Aproximativ 2.500 de angajati de la fabrica de vehicule Ford din Craiova intra vineri in somaj tehnic si vor reveni la munca in 7 octombrie, in acesta perioada urmand sa primeasca 80% din salariul de baza. UPDATE: Angajatii au fost anuntati ca programul opririlor temporare ale productiei va continua si in lunile urmatoare, iar Gazeta de Sud scrie ca ar fi fost anuntate 38 de zile fara productie pana la finele anului. Fabrica de motoare functioneaza insa la capacitate maxima, producand peste 1.000 de propulsoare pe zi.

Ford B-Max in uzina de la CraiovaFoto: 0-100.ro

Nu se vor produce masini de pe 20 septembrie pana pe 4 octombrie. Productia de automobile va fi reluata pe 7 octombrie, dar angajatii au fost anuntati ca programul opririlor temporare ale productiei va continua si in lunile urmatoare.

Potrivit unor surse au fost anuntate 38 de zile fara productie pana la finele anului, daca cererea pe piata externa va ramane la fel ca in aceasta perioada, scrie Gazeta de Sud. Fabrica isi opreste temporar activitatea de productie a masinilor, ca urmare a diminuarii cererii de vehicule B-Max pe piata externa. Anuntul a fost facut de companie in urma cu circa doua saptamani.

Luna viitoare vor fi si mai multe zile de somaj tehnic, pentru ca se va lucra la Operatiuni Vehicule o saptamana da si alta ba. Efectiv, se vor produce masini in octombrie in doar zece zile lucratoare, daca planurile nu se mai schimba pana luna viitoare. "In octombrie vom sta acasa o saptamana, apoi vom lucra una si iar vom sta acasa alta, dupa care vom reveni la munca in saptamana 21-25 octombrie. Vor fi 13 zile in care nu se va lucra in luna octombrie, dar oamenii vor fi platiti pe perioada cat stau in somaj tehnic. La Fabrica de Motoare se va lucra incontinuu, din cate stim noi", a declarat pentru Gazeta de Sud presedintele Sindicatului Ford Automobile din Craiova, Ovidiu Cioroianu.

Iata pozitia oficiala a Ford, transmisa catre HotNews.ro

"Ca raspuns la situatia precara a pietei europene, Ford Romania continua sa-si ajusteze volumele la uzina de la Craiova si are in plan oprirea productiei de autovehicule pentru 13 zile in luna octombrie. In situatia in care piata auto va continua sa scada, este posibil sa existe astfel de zile si in lunile noiembrie si/sau decembrie.

Conform Contractului Colectiv de Munca dintre compania noastra si angajatii sai din Romania, in timpul acestor zile de intrerupere a productiei, angajatii se vor afla in somaj tehnic, acestia fiind platiti cu 80%din salariul de baza. Aceasta situatie se aplica pentru aproximativ 2.500 de angajati ai departamentului de Operatiuni Vehicule.

In ceea ce priveste sectia de productie motoare, aici se produc peste 1.000 de motoare pe zi si momentan se mentine acest volum de productie. In uzina de motoare de la Craiova, Ford are 1.000 de angajati ce lucreaza in doua schimburi.

Ford Romania va continua sa isi alinieze productia la cererea efectiva a pietei si, datorita flexibilitatii sistemelor noastre de lucru, putem reactiona in timp real la schimbarile pietei, inclusiv prin cresteri de productie.

B-MAX continua sa fie cel mai bine vandut monovolum de dimensiuni mici din Europa si suntem increzatori ca acestea sunt masuri temporare, urmand ca situatia sa se amelioreze pe masura ce vanzarile de automobile pe piata europeana vor incepe treptat sa creasca."