Uzinele Renault din Maroc si Rusia nu vor afecta in "perioada următoare" producția din Romania, dar dezvoltarea depinde de evoluţia competitivităţii şi productivităţii - Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 11 octombrie 2013, 13:31 Economie | Auto

Uzinele Renault din Maroc si din Rusia nu vor afecta "pentru perioada urmatoare" productia in uzina Dacia de la Pitesti, a afirmat directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, care a fost primit vineri la Palatul Cotroceni de catre presedintele Traian Basescu.

Carlos Ghosn i-a prezentat lui Traian Basescu "planurile de dezvoltare ale companiei pentru anii urmatori, care vizeaza mentinerea activitatii uzinei Dacia de la Pitesti, cel putin la nivelul actual", se arata intr-un comunicat publicat pe site-ul Administratiei Prezidentiale.

Potrivit sursei citate, Carlos Ghosn "a dat asigurari ca planul de afaceri al companiei Renault pentru perioada urmatoare prevede ca dezvoltarea productiei in Tanger (Regatul Maroc) si Togliatti (Federatia Rusa) sa nu afecteze productia in uzina de la Pitesti, dar ca o crestere viitoare a activitatii acestor unitati de productie va depinde, in mare masura, de evolutia competitivitatii si productivitatii acestora".

Directorul-general al Renault-Nissan l-a informat pe seful statului "despre obtinerea, la uzina din Pitesti, a unei productii-record de 343.000 de autovehicule in acest an", multumind totodata "pentru sprijinul constant oferit inclusiv in perioada de criza".

Traian Basescu i-a inmanat lui Carlos Ghosn, la finalul intalnirii, decoratia Ordinul National 'Steaua Romaniei' in grad de Comandor, "in semn de inalta apreciere pentru contributia determinanta in eficientizarea industriei de automobile din tara noastra".

Vizita lui Ghosn in Romania vine la putin timp dupa inaugurarea, marti, 8 octombrie, a unei noi linii de asamblare la uzina Renault din Maroc, o investitie de 400 milioane euro.


Intr-un articol cu titlul "Renault prefera Maroc in locul Romaniei", publicatia le Figaro scrie ca pe noua linie vor fi produse mai ales volume de Sandero care pana acum erau realizate in Romania.

Uzina din Tanger poate deveni mai competitiva decat cea de la Pitesti, avertiza recent seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

2104 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ufff !!! (Vineri, 11 octombrie 2013, 13:52)

    the [utilizator]

    và rog sà-l informati si pe dl Vlad Barzà, pâna nu mai toarnà un articol alarmist ...
  • +5 (7 voturi)    
    businessman adevarat (Vineri, 11 octombrie 2013, 14:17)

    catelu [utilizator]

    M. Ghosn stie cine conteaza cu adevarat in tara asta, nu s-a dus la guvern sa vorbeasca singur :-)
  • +2 (4 voturi)    
    "bate saua sa priceapa iapa" (Vineri, 11 octombrie 2013, 14:38)

    Un Anarhist Moderat [anonim]

    greu de crezut ca fabricile din Maroc sau Rusia ar putea afecta productia la Pitesti - Romania - UE... autoturismele produse outside UE ar intra pe piata europeana cu costuri suplimentare semnificative: taxe vamale, transport iar segmentul de piata careia i se adreseaza gama Sandero / Logan este foarte sensibil la pretul de achizitie ... ca sa nu mai vorbim de faptul ca o buna parte dintre clientii autohtoni au cumparat produsele made in Romania... un Logan produs aiurea in lume ar fi fost si el acolo undeva printre celelalte pe lista marcilor vandute... desi banuiesc ca sunt constienti de realitate, comunicatele Renault ignora faptul ca o buna parte a productiei din Romania s-a vandut pe piata locala iar asta e motivul principal pentru care au inregistrat si productiile record mentionate... cu alte cuvinte: sa vedem cate unitati mai vinde in Romania daca "muta" productia in alta parte... nu toti avem IQ'ul din 2 cifre asa ca mai usor cu "subtilitatile" gen "evolutia competitivitatii si a productivitatii" sau avertizarile gen "pentru perioada urmatoare"... realitatea este ca productia din Romania depinde in mare masura de capacitatea de absortie a pietei locale (si europene)... nimeni nu-i tampit sa produca 343.000 de autovehicule daca nu le si vinde...
  • 0 (4 voturi)    
    Mr. Carlos (Vineri, 11 octombrie 2013, 14:39)

    Electorul [utilizator]

    Mai faceti si dumneavoastra niste investitii la Pitesti pentru cresterea productivitatii. Cred ca este cea mai slab robotizata uzina din lume.
    • 0 (2 voturi)    
      @Carlos (Vineri, 11 octombrie 2013, 16:13)

      dani77 [utilizator] i-a raspuns lui Electorul

      prin toamna anului 2004 am facut un tur al fabrici de la Mioveni eram la un interviu pentru un job de Team Leader Automation Engineer. Atunci cand m-am aratat surpins de lipsa robotilor si am intrebat de ce nu ii folosesc mi s-a dat un raspuns de-a dreptul naucitor :"robotii umani sunt mult mai ieftini..." de ce sa investim in roboti cand mana de lucru e asa de ieftina in Romania.
      Dupa aproape 10 ani vad ca au aceiasi strategie, probabil nici nu o vor schimba atata timp cat muncitorul roman e cel mai ieftin din Europa.
    • 0 (0 voturi)    
      daca (Vineri, 11 octombrie 2013, 19:28)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Electorul

      face asta, da afara citeva mii de oameni, ce crezi, cum e mai bine?
  • +3 (7 voturi)    
    inceputul sfirsitului? (Vineri, 11 octombrie 2013, 14:46)

    Reshape [utilizator]

    Era de asteptat, nu? Daca au venit in Romania pentru preturi mici e firesc sa plece in alta parte pentru acelasi motiv.
    Dar asta se stia de la inceput, inca dinainte de a bate cimpii Tariceanu cu "industria auto romaneasca" si cum trebuie noi sa o protejam prin taxa de prima inmatriculare, magaria cu viata cea mai lunga de dupa revolutia din '89 cu exceptia domnului Iliescu insusi. Se stia cam de pe vremea cind Loganuri se asamblau / produceau nu numai in cadrul industriei auto romanesti (bine ca n-a produs NASA in Romania suruburi ca vorbeam acum si de extraordinara industrie spatiala romaneasca), dar si pe meleaguri straine: India, Rusia, Brazilia, Columbia. Maroc s-a alaturat mai tirziu clubului.
    Ma rog, ce o fi o fi! Duca-se de tot, poate scapam de taxa respectiva. Oricum, inainte de a pleca, sa faca bine sa dea inapoi aia 15 milioane de euro pe care li le-a dat Tariceanu ca ajutoare sa treaca criza in decembrie 2008 ( http://ziarero.antena3.ro/articol.php?id=1229634640 ) dar si alea 18 milioane primite tot de la Tariceanu pentru fabrica de cutii de viteze din mai 2008 ( http://www.ziare.com/tariceanu/pitesti/arges-calin-popescu-tariceanu-a-inaugurat-fabrica-de-cutii-de-viteze-din-mioveni-474968 ).
    • -1 (1 vot)    
      @NL (Vineri, 11 octombrie 2013, 16:57)

      dani77 [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      a pe deplin dreptate insa daca vor pleca nu cred ca vor returna nici un cent statului Roman. Ai auzit tu de vreun euro dat inapoi de Nokia atunci cand au plecat de la Cluj? Asta desi ei au primit ajutoare si facilitati de zeci de milioane de la stat....
  • +5 (7 voturi)    
    eficientizare... (Vineri, 11 octombrie 2013, 14:56)

    catt [utilizator]

    Livrarile catre vestul Europei se fac pe o banda pe sens prin sate si orase ori cu viteze gen 30km/h pe calea ferata.
    Tanger debarca masinile pe malul celalalt, in Spania, unde se bucura deja de cea mai mare retea de autostrazi din Europa.
    De fapt cred ca bruma de presiune pe coridorul 4 se datoreaza in mare parte Renault. Se pare ca li s-a cam luat si lor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă