firme apeleaza la serviciile mai ieftine de la noi decat din strainatete, si nu pentru ca am fi noi cine stie ce mega specialisti fata de altii. Da, avem oameni foarte buni, dar firmele care contacteaza servicii de IT vor ieftin si bun (ca si orice client dealtfel). Daca cresti impozitul pe salarii, automat povara va ajunga la clientul final, cel din strainatate (pentru ca noi facem in proprtie de 98% outsourcing), care nu va mai avea vreun beneficiu sa lucreze cu niste oameni de pe alt fus orar cu care sa se inteleaga doar in engleza, cand la fel de bine pot sa lucreze cu firmele locale. Lucrez si eu in IT, si cel mai probabil daca se va vota acest proiect aberant firma va suporta diferenta de bani, dar ideea e ca pe termen lung vom pierde foarte mult, fiind nevoiti sa crestem tarifele pentru servicii. Si astfel, guvernul va avea grija ca una dintre putinele industrii care mai merge bine in Romania sa se duca in cap. Eu inteleg ca vor bani la buget, dar in loc sa se faca investitii, se distruge ce s-a construit pana acum doar ca sa incerce sa iasa la liman. Ca si cum i-ai taia un picior la vaca de la care faci un profit constant din lapte, ca sa faci un ban din carne, si sa te astepti sa aiba acelasi randament pe viitor.
    • +4 (6 voturi)    
      Bani la buget (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:35)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui adrian.rw

      100 mii de IT-isti scutiti
      8000 net salariul mediu in industrie.

      100k x 8k x 12 x 10% = 960 milioane anual in plus la buget (cheltuiti intr-o luna de pensii speciale sau 1 an de pensii speciale doar la 8000 de magistrati)

      In schimb in constructii:
      416 mii angajati in constructii
      3300 net salariul mediu in constructii

      416k x 850 x 12 = 4,25 miliarde anual in plus la buget (vreo 5 luni de pensii speciale)
      • +1 (1 vot)    
        diferenta sta in voturi (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 13:46)

        adrian.rw [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Asa este, doar ca lucratorii in constructii reprezinta de 4 ori mai multi votanti decat cei din IT.
        • 0 (0 voturi)    
          IT-istul nu voteaza prea usor PSD (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 19:28)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui adrian.rw

          or fi vreo cativa, dar marea majoritate vad lipsurile din tara si ii considera raspunzatori pe cei ce au condus de 32 ani.
  • +19 (25 voturi)    
    Eu zic sa distrugem si ultimul sector economic (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:26)

    mircea112 [utilizator]

    Pentru fratia hotiei date statistice: IT-ul a contribuit cu 40% din cresterea economica pe 2020 si cu 7% din PIB.

    Ce se intampla daca scoatem scutirea de impozit?

    1) Ca si in cazul mutarii contributiilor de la angajator la angajat, IT-isti se vor indrepta catre corporatii pentru a suplimenta pierderea. Unele corporatii vor da banii altele se vor reloca in alte tari mai prietenoase. De aici pierderi la stat din impozitul platit de corporatii, chirii platite in Romania, bani adusi in tara.

    2) In cazul in care corporatiile nu vor putea plati diferenta, IT-istii nostri au 2 variante:
    a) IT-istul va lucra ca si PFA sau microintreprindere iar atunci impozitul va fi 2% iar contributiile catre CAS si CASS le va da ca pentru salariul minim. deci iar pierdere pentru bugetul tarii.
    b) IT-istul va pleca in Vest-ul europei cu contract direct de rezident in Belgia/Franta/Germania pe salarii de la 10000E in sus impozabile dar in tara de rezidenta. Iar pierdere pentru Romania.

    3) IT-istul sa zicem ca isi iubeste nespus tara si accepta diminuarea salariului (lucru greu de crezut). Atunci IT-istul nostru va incepe sa faca economii, nu va mai plati o bona cu 2000 de lei, nu-si va mai cumpara apartament cu credit de 140 000E ci unul vechi de 70 000 si tot asa. Daca nu va mai plati 140 000 pe apartament nou, dezvoltatorii nu vor mai construii blocuri noi, nu va mai plati impozite si nu va mai angaja constructori care si ei vor pleca in Vest....

    Ce vreau eu sa arat este ca 1 + 1 nu fac 2 ci pot face -2 sau -5.

    Daca ilustrii si inteligentii nostri conducatori vor crede ca acea scutire de impozit se va adauga la buget se insala amarnic, aceas scutire de impozit se va scadea de la buget poate chiar inzecit.

    Ca si cum nu mai bagi benzina la masina ca sa faci economie, dar speri sa ajungi cu masina aia la munte si cu niste bani in buzunar! Cel mai probabil o sa reusesti din inertie sa iesi din Bucuresti dupa care vei plati dublu sa te tracteze cineva inapoi!
    • +4 (4 voturi)    
      Varianta emigrarii le convine (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:11)

      ciprian_ [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Atat timp cat raman bugetarii si pensionarii votanti PSD/PNL si pleaca votantii anti PSD - le convine.

      Daca si de unde vin banii nu conteaza pentru partide facute sa paraziteze statul. Bani vor fi intotdeauna, fie de la fraierii aia multi care lucreaza in privat, fie imprumuturi din afara, etc.

      Un bugetar isi stie bine interesul, stie cine i-a facut leafa mai mare, stie cine i-a creat din nimic postul de taiat frunza la caini. Interesul e direct.

      Un privat nu vede insa ca din banii care i-a dat la stat nu a primit in schimb autostrazi si spitale, Interesul e indirect. Cum zice Lapusneanu insa invers - multi insa prosti.

      Pana la urma e vorba de un sistem care trebuie sa hraneasca un aparat si de stat si de vot psd supradimensionat.
  • -11 (21 voturi)    
    in sfarsit se face dreptate (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:31)

    Scarface1000 [utilizator]

    adica pe cei mai bine platiti salariati din tara ii scutesti de impozit iar pe cei cu minimul pe economie ii lasi sa plateasca impozit.

    In ce tara mai exista acest lucru?
    • +4 (6 voturi)    
      Sa moara si capra vecinului (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:18)

      mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Sa moara si capra vecinului chiar daca ma mai folosesc si eu de laptele ei din cand in cand! (Cresterea economica bazata pe consum 40% se datoreaza IT-ului)
    • +3 (3 voturi)    
      Oare plateste? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:40)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      ala cu minim pe economie are deduceri, deci plateste vreo 6%
      Daca e in constructii nu plateste nimic (sub peste 400 mii)
      Daca ia bani la gri (in plic pe langa ce scrie in fluturas) sau e incadrat pe norma partiala plateste te miri ce si apoi la pensie se plange ca e mica pensia minima pt care nu a cotizat mai nimic.
  • +20 (24 voturi)    
    De acord cu eliminarea scutirii pentru IT (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:44)

    R.Stoian [utilizator]

    DAR, sa fie facuta in acelasi timp cu eliminearea TUTUROR pensiilor speciale si ale altor facilitati pentru putorile bugetare. Sa fie facuta in acelasi timp cu modernizarea sistemului de sanatate, nu cu furtul lui constant, in acelasi timp cu modernizarea educatiei, nu politizarea ei...etc.
  • -1 (7 voturi)    
    Pix (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:53)

    Qu [utilizator]

    De chestia aia a beneficiat sub 1% din personalul IT din tara. A fost de forma. Sa dispara,
    • +3 (3 voturi)    
      nu chiar (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:17)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      Nu chiar 1%, dar e clar că mulți nu beneficiază de scutire. Și cred că sunt majoritari.

      Sunt niște condiții pe care dacă le respecți la virgulă nu poți să dai scutire.
    • +3 (3 voturi)    
      Mai mult de jumatate se califica (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:28)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      1. Trebuie sa ai facultate de profil (scrie in lege care)
      2. Firma trebuie sa aiba domeniul corect (coduri CAEN in lege)
      3. Jobul tau trebuie sa fie dintre cele acceptate de lege: programator, architect de sistem informatic, manager proiect, devoltator de baze de date, administrator de retele informatice.
      4. Firma trebuie sa obtina venituri din licente informatice cel putin 10 mii $ pt fiecare angajat care primeste scutire.
      Daca esti administrator de retea la o firma din alt domeniu e mai greu sa te califici. Si eu am platit impozit 13 ani si de alti 3 ani nu platesc desi nu s-a schimbat ce fac (si nici macar biroul, dar firma care ne-a cumparat se califica).
  • +8 (10 voturi)    
    praf in ochi... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:54)

    cetateanul4 [utilizator]

    eliminarea beneficiului aduce mai putin de 0.1% bani in plus la buget. Aici sunt banii "bogatilor" fara de care nu putem dezvolta tara si fara de care nu putem creste pensiile!
  • -3 (15 voturi)    
    pai ... stai oleaca... (Marţi, 16 noiembrie 2021, 14:54)

    ipsilon [utilizator]

    daca e pe-asa, mai sunt si alti IT-sti in tara asta care NU beneficiaza de nicio scutire de nimic, eu fiingd unul dintre ei ... daca nu sunt "programator" de biliboante pentru telefoane, asta inseamna ca nu sunt IT-st, in conceptia unora ... am terminat calculatoare si am lucrat/lucrez ca inginer de sistem / administrator baze date etc., nu fac programare la o firma de-asta de software, deci nu sunt IT-st, se pare ...
    Ei, daca eu platesc, toata lumea trebuie sa plateasca, si, in general, nu e corect sa faci astfel de inegalitati, nici fata de restul de IT-sti, nici fata de orice alt "om al muncii" din tara asta care-si plateste taxele, valabil si in cazul constructorilor.
    Bani multi, impozit mare. Asta e regula.
  • -2 (4 voturi)    
    Saracie lucie in salariile IT (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:00)

    teststation [utilizator]

    nu prea iti mai vine sa te duci la serviciu ca IT. Castigi mai prost decat un gunoier ..sau un brancardier, sau mai prost decat o asistenta ..., ce sa mai zici de cei care fac curatenie sau fata de unii in constructii. Trebuia sa lase scutirea de impozit...in continuare. Dupa ce au taiat-o, angajatorii nu au mai crescut salariul. ( daca l-au crescut ...l-au ridicat doar cat sa fie ca atunci cand erai scutit ...) . 5000 de lei in zilele noastre in oras ca Bucuresti cu 1 copil in e salariu derizoriu pt IT.
  • +3 (21 voturi)    
    Amanati inevitabilul (Marţi, 16 noiembrie 2021, 15:04)

    taicatu [utilizator]

    Plecati ma baieti ITisti din Romanica sa vedeti ce bine e cand platesti taxe si impozite si se vede ceva de pe urma lor. Am plecat din Romanica de aproape 10 ani iar acum in lanturi nu ma mai intorc in evu mediu - ultima tara din UE in orice statistica buna - prima la nasoale. Concurenta ne fac albanejii si bulgarii. Daca aveti copii mici plecati lasati bunicii in urma. Copii merita un viitor mai bun - bunicii si-au facut viitorul cu mana lor - alegand pomeni electorale. E un popor de destepti needucati, nu crede in stiinta ci in biserica. Nu exista speranta. Plecati in vest - e ca si calatoria in viitor dar in unul bun nu maron cum banuiesc ca o sa fie cel mioritic.
  • 0 (6 voturi)    
    Asmuteala (Marţi, 16 noiembrie 2021, 16:15)

    all23 [utilizator]

    Cand vor pricepe oamenii ca asmuteala asta sa il musti pe celalalt nu e buna ? It-istii trebuie tratati ca niste oameni ( daca sunt :) ) normali . Adica sa plateasca aceleasi taxe. Ce se poate face insa ca veniturile lor sa nu sufere ? Ar trebui data inca o masura care sa fie mult mai sustenabila , si anume ca o parte din profit sa poata fi distribuit angajatilor fara nici o taxa ! Iar pentru IT sa se faca un procent mai mare , adica 80 % poate fi redistribuit , dar pentru alte sectoare mai putin . In felul asta ar putea fi inghetate salariile ( dezideratul crizei de acum ) dar venituril celor din privat ar putea creste , daca patronilor le pasa de angajati, iar in sectorul IT am vazut ca le pasa un pic mai mult .......
  • +3 (5 voturi)    
    doar 100.000?! (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:28)

    revo [utilizator]

    Vai de capul nostru! In era informaticii, avem doar 100.000 de IT-isti.
    E un adevarat miracol ca aceasta entitate ciudata, Romania, inca mai exista pe harta lumii. E tinuta artificial in viata, nu se stie de ce si pentru cat timp.

    Dar politistii, jandarmii, procurorii, judecatorii, securistii, politicienii - cate milioane sunt? Ce salarii si pensii ireal de mari au?

    IT-istii creeaza valoare; parazitii nu fac decat paguba si jaf la drumu' mare.
  • -1 (7 voturi)    
    Este si timpul sa se scoata scutirea (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:31)

    GigiIonescu [utilizator]

    Este si timpul sa se scoata scutirea pentru ca:
    - scutirile se dau pentru "industrii de viitor" in care vrei sa investesti sa atragi bani ori:
    - IT-ul de la noi nu e "industrie de viitorului" - e outsourcing, pe ieftineala, nu conteaza cat de bun esti important e sa nu fii prost sub un anumit nivel si MAI ALES IEFTIN
    - IT-ul este industrie de viitor acu 20 de ani, acum e industrie matura care trebuie sa se adapteze nu sa fie finantata practic de stat

    Daca vrea statul sa dea scutiri, sa dea la:
    - cercertare dezvoltare - ca aici e viitorul
    - industria medicala si farma - productie, cercetare
    - agricultura - ca aici e potentialul mare

    IT is history
    • 0 (0 voturi)    
      Oare? (Joi, 18 noiembrie 2021, 16:07)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui GigiIonescu

      Cercetarea are si ea scutire, dar nu e amintita decat rar
      Pharma adesea e investitie, fara ROI. Investitia se recupereaza la unele tentative profitabile.
      Pt agricultura se dau subventii , dar pretul e mai mare decat la cele din import
      IT inseamna si crypto, AI, robotica.
      Incadrarea la cercetare poate fi dificila daca nu esti la un institut de cercetare.
  • +6 (6 voturi)    
    Taxe (Marţi, 16 noiembrie 2021, 17:58)

    mihaidr [utilizator]

    Tinand seama ca in momentul asta majoritatea IT-stilor lucreaza remote, in momentul in care dispare scutirea de taxe, multi vor incepe sa-si caute job-uri si sa plateasca taxe in afara Romaniei Chiar daca o sa lucreze fizic din Romania.
    De ce?
    1. Salariile in IT din Romania sunt Ok datorita scutirilor de taxe. Daca au disparut scutirile, se merita mai mult sa lucrezi pentru o companie din afara.
    2. Nu prea ai return of interest la taxele platite, mai ales de la un viitor guvern PSD+PNL.

    De asemenea, o sa fie multe companii (platitoare de taxe) care o sa aleaga sa se multe in alte tari, unde se platesc taxe mai mici.
  • +4 (6 voturi)    
    In final statul va colecta mai putini bani.Pariem? (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:00)

    ciprian_ [utilizator]

    Sunt atatea forme de munca in afara de angajat (inclusiv SRL, poti fi contractor in Romania ori pentru orice tara din UE gen Estonia).

    Uniunea Europeana inseamna libertatea de miscare a oamenilor si a bunurilor.

    Inteleg disperarea PSD/PNL de a taxa IT-ul. In general muncitorul in IT-ul e votant USR. E obisnuit sa munceasca intr-un sistem bazat pe munca si competenta care functioneaza bine. E anti PSD intr-o masura atat de mare incat il situeaza mai aproape de USR si mai departe de PNL.

    Calculele din spate sunt de genul ca daca IT-istii raman in tara la hranit capusele de la stat atunci foarte bine iar daca pleaca din tara si nu vor mai vota macar la parlamentare vot anti PSD/PNL atunci ar fi tot bine.

    PSD si PNL nu iau insa in calcul faptul ca in IT e comun sa fii contractor sau sa ai firma sau sa lucrezi remote ca si contractor inregistrat in romania sau in alta tara - si ca in final statul roman va colecta mult mai putini bani.
  • -4 (4 voturi)    
    . (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:08)

    Simbad [utilizator]

    Pfff, s-a vărsat borcanul cu IT-iști pe aici...
    • +1 (1 vot)    
      Si niste prosti pe langa (Marţi, 16 noiembrie 2021, 19:49)

      UnAltVasile [utilizator] i-a raspuns lui Simbad

      .
  • +1 (1 vot)    
    depinde de firme (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:09)

    drup [utilizator]

    sunt firme cărora o sa li se rupă în 2 de creșterea asta și o sa acopere ei. Și cărora de fapt le va și conveni un pic de scandal în piața pentru ca or sa mai tragă niște resurse de la alții.
    și sunt firme în general mai mici și eventual cu capital ro care nu vor putea acoperi diferența și care vor pierde oameni.
    Rezultatul ca la orice rahat în care statul isi baga mana e ca o sa fie tot mai putine firme pe piața dar vor fi mai mari. de asta mă și aștept sa nu se facă pentru ca partidele încă mai au bănuți prin firme românești -- prieteni știu care // și programatori nu mai înghit ușor gălușca cu fa tu PFA ca te-om plăti noi.
    De plecat aia mari nu pleacă e încă mălai destul la moara.
  • +6 (8 voturi)    
    Arta de a face rahatul praf (Marţi, 16 noiembrie 2021, 18:51)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    Software-ul, printre putinele industrii cat de cat profitabile in Romania. Creste fiscalitatea si se reduc joburile, bravo PSD!
  • +2 (4 voturi)    
    Taxa pe munca si rezultate.. (Marţi, 16 noiembrie 2021, 22:56)

    abcabc [utilizator]

    Numai in Romania se taxeaza munca si rezutatele.. In schimb biserica are impozit 0% la orice si nu mai zice nimeni nimic.. Nici de pensii speciale.. Nici de salariile umflatilor din parlament care nu fac altceva decat sa fure si sa dormiteze cand nu fura..
  • +3 (3 voturi)    
    IT-istul este dusmanul de clasa al alegatorilor (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 12:34)

    Elfu [utilizator]

    e ca atunci cand au preluat puterea comunistii : trebuiau gasiti dusmanii de clasa ... si au indreptat ura publica catre intelectuali, profesori,preoti,invatatori ....
  • -2 (4 voturi)    
    e clar (Miercuri, 17 noiembrie 2021, 17:13)

    ipsilon [utilizator]

    pe articolul asta au intrat toti "IT-stii" din multinationalele unde scriu ei "coduri "la greu ... si nu le convine sa li se taie facilitatile.
    Pai asa-i cand iei mii de euro, te doare-n p$$a de restul lumii, tie sa-ti fie bine ...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by