Noua taxa auto: Timbru de mediu doar pentru masini cu maxim 8 locuri, emisia CO2 calculata integral

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2013, 20:26 Economie | Auto

Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri si va fi stabilit luand in calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca in prezent, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2 urmand sa scada comparativ cu valorile actuale, scrie agentia Mediafax.

Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto.

Propunerea a fost prezentata Guvernului de catre ministrul Mediului, Rovana Plumb, in sedinta de miercuri a Guvernului.

"Intentia este sa aplicam principiul conform caruia ᅡpoluatorul platesteᅡ, dar si sa incurajam achizitia de masini mai putin poluante. Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante", a declarat, agentiei Mediafax, ministrul Rovana Plumb.

Conform propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua in calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual in care este calculata si cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luata in calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, in conditiile in care in prezent aceste emisii au o proportie de doar 30% la stabilirea taxei auto.

Timbrul de mediu va fi calculat in continuare si in functie de cota de depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca acest tip de masini mai are o durata scurta de functionare si, deci, va polua pentru un interval mai mic.

Joi seara, ministrul Rovana Plumb a anuntat ca proiectul timbrului de mediu va fi prezentat in Guvern, cel mai probabil, in aceasta saptamana, iar apoi va urma o dezbatere publica legata de aceasta taxa care ar urma sa o inlocuiasca pe cea de prima inmatriculare auto.

Premierul Victor Ponta anuntase anterior ca taxa de prima inmatriculare auto va fi inlocuita cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi si poluante vor plati mai mult, iar detinatorii de vehicule noi vor plati mai putin sau chiar deloc in cazul masinilor hibride electrice.

El a mai anuntat ca proprietarii de vehicule inmatriculate inainte de anul 2007 ar putea fi scutiti de la plata taxei de prima vanzare auto.

Anul trecut, fostul Guvern a decis ca pentru autovehiculele inmatriculate inainte de anul 2007 taxa de poluare trebuie achitata de catre cumparator la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.

Taxa, denumita "de prima vanzare", este perceputa cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa de poluare.
Ministrul Mediului de la acea data, Laszlo Borbely, arata ca circa 110.000 de autovehicule inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007 si pentru care nu a fost achitata taxa de prima inmatriculare, in general masini cu norma de poluare Euro 3 si 4, si-au schimbat proprietarii.

La scurt timp insa, invocand dificultati administrative de colectare, fostul Guvern a decis ca taxa de prima vanzare a masinilor inmatriculate inainte de 2007 sa fie suspendata pana la inceputul anului 2013, iar persoanele care au platit deja aceasta taxa sa primeasca banii inapoi.

In conditiile in care a fost suspendata doar pana la inceputul acestui an, taxa de prima vanzare auto este din nou obligatorie incepand cu 1 ianuarie.






Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Generatia copiilor infectati cu HIV in spitalele comuniste, ajunsa la maturitate. Cum si-a invins Alina boala si destinul

Generatia copiilor infectati cu HIV in spitalele comuniste a ajuns la varsta maturitatii. Unii sunt doctori, arhitecti sau ingineri si au o viata normala. Altii, insa, duc o viata necugetata si periculoasa pentru cei din jur.








43248 vizualizari
  • +8 (14 voturi)    
    ABERATIE MAI CEVA CA LA VOSGANIAN!!!!!!!!! (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:03)

    ionutd [anonim]

    CRED CA DE EXPLICATIILE CE VOR FI ADUSE DE CATRE D-NA MINISTRU ROVANA PLUMB VA RADE SI FOSTUL MINISTRU VOSGANAIN DE CARE A RAS O TARA INTREAGA EXPLICAND VECHEA ABERATIE. ASA CEVA NU CRED CA EXISTA PE ACEST PAMNT. ZICI CA SUNTEM CONDUSI DE CATRE O CIVILIZATIE EXTRATYERESTRA. ABERANT! RUSINOS! HILAR!
    • +5 (5 voturi)    
      de doua ori aberant (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:46)

      lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui ionutd

      nu inteleg de ce nu platesc tirurile si autocarele. Au afaceri in domeniu?
    • +6 (6 voturi)    
      aceasta noua taxa - timbru are o mare hiba (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:54)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui ionutd

      nu inteleg de ce o taxa trebuie sa fie PLATITA CALUP IN INTREGIME PENTRU UN AUTOTURISM ?

      este o aberatie !

      O taxa platita pentru inmatricularea o singura data nu are sens din mai multe motive:

      1) daca fac accident cu masina respectiva si este dauna completa ? sau cade un copac peste ea si este dauna completa ?
      si nu am folosit-o decat un an de zile ???

      2) suma este prea mare pentru cetateni, si prea mica pentru statul roman !

      mai avantajos este o taxa de 100 de euro anual decat un buff de 1000 euro, banii repede veniti la buget vor fi repede papati

      impozitele pe cladiri se platesc PENTRU TOATA VIATA LOCATARULUI ?? sau se platesc anual ?

      3) sunt sigur ca vine urmatorul guvern si care iar va schimba aceasta taxa, si apoi ce vor face cetatenii ??!?!?
      unii au taxa platita de guvernul PDL intr-un sistem, altii au taxa platita de un guvern USL, urmatorii din guvernul PPDD (sau mai stiu eu cine va veni) va face alta taxa alte modificari, si apoi, reguli, derogari, scheme, complicatii

      Concluzie:
      Intentia buna, destul de buna, dar sa faca taxa anuala, ca in orice tara civilizata (Italia, Germania).
      Asa cu cashu dintr-o data parca suntem o tara de mafioti.
    • +2 (6 voturi)    
      DE CE NU ANUAL??? (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:04)

      JJ_Kent [utilizator] i-a raspuns lui ionutd

      Daca mie imi place sa-mi schimb masina la un an-un an jumatate, toate luate SH din afara Romaniei, de ce trebuie sa platesc taxa de fiecare data? Practic in 6 ani, cat se tine o masina in medie, eu platesc de 4-5 o taxa mare, desi folosesc cate o singura masina... Practic, eu trebuie sa platesc taxa mare pentru inca 4-5 altii care vor folosi masinile dupa mine. E corect?
      Daca tot se doreste a fi o taxa, de ce nu se plateste anual de catre proprietar? O taxa mai mica anuala in functie de tipul de masina, dar doar pe perioada in care eu sunt proprietarul ei. Apoi, dupa ce o vand, sa plateasca noul proprietar, nu tot eu!! Dar asta ar fi un mic semn de normalitate intr-o tara in care anormalitatea a devenit normal...
      "Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante"?!?!? Deci taxa mare pentru masinile vechi creaza un blocaj pentru cumpararea masinilor noi?!? UAU! Foaaaarte tare!
      • -1 (1 vot)    
        Raspuns (Luni, 21 ianuarie 2013, 7:50)

        Urs [anonim] i-a raspuns lui JJ_Kent

        Din cate vad tu esti giambas de masini, si deaceea nu i-ti convine treaba cu toata taxa odata. Este bine si cum spui tu dar sa fie in functie de norma de poluare. Ei prin taxa asta noua vor de fapt sa opreasca adusul cioarselor adica masinilor rele din strainatate. Atunci sub perdeaua asta de timbru taxa sau cum ii mai spune se ascund ei pentru a nu mai putea face un ban si cei fara servici care aduc in momentul de fata masini din strainatate. Noi nu putem pretinde sa fim ca si cei din Germania sau alte tari emancipate atata timp cat noi suntem asa cum suntem, o tara de inculti dat toti stim de toate, o tara de mincinosi, o tara de delasatori unde numai tiganii razbat etc etc... as putea sa iti scriu aici pana maine si nu as termina.....(nu esti tu de vina pentru astea si nici eu) O zi buna.
  • -6 (10 voturi)    
    aiurea (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:12)

    UCK [utilizator]

    ce legatura are poluarea cu emisia de dioxid de carbon?
    • +1 (3 voturi)    
      Poate au dreptate!!! (Joi, 17 ianuarie 2013, 7:50)

      gecos [utilizator] i-a raspuns lui UCK

      Pai cum tu nu stii ... nu te uiti la televizor... nu vezi documentare? Desi CO2 este esential pentru fotosinteza plantelor ... el este identificat ca dusmanul incalzirii globale. Din cauza asta trebuie marita taxa. Poate au dreptate. Judeca tu ... vezi care e chestia. Analizati fiecare dintre voi aceasta chestie. Eu am sa prefer sa merg pe bicicleta pe distante scurte. Ma mai gandesc la masina daca o schimb sau nu.
    • +4 (4 voturi)    
      mica (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:34)

      catelu [utilizator] i-a raspuns lui UCK

      Are o mica legatura. CO2 e cea mai mica problema in gazele emise de o masina, mai ales diesel. Oxizii de sulf si de azot si monoxidul de carbon sunt mult mai daunatoare. Dar guvernantii nostri au 4 clase, si n-au apucat sa faca si chimie...
    • +5 (5 voturi)    
      poluarea are legatura cu consumul de carburant (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:48)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui UCK

      deci taxa din carburant controleaza poluarea.
      Cite taxe pentru poluare platim?
      Oricum un camion polueaza mai mult decit un autoturism, si nu e taxat de loc, asa ca asta nu e taxa de poluare, ci bir pe existenta.
  • +1 (7 voturi)    
    Dezamagire (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:13)

    Nick [anonim]

    Pai daca zic ca vor sa incurajeze cumpararea de masini mai noi, mai putin poluante care oricum sunt mai scumpe, nu era mai bine sa se plateasca anual? Ori sunt si ei halosi si vor acum banul gros? Daca acum imi cumpar o masina, doar cea pe care mi-o permit si platesc timbrul pt ea de ce as vrea mai tarziu alta si sa mai platesc inca odata timbrul, care chiar daca ar fi de o valoare mai mica oricum ar fi un plus decat deloc.
    Toata lumea isi doreste masini cat mai noi si mai bune dar daca se platea taxa anual te gandeai ca dai mai mult pe ea dar macar beneficiezi de taxe mai mici. Asa sa tot platesti timbre de poluare care sa acopere toata perioada de functionare a masini indiferent de cine beneficiaza de ea in viitor mi se pare cam mult si absurd. Dar cum spuneam daca le trebuie banul gros acum treaba lor dar cred ca si noi o sa stam cu actualele noastre masini pana o sa ne permitem altele in conditiile actuale adica mult si bine. Dezamagire, nu o sa va mai votez nehotaratilor
    • +2 (2 voturi)    
      Platesti un singur timbru pe masina (Joi, 17 ianuarie 2013, 9:03)

      Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui Nick

      Scrie clar in articol: "Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior."

      Acum logic era intr-adevar sa platesti anual un timbru de valoare mai mica, decat unul o singura data mai scump. Ca poluezi cat mergi cu masina, nu o data cand e vanduta.
      • +1 (1 vot)    
        Am inteles (Joi, 17 ianuarie 2013, 17:02)

        Nick [anonim] i-a raspuns lui Lol Lolovici

        Am ineles ca "Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior."
        Dar zic sa ne exprimam opinia cat mai este o mica sansa sa o modifice si nu se publica in monitorul oficial.
        Daca ne exprimam dupa este prea tarziu pt noi, iar daca ne ignora si nu ne i-a in seama poate fi prea tarziu pt ei sa isi mai recastige bruma de incredere astfel pierduta, si nu se stie niciodata in ce poate degenera.
  • 0 (6 voturi)    
    aaa (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 21:44)

    Nick [anonim]

    Am platit pt actuala masina taxa de poluare. Acum o am la vanzare in speranta de cava mai bun, dar cred ca o retrag decat sa mai platesc o alta taxa de poluare deghizata in timbru de mediu. Ce merg pe doua masini odata ca sa platesc poluarea pt amandoua? Plata anuala mi se parea acceptabila
  • +1 (3 voturi)    
    donbogdan01@yahoo.com (Miercuri, 16 ianuarie 2013, 22:44)

    bogdan [anonim]

    si cand intra in vigoare legea?....eu stau cu masina in curte k ma costa dupa legea veche 1500 de euro masina euro 4 1,9 tdi dao in colo de treaba
    • +4 (4 voturi)    
      Pentru "timbru"... (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:48)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      ...o sa platesti mai putin, numai 1499 euro ! Promotie !
    • +1 (1 vot)    
      Plateste! (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:51)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      Asta e, daca nu ti-ai permis o masina noua, platesti taxa la masina la mana a doua pe care ai cumparat-o avantajos. Iti luati frumos masina noua si plateai o taxa rezonabila. Nu iti permiti una noua? Nu iti iei si gata.
      • +1 (1 vot)    
        Nu platesc... (Luni, 21 ianuarie 2013, 9:41)

        Cipri [anonim] i-a raspuns lui M. G.

        Dar la cei care detin o masina di-naintea lui 2007, unici proprietari, te-ai gandit. Eu daca as vrea sa-mi vand masina cumparata de noua din reprezentanta in 2004, ar trebui sa scad din pretul ei taxa de 2.200 eur (euro 3). In conditiile in care pretul ei pe piata e de 4000-4300; asta inseamna sa vand masina cu 2000 euro? Asta nu!! Mai bine o dau de pomana!!
  • +2 (4 voturi)    
    o prostie (Joi, 17 ianuarie 2013, 6:41)

    Francisc 1 [utilizator]

    n-au decat sa creasca acciza la benzina si e cel mai corect sistem de taxare " poluatorul plateste" cu cat consum mai multa benzina platesc mai mult . Sa presupenem ca am o volga veche ce consuma 30 la suta si emite 500g carbon la 100km daca sunt idiot si tin neaparat sa merg cu ea platesc prin acciza de ma usuc daca sunt inteligent o tin in curte si caut sa-mi iau un logan de 0.9 l si nu poluez mai nimic , exemplu este extrapolat dar oricum masinile vechi consuma mai mult asa ca nimeni nu va fi incurajat sa mearga daca benzina e scumpa si s-ar termina si cu toate aberatiile " gandite " de diversi.
    • 0 (0 voturi)    
      decat logan nou mai bine volga veche (Vineri, 18 ianuarie 2013, 15:28)

      sorin.cluj [anonim] i-a raspuns lui Francisc 1

      decat logan nou mai bine volga veche :))
  • 0 (0 voturi)    
    CO2 (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:03)

    vgeo [anonim]

    Si cum calculezi emisia de CO2 la euro 1-3?
    Costa cam 4000 de lei
  • 0 (0 voturi)    
    iar n-are nici un sens (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:31)

    catelu [utilizator]

    Daca se calculeaza depreciere, atunci cine a platit taxa pentru o masina trebuie sa-si recupereze o parte din bani cand vinde masina. Iar cel care cumpara sa plateasca iarasi o parte din taxa, proportional cu cat polueaza el.
    Daca insa taxa vizeaza poluarea, cum de masinile care polueaza mai mult, non-Euro, Euro 1 si Euro 2 sunt taxate mai putin?!
    Sau explicatia reala e ca statul pur si simplu are nevoie de bani si poate lua mai multi de la cei cu masini mai noi decat de la cei cu masini mai vechi?
  • +6 (8 voturi)    
    evident Lege Romaneasca - (Joi, 17 ianuarie 2013, 8:48)

    marianos [utilizator]

    numai sa va dati seama de aberatia asta de lege
    Am o masina cumparata la mana a 2-a ptr care platesc o taxa de poluare de 1500 euro ..sa zicem
    La 2 zile de la inmatriculare masina mea se defecteaza , accidenteaza ,o ia apa.. etc. nu mai merita reparata..
    Sotia cumpara o masina noua ptr care plateste 200 euro (aceasi cilindrata) taxa de poluare
    Ea utilizeaza masina , sa zicem 10 ani
    Dna ministru ,cum dracu' imi explici mie ca poluatorul plateste?
  • 0 (0 voturi)    
    :O (Joi, 17 ianuarie 2013, 9:36)

    LB [anonim]

    :))
  • +1 (1 vot)    
    Încep să mă enervez! (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:04)

    rugio [anonim]

    Daca aceasta taxa este o taxa de mediu ar trebui sa aiba o marime rezonabila si sa fie platita intr-un mod echitabil de fiecare poluator. Avand in vedere ca nu exista (inca) vreun autovehicul total nepoluant, "contributia" la poluarea mediului este cel mai bine reflectata de cantitatea de combustibil (hidrocarburi) consumata. Un om sarac care are o masina veche va "contribui" la poluare evident mai putin decat un bogatas care are o masina puternica noua, pentru ca vor parcurge cu masinile lor distante foarte diferite. Asa dar taxa de mediu ar trebui platita de catre cei care comercializeaza hidrocarburi (benzina, motorina etc.) cu reflectarea corespunzatoare in pretul combustibililor. Pentru cazurile de poluatori excesivi exista verificarea tehnica periodica obligatorie. Doar asa este drept, corect, cinstit, egal pentru toti "participantii" la poluarea mediului.
    Se spune ca totdeauna solutia cea mai buna este solutia cea mai simpla. Nici in cazul taxei de mediu (de prima inmatriculare, de poluare auto, de protecie a mediului etc) nu este altfel. Pentru ca declaram ca ne ingrijim de soarta generatiilor viitoare, de calitatea mediului in care vor trai nepotii nostri, dar de fapt ne preocupa veniturile la bugetul natonal care are mereu nevoie de mai multi bani, iata o propunere simpla care rezolva toate aspectele fara sa supere pe nimeni si fara sa nedreptateasca pe cineva. Si fara sa uite pe nici unul dintre poluatori. In plus aigura in cel mai inalt grad fluxul neintrerupt catre bugetul de stat al banilor reprezentand taxa de poluare. Clar ca lumina zilei!
    Introducerea unei taxe de mediu (taxa antipoluare) sub forma de procent (de marime foarte mica!) in pretul combustibililor are o multime de avantaje si nici un dezavantaj in comparatie cu toate variantele propuse vreodata in tara noastra sau existente oriunde in prezent in lume. Taxa pentru protectia mediului sub forma de procent in pretul combustibili
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:57)

      cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui rugio

      Forte corect, insa un procent foarte mic nu aduce venituri mari si rapide pa buget... si vezi tu asta ii problema. Pe Ponta il doare undeva de poluare si de corectitudine (poluatorul platesti).
      Cred ca realizam toti ca aceasta taxa (pardon timbru) nu are nici o legatura cu realitatea, este doar o alta metoda de a mulge niste bani de la populatie pentru a acoperi gaurile din buget.
  • 0 (0 voturi)    
    doar inca o taxa (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:34)

    TomaN [anonim]

    Este inutila stradania de a arata ca nu este corecta nici acesta taxa. Inca de la inceput a fost o taxa tampita dpdv al logicii, indiferent cum s-a numit.

    Daca facem apel la memorie sau reusim sa gasim in documente mai vechi, vom constata ca in pretul carburantului a fost inclusa o taxa de mediu si una de drumuri... dupa care ele s-au "diluat" in acciza si asa au ramas. Adica un ceva pe care statul are dreptul sa-l ia de la consumator.
    Apoi a aparut "aici sunt banii d-voastra" pentru drum si taxa de prima inmatriculare, explicata ca fiind taxa de mediu, dar care avea mai degraba rol protectionist pentru industria auto locala. Evident ca nu era conforma cu normele UE. Normal era sa fie scoasa, dar statul vrea bani indiferent cum, deci vor incerca o mie de formule ca sa nu-i certe comisia europeana , dar nu vor renunta la ea. Nu de grija mediului mor ei ci de lipsa de bani (valabil pt toate guvernarile).
    Revenirea acestei taxe
    - in carburant: s-ar ascunde f curand iarasi in acciza si peste 3-4 ani iar va veni statul cu taxa de CE-O FI, numai bani sa iasa;
    - anuala: ce fac cei care au platit-o pe cealalta si nu au proces cu statul de returnare (f multi in ac situatie), mai platesc odata, dar anual?
  • +1 (1 vot)    
    PROPUNERE DENUMIRE TAXA - TAXA RENAULT (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:35)

    Johanis [utilizator]

    Mai corect ar fi ca noua taxa sa se numeasca TAXA RENAULT !!!!! Nu stiam de ce dureaza asa mult sa iesi cu un proiect de taxa de mediu europeana. Acum am inteles. Transportatorii care au participat la discutii au reusit sa propuna taxa ZERO pt tot parcul lor pt ca noul proiect se refera la autoturismele pt TRANSPORT PERSOANE, maxim 8+1 locuri.
    • 0 (0 voturi)    
      sau taxa FORD... (Joi, 17 ianuarie 2013, 13:15)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Johanis

      Citesc si ma minunez!
      Suntem in tara lui papura voda!
      Daca am o masina care emite 120 mg CO2 si merg 10.000 pe an platesc la fel ca unul care merge 20.000 km pe an si care polueaza dublu sau ca altul care face 5000 km si polueaza jumatate. Asta-i o aberatie.

      Dar aberatia suprema e sa nu taxezi microbuzele (care transporta personae intre orase, judete, tari), autobuzele din transportul in comun si autocarele, camioanele (Raba si Roman) care cara marfa (lemne, grau) prin tara si care fac 100.000 km pe an sau tractoarele care ara pamantul si care pur si simplu de asfixiaza cand stai pe langa ele.

      Astia au nevoie de bani multi si repede pentru ca au spart toti banii din buget!
      • 0 (0 voturi)    
        taxa APIA (Joi, 17 ianuarie 2013, 19:25)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui gogu

        este denumirea corecta, ii cuprinde pe toti cei interesati de protejarea afacerilor lor.
  • +4 (4 voturi)    
    Tanti asa a reusit sa-mi dea logica peste cap (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:43)

    vladf [anonim]

    "Acum, pentru masinile vechi si foarte vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitionarea de masini mai putin poluante"

    Ce legatura are taxa pt. masini vechi si foarte vechi cu masinile mai putin poluante?
    Sa inteleg ca exista o masini de prin 2000 care sunt mai putin poluante fata de cele asemanatoare din 2012?
    WTF? chiar nu mai inteleg nimic.

    Auzi iarasi logica, daca este mai veche o sa aiba o durata de viata mai mica si deci in concluzie polueaza mai putin?

    Hai zau? Cine zice asta? Mafalda?
    Daca unul cu un cazan din 98 merge 100.000 km /an iar eu cu o masina de oras din 2010 merg 30.00km/an cine polueaza mai mult?
    Dar piesele care trebuiesc schimbate in urma defectiunilor unor masini mai vechi le-ai luat in calcul? Poluarea care se face pentru a produce acele piese cine o calculeaza? Sau poluarea pe care o fac ambalajele si chiar piesele schimbate/aruncate cine o contorizeaza?

    Pe langa toate astea nu mai pune nimeni la socoteala faptul ca, combustibilul contine o multime de taxe de mediu, cu cat este mai veche si consuma mai mult platim si mai multe taxe, cu cat merg mai mult iarasi platesc mai multe taxe, dc. sa ma platesc taxe si la achizitionare?
    Atunci o sa-l spinteci pe ala cu cazanul din 98 care merge 100.000km/an, iar pe mine, care merg 30.000km/an si consum mai putin, o sa ma usture mai putin.

    Mariti taxele la combustibil si gata, cat consumi atata platesti, sa vezi atunci cum o sa apara bicicletele, de nevoie.
    Sa vedeti cum o sa caute romanul masini care consuma mai putin (hibride) si cum o sa apeleze la alte metode de transport.
    Mariti taxele pt. uleiul de motor sa vezi atunci durere.
    • +5 (5 voturi)    
      Taxa la ulei de motor? (Joi, 17 ianuarie 2013, 10:58)

      Ewing oil [anonim] i-a raspuns lui vladf

      Cred ca o taxa de bujie si o taxa pe zgomot de anvelope in rulare....ar fi indicate...plus taxa de ulei propusa de dv....plus taxa pe lichid de parbriz....
      Ma crucesc cum va luptati pe comentarii sa gasiti variante de taxe...in loc sa va opuneti TOTAL. Aveti impozit, aveti rovinieta, aveti RCA umflat, aveti taxa in combustibil, taxa de pod, vor si taxa de autostrada neterminata......Ajunge cat platim!... De unde sa mai scoatem bani, draga guvern? ....
    • +1 (1 vot)    
      despre poluare (Joi, 17 ianuarie 2013, 12:00)

      Dan Chiriac [anonim] i-a raspuns lui vladf

      Partizanii taxelor si ai constrangerii utilizatorilor sa isi cumpere masini noi vad ca nu isi pun unele mici probleme. Spre exemplu, cata poluare genereaza construirea unui autovehicul nou. Sau va ganditi ca ele apar asa din spuma marii, fara sa se polueze si fara sa se consume resurse? Cati ani o trebui sa mearga pe strazi un "cazan" din ala din 98, ca ca sa genereze aceeasi poluare?
      Poluarea generata de trasportul auto reprezinta cam 2% din poluarea la nivel global. Oare nu ar trebui sa ne puna pe ganduri acest lucru? Inghitim pe nemestecate abureala asta ca daca ne cumparam numai masini de la euro 4 in sus salvam planeta, stratul de ozon si mierla cu mot galben. Hai sa fim seriosi!
      Exista date care arata ca o termocentrala polueaza, in medie, intr-un an, cam cat 600 000 de autoturisme. Totusi, despre asta nu prea discutam.
  • +1 (1 vot)    
    Astea sunt multumirile lui Ponta pentru voturi (Joi, 17 ianuarie 2013, 11:32)

    hahahaha [anonim]

    Ponta le multumeste votantilor astfel:
    1. Toti soferii vor fi obligati sa stea zile intregi sau chiar saptamani , pe la cabinetele medicale particulare sau sa piarda si mai mult timp la cabinetele din spitalele de stat unde se stie ce aglomeratie este , desi in paralel se introduce si cardul de sanatate . Cred ca peste 97% din accidente se datoreaza altor cauze decat cele medicale si sunt convins ca nu asta era cauza reala a masurii.
    2. Introducerea taxei sau timbrului de poluare , care nu penalizeaza poluarea ci saracia.
    Majoritatea masinilor vechi circula putin, deci si poluarea realizata de ele este mult mai mica.
    Daca posesorii lor ar fi avut mai multi bani, ar fi cumparat masini noi dar si combustibilul consumat de ele ar fi in cantitati mult mai mari .
    3. Da ordonante in educatie prin care loveste in cadrele didactice dar nu repara nedreptati suferite de ele.
    Trebuie sa tinem seama de asta la alegerile urmatoare si cred ca ar trebui realizat un site cu greselile (voite sau intamplatoare) inca de pe acum , astfel incat la viitoarele alegeri sa putem face o analiza si un decont in cunostinta de cauza.
    Poate si un top al acestor greseli, actualizat permanent.
    Multumim Ponta, continua si o sa duci USL la mai putin de 10%, urmand exemplul precedentilor de la PDL . Vad ca e din ce in ce mai rau dar din pacate pe seama acestui popor.
    Sper ca se publica.
  • 0 (0 voturi)    
    PARC AUTO - STATISTICA INS (Joi, 17 ianuarie 2013, 11:35)

    Johanis [utilizator]

    LA SFARSITUL ANULUI 2011, NU AM CEVA MAI NOU, PARCUL AUTO DIN ROMANIA ARATA ASA:
    1. Mopede si motociclete - 90.082
    2. Autobuze si microbuze - 40.887
    3. Autovehicule pt transport marfa - 696.260
    4. Autoturisme (max 8+1 locuri) - 4.334.547

    In 2012 taxa pt categoria 3 (autovehicule pt transport marfa) a fost una simbolica fata de cea destinata autoturismelor.
    Ce concluzie putem trage?
    Pt. cca 1 milion de poluatori (cu o poluare mult crescuta fata de turisme) taxa de mediu poate fi zero.
    Pt. cca 4,5 milioane de turisme taxa- timbru trebuei sa fie una astronomica platibila o singura data, nu anual, desi poluarea emisa de acestea poate fi egala sau mai mica fata de cele scutite.
    Bravo, doamna ministru! S-a facut dreptate!
    ACUM POLUATORUL PLATESTE!
    NE MERITAM SOARTA!
    CHIAR CREDETI CA ACEST POPOR SUPORTA ORICE TALPA PE GRUMAZUL SAU?????
  • 0 (0 voturi)    
    un bir ilegal si nedrept (Joi, 17 ianuarie 2013, 11:50)

    sebycu79 [anonim]

    oricum ar fi gandita taxa aceasta tot un bir nenorocit este, ar trebui eliminata complet, returnati banii celor care au platit deja si atunci fiecare cu banii de care dispune ar putea sa isi achizitioneze o masina chiar daca si second-hand, dar mai putin poluanta si mai noua, daca nu ar trebui sa se gandeasca, ca din banii cati are trebuie sa mai plateasca si taxa. Guvernul nu stie decat sa caute metode de a aduna bani la buget, putin ii intereseaza de oameni si e greu sa renunte la o taxa care e deja implementata si pentru care au fost injurati cei dinainte mai bine incearca sa o modifice in fel si chip decat sa o elimine.
    ORICUM AR FI GANDITA TOT ILEGALA ESTE si procesele vor curge in continuare, niciodata de la introducerea ei aceasta taxa auto oricum a fost numita ea nu a avut o certitudine legala, este atacabila in instanta in toate formele ei de pana acum. Si daca guvernantii in acest fel au jurat sa slujeasca poporul roman ASA SA LE AJUTE DUMNEZEU!
  • 0 (0 voturi)    
    o noua Aberatie (Joi, 17 ianuarie 2013, 12:45)

    micxandru [utilizator]

    Ca sa putem fi si noi un pic mai civilizati si sa nu mai faca autoritatile astfel de abuzuri ilegale luind banii oamenilor cu japca . cred ca ar trebuii sa inchidem Dacia pe care cineva considera ca o protejeaza.la taxa de prima vinzare este o mare prostie care penalizeaza nu poluatorul ci vinzatorul. care nu-si mai pote vinde masina .si desigur noi procese.deci prin aceasta lege ni se interzice vinzarea autoturizmului stabilind o taxa pe care nici un eventual cumparator nu o va plati. aici nu se incaca cumva si dreptul propietatii. dar daca nu vom mai cumpara noi loganul ce vor mai proteja??vor vinde numai la export dar in felul acesta nu va supravetui prea mult..
  • +1 (1 vot)    
    Calcularea emisiilor la fiecare ITP facut (Joi, 17 ianuarie 2013, 13:17)

    Cristi [anonim]

    Nu inteleg de ce se complica de fiecare data cu scheme de calcul alambricate elimininand tocmai masinile cele mai daunatoare mediului din schema. Poi atunci imi iau o rabla - pericol public - pentru ca-i mai ieftina si nici nu platesc o taxa atat de mare.

    Fiecare masina trebuie sa-si faca ITP-ul din cand in cand. Taxa ar trebui calculata in functie de emisiile inregistrate in timpul verificarii si mentiunta pana la urmatoarea verificare. Poate asa unii vor fi convinsi sa-si puna filtre sau sisteme de reducere a poluarii; sau vor fi incurajati sa-si cumpere masini noi, performante.
  • 0 (0 voturi)    
    doar turismele POLUEAZA!!!!!!!!!!!!!!!!! (Joi, 17 ianuarie 2013, 14:39)

    joeblack [utilizator]

    1. O masina polueaza atata timp cat este in functiune!
    Daca imi cumpar o masina Ferari Euro 2 doar ca s-o tin in garaj ea NU Polueaza! domnule Ponta & Co.
    2. Orice Taxa ce ingradeste liberul comert in UE este ILEGALA! domnule PONTA (mai cititi si voi ce e cu UE asta!!)
    3.Sunt cetatean European deci am drepturi!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Cat consuma un Hybrid? (Joi, 17 ianuarie 2013, 14:47)

    joeblack [utilizator]

    Hybrid =taxa 0 , va spun eu cat consuma un Hybrid si mai concret este vorba de un Lexus LH 400 Hybrid, la drum lung 11litri de benzina ,
    -dupa parerea dvs Domnule P.M. & Co cat polueaza aceasta masina fata de un Opel de 1L capacitate, Euro2?
    R: mult mai mult! unde este dreptatea atunci?
  • 0 (0 voturi)    
    Aberant (Joi, 17 ianuarie 2013, 15:32)

    Cipriotu [anonim]

    Si daca o sa platim taxa asta de timbru pentru poluare, ca deh incalzire globala, figuri, brusc nu o sa mai polueze masina...aberant ca pana acuma
  • 0 (0 voturi)    
    La limita (Joi, 17 ianuarie 2013, 16:09)

    Nick [anonim]

    Eu unul m-am cam saturat de prosteala lor.
    Pt ca sa castig 1 500 ron trebuie ca angajatorul sa le plateasca inca atat.
    Din bani mei munciti, mai isi i-au aprox 30% sub forma de impoxit, CAS, bla bla bla.
    Cand imi cumpar ceva trebuie sa isi mai traga 24% TVA. Daca vrei sa circuli cu masina in pretul benzinei se regasesc
    accize, rivingete si taxe de poluare "oldies".
    Acum vin cu cireasa de pe tort deghizata in timbru de mediu pt prosti.
    Si toate aste in numele statului. Cica noi suntem statul, dar banii merg la ei si nu se mai intorc sub nici o forma. Parca suntem sclavi pe plantatie. Cica e democratie si poporul hotaraste. Nu va jucati cu rabdarea noastra
  • 0 (0 voturi)    
    Redenumire (Joi, 17 ianuarie 2013, 16:42)

    Nick [anonim]

    Zicetii "timbru de mediu pentru prosti".
    Pentru restul ii puteti spune un fel de a ne lua banii, sau taxa renault ori ford, logan, etc. Care nu sunt din prima categorie inteleg.
  • 0 (0 voturi)    
    TREZITI-VA (Joi, 17 ianuarie 2013, 19:38)

    Laurentiu [anonim]

    1. taxa (timbrul) de poluare este doar una din poverile pe care nu inceteaza sa le inmultesca in spinarea noastra.

    voi nu vedeti unde este condusa discutia? am ajuns sa cerem noi inca o taxa. nu este nevoie de nici o alta taxa. sunt si asa prea multe.

    nu mai este nevoie de nici o taxa. este nevoie sa nu mai fure ei. ei trebuie taxati. o clica de paraziti care s-au obisnuit sa ne incalece si sa huzureasca pe tristetea noastra.
    adevarul este urmatorul: au distrus, au ruinat romania. vor sa o devalizeze complet si sa nu poata fi trasi la raspundere. trebuie sa scapam ei. altfel, maine ne va fi rusine sa ne uitam la copiii nostri.

    treziti-va! nu mai cereti sa fiti batjocoriti. t r e z i t i - v a ! ! !
  • 0 (0 voturi)    
    nu e clar (Joi, 17 ianuarie 2013, 20:00)

    gigi cipri [anonim]

    Nu am inteles nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      Azi (Joi, 17 ianuarie 2013, 20:42)

      Nick [anonim] i-a raspuns lui gigi cipri

      Pai nu e nimic de inteles. Acum o sapt ziceau ca va fi si in functie de capacitatea cilindrica si ca nu este exclus sa fie o taxa anuala. Acum s-au sucit. Deci era posibil dar nu mai vor.
      Azi: "Rovana Plumb: Nu ma intrebati despre nivelul noii taxe auto pentru ca acestea fac obiectul consultarilor tehnice cu asociatiile de profil "
      Sa ii zica "taxa asociatiilor de profil" sau
      "taxa asociatiilor de interese".
  • 0 (0 voturi)    
    poluare (Joi, 17 ianuarie 2013, 22:43)

    gigi [anonim]

    Observ ca guvernul acesta ne polueaza cu PLUMB (Rovana) dar nu are de gind sa plateasca taxa de poluare.Taxa aceasta este o aberatie.De ce numai vehiculele de transport persoane pina la opt locuri?Cred ca mai mult polueaza utilajele de constructii,tractoarele, autobuzele , avioanele,trenurile,vapoarele si altele de acest tip.Societatile industiale nu polueaza de loc in viziunea acestei persoane.Se vede clar ca nu este vorba de a lua bani de la cei care polueaza ci de a mai face rost de bani pentru invirtelile lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Ajunge cutitul la os? (Vineri, 18 ianuarie 2013, 11:40)

    marius [anonim]

    Romani iesiti in strada.
    Sa trimitem o luna guvernul acesta la greci, si apoi sa vedem .
  • 0 (0 voturi)    
    aiurea (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:48)

    logic [anonim]

    cum adica "poluatorul plăteşte», dar şi să încurajăm achiziţia de maşini mai puţin poluante",nimic mai fals vor trebui sa plateasca taxa doar cele care sunt vandute deci cele care nu sunt vandute nu polueaza????si cum sa incurajezi cumpararea de masini noi daca nu mai poti sa o vinzi pe cea veche(daca ai un logan din 2006 si vrei sati iei modelul de logan nou nu mai poti ptr ca nu-ti mai cumpara nimeni loganul din 2006 ptr ca taxa e prea mare) de aici rezulta ca nu se merge pe principiul poluatorul plateste si nici nu se incurajeaza achizitia de masini mai noi.
  • 0 (0 voturi)    
    aiurea (Vineri, 18 ianuarie 2013, 20:49)

    aaa [anonim]

    daca intr-adevar poluatorul plateste de ce la o utilitara cu euro 2 de 1900 cc se plateste aprox 350 euro iar la un turism cu euro 2 de 1900 cc se plateste 1700-1800 euro ( golf 3 d - td -tdi care e mama economiei ) ??????????????????????????????? nu au aceeasi norma de poluare si aceeasi capacitate ???????????? sa va crape sufletul ca ne- ati mintit si va bateti joc de noi astia mai saraci......
  • +1 (1 vot)    
    jos taxa (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 12:38)

    mihai [anonim]

    astia cu masini peste 8 locuri de ce sa fie afectati ca mananca si partidele de la ei nu ? pai vezi ca sunt microbuze daramate si vechi, pune si pe masina aia o taxa ca poate le schimba si ei in unele noi si nu mai mor oamenii pe sosele in microbuze , ce zice lasa ca restul sunt prosti si nu iese nimeni in strada asa daca ieseau si tirurile si microbuzele se blocau orase intregi , eu zic ca astea deja inmatriculate sa nu fie nici o taxa anuala sau in nici o forma , ia auzi imi pun masina pe dreapta care e euro 3 si mai buna si mai confortabila ca un logan de 5 ori , si imi aduc una euro 1 ca o sa platesc taxa mica :) ,euro 1 inseamna 1990 adica una veche, cum incurajeaza sa isi ia omu una noua? fa voucherul 3500euro, mai pun eu 3500 in rate si imi iau un logan, o dau pe a mea la rabla daca imi da ei 3500e
  • +1 (1 vot)    
    aiurea (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 13:14)

    marius [anonim]

    cum adica "poluatorul plăteşte», dar şi să încurajăm achiziţia de maşini mai puţin poluante",nimic mai fals vor trebui sa plateasca taxa doar cele care sunt vandute deci cele care nu sunt vandute nu polueaza????si cum sa incurajezi cumpararea de masini noi daca nu mai poti sa o vinzi pe cea veche(daca ai un logan din 2006 si vrei sati iei modelul de logan nou nu mai poti ptr ca nu-ti mai cumpara nimeni loganul din 2006 ptr ca taxa e prea mare) de aici rezulta ca nu se merge pe principiul poluatorul plateste si nici nu se incurajeaza achizitia de masini mai noi.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa euro 3 (Joi, 24 ianuarie 2013, 9:32)

    ionut [anonim]

    cat ma costa taxa la un ford k din 2001 euro 3???
  • 0 (0 voturi)    
    Infografic (Joi, 31 ianuarie 2013, 12:54)

    Alex [anonim]

    Cei de la autovit facusera un grafic comparativ referitor la taxele auto de pana acum http://stiri.autovit.ro/2013/01/reactii-cu-privire-la-timbrul-de-mediu/
  • 0 (0 voturi)    
    calculator taxa auto (Vineri, 1 februarie 2013, 10:07)

    alin [anonim]

    Am gasit un calculator pentru timbrul verde, inclusiv cu statistici: http://www.autobout.ro/calculatorTimbrulVerde2013.php
  • 0 (0 voturi)    
    tare (Sâmbătă, 2 februarie 2013, 10:09)

    harap alb [anonim]

    tare ca piatra
  • 0 (0 voturi)    
    timbru de mediu (Duminică, 3 februarie 2013, 15:05)

    vic [anonim]

    -"daca polatorul plateste" de ce camioanele autobuzele etc.. care polueaza mult mai mult nu platesc?
    -daca eu scot masina in trafic o ora pe saptamana (pentru ca atat am nevoie) considerati ca poluez mai mult decat un taxi euro 6?
    -daca pot doar sa-mi cumpar un "logan" din 2006-2007 cu 2500 euro, de unde si mai ales de ce sa dau guvernului 2000 euro pentru timbru plus celelalte taxe?
    -daca trebuie sa plateasca cel care polueaza de ce nu vreti sa o puneti in prstul combustibilului pentru ca nu poluezi fara sa consumi?
  • 0 (0 voturi)    
    tare (Duminică, 3 februarie 2013, 23:07)

    harap alb [anonim]

    tare ca piatra
  • 0 (0 voturi)    
    tare (Luni, 11 februarie 2013, 8:56)

    harap alb [anonim]

    tare ca piatra
  • 0 (0 voturi)    
    Calculator timbrul de mediu iphone si android (Vineri, 15 februarie 2013, 9:07)

    Calculator timbrul de mediu iphone si android [anonim]

    Aplicatie de calcul pentru timbrul de mediu:

    iPhone: https://itunes.apple.com/us/app/calculator-timbrul-de-mediu/id597409840?ls=1&mt=8 - Gratuit doar in 15 Februarie

    Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.raduturcas.timbruldemediu - 60 centi

    Facebook: https://www.facebook.com/timbruldemediu
  • 0 (0 voturi)    
    Ingradirea vanzarii masinii (Joi, 14 martie 2013, 14:28)

    Fulger Octavian [anonim]

    Cat de normal este ca eu sa nu imi pot vinde masina la valoarea de piata a unei masini inmatriculate din cauza faptului ca fostul proprierar a introdus in instanta actiune de recuperare a acesteia (dupa ce mi/a vandut masina mie)???!
    E o situatie cu care cred ca se intalnesc foarte multi proprietari de masini.
    Interesant ar fi sa stim ce ar fi de facut. Mie personal mi se pare un abuz din partea celui care mi/a vandut masina.
  • 0 (0 voturi)    
    naiba (Vineri, 15 martie 2013, 16:00)

    coco [anonim]

    naiba,cu taxele ,suntem nr 1 la taxe in lume,in aforte multe tari nu se plateste nici o taxa pt motor.si au drumuri brici.daca vrei sa reduci poluarea treci pe plan mondial si impui la toti prod. de auto sa reduca cm3 ,consumu si atunci pol mai putin.nu ditai masina cu motoare de 3000 si peste, se plimba cate o piti sau camioanele care fac bezna in plina zi de fumul care scot si ei cica reduc poluarea,sau astia isi cumpara dreptu de a polua pt ca au banii.trebuie un sistem care daca o masina pol mai mult sau prea mult sa nu dea voie sa fie pusa in folosinta. trebuie sa facilitezi situatia de asi permite lumea sa schimbe masina la 6 ani.la ce salarii de rahat avem si poti ! atatea taxe , drumuri de rahat,la ce atatia bani?cine nu ar vrea o masina noua la 6ani.eu numi permit sa schimb masina veche de 16 ani,pt ca exista oameni ca fostul meu patron care zice''' ori cati bani trebe sa iti dau iti dau numai atat sau si nevasta ta lucra la ce iti trebuie bani''' vrem ca romania sa mearga bine,condusa de rahati ca astia.ar fi timpu sa facem ceva, FOCU SAI ARDA PE TOTI.
  • 0 (0 voturi)    
    ce benzina (Vineri, 15 martie 2013, 18:55)

    coco [anonim]

    in benzina deja exista taxa de mediu asa numitele accize ,deci sa mai platesti inca o taxa de mediu este dubla porcarie .oricum benzina este mult prea scumpa pt buzunarele noastre si cei care au masini de lux cu motoare mari care fac sute de km intr-o zi( eu parcurg cam 10 km/sapt.) isi permit sa alimenteze sau sa plateasca taxa.un motor mare poluaza mai mult indiferent ca este nou decat unul mic si mai vechisau nou.DECI CINE POLUAZA MAI MULT?fara taxa ii mai bine si asa sunt pre multe.aici e vorba de toata lumea ,cei saraci nu numai bogatii care trag pielea de pe noi pe langa guvernantii de rahat
  • 0 (0 voturi)    
    taxa rea (Miercuri, 5 februarie 2014, 10:37)

    iopo [anonim]

    Sa plateasca cine polueaza? Pai uzina de autoturisme polueaza ca le face poluante. Ia sa nu mai faca deloc. Sa cumparam numai ecologice. Ma oblige sa iau o masina poluanta si dupa aceea imi spune sa dau banii ca poluez. Ia sa scada pretul la ecologice si nu mai poluez. Oricum, pentru o masina din 2006. care nu este de lepadat, dai 1500 euro, e ceva de groaza. Macar sa fii fost mai ieftina (ex: 500 euro). Cu taxa asta o sa-mi cumpar o masina pe viata si o sa poluez in draci.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă