Actualizat acum

FOTOGALERIE Cum vor arăta tramvaiele românești care vor circula în patru mari orașe din România​ (II)

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 8 iulie 2019, 9:47 Economie | Companii


Imperio in Arad
Foto: astra-passengers.ro
Fabrica de tramvaie deţinută de Astra Vagoane Călători Arad ar urma să livreze 62 de garnituri din modelele Imperio şi Autentic în patru mari oraşe din România: Cluj-Napoca, Arad, Oradea și Galați. Compania românească a depus o oferă și la licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 100 de tramvaie moderne, așa că există posibilitatea să vedem tramvaiele de la Astra Vagoane Călători și în București.

Licitații câștigate Astra Vagoane tramvaie

Primăria Arad a încheiat în 2014 un contract în valoare de 6.568.101,30 de euro, fără TVA, cu Astra Vagoane Călători Arad pentru furnizarea a șase tramvaie. Tramvaiul livrat Companiei de Transport Public Arad are 27 de metri lungime, circulă cu o viteză de 70 km la oră, are 40 de locuri pe scaune și 160 de locuri în picioare. Durata de utilizare a tuturor echipamentelor mecanice și electrice solicitată este de minimum 30 de ani de funcționare.

În august 2018, Primăria Cluj-Napoca a atribuit companiei Astra Vagoane Călători un acord-cadru pentru livrarea a maxim 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului este de 170,17 milioane lei fără TVA (36,6 milioane euro), iar tramvaiele vor fi livrate în termen de 48 de luni de la semnarea contractului. Prețul pe tramvai este de circa 1,66 milioane de euro. Tramvaiele au o lungime de maxim 32 m și o capacitate de 290 locuri din care minim 36 pe scaune fixe, potrivit caietului de sarcini.



În septembrie 2018, Primăria Oradea a încheiat cu Astra Vagoane Călători un contract în valoare de 74.400.000 milioane lei fără TVA pentru furnizarea a 10 tramvaie. Prețul per tramvai este de 1,58 milioane de euro.
Principalele caracteristici ale tramvaielor care constituie obiectul achiziţiei sunt:
  • podeaua coborâtă 100%
  • să nu aibă nici o treaptă interioară pe întreaga lungime
  • să aibă o lăţime de 2,3-2,45 ml (metri lineari)
  • să aibă o lungime minim 26 ml maxim 28 ml
  • să aibă o capacitate minimă de 168 pasageri(6,5 călători/m2), dintre care minim 40 pe scaune.
În decembrie 2018, Primăria Galaţi a atribuit Astra Vagoane Călători un acord-cadru pe 24 de luni pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie. Valoarea acordului-cadru este de maxim 119.630.700 de lei cu TVA, adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul (1,4 milioane de euro cu tot cu TVA), a anunțat instituția într-un comunicat de presă.

Lungimea noilor tramvaie va fi cuprinsă între 17,5 metri și 20 de metri, iar lățimea maximă va fi de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.



Pe 30 mai 2019, Primăria Arad a încheiat un nou contract cu Astra Vagoane Călători pentru livrarea a 28 tramvaie noi, în următorii patru ani, pentru care va plăti 218,8 milioane de lei cu TVA inclus. În prima etapă vor fi cumpărate 18 tramvaie, prin două finanţări europene obţinute prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. Pentru alte zece tramvaie există depus un al treilea proiect pe fonduri europene, dar deocamdată nu s-a obţinut finanţarea, astfel că dacă nu vor veni bani de la Uniunea Europeană, achiziţia lor va fi finanţată din surse locale.

O altă procedură, care vizează achiziția a 100 de tramvaie moderne, se află de asemenea în evaluare la nivelul Primăriei Capitalei.



Ofertele au fost depuse la finalul anului 2018 de două companii - ASTRA VAGOANE CALATORI SA si DURMAZLAR MAKINE SAN VE TIC A.S. Valoarea estimată a contractului este de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro). Este vorba despre achiziționarea a 100 de tramvaie și echipamente necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe traseele 1, 10, 21, 25, 32,40, 41 și 55. Documentația depusă se află în analiza comisiei de evaluare constituită la nivelul autorităţii contractante.

Compania a avut în 2018, în teste, în Timișoara și tramvaiul Autentic. Video mai jos:


HotNews.ro va face într-o serie de reportaje o radiografie a industriei românești și va încerca să vadă ce a mai rămas din vechile fabrici. În total vor fi analizate șase ramuri ale industriei.







Vezi aici materialele publicate până acum:




Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


55363 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    Sunt (Luni, 8 iulie 2019, 9:50)

    Alexa.99. [utilizator]

    frumoase.
    • -11 (19 voturi)    
      si nu prea (Luni, 8 iulie 2019, 17:33)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui Alexa.99.

      da, in comparatie cu cele vechi de 30 de ani, da.

      altfel, aduc a chinezarii (ca si cele turcesti), finisaje de 2 lei, culori de balci, grafica mesaje inscriptionate aduce aminte de buticurile post '89.

      si eu sustin productia romaneasca, dar mai e ...
      • +5 (7 voturi)    
        Atunci (Luni, 8 iulie 2019, 20:18)

        Mironescu Valeriu [anonim] i-a raspuns lui subcultura

        sa o mai sustinem cat mai e...
      • +3 (5 voturi)    
        Culorile de bâlci (Luni, 8 iulie 2019, 21:05)

        trotuar [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        sunt în funcție de cerința cumpărătorului și ce motiv aleg pentru tramvaile lor. În plus deși toată lumea ar vrea niște culori mai simple și cu stil, adevărul e că o culoare deschisă invită la grafitti ca altceva dacă nu pui paznici buni cu duimul în depou.

        Cât despre moderne tare aș fi vrut să văd și eu tramvaie hibrid cu baterii care au două avantaje importante. Primul regenerează energia de frânare iar al doilea reduce nevoia de incurcătură de fire în intersecții (mai ales alea mari) deoarece pot merge pe o distanță relativ scurtă pe baterii.

        Dar astea sunt un moft pentru moment căci implică multă cercetare și investiții plus ca costă vorba englezului o mână și un picior și de abia au apărut de maxim un an la firme mari.
  • +29 (41 voturi)    
    no...nu-i bai... (Luni, 8 iulie 2019, 9:57)

    ion_de_la_tara [utilizator]

    la Bucuresti luam turcesti, ca pe aici e pasalac turcesc de 500 de ani :(
  • +13 (31 voturi)    
    frectie (Luni, 8 iulie 2019, 10:00)

    sareta [utilizator]

    Niste porcarii care nu vor face decat sa polueze orasele ....dupa cum a declarat primarul Mazare al Constantei .Nici astazi DNA nu indrazneste sa cerceteze cum a fost posibila distrugerea TOTALA a transportului electric in orasul (inca european ) Constanta.Ce sa vezi ,poluarea a atins probabil si Institutiile platite sa ne apere de jefuirea bunului public......Gaura a fost de miliarde de euro !
    • +8 (14 voturi)    
      Si, la ora aia Constanta avea cale de rulare (Luni, 8 iulie 2019, 13:41)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      cu fundatie zdravana, nu doar niste sine azvarlite pe pietris ca in Bucuresti.
      Cand s-a adus tramvaiul in Constanta, de la Satul de vacanta Mamaia pana la gara, s-au facut fundatii mai ceva decat alea pentru linia de "metrou usor" (sau "tramvai greu", nu stiu cum e corect). Parca vad si acum un cilindru compresor bagat in santul ala, aproape pana la acoperis.
      Mazare a adus autobuze cu motorina ecologica de culoare verde, adica culoarea dolarilor.
  • +39 (43 voturi)    
    TRAMVAIELE (Luni, 8 iulie 2019, 10:23)

    jidanul [utilizator]

    Tramvaiele fabricilor producatoare de pe teritoriul Romaniei trebuie "ajutate" neconditionat, obligatoriu si fara exceptii, sa circule in toate orasele Romaniei care vor sa aiba acest mijloc de transport, modern si ecologic in planul lor de mobilitate urbana. Asa se intampla in fiecare tara din UE, asa trebuie sa se intample si in Romania.
    • 0 (2 voturi)    
      Adică să nu mai ia șpagă (Luni, 8 iulie 2019, 19:07)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Bucureștiul ( și bucureștenii) de cele din afară?
      De unde va lua Bucureștiul tramvaie? Ghici ciupercă...
  • +16 (24 voturi)    
    Prea ieftine pt Bucuresti (Luni, 8 iulie 2019, 11:08)

    the_andy [utilizator]

    O sa avem “straine” ca “ie bune” pt Bucuresti

    Astea romanesti se livrau prea repede si nu cred ca aveau pe turcoaz.
    • 0 (2 voturi)    
      Thumbs up! :)) (Marţi, 9 iulie 2019, 8:06)

      Laumi [utilizator] i-a raspuns lui the_andy

      Turcoaz-ul made my day!

      Poate găsesc ceva pe corai ?
  • +3 (9 voturi)    
    . (Luni, 8 iulie 2019, 11:20)

    albastru de Romania [utilizator]

    ar putea sa mai lucreze la design si la nume, imperio ( really )
  • +10 (20 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 8 iulie 2019, 11:28)

    [anonim]

    • +4 (6 voturi)    
      Ti-e si frica sa nu cada peste tine. (Luni, 8 iulie 2019, 13:47)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui

      Din cand in cand poate sa mai iasa vatmanul sa tina contra ca oricum viteza e "la pas" altfel sare de pe sina, sau se rupe sina.

      Daca s-ar face calea de rulare corecta, ar fi o revolutie in transportul public al Bucurestiului.
  • +13 (15 voturi)    
    Tramvaiele, (Luni, 8 iulie 2019, 12:06)

    tenismenul [utilizator]

    arata bine in poze! Sa vedem cat sunt de fiabile! Marea problema este insa infrastructura care este deplorabila!
    • +3 (5 voturi)    
      nu chiar (Luni, 8 iulie 2019, 13:10)

      eu.eu [utilizator] i-a raspuns lui tenismenul

      Depinde unde.... PT ca in Cluj-Napoca a fost refacut Toata infrastructura de Tramvai in 2010-2012.... vreo 26km... Aici e ok din punct de vedere al sinelor :P
    • +5 (5 voturi)    
      Daca nu se pune la punct infrastructura (Luni, 8 iulie 2019, 14:44)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui tenismenul

      Nici nu se poate pune in discutie "cat sunt de fiabile"
      Sunt parti ale aceluiasi sistem - si tramvaiul si calea de rulare. Nu poate fi una noua si una veche.
      Asa cum e sina acum cam vreo 80% din Bucuresti poti sa pui mama tramvaielor ca le faci praf intr-un an.
      Asta nu inseamna ca transportul in comun cu tramvaiul nu ramane cea mai buna solutie. (evident, nu exclusiv).
      Inseamna doar ca trebuie muncit pentru asta. Si cu bratele dar si cu mintea.
  • +7 (11 voturi)    
    pentru (Luni, 8 iulie 2019, 12:45)

    andrei1232000 [utilizator]

    documentarul Dvs. despre ce a mai ramas din industria romaneasca puteti considera si cazul UPSOM, preluat in 2013 de firma ASCOM Int SRL din grupul Grivco al marelui "patriot umanist" si taiata pana la ultimul ehipament.
    • +5 (5 voturi)    
      Tema e sa vedem cum se reuseste! (Luni, 8 iulie 2019, 14:00)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Cine zice ca-i usor ... vorbe de claca!
      Despre cum se poate distruge, trebuie sa se ocupe parchetele si tribunalele.
      Conversia industriei romanesti pe economia de piata a fost o provcare grea si doar foarte putini i-au facut fata.
      Cei mai multi au abandonat din capul locului ca nu-i ducea mintea mum sa faca si ... au adoptat procedeul cel mai la indemana: taiata bucati si vanduta la kilogram cum zici.

      Chiar si gaina din poveste, care face oua de aur, de-ar fi ... si aia trebuie hranita si ingrijita; daca o lasi pe mana unui incapabil ala o face friptura de a doua zi iar peste trei zile zbiara iar ca-i e foame.
  • +4 (6 voturi)    
    Pustiu (Luni, 8 iulie 2019, 18:21)

    NoFive [utilizator]

    Alte orase nu prea mai exista in Romania
  • 0 (2 voturi)    
    Modernizare ? (Luni, 8 iulie 2019, 19:07)

    Observatory [utilizator]

    Da, suna frumos, dar de unde mai găsești materia cenușie , a cam zburat peste hotare...
  • 0 (8 voturi)    
    Nu cred ca le vom vedea in Bucuresti... (Marţi, 9 iulie 2019, 10:19)

    Metec [utilizator]

    Pentru Bucuresti, Istanbul e mai aproape decat Arad...
    Aici domina mafiile tuciurii si arabesti. Doar spoiala e occidentala.
    De fapt, nimic nu s-a schimbat.
    • -1 (3 voturi)    
      Ce de șobolani ți-au dat „-”. (Marţi, 9 iulie 2019, 20:59)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Îi supără adevărul.
    • 0 (0 voturi)    
      Cum le zice boboru din nesatul nationalist (Miercuri, 10 iulie 2019, 9:46)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Tramvaiele alea din Turcia sunt cu 3 calse peste ce face Astra Arad. Din pacate. Da, Bucurestiul va avea tramvaie ceva mai calitative decat restul oraselor "mari" din Romania. Tramvaie care s-au mai vandut si in alte orase din Europa (Polonia spre exemplu). Da la noi boboru se pricepe la toate, de la fotbal la tramvaie si istorie medievala.


      Apropos:

      Primăria Timişoara cumpără 16 tramvaie noi din Turcia. Cum arată modernele tramvaie Bozankaya care vor circula în capitala Banatului

      https://adevarul.ro/locale/timisoara/foto-timisoara-cumpara-16-tramvaie-turcia-arata-modernele-tramvaie-bozankaya-vor-circula-capitala-banatului-1_5d2460b7892c0bb0c645365d/index.html


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version