VIDEO Ministrul Mediului: Cartile verzi vor inlocui actuala taxa de poluare pentru autovehicule, cel tarziu din 2013

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 6 septembrie 2011, 14:20 Economie | Auto

Cartile verzi, care ar urma sa fie introduse cel tarziu in 2013, vor inlocui actualul sistem de incasare a taxei de poluare pentru autoturisme cu unul bazat pe principiul "poluatorul plateste", a anuntat marti, la Pitesti, ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, citat de Agerpres:

"Am intentia de a introduce, daca e posibil de la jumatatea anului viitor, daca nu, atunci de la 1 ianuarie 2013, o carte verde. Asta inseamna, la fel ca si in alte state, ca trebuie sa te duci in fiecare an la cei care verifica noxele care ies din teava de esapament, ei fac masurarea, iar daca nu mai corespunzi normelor, nu poti sa mai circuli pe drumurile publice, trebuie sa repari masina. In al doilea rand, platesti o taxa in functie de noxe".

Ministrul a apreciat ca noua taxa va fi mai mica, dar va fi aplicata tuturor autovehiculelor, diferentiat, in functie de nivelul de poluare: "Va fi o taxa mult mai mica, evident, iar atunci vom renunta la taxa de prima inmatriculare si toata lumea va avea acelasi statut, cel care polueaza plateste. Din pacate, toate masinile, chiar daca sunt mai noi, intr-o anumita masura polueaza", a explicat Laszlo Borbely.


























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2785 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    si daca.. (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:23)

    cwaji [anonim]

    Si daca masina nu este inmatriculata in RO (Bulgaria, UE..) e tot teapa, nu?
  • +2 (2 voturi)    
    Habar nu are de nimic. (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:28)

    eugen [anonim]

    Am vrut sa spun ca si acum se verifica noxele, cu tot felul de prilejuri... dar mi-e sila.
    Si de ce trebuie sa treaca un an sau doi, asta se poate face de maine.
    • 0 (0 voturi)    
      Logica .... (Marţi, 6 septembrie 2011, 17:24)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Zice domnul ministru ca "platesti o taxa in functie de noxe". Ok, dar care noxe anume?!?

      Cele potentiale, pe care le-ai putea emana in aer daca folosesti autovehiculul? Sau cele efectiv emanate?! De ce?

      Cred ca principiul "poluatorul plateste" trebuie sa taxeze in functie de CANTITATEA EFECTIVA de noxe emise, nu pe estimari, nu pe credinte si alte aproximari. Scuze de genul "e greu de masurat asta" ... nu se accepta.

      Deci cum e cu principiile dom' ministru!?!
    • 0 (0 voturi)    
      indraznesc sa nu fiu de acord (Miercuri, 7 septembrie 2011, 10:44)

      panfilache [anonim] i-a raspuns lui eugen

      ba cred ca are mult habar. in doi ani mai incaseaza taxa asta, dupa care, aceleasi masini, platesc anual.
      guvernul e mai mester la inginerii financiare, dar legal.
      ar trebui ca cei ce'au platit la inmatriculare, sa se socoteasca cati ani acopera, dela data inmatricularii, si eventual sa fie creditati pentru sumele ramase.
      altfel, e cam hotie a la borbely.
  • +4 (4 voturi)    
    Dl. ministru, exista ITP ! (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:30)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Ce faceti ? Verificare la verificare ?!

    In cadrul Inspectiei Tehnice Periodice (cu periodicitate intre 6 luni si 3 ani, in functie de tipul si destinatia vehiculului) este o verificare a noxelor. Cine nu trece, nu primeste drept de circulatie.

    Nu reinventati apa calda, va rog ! Sau este vorba de o noua verificare si o noua taxa...?!
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:47)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Caraghiosul ăsta vrea de fapt impozitul anual diferenţiat în funcţie de norma de poluare.

      (Ceea ce nu vrea să spună este că impozitul anual al unei ţări mari europene la modelele Euro 4 şi Euro 5 cu motoare de 2600cc, 3000cc şi peste este foarte mic, de 3-4 ori mai mic ca în bogata ţară România cu ministru ungur, iar la modelele similare cu Euro 2, Euro 1 şi fără, este mare.)

      Dacă ar face-o, imediat orice epavă antică va scoate rezultate demne de Euro 4 sau 5 în teste, iar în cartierele în care locuiesc inspectorii RAR vor răsări păduri de vile.

      ~Nautilus
      • 0 (0 voturi)    
        nu si da (Miercuri, 7 septembrie 2011, 10:52)

        CelaltOvidiu [anonim] i-a raspuns lui Nautilus

        NU la faza cu impozitul - A4 3000 cc Germania - impozit 700-800 EUR ca si in Romania.
        DA la faza cu spaga.
  • +2 (4 voturi)    
    ce aiurea (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:31)

    saabo [anonim]

    si daca platim nu mai polueaza?

    Ma ce prosti sunbtem noi pe lumea asta?!!
    Doar astia care strang malaiul...care se duce in hambarul lor..propriu..prin N moduri..sunt destepti!!
  • +1 (1 vot)    
    In sfarsit (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:42)

    Nicu [anonim]

    Dupa atâția ani, v-ați dat seama Domnule Ministru că "taxa de poluare" e prostie.
    Normal că trebuie plătit în funcție de cantitatea de CO2 emisă de autoturism (dar nu numai; vezi NOx, SOx, acroleină etc.)
    Singura problemă ar fi să se facă niște măsurători corecte, nu ca cele de la I.T.P. unde de multe ori se iau rezultatele de la un autoturism și se "copiază" la altul.
    • 0 (0 voturi)    
      ii bine asa (Miercuri, 7 septembrie 2011, 10:54)

      CelalaltOvidiu [anonim] i-a raspuns lui Nicu

      Vom plati cu totii rambursarea taxei tuturor celor care au platit-o in faza initiala. Acesta va fi efectul acestei schimbari.
  • +2 (2 voturi)    
    hallllooo (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:53)

    kin3zu78 [utilizator]

    smechere si cu taxa de prima imatriculare care am platit-o cand am cumparat masina NOUA !! ( 500 euro ) ce se intampla ?? Mai vazut cu ciunga in par si crezi ca acum poti sa ma jupoi cum vrei tu ??!!!
  • -1 (1 vot)    
    comunistii naibii (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:07)

    alin [anonim]

    in o tara comunista nu o sa vedem prea curand acest sistem de taxare, in care toti sunt tratati in mode egal, fara favoritisme pentru cei care au 'bani putini'.

    cum adica sa plateasca ala cu dacia de 30 de ani taxa?
    sa plateasca astia care muncesc si au bani sa-si cumpere masini noi

    masina nu e un drept, e un lux, ai bani si ti-o permiti e ok, nu ai, mergi pe jos.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:31)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui alin

      De fapt e cam pe dos. "Impozitarea poluării" a fost o minciună sub Tăriceanu şi e o minciună şi acum.

      Dacă ar fi vrut într-adevăr să scoată bani de la public, nu ar fi impus o "interdicţie mascată" sub forma unei taxe "concepută special pentru a nu putea fi plătită" - şi dacă ar fi vrut doar să impună o interdicţie (ca pe vremea "regulii celor 8 ani") s-ar fi limitat doar la taxă sau la o măsură legală restrictivă, nu ar fi făcut mizerabila campanie de propagandă din anii 2006-2007, care sugera că "dacă ai Logan eşti sărac şi cinstit, dacă ai altceva eşti cocalar".

      ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    pana la urma nu am inventat noi roata (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:32)

    mmm [anonim]

    Nu stiu de ce le-au trebuit 4-5 ani sa ajunga la o solutie ce au adoptat-o occidentalii de f demult.
    Se plateste anual o taxa mai mica in functie de norma de poluare (daca depaseste emisia de CO2 trebuie sa repari masina) In Italia plateam ptr non euro 1.6 cmc circa 180 euro/an (atunci erau max motoare euro 3).
    problema ptr romani e ca s-a platit acea taxa nebuneasca care ar trebui restituita.
    Nu va faceti probleme , cei conduc masini inmatriculate afara platesc taxa in tara respectiva. in cele mai multe cazuri
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 6 septembrie 2011, 16:08)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui mmm

      De fapt, pentru cine ar vrea să fie 100% corect, mai drept ca linia dreaptă şi mai catolic decât Papa, o măsură care să însoţească impozitul diferenţiat şi care să fie conformă principiului "poluatorul plăteşte" ar fi SUSPENDAREA temporară a impozitului pentru un vehicul care nu circulă.

      Exemplul 1: Mitică are o maşină. I se stabileşte impozitul N lei lunar şi are de plată 12 x N anual.

      Mitică are un accident. Maşina stă 3 luni la service. Deci Mitică plăteşte 3 luni impozit, dar nu circulă (şi nu poluează).

      În concluzie, ar trebui ca Mitică să scoată o adeverinţă care spune că maşina a stat 3 luni la service şi deci el datorează impozitul numai pe cele 9 luni în care a circulat.

      Exemplul 2: Mitică se duce 6 luni pe an la căpşuni. Maşina nu circulă (eventual este sigilată). Mitică ar trebui să plătească impozitul numai pe 6 luni.

      Există o procedură asemănătoare pentru vânători şi alţi deţinători de armă autorizaţi, care îşi pot suspenda calitatea de membru în asociaţie (şi deci plata cotizaţiei) sau o pot pierde, şi atunci îşi pot înlocui permisul de port şi folosire a armei cu unul care permite strict deţinerea. Sau moştenesc o armă, sau o primesc prin altă metodă, dar nu sunt vânători - îşi pot întocmi permis de deţinere până îşi reglementează situaţia legală.

      ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    100.000 semnaturi (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:38)

    patraulea [anonim]

    Avem 5 milioane de vehicule in Romania si ne trebuie 100.000 de semnaturi pentru a promova un proiect legislativ pentru inlaturarea acetei taxe.

    Mai trebuie sa gasim o asociatie care sa organizeze strangerea de semnaturi.

    Am citit ceva despre o platforma online... rog mai multe detalii de la cineva mai priceput
  • 0 (0 voturi)    
    Catre dl ministru (Marţi, 6 septembrie 2011, 16:30)

    katalin [anonim]

    1. In primul rand va doresc ca cel tarziu in 2013 sa nu mai fiti prin preajma. Ca sa ia altcineva decizii.

    2. In al doilea rand, principiul "poluatorul plateste" trebuie sa aiba in vedere ecuatia cantitatea de noxe emanata (de regula per km parcurs) x unitatea de masura (km). Iar pentru asta platim deja carburant mai scump. Una este sa conduci 1000 km pe an si alta e sa conduci 120.000 km.
  • 0 (0 voturi)    
    Si taxa platita? Nu e discriminare? (Marţi, 6 septembrie 2011, 17:14)

    dan [anonim]

    Ne dati banii inapoi daca trebuie sa platim taxa anuala? Propun sa se scada primii ani de taxa de poluare din taxa de inmatriculare. Altfel este discriminare. Unii platesc, altii nu, pentru niste motive care nu le deslusesc...
  • +1 (1 vot)    
    taxa (Marţi, 6 septembrie 2011, 18:06)

    mihai [anonim]

    ce taxa anuala ? masina polueaza numai cand se deplaseaza ,cu combustibil (motorina,benzina),trebuie taxata deplasarea vehicolului,nu stationarea ,daca o masina nu se misca decat 1/2 an de ce sa fie taxata masina ca exista si nu cauza poluarii.domnul ministru se cazneste de mama focului sa faca ceva ce nu poate ;demisia este solutia,este prea mult,am ajuns COBAII ACESTEI GUVERNARI DE RAHAT
  • -1 (1 vot)    
    Mai lasati-ne (Marţi, 6 septembrie 2011, 18:15)

    Dragos [anonim]

    Mai lasati-ne dracului cu taxele voastre. Cand vom avea salarii ca in occident, mai povestim.
  • 0 (0 voturi)    
    taxare corecta (Miercuri, 7 septembrie 2011, 9:12)

    gabi [anonim]

    1.suntem cobai pt toti nesimtiti acestor vremuri, ce o fi asa de complicat ....dar daca exista si alte interese...este evident
    2.pt o taxare corecta ar trebui luat un model de import, verificat de ceva ani, analizat si aplicat pt Ro
    3.nu cred ca suntem in stare sa inventam un sistem mai bun si mai eficient - s-a dovedit pana acum si cu taxa de drum - sunt subdimensionate la traficul actual, de pod - va de ele, vignete - nu avem autostrazi, taxe incluse in carburant - s-au diluat, etc.
    4.daca s-ar face o analiza comparativa a sistemelor de taxare din Europa - atunci ar trebui ales unul simplu si eficient dpdv al colectarii si investirii acestor fonduri in scopul pt care este colectata si nu pt a acoperi gauri la bugetu' de stat...
    5. lasati specialistii sa propuna solutii viabile, si apoi luati decizia corecta in fct de interesul comun al RO si nu de alte interese ...(a se vedea obligativitatea cauciucurilor de iarna....)
  • 0 (0 voturi)    
    taxa corecta ! (Miercuri, 7 septembrie 2011, 15:56)

    emil [anonim]

    In sfarsit au descoperit apa calda !!! :) Si totusi nu e chiar asa ... Prin Europa civilizata taxa asta functioneaza si se colecteaza corect de ani buni ... Dar trebuia sa-i protejeze de unu si pe altu (smecheri cu influenta) care aveau firme de transport persoane sau marfuri adica detineau parcuri foarte mari de masini (autobuze, autocare, tir-uri, masini mari de carat nisip si piatris, etc.) vechi si poluante si pentru care o astfel de taxa anuala i-ar fi falimentat din start ... Dar in anii astia de la revolutie incoace au mai prins si ei cheag, multi astfel de patroni si-au reinnoit parcurile auto (mai ales dupa intrarea in UE in 2007) ... Despre asta este vorba, nu ii interesau pe ei de cei multi si mici ... si cu cate o masina mica (autoturisme) ca noi ... Totul este un busines iar statul nu este strain de asta ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi