VIDEO Schimbari importante pentru soferi: Fara detectoare de radar, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, dar cu "alcolock"

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 18 aprilie 2013, 13:44 Economie | Auto

 documente
Ministerul Transporturilor a lansat in dezbatere publica proiectul "Strategiei Nationale pentru Siguranta Rutiera 2013-2020", care urmeaza sa fie aprobat de Guvern si sa intre in vigoare la doi ani dupa ce a fost creat, in 2011. Este vorba despre un document-cadru de politici publice pentru imbunatatirea traficului rutier din Romania , in conditiile in care, pentru prima oara in ultimii 4 ani, numarul de morti in accidente rutiere a crescut, in 2012, scrie Mediafax.

Romania, alaturi de celelalte tari din UE, trebuie sa reduca numarul victimelor din accidente rutiere cu 50% pana in 2020.

Cateva prevederi ii vor afecta direct pe soferi. Guvernul planuieste interzicerea detectoarelor de radar, introducerea camerelor video cu radar la nivel national, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, crearea legislatiei pentru introducerea sistemelor de imobilizare a autovehiculelor, daca soferul a baut (dispozitivele "alcolock"), sau reabilitarea soferilor care raman fara permis prin consiliere psihologica si ingrijirea victimelor din accidente rutiere.

Sistemul "alcolock" ar urma sa fie folosit pentru vehiculele comerciale ale transportatorilor sau in transportul public, el fiind deja disponibil in unele state UE. Este vorba despre dispozitive care detecteaza prezenta vaporilor de alcool atunci cand soferul se urca la volan si nu permit pornirea autovehiculului. Nu este clar daca si soferii de rand, persoane fizice, urmeaza sa fie afectati, insa exista intentia, la nivel european, ca "alcolock" sa devina un element de siguranta obligatoriu de instalat pe masini de catre producatori, asa cum este ABS-ul.

"Suntem singura tara din UE care nu avem adoptata la nivel guvernamental Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera. Ea zace si cred ca a venit momentul ca cineva sa sesizeze acest lucru", a declarat seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita, la seminarul international "Siguranta rutiera in context european", organizat de Politia Romana.

Intr-adevar, aceasta strategie a fost lansata public inca din 2011 si de atunci zace pe birourile decidentilor. Actul trebuia adoptat de fiecare minister cu atributii in siguranta rutiera, iar birocratia si lipsa de vointa politica a impiedicat acest lucru pana acum.



 Schimbari importante pentru soferi: fara detectoare de radar, fara ATV, cu "alcolock"

Strategia guvernamentala privind siguranta rutiera lanseaza principii si idei generale, cu termene de implementare destul de vagi. Cu toate acestea, Ministerul Afacerilor Interne a propus deja, in mandatul lui Radu Stroe, schimbari drastice ale Codului Rutier si ale regulamentului de examinare pentru permisul auto, care sunt in linie cu Strategia, dupa cum a aratat gandul.

Propunerile din Strategie care ii vizeaza direct pe soferi se refera la "stoparea agresivitatii rutiere". Guvernantii au de gand sa interzica folosirea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar sau sa inaspreasca legea pentru cei care conduc cu viteza mare, prin cresterea graduala a amenzii si a perioadei de suspendare a permisului, in functie de viteza (masura propusa deja in proiectul noului Cod rutier).

Guvernul mai propune ca soferii sa poata opta pentru recuperarea de puncte de penalizare, primite atunci cand incalca Codul Rutier, "prin participarea in centre autorizate la programe de reabilitare comportamentala/consiliere psihologica, la cursuri de conducere defensiva/preventiva sau la efectuarea in spitale a unui stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere". Acest sistem ar presupune ca punctele de penalizare sa nu se mai radieze automat la 6 luni de la primire.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

17719 vizualizari

  • +44 (44 voturi)    
    Ca tot nu-si face treaba Politia rutiera (Joi, 18 aprilie 2013, 14:03)

    Idealistu [utilizator]

    In Bucuresti, sub ochii politistilor de circulatie, se circula pe "sens interzis", se trece pe "rosu" si nu se acord prioritate. Numai pe b-dul Regina Elisabeta, pe banda destinata doar transportului in comun, pe sensul spre Calea Victoriei, se circula intr-o veselie. Asa a se mai slabii cu strategia. Mai intai, politistii, sa-si faca treaba pentru care sunt platiti, sa impuna respectarea legii !
    • +14 (14 voturi)    
      Bucurestiul... (Joi, 18 aprilie 2013, 16:26)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      In Bucuresti nu se aplica Codul Rutier.
      Articolul se refera la Romania in general.
    • +4 (6 voturi)    
      bravo, halal Politia Rutiera! (Joi, 18 aprilie 2013, 16:27)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      asta e singura masura pentru strategie: Politia Rutiera sa isi faca munca pentru care o platim!

      Nu sa stea la pile si relatii!

      Sau sa arunce banii pe "camere video radar, alcolock" si alte prostii!

      E bun si codul Rutier care e acum , doar sa fie pus in practica de Politia Rutiera!

      ATV-urile si alte asemenea (4x4, skyjet, buggy, motoare offroad) ar trebui interzise ca mijloace de distractie!!
    • +8 (8 voturi)    
      legat de detector (Joi, 18 aprilie 2013, 16:44)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      La noi se schimba in fiecare an legile de dragul de a schimba dar mai ales ca un sef din politie sa para mai destept decat "prostul" de dinaintea sa. Parca acum un an politia cumparase radare de sute de mii de euro care faceau detectoarele inutile :) . Deciziile sefilor din politie incep sa para desprinse din bancurile cu politisti. O fi tot seful ala care voia circulatie intr-un singur sens pe DN1A ?

      Ca sa facem misto de sefii din politie, ochii sunt tot un detector de radar. Propun sa se bage in lege ca toti soferii sa mearga legati la ochi :). Radarele nu trebuie detectate sub nici o forma, poate mai creste bugetul, din incasarea amenzilor.
  • +28 (28 voturi)    
    e bine... (Joi, 18 aprilie 2013, 14:13)

    Reshape [utilizator]

    Dar mai trebuie implementate si sistemele:
    - A10X = Amenda de 10 ori mai mare;
    - SJR(AH) = Sistemul de Justitie Reala (Anti Huidu) in care oricare ar fi elementul X din multimea soferilor care au provocat acelasi tip de accident A atunci functia DaPedeapsa aplicata pe A cu valori in multimea anilor de puscarie P intoarce aceeasi valoare -- sau, ca sa fie mai lesne pentru politisti, functia DaPedeapsa sa nu fie injectiva;
    - Shpagalock-ul care nu are nevoie de explicatii.
    • -3 (5 voturi)    
      sunteti culmea (Joi, 18 aprilie 2013, 20:10)

      lulu123 [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      nu-l apar pe huidu, dar cand vad cat de multi oameni promoveaza inchisoarea pentru el, imi dau seama cat de destept e cainele meu.
      oameni buni, voi astia soferi care nu ati incalcat niciodata (dar absolut niciodata) "regulili", cum v-ati simti ca pentru un ACCIDENT sa fiti coleg de camera cu un violator, un criminal, un pedofil. cum te-ai simti ca dupa ani de facultate, sacrificiu (etc) sa te trezesti ca te f*te unu in ... doar pentru ca niste "dashtepti" au votat o astfel de lege. sunt de acord cu alte pedepse (suspendat permisul x ani sau pe viata) dar puscaria ... prea mult.

      e cu totul alta poveste daca te-ai urcat baut la volan si ai ras cu 200 la ora 3 oameni de pe trecere.
      • +2 (4 voturi)    
        Moaca de tamp (Joi, 18 aprilie 2013, 21:25)

        keeekeeess [utilizator] i-a raspuns lui lulu123

        Am avut un accident destul de grav, am avut noroc sa nu fie nici o persoana vatamata, chiar daca eram 4 in masina, nimeni nu avea absolut nimic.

        In schimb, eu cand m-am urcat la volan, stiam ca nu sunt debil mintal si stiam ca am reflexe de tinerel.

        Ai vazut cum vorbea Huidu si ce moaca de tampit avea la Cronica Carcotasilor dupa accident? Parca habar nu avea ce cauta acolo si de ce ii bat lumini in ochi. Pun pariu ca daca-i dadeai o palma se ferea dupa 3 secunde.

        Omul stia foarte bine ca nu e apt sa conduca, dar a condus, pentru ca-l durea undeva si, de aia merita inchisoare, pentru durerea lui. Si nu-mi spune ca nu avea nimic, altfel nu vorbea in reluare si in emisiuni inregistrate. Plus de asta, era doar invitat, nu a mai prezentat.
        • -1 (5 voturi)    
          moaca? (Joi, 18 aprilie 2013, 23:27)

          lulu123 [utilizator] i-a raspuns lui keeekeeess

          "Ai vazut cum vorbea Huidu si ce moaca de tampit avea la Cronica Carcotasilor dupa accident?" - fratele meu alb, tu ce moaca ai avea daca ai omora 3 oameni intr-un accident? pun pariu ca ai fi rosu si frumos ca floarea de dovleac. ai avea un chef de viata de s-ar pune prafu pe tine, dar nu. noi suntem zmei. noi suntem puri si nu gresim niciodata.
          de unde "stia foarte bine ca nu e apt sa conduca"? aaa, a avut un accident la ski cu un an in urma si atunci era prima data cand se urca la volan.
          nu ar fi mai bine sa inlocuim amenzile cu zile de puscarie? ai trecut pe rosu, 2 saptamani. ai depasit pe linia de tramvai? 5 zile. nu ai oprit la trecere? 2 luni. ia zi, intr-o zi de condus cam cate saptamani ai sta pitit? sau nu e corect ca tu nu ai omorat pe nimeni? asa ca nu-l mai dati pe huidu exemplu ca niciunul dintre voi, zmeilor, nu ati vrea sa fiti in pielea lui.
          • +1 (1 vot)    
            "Moaca" lui Huidu (Vineri, 19 aprilie 2013, 11:13)

            Conrad_QS [utilizator] i-a raspuns lui lulu123

            Se referea la faptul că era incoerent și nu putea lega două vorbe nu din cauză că era afectat de accident, ci pur și simplu nu avea toate rotițele în funcțiune. Iar declarația lui de pe blog, citez "aveam o masina pe care tu nu ti-o poti permite... aveam afazie... " denotă orice altceva, numai respect nu.

            Huidu ar trebui să se țină de cuvânt și să nu mai apară la TV. Se pare că a uitat ce a zis...

            Dacă va apre din nou la TV, va trece, din punctul meu de vedere, în capul listei negre a ucigașilor nepedepsiți de pe șosele.

            Claudiu Hauptmann
            Carmen Păunescu
            Adrian Cocoană
            Cristian Bernevig
            Anamaria Straus
            Ionuţ Gheorghe
            Darius Ţânţaş
            Costel Agache
            Florin Neacsu
        • +2 (2 voturi)    
          Mai mergi pe la biserica (Vineri, 19 aprilie 2013, 10:47)

          vladf [utilizator] i-a raspuns lui keeekeeess

          Mergand pe ideea ta totul poate fi un accident.
          Nu am vrut sa ii tai jugulara, vroiam sa-l rad cu lama si mi-a scapat mana.
          Nu am vrut sa-i dau cu toporul in cap, eu vroiam sa-l infig in perete si boul a sarit in fata mea.
          Nu am vrut sa-l calc cu masina, mi-a scapat piciorul pe acceleratie si din greseala am dat si cu spatele peste el.
          Am tras cu pistolul spre nu stiu ce scaun dar victima tocmai in acel moment se misca si a intrat pe traiectoria glontului.
          Ce vor face acum toti smardoii cu masini bengoase? Conducem cum vrem noi si depasim unde vrem noi, ca dehh in cel mai rau caz omor 3-4 persoane si tot ma scot astia.
          Hai sa-ti spun dc. nu o inghit pe asta cu intamplarea in cazul lui Huidu:
          1. Era in depasire, degeaba incearca sa o dea cotita, a incercat sa depaseasca acolo unde nu avea voie.
          2. 90km/h in oras, asta la momentul impactului inseamna ca in realitate ai avut mult mai mult, asa cum am zis la punctul 1 era in depasire deci 110-120km, nu mergi cu viteza asta in oras si-mi spui mie ca in timpul asta ti-a aratat copilul nu stiu ce.
          3. Dc. a fost impactul frontal? pai e simplu, dreapta nu avea cum sa faca deoarece banda era ocupata de autovehicolul pe care-l depasea, daca era liber vira amaratul ala cu Dacia stanga.
          4. Cand mergi cu viteza asta in oras, avand copii tai in masina, inseamna ca-ti doresti sa te f.... unul in cur, este mai mult decat evident ca te mananca.
          P.S. Acum chiar il doare la basca, a inceput sa apara la radio, putin cate putin.
          Ieri o vorba, azi o interventie, maine tine chiar el emisiunea. Cu alte cuvinte il cam doare in pusca, gata mi-a parut putin rau pentru amaratii aia, acum sunt gata sa-mi reiau viata si activitatea de vedeta.
          Cand ii aud vocea la radio schimb instant postul, prefer sa aud muzica decat sa-i bag banii in buzunar acestui om.
      • +1 (1 vot)    
        Nu suntem culmea! (Vineri, 19 aprilie 2013, 10:21)

        Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui lulu123

        Daca , prin incalcarea legii consecintele sunt de natura sa te duca in puscarie cu un violator, criminal, pedofil, atunci asa sa fie!Sa fie si un exemplu pentru cei ramasi in libertate.Dupa logica ta , ar trebui inchisi doar soferii care s-au urcat la volan chititi sa se urce pe pietoni sau pe alte masini!
        • 0 (0 voturi)    
          sau (Vineri, 19 aprilie 2013, 11:03)

          Reshape [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

          Sau, daca a omorit din greseala, sa nu faca puscarie.
          De exemplu, daca o gospodina isi pune florile in glastra pe balcon, bate vintul, cad ghivecele si omoara un copil care se juca in fata blocului. Pai ce naibii, o punem pe gospodina la racoare? Nu, dom'le, ii aratam cartonasul galben.
          Sau un pilot de avion la mijlocul distantei se hotaraste sa dea prioritate unei babute simpatice care trecea strada si, nemaiavind suficienta viteza, cade cu avionul. Mor toti cei 203 pasageri numai el scapa. Dupa logica luluiana pilotul scapa si de puscarie. Ca doar n-o sa-l pui in celula cu un violator, nu?
  • +26 (26 voturi)    
    vorbe in vant (Joi, 18 aprilie 2013, 14:20)

    bogdanlungu [utilizator]

    atata vreme cat agentii de circulatie se vor ploconii pana la pamant in fata unor smecheri, fii de parlamentari sau oameni politici influenti, toate strategiile ministrului se vor duce pe apa sambetei. problema este de fapt slugarnicia agentilor in fata celor cu putere politica pentru a-si pastra locul de munca.
  • -7 (15 voturi)    
    urgenta (Joi, 18 aprilie 2013, 14:42)

    was [utilizator]

    Sa presupunem ca sunt la munte, am baut cateva pahare de Vodka, si cand taiam lemne pentru foc, din gresala mi-am taiat doua degete de pa piciorul stang (ca sa fie mai usor, am masina cu cutie de viteze automata). Ei acum fiind singur, trebuie sa ma urc la volan sa ajung la spitalul orasenesc aflat la 15 km in aval. Ce3 fac, daca masina nu porneste?
    Fiind inventiv, iau un balon/ manusa chirirgicala, pompez aer in ea cu pompa de la masina (au, doare tare) si "suflu" cu ea in dispozitivul de alcooltest. Motorul porneste instant.
    Daca supravietuies, atunci dechid o afacere, fabricand dispozitive pentru a pacalii minunata masinarie de detectere a alcoolului. Si ma voi imbogatii, clienti se vor gasii cu siguranta.
    • +10 (10 voturi)    
      amuzant rationamentul :) (Joi, 18 aprilie 2013, 15:01)

      be_real [utilizator] i-a raspuns lui was

      cu toate astea nu stim cum ar functiona sistemul respectiv si daca ar face lock la orice nivel de alcool in aerul expirat.
      una peste alta, de ce ai taia lemne dupa ce ai baut CATEVA pahare de vodca? :)
      • -2 (12 voturi)    
        de ce nu ar bea ? o liber sa bea ? (Joi, 18 aprilie 2013, 15:15)

        rakleta [utilizator] i-a raspuns lui be_real

        Sa nu spui ca nu are voie ca te fluier ...
      • +5 (5 voturi)    
        De mere! (Joi, 18 aprilie 2013, 15:17)

        The_Dude [utilizator] i-a raspuns lui be_real

        ...sau pentru mici si ceafa ce porc, sa se perpeleste mai bine!
      • +3 (5 voturi)    
        sunt de acord cu toate propunerile (Joi, 18 aprilie 2013, 17:16)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui be_real

        mai putin cea cu alcoollock...pai daca eu nu am baut nimic, si 3 prieteni se suie cu mine in masina beti morti, inseamna ca masina nu mai porneste nu?? (din moment ce astia emana alcool ca o drogherie).
        Nu de alta, dar am patit-o odata, am luat 3 prieteni de la o petrecere, m-a oprit Garcea, si cand am coborat geamul de la masina, a iesit un miros de alcool de ziceai ca e carciuma....Garcea nu m-a crezut sub nici o forma ca nu am baut un gram de alcool, vroia sa ma duca la centru sa mi se faca alcoolemia
    • +11 (11 voturi)    
      nicio sansa (Joi, 18 aprilie 2013, 15:14)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui was

      Pai tu pompezi aer, dar expiratia e mai mult dioxid de carbon (plus ceva vapori etilici). O sa ramai sarac.

      PS: nu uita degetelele - pune-le la gheata .
      • +6 (6 voturi)    
        pai... (Joi, 18 aprilie 2013, 15:40)

        gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        daca tot cautati o solutie de override...sufla cu gurita in balon inainte de a bea....si pastreaza balonu' cu "respiratia curata" pentru mai tarziu...
        • +1 (1 vot)    
          Sau (Vineri, 19 aprilie 2013, 12:40)

          Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

          si mai fain, respiri printr-un furtun scos pe geam.
          La asa masuri , asa metode de evitare.
          Sau, mergi cu geamul deschis, sa fie aer curat de afara.Atunci ei vor impune un dispozitiv care sa-ti blocheze geamurile.Si uite asa se va escalada intreaga poveste , ajungand o idiotenie care aproape va atinge idiotenia celor care fac astfel de propuneri de modificare a legislatiei, in loc sa o aplice cum trebuie pe cea in vigoare.
          Credeti ca smecherilor le va pasa de radare, de dispozitivul "respiratie curata"?
          Sau poate eu, ca fraierul nu-mi dau seama ca totul e o campanie pentru un mediu curat.
          Daca la o masina calculezi taxa de prima inmatriculare, plus montarea minunatului dispozitiv, s-ar putea sa constati ca mai bine mergi cu bicicleta, pe jos, sau eventual calare.Fanul inca este ieftin, parcarile necestita spatiu mai mic, aer curat, super...
          Tampiti
      • +1 (1 vot)    
        sau desfaci o apa cu "bule" (Joi, 18 aprilie 2013, 22:41)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        dupa ce agiti una bine carbogazificata...
    • +13 (13 voturi)    
      Ar mai fi o soluţie (Joi, 18 aprilie 2013, 15:15)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui was

      Mai e o soluţie: suni la 112 şi aştepţi liniştit salvarea. Ba chiar încerci să-ţi opreşti singur sângerarea, decât să murdăreşti frumuseţe de maşină automată. Nu?!

      Acum serios: la orice regulă întotdeauna vei găsi un raţionament conform căruia acea regulă nu e bună. Dar raţionamentul e valabil pentru cazuri izolate. Atunci să facem reguli şi pentru cazurile izolate!?
      • +1 (1 vot)    
        Ce te faci... (Vineri, 19 aprilie 2013, 13:14)

        puric de otel [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        ...daca si ambulanta are montat acel sistem si nu mai porneste dupa ce te urca in ea ? Pentru ca ai vazut ca prioritare la montarea sistemului sunt masinile transportatorilor si institutiilor .
    • +3 (5 voturi)    
      Urgenta ... da (Joi, 18 aprilie 2013, 15:21)

      ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui was

      Dupa mine, mai urgent ar fi sa intelegi ca in limba romana pluralul se formeaza cu un singur "i", cel putin in cazurile scrise de tine, adica "imbogatii", "gasii", etc.
      Bun, trecand peste asta, scenariu e total ireal, SF de-a dreptul, e putin amuzant, dar, na, un asemenea grad de inconstienta, sa tai lemne manga de beat de la votka se poate solda si cu moartea prin sangerare abundenta, asta e, riscurile prostiei omenesti ...
      • +3 (5 voturi)    
        erata (Joi, 18 aprilie 2013, 15:47)

        ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

        Na, c-am spus si eu o prostie! Mea culpa!
        Sunt verbe, nu e vorba de plural aici, dar ma gandeam la celebrul "mingii" si altele ...
        Oricum, idea unui singur "i" ramane.
      • -2 (2 voturi)    
        ha? (Joi, 18 aprilie 2013, 15:48)

        Reshape [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

        Pai ce, "ma voi imbogati" e pluralul? N-auzi ca omu' a baut citeva pahare de vodka, are degetele taiate si are, deci, o scuza?
    • +3 (3 voturi)    
      dezvolta... (Joi, 18 aprilie 2013, 15:26)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui was

      daca vrea altcineva sa te duca la spital... si masina nu porneste pentru ca tu, cel din dreapta sau spate traznesti...
    • +4 (4 voturi)    
      lipsa responsabilitate (Joi, 18 aprilie 2013, 15:27)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui was

      si daca pe drumul de 15 km cazi in prapastie, sau dai peste un biciclist sau un carutats, cum ar fi?

      pe dincolo se practica idea de "designated driver", adica la o petrecere, sunt cate unii care nu se imbata, si au rolul de ai duce pe ceilalti la casele lor. probabil ca ei sunt mai prosti de felul lor, nu?
    • +2 (2 voturi)    
      Pai cine te pune sa tai lemne baut? (Joi, 18 aprilie 2013, 16:18)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui was

      Nu ca n-ai avea voie, dar dupa cateva pahare de vodka sunt sanse sa vezi mai greu diferentele intre lemne si picioare :)
    • +2 (2 voturi)    
      RE: urgenta (Joi, 18 aprilie 2013, 16:27)

      topi [utilizator] i-a raspuns lui was

      Sper să nu supraviețuiești urcat la volan după câteva pahare de vodka, doar să nu iei și pe alții cu tine! Dacă te duci singur, cale bătută, un idiot mai puțin pe stradă.
  • +1 (7 voturi)    
    FENECHIU... (Joi, 18 aprilie 2013, 15:24)

    schroedinger [utilizator]

    A inceput sa aiureze!
    Construiti sosele adevarate si pe urma cereti amenzi!
    Iesiti din tufisuri si indrumati traficul militienilor!
    Ce treaba are detectorul de radar cu victimele voastre! Dimpotriva, este bun ca mai tempereaza avantul unora!
  • +5 (5 voturi)    
    avem autostrăzi și în orașe se circulă fluent (Joi, 18 aprilie 2013, 15:26)

    visio [utilizator]

    au fost pdl-eii proști, dar ăștia sunt de departe mândri de retardul lor; însă, la așa popor așa guvenanți...
  • -2 (6 voturi)    
    ok dar atunci (Joi, 18 aprilie 2013, 15:29)

    Mao2 [utilizator]

    ar trebui sa le plateasca despagubiri tuturor celor care au cumparat detectoare de radar ca au fost declarate legale...
  • +9 (17 voturi)    
    Stat politienesc (Joi, 18 aprilie 2013, 15:31)

    AdrianBorza [utilizator]

    Masurile coercitive adresate tuturor conducatorilor auto pentru ca unii nu respecta regulile sunt din aceeasi categorie cu interzicerea utilizarii cutitelor domestice pentru ca unii fac crime cu ele; urmeaza sa gatim doar cu cutiv si furculita.

    Nu trebuie puse restrictii tuturor, daca se vrea descurajarea e suficienta pedepsirea celor ce incalca regulile suficient incat sa nu mai aibe curajul sa oa faca. Exemple:
    - confiscarea masinii pentru depasirea cu 80-100 km/h a vitezei legale
    - minim 3 sau 6 luni de puscarie cu executare in caz de accident soldate cu deces si minim 1 luna pentru vatamare corporala; e mai rau decat 4 ani cu suspendare
    - 3 luni de inchisoare cu executare pentru conducerea in stare de ebrietate cu arestare pe loc, fara cautiune

    Vreo cateva zeci de mii de nebuni se vor cuminti iar toti soferii vor circula mai relaxati. Pentru ca panda cu radarul nu salveaza vieti, ci creaza stres: am vazut politisti cu radarul in localitate la peste 500 de metri de cea mai apropiata casa sau in oras pe bulevarde relativ pustii unde se mergea cu 60-70km/h - acolo nu sunt accidente, acolo e loc de facut planul la amenzi degeaba.
    • +1 (1 vot)    
      si confiscarea masinii ? (Joi, 18 aprilie 2013, 22:46)

      edx [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      de unde pana unde idei din astea. Ce treaba are sula cu prefectura? Parca ne feream de stat politienesc, facem unul comunist sa confiscam toate proprietatile.
      Poti sa propui anularea permisului sau amenzi mari, dar nu vad de ce te legi de o proprietate privata, care poate sa nici nu fie a soferului respectiv...
  • +2 (6 voturi)    
    turma de idioti (Joi, 18 aprilie 2013, 15:32)

    danzigk [utilizator]

    in loc sa intareasca politia prin norme si oameni capabili pentru aplicarea reala a sanctiunilor deja stabilite prin lege precum si dezvoltarea infrastructurii (prin crearea de centuri ocolitoare si/sau rute noi in afara localitatilor), ei se gandesc sa scoata detectoarele in afara legii - pai chiar din documentul lor se vede incidenta mare la neacordarea de prioritate, depasiri neregulamentare, lipsa de educatie rutiera a pietonilor, etc.
  • +3 (7 voturi)    
    :) (Joi, 18 aprilie 2013, 15:32)

    owl [utilizator]

    1.detectorul de alcool reactioneaza si daca altcineva din masina decat soferul este baut ?

    2. dupa ce toti care au dorit/ au fost nevoiti sa cumpere un detector - acum le interzicem... Normal ar fi sa primeasca partial bani pentru asta. ( macar sa deduc urmatoarele 3 amenzi...)

    3. sa inchida drumul in caz de gropi sau lipsa semnalizare rutiera. E tot chestie de siguranta, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Toti cei ce detectoare (Vineri, 19 aprilie 2013, 10:32)

      Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui owl

      sa primeasca in schimb statii ca despagubire si toata lumea va fi multumita!!!!!!
      Chiar si cei de la Pompe funebre, a caror cifra de afaceri va creste!
  • +3 (5 voturi)    
    Ce porcarie.. (Joi, 18 aprilie 2013, 15:38)

    Mao2 [utilizator]

    daca eram politist propuneam sa nu se mai circule deloc cu masina in felul acesta eu stateam toata ziua in birou si luam leafa fara sa transpir...in loc sa facem drumuri (autostrazi) pe care sa nu fim nevoiti sa depasim riscant camioane care merg cu 30-40/ora mai bine tragem linie continua cca 15-30 km si gasim vinovatul in caz de accident ...concomitent cu luarea unor masuri coercitive drasnice care sa duca la o si mai mare spaga la militian (politist este ala european). Oricum organele statului sunt corupte cap-coada, asa ca acesta bataie de joc ne-o meritam..
    • +1 (1 vot)    
      cum adica? (Joi, 18 aprilie 2013, 16:31)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Mao2

      Adica vrei sa zici ca si Ponta este corupt? Adica a scapat de masurile impotriva plagiatului datorita functiei?
  • +12 (12 voturi)    
    Detectorul de radar (Joi, 18 aprilie 2013, 16:09)

    Porcurorul General [utilizator]

    Vorbesc strict despre detector - bruiajul este ilegal.

    Detectorul este un receiver (aparat care receptioneaza) si in Romania ca si in UE detinerea unui receiver este legala pentru orice lungime de unda.

    Da, sunt state in care detectorul este ilegal, insa as dori sa ii intreb pe cei ca fac legi: daca eu imi iau un analizor spectral programabil pe care il calibrez in benzile radarelor auto si il fac sa scoata un sunet in cazul in care detecteaza semnal este sau nu un detector radar? Functional este, tehnic este un laptop cu ceva conectat pe USB si o antena, plus un software. Asadar se va judeca aspectul functional sau constructiv al aparatului? Daca se va judeca functional, atunci ar trebui sa merg la puscarie de fiecare data cand transport analizorul spectral cu masina.

    PS: se va ajunge in situatia paradoxala ca si in Germania, unde in cazul unei amenzi pentru detector radar poti castiga procesul daca ii vei spune ca este un aparat pentru masurarea radiatiilor electromagnetice ambientale pe frecventa x-y. Da, just, nu toata lumea stie de chichitele legislative, existente si acolo.

    PS2: detinerea oricaror receptoare radio pentru frecventele politiei, pompierilor, aviatiei, serviciilor de securitate, etc este 100% legala. Criptarea informatiilor le revine respectivelor servicii in cazul in care securitatea datelor este necesara.

    PS3: folosirea unei retele Wifi necriptata este din nou discutabila pentru ca de fapt te folosesti de resursa altcuiva. Un avocat bun insa poate trage legea in sensul ca benzile wifi de 2.4 si 5 GHz sunt nereglementate deci nu poti sa declari ilegal ceva ce nu e reglementat.
  • +7 (7 voturi)    
    de adaugat (Joi, 18 aprilie 2013, 16:10)

    IancuJianu [utilizator]

    Fara imunitate de parlamentar la volan, inclusiv loazele.
  • +4 (6 voturi)    
    Votati PSD! (Joi, 18 aprilie 2013, 17:11)

    fatmanx [utilizator]

    Mai votati ma PSD si in continuare! Ce credeati voi ca faceti, revolutie? Poftim, asta va e revolutia: stat politienesc, de data asta real. Felicitari!
  • 0 (0 voturi)    
    lol (Joi, 18 aprilie 2013, 22:18)

    I [utilizator]

    fara atv-uri pe drumuri. O sa scoata si motocicletele atunci? Mai bine sa spuna: doar mafia din politica are dreptul de a circula, restul legati de glie!
  • 0 (0 voturi)    
    daaa (Joi, 18 aprilie 2013, 22:34)

    I [utilizator]

    am citit Anexa si cica interzic ATV-urile pentru ca sunt agresive... :)) rasul curcilor. Al meu ATV are 49cmc si nu poate fi agresiv saracul orice i-as face. Le-am trimis si un mail ca sa fie clar si pentru ei.

    In plus, cum spunea cineva aici, sa mearga in Capitala sa vada acolo soferi agresivi... si nu, nu sunt pe ATV.
  • 0 (0 voturi)    
    Ok, ok .....alcolock... (Joi, 18 aprilie 2013, 23:56)

    Morthysh [utilizator]

    exemplu ..sunt bat mort in birt ....chem un taxi sa plec acasa ....urcat in taxi ,,,,taxi nu porneste ...ca de are alcolock... sau cum functioneaza ...banuiesc ca analizeaza aerul din habitacul masinii, respectiv taxiului ...pana mea ...aiure in sfecla ...ce o sa faca ....imi da botnita sa nu contaminez aerul //////respectiv aparatul ??.....Mirofantastica Romanica !!! Niciodata plictis !
  • -1 (3 voturi)    
    excelent (Vineri, 19 aprilie 2013, 0:06)

    jackalphonse [utilizator]

    cand vom avea soferi civilizati, atunci sa cerem masuri civilizate. pana atunci, marletii din trafic, trebuie tartati c atare. si daca soferii civilizati protesteaza la reguli, atunci isi merita soarta.
    un sofer linistit
    • -2 (2 voturi)    
      analfabet (Vineri, 19 aprilie 2013, 8:36)

      mr. no comment [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      nu tatica, un alfabet linistit, tu nu vezi ca habar nu ai sa scrii 2 fraze :))
      • +2 (2 voturi)    
        mai bine ai comenta la subiect (Vineri, 19 aprilie 2013, 9:54)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mr. no comment

        decat sa-mi numeri greselile de scriere
        • -1 (1 vot)    
          parere (Vineri, 19 aprilie 2013, 11:31)

          mr. no comment [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

          mai omule masurile astea au fost gandite doar pt un singur scop, aducem alti bani la buget. Logica era sa faca drumuri, cum nu au bani au preferat sa faca invers, taxam pana nu mai merge nimeni cu masina proprie, ca daca tb sa faci 400 km si ai 100 de sate media de viteza nu ma sari de 60 la ora, la care mai adaugi 3-4 orase care le traversezi in 20-30 min fiecare si ajungi la 8-10h per 400 km (epoca de piatra)
  • +3 (3 voturi)    
    Detectoare de radar (Vineri, 19 aprilie 2013, 10:27)

    Gg65 [utilizator]

    Toatat lumea se leaga de detectoarele de radar.In conditiile in care noile radare nu pot fi detectate decat cand e prea tarziu , se face mult zgomot pentru nimic.Cu un detector, daca nu esti inconstient, nu poti merge cu siguranta ca nu esti prins decata cu o viteza de pana in 65 km/h in localitate si sa speri ca ai reactia rapida sa poti cobora sub 60 in caz de nevoie.
    Nu spune insa nimeni nimic de statii.Chiar Ieri am fost depasit in localitate de doi inconstienti cu statii care aveau peste 100 km/h!Una e sa ai detector si sa mergi cu teama/prudenta si alta e sa ai staatie si sa stii ca pe zeci de kilometri nu e nici un politist si sa o calci la blana!
    Cum vi se pare puritanilor antidetector?
    Sau e un interes ( ca parca nu as crede ca e atat de multa prostie ) sa creasca vanzarile la statii?
    Interziceti detectoarele si toti le vor inlocui cu statii.Si sa vedem atunci siguranta circulatiei!
    • 0 (2 voturi)    
      Ca sa fiu foarte clar (Vineri, 19 aprilie 2013, 18:02)

      Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

      Mai sus am avut un comentariu referitor la detectoare. Eu sunt un sofer prost (conduc infiorator pentru ca nu am experienta) si de aceea merg incet si incerc sa incurc cat mai putin. Nu am nici un fel de statie in masina si nici detector iar GPS-ul il tin cu ecranul fara iluminare pentru ca sa nu fiu tentat sa ma uit la el. Din fericire nu am nici un accident pana acum (nici macar usor).

      Comentariul meu "pro" detectoare radar este strict din punct de vedere al reglementarilor in telecomunicatii. L-am facut pentru ca ai nostri legiuitori (si nu numai ai nostri) isi dau cu legile peste legi. Acum ceva vreme am avut tot pe Hotnews cateva comentarii vehemente impotriva aparatelor de bruiaj GSM pe care voiau sa le puna in salile de clasa la examene (in speta la BAC). Si am spus atunci ca sunt ilegale, oricat si-ar dori ministerul invatamantului sa le instaleze.

      Ceea ce trebuie insa orice sofer sa vada este ca fara sau cu detectorul de radar la bord conduce la fel de bine (sau prost in cazul meu). Calitatea in sine a sofatului este aceeasi. Ceea ce insa se modifica in prezenta detectorului e viteza (va fi tentat sa o creasca). Ori cresterea vitezei la calitate a sofatului identica aduce dupa sine un lucru rau.
  • 0 (0 voturi)    
    alcolock (Vineri, 3 mai 2013, 21:43)

    rasvan1 [utilizator]

    Dispozitivul alcollock este pt naivi sau neinformati.
    Necesitatea lui rezida dintr-un aranjament financiar.
    Vor exista trei firme importatoare manevrate de acelasi grup.
    Pe un picior de plai, pe o gura de rai....etc


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi