Romanii si bicicletele - Cateva cifre interesante in comparatie cu alte state UE

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 decembrie 2013, 15:42 Economie | Auto

Vanzarile de biciclete in tarile UE
Foto: Coliped
Romania este printre cei mai importanti producatori de piese si accesorii pentru biciclete in UE, in industrie lucreaza 1.200 de oameni, iar anul trecut s-au vandut 380.000 de biciclete, fata de sub 100.000 de automobile. Un articol al AFP face o comparatie inedita intre vanzarile de masini si cele de biciclete si conchide ca in aproape toate tarile UE criza a facut ca vanzarile de vehicule pe doua roti sa le depaseasca pe cele pe patru roti. Datele apartin Coliped, asociatia de profil a industriei producatoare de biciclete si accesorii.

Vanzarile de biciclete in UE, date istorice
Foto: Coliped
In Romania s-au vandut 380.000 de biciclete in 2012, lideri in UE fiind Germania si Marea Britanie, cu peste 3 milioane unitati fiecare. In Franta s-a trecut de doua milioane, iar in Italia, de 1,6 milioane, Per total s-au vandut 19,7 milioane biciclete in UE anul trecut, maximul deceniului fiind in 2007 cand s-a trecut de 21 milioane, arata datele Coliped penjtru 27 de tari UE (Croatia nefiind membra in 2012).

Pornind de la datele Coliped, agentia de presa France Press a comparat vanzarile de biciclete cu cele de masini noi, concluzia fiind ca cele din urma le-au depasit clar pe cele din a doua categorie, iar asta se datoreaza crizei care ii determina pe foarte multi sa mearga pe doua roti catre serviciu, si nu pe patru.

Comparatia intre masini si biciclete este un pic nepotrivita din cauza diferentei mari de pret, insa e interesant de remarcat ca in Romania s-au vandut de patru ori mai multe biciclete decat autoturisme. Totusi, fara indoiala ca biciclete au castigat enorm teren nu doar in orase consacrate precum Amsterdam, Copenhaga sau Paris, ci si in sud la Milano sau Madrid.

Productia de biciclete in tarile UE
Foto: Coliped
Productia de biciclete in UE a fost de 11,5 milioane unitati anul trecut, in timp ce in 2000 era de peste 14 milioane. Germania si Italia sunt cei mai mari producatori (peste doua milioane unitati fiecare), iar Romania este in top 10 cu 450.000 de biciclete (4% din totalul UE). Romania sta excelent cand e vorba de valoarea productiei de piese de schimb si accesorii pentru biciclete, tara noastra producand in valoare de 200 milioane euro, ceea ce ii confera locul trei in UE, dupa Italia si Germania). La nivelul UE productia a fost de 1,6 miliarde euro, din 496 milioane in Italia)

Coliped are date si despre pretul mediu al bicicletelor vandute in fiecare tara. In Romania este 120 euro, in Olanda 724 euro, iar in Germania, 513 euro, in timp ce in Bulgaria e doar 83 euro, iar in Lituania, 100.

Pretul mediu al bicicletelor vandute in tarile UE
Foto: Coliped
Raportul contine date despre numarul de oameni angrenati in productia de biciclete si accesorii, la nivelul UE fiind vorba de 20.500 oameni, din care peste 13.000 produc biciclete si 7.000 accesorii si piese de schimb. In Germania sunt 3.900 de oameni, in Italia 3.300, iar in Romania, circa 1.200 (400 in productie de biciclete si 800 la piese si accesorii).

AFP citeaza oameni din industrie care spun ca e clar ca asistam la o schimbare a modului de viata si la adoptarea pe scara larga a bicicletelor cand e vorba de mersul la serviciu. In plus, chiar si in zone unde automobilul e rege si exista o cultura auto puternica, se traseaza piste de biciclete si se pun bazele unor programe de inchiriere, precum celebrul Velib din Paris.

Apoi, in conditiile in care pretul carburantului a depasit in cateva tari si 1,7 euro/litru multa lume se vede nevoita sa lase masina acasa si sa caute alte moduri de a ajuns la serviciu, bicicleta fiind o varianta.


Citeste mai multe despre   























8827 vizualizari

  • +25 (25 voturi)    
    bicicleta e o varianta ieftina si simpla (Miercuri, 4 decembrie 2013, 15:52)

    qwerasdf [utilizator]

    cu toata lipsa pistelor de biciclisti, soferii neatentii ... eu tot ajung mai relaxat la munca dupa 30-35 de minute de pedalat, decat daca as fi condus. Nu trebuie sa-mi fac griji de carburant, de itp, asigurare, loc de parcare, gropi (in care imi stric articulatiile si indoi jantele), aglomeratie in trafic, etc. Pentru oras si distante relativ scurte chiar nu vad rostul unei masini.
    • +13 (13 voturi)    
      da (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:06)

      I [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      mai ales partea cu locul de parcare. Chiar si in tarile vestice, care au centuri la orase cum trebuie, ajungi la destinatie in 20 de minute si cauti loc de parcare 40 de minute :))
    • +10 (10 voturi)    
      perfect adevarat (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:36)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Dar multi (printre care si eu) ne-am obisnuit sa mergem cu masina peste tot. E scump, deloc sanatos (spre deosebire de mersul cu bicicleta) si un obicei greu de dezvatat. Eu m-am chinuit toata vara sa renunt la masina, dar mai mult de cateva zile pe luna n-am reusit. De la primavara voi incerca sa fiu mai ambitios, cel putin jumatate din luna sa merg cu bicicleta la birou.
      • +1 (1 vot)    
        cadenta mare la pedalat! (Joi, 5 decembrie 2013, 8:28)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        primul lucru pe care-l vei observa e ca un plin de combustibil iti va tine mai mult. Forma fizica si psihicul pozitiv vin mai tarziu dupa intelegerea completa a tuturor problemelor cu care ne confruntam, ca biciclisti :))
      • +1 (1 vot)    
        pentru B.Dan (Joi, 5 decembrie 2013, 9:31)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        Daca drumul tau la intoarcere acasa trece pe la o piata , unde obisnuiesti sa opresti sa cumperi cata ceva , te-ar ajuta mult un rucsac in spate.
        Ca sa nu mai simti asa tare lipsa masinii.
    • +10 (10 voturi)    
      ieftina, dar nu atat de simpla (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      foarte multi nu sunt asa viteji ca tine si vor ceda nervos cand va trece prima masina claxonand pe langa ei. foarte multi abia se tin in sa, fiind un real pericol in trafic daca dau peste o groapa sau in canal. cand ninge bicicleta devine inutila. cand ploua e mult mai neplacut si deseori imposibil de depasit traficul. cand e foarte cald vara afara si depasesti o coloana de masini la semafor, risti sa te sufoci.
      toate s-ar putea rezolva cu cateva piste de biciclete 'dedicate', care sa traverseze orasele Romaniei in lung si'n lat.

      on topic - sunt curios cum ar arata primul grafic daca s-ar raporta numarul de biciclete vandute la total populatie. primele 4 tari din topul ala sunt si primele 4 tari ca populatie..
      • +2 (2 voturi)    
        te inseli (Joi, 5 decembrie 2013, 10:21)

        bedexe [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Rau de tot esti pe langa.
        Nu mergi cu bicicleta la modul serios.

        Este mult mai simplu, dar daca incepi sa o folosesti din ce in ce mai mult.

        Ti-o spun ca unul care merge zilnic:
        - daca mergi rar, nu o sa inveti niciodata sa mergi bine in trafic
        - media o am la 16km/h si nu transpir nici iarna nici vara, mers lejer, ca de plimbare, pentru ca nu sunt la concurs (23-25 cand vreau sa alerg)

        - cand ploua, depasesti traficul: masinile sunt blocate si mai rau atunci (300 lei si ai echipament full de ploaie pt cativa ani)

        - merg si iarna, pentru ca strazile sunt curatate de zapada pana la asfalt destul de repede (cauciucurile de munte se descurca destul de bine chiar si pe zapada)
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Joi, 5 decembrie 2013, 23:45)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

          1. nu inteleg de unde ma cunosti tu atat de bine incat sa presupui ca vorbeam de mine. poate ca merg la fel de bine sau chiar mai bine ca tine. poate ca merg, dar nu in Romania..
          2. pornesti de la premiza gresita ca toti au o forma fizica rezonabila si aceeasi inclinatie catre risc pe care o ai tu. totusi, daca intrebi la intamplare 10 persoane pe strada, cati crezi ca vor sa se urce pe bicicleta si sa traga o plimbare pe prima banda la o ora de varf?
          3. sa inteleg ca echipamentul tau 'full' de ploaie este ceva absolut normal? daca ma duc la munca.. imi pun echipamentul 'full' de ploaie? la piata? la o intalnire cu prietenii? in vizita la un amic? exista un procent semnificativ de populatie (50%) care mai poarta si fuste! cand ma urc la volan nu trebuie sa ma imbrac de formula 1. nici in metrou nu imi pun salopeta de miner. de ce nu pot sa merg pe bicicleta cand ploua imbracat ca orice pieton?

          intamplator am trait o vreme in Amsterdam si am folosit zilnic cel mai practic mijloc de transport... poti sa mergi cu 16km/h daca ti-e lene, poti sa te imbraci in plastic din cap pana in picoare daca vrei, poti sa te inghesui printre masini daca nu-ti pasa, dar se poate si altfel si, crede-ma, e mult mai placut..
    • +2 (2 voturi)    
      e bine (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:11)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      dar eu am peste o suta douazeci de kile, in viu, si nu ma prea tine nici o bicicleta, ca pe toate scrie max.120 kg, si daca as merge cum zici matale, 30-35 de minute as ajunge fleasca de transpiratie la destinatie. Ce e de facut?
      • +4 (8 voturi)    
        hehe (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:45)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Las' că te ajută Ponta să slăbești. Burta jos, bărbia sus!
      • +3 (5 voturi)    
        cum asa? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:08)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        pai nu ziceai ca ti-a taiat Basecu salariul? pai cum de mai ai domle 120 kg, deci esti suparat ca nu te-a lasat sa ajungi la 150?
        • +3 (3 voturi)    
          draga (Miercuri, 4 decembrie 2013, 20:39)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          gigele, ma confunzi cu mazeta, evoche, turefel, finuta, si altii de aceeasi teapa. Eu sint bec, dragule, mai citeste si alte postari de-ale mele si ai sa vezi de ce n-am ajuns la 150.
      • +5 (5 voturi)    
        ce o fi de facut? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 20:27)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        exceptand cazul in care ai peste 2.20, poate ar fi timpul sa lasi masina si bicicleta o vreme si sa pleci mai devreme dimineata de acasa... pe jos...
        o sa fie lung drumul si s-ar putea sa te plictisesti la inceput. ia cu tine niste poze cu copiii care mor de foame prin tarile africane.
        • 0 (2 voturi)    
          lasa-l (Miercuri, 4 decembrie 2013, 21:40)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ca acu iti zice ceva de basescu, bec e un falnic uslas si luptator impotriva dictaturii lui basescu.
          • +3 (3 voturi)    
            asa (Joi, 5 decembrie 2013, 1:27)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            e nea gigeel, bec e '' un falnic uslas si luptator impotriva dictaturii lui basescu.'' Exact cit esti matale, ma nea gigele, atita e si bec.
        • +2 (2 voturi)    
          asa (Miercuri, 4 decembrie 2013, 21:50)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          voi face, cu exceptia pozelor cu copii aia, de care nu-mi prea pasa, ca nu din cauza mea sint asa.
      • +4 (4 voturi)    
        Bicicleta (Miercuri, 4 decembrie 2013, 21:09)

        Paesano [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Cauta o bici din otel si nu o sa fie nici o problema cu ''bagajul in exces''. Totul este sa vrei, solutia este la indemana. Si nici nu costa o avere.
      • +3 (3 voturi)    
        s (Miercuri, 4 decembrie 2013, 21:09)

        xox [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Poti bicla fara probleme indiferent de greutate, atata timp cat alegi o bicla cu un cadru mai serios exclus DHS sau Rich.
      • +3 (3 voturi)    
        bicicleta are probleme serioase de rezistenta (Joi, 5 decembrie 2013, 8:19)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        la miscarile pe verticala, daca mergi cu ea si sari bordurile probabil ca va ceda in cele din urma. Oricum, sunt si biciclete mai rezistente... cauta si vei gasi, mergi cu ea atent si in timp vei pierde si ceva kilograme pt ca ai cam multe (asta daca nu cumva ai peste 2 m).

        sunt foarte multe persoane tinere care isi neglijeaza sanatatea, o ignora de fapt, si prefera masina care induce f multa lene.

        eu in 35 de minute fac 12 km, e un ritm destul de maricel, dar cei care stau mai aproape in oras nu trebuie sa mentina aceeasi cadenta ridicata.
      • +2 (2 voturi)    
        De facut ? (Joi, 5 decembrie 2013, 9:33)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Ar trebui sa incerci sa slabesti. Stiu ca e greu...
  • +4 (4 voturi)    
    mmm (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:01)

    bogdan1477 [utilizator]

    S-or fi vindut la noi multe biciclete, da' la noi se cumpara din alea de 2-300 de lei, pe cind in vest se cumpara de alea de 1000-2000 eur. Plus ca cine cunoaste cit de cit viata la tara stie ca acolo bicicleta e un accesoriu obligatoriu.
    Si inca ceva: daca tot facem comparatii intre tari, hai sa prelucram nitel datele, nu sa facem doar copy-paste. Ar fi fost mai interesant de stiut cite biciclete s-au vindut pe cap de locuitor, ca altfel e clar ca Olanda, de exemplu, unde toata lumea merge pe bicicleta, n-are cum cumpara 1 mil de biciclete pe an...
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:34)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Nu prea are relevanta, la Olandezi se fura foarte mult fiind cererea atat de mare, astfel incat foarte putini isi mai bat capul sa-si cumpere o bicicleta noua. Practic, le schimba intre ei... :-))
      • +4 (4 voturi)    
        si mai practic (Miercuri, 4 decembrie 2013, 20:21)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ApH

        de fapt olandezii si beligenii au de obicei o bicicleta "buna", de drum lung, cu care ies mai rar din casa si una ieftina, amarata, cu care se duc la munca. in cazul in care fac naveta, majoritatea au doua biciclete amarate pentru ca e mai ieftin si mai practic sa o lasi pe una intr-o gara si sa o iei pe cealalta. de aceea vei vedea prin toata garile lor gramezi de biciclete aruncate fara prea multa atentie..
    • +5 (5 voturi)    
      Chiar si mai scumpe! (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:04)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Majoritatea biciclistilor de prin vest au mai multe in posesie in acelasi timp:
      - cursiera pt distante lungi/strada
      - de oras pt distante scurte
      - gen BMX pt iesiri off-road
      Sa nu mai zic de copii, deja la 3-4 ani sunt pe bicla, ies in familie si cum multi au 3+ copii si astia cresc repede, se schimba si biclele destul de des.

      Multe incep de la 500EUR varianta "fara optiuni" iar alea cursiere pot ajunge lejer la 2000 (cadru standard dar frane ceramice, scari/sa inlocuite, etc). Sunt unele si care bat spre 8000...ma rog, poate pt aia foarte pasionati.

      Exista si targ de bicle SH in fiecare primavara, gasesti si acolo modele care se vand la 800EUR!
    • +3 (3 voturi)    
      preturi (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:44)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      In Olanda o bicicleta ieftina este 400 euro, una simpla fara schimbator, genul Tohan de dinainte de revolutie.
  • +9 (9 voturi)    
    Trafic (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:47)

    MateiLazar [utilizator]

    Tocmai am facut un drum Militari - Universitate intr-o ora. Mi-e foarte greu sa inteleg cum de poate lumea sa stea calma in aglomeratia aia, pe mine ma apuca nebunia. Eu mi-am aranjat sa merg cu masina doar vineri dimineata la supermarket sa fac aprovizionarea pe saptamana si eventual in weekend daca plec in afara Bucurestiului. In rest, bicicleta e un mijlocul cel mai bun de transport.
    • -5 (11 voturi)    
      da (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:08)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui MateiLazar

      ai grija matale, ca ajungi sofer de duminica si ne vei face probleme noua, celor care mergem zilnic cu masina.
      • +8 (8 voturi)    
        :)) (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:44)

        I [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        si astia care merg zilnic cu masina nu fac probleme la nimeni. Si toti oamenii ar trebui sa se dea la o parte cand bine "bec" cu masina :)))
        Prietene, dreptul de a circula il are toata lumea, indiferent daca e cu masina sau nu sau cat de bun sofer este. Asa ca invata sa astepti, ca si altii asteapta dupa tine.
        • +1 (3 voturi)    
          ai (Miercuri, 4 decembrie 2013, 20:41)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui I

          matale bicicleta, dar simtul umorului nu-l ai, si nici sa-l cumperi nu poti.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 17:49)

    Orctavian [anonim]

    Si eu, pana sa mi se fure :)
  • +2 (2 voturi)    
    logica? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 18:54)

    bg [utilizator]

    „...vanzarile de biciclete cu cele de masini noi,... cele din urma le-au depasit clar pe cele din a doua categorie”. Adică, vînzările de mașini noi le-au depășit pe cele de... mașini noi?!
  • +1 (5 voturi)    
    Eu (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:00)

    spysoby [utilizator]

    Eu merg pe jos e mail sanatos.Oricum bicicletele sunt scumpe in Romania(se vede si din grafic).
  • +2 (2 voturi)    
    Cele din urmă... (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:21)

    war4peace [utilizator]

    "agentia de presa France Press a comparat vanzarile de biciclete cu cele de masini noi, concluzia fiind ca cele din urma le-au depasit clar pe cele din a doua categorie,"

    Cele din urmă şi cele din a doua categorie sunt... acelaşi lucru. Din fraza de mai sus reiese că vânzările de maşini noi... s-au autodepăşit.
  • 0 (0 voturi)    
    Alea 380.000 (Miercuri, 4 decembrie 2013, 19:57)

    Kappa [utilizator]

    au fost doar pt.piata interna sa au mers si la export?
    Ar fi bine de stiut.
  • +3 (3 voturi)    
    Dupa taxa Tonta (Miercuri, 4 decembrie 2013, 20:16)

    Wanheda [utilizator]

    Vanzarile de biciclete or sa infloreasca.
  • +4 (4 voturi)    
    Cat? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 20:34)

    xolv [utilizator]

    3000 pe o bicicleta ?? Are procesor quad-core sau ce ?
    • +3 (3 voturi)    
      nu stiu (Miercuri, 4 decembrie 2013, 23:10)

      I [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      din pacate bicicleta a devenit o moda pentru unii si atunci vezi tot felul de exagerari. Una care sa mearga bine dar sa arate ca dracu' e cea mai buna (ca nu o fura nimeni).
  • +2 (2 voturi)    
    Pacat (Miercuri, 4 decembrie 2013, 21:15)

    Dorel2000 [utilizator]

    ca nu au facut un top al posesorilor de biciclete care nu au dat bani pe ele. Cred ca noi si bulgarii ocupam detasat primele 2 locuri.
  • +2 (2 voturi)    
    biciclete pe cap de locuitor? (Miercuri, 4 decembrie 2013, 21:18)

    redmc [utilizator]

    Autorul putea sa calculeze si sa zica ceva despre nr. de biciclete pe cap de locuitor. Cred ca Romania e pe penultimul loc, inaintea Bulgariei. Tarile care au vandut un nr. comparabil de biciclete au populatia sub jumatate, multe chiar sub un sfert, iar cele cu o populatie comparabila cum e Olanda au vandut de 3 ori mai mult. In primul rand e lipsa de infrastructura dar un motiv secundar e si cultura comoditatii. Pt cei mai multi romani e incomod sa dea la pedale, e ultimul resort, multi cred ca doar fraierii merg pe bicicleta.
  • +6 (6 voturi)    
    e un inceput promitator (Joi, 5 decembrie 2013, 1:05)

    bigbrother [utilizator]

    Eu nu stiu vreun prieten care sa nu stie sa mearga pe bicicleta si care sa nu fi avut macar o bicicleta a lui la un moment dat in viata.

    Pentru unii este ceva ce nu se preteaza la statutul lor social, pentru altii este o problema de fizica..greutate fizica, pentru altii este necunoastere dar pentru toti exista problema: pe unde mergi cu bicicleta?

    Asta e vechea discutie cu pistele de biciclete.. Ce facem ca politia nu amendeaza bizonii care parcheaza pe pistele de biciclisti. Ce facem ca nu avem decat cateva piste de biciclisti, iar mersul prin oras e o aventura terifianta as putea spune, din proprie experienta.

    Se tot vorbeste de Olanda.Iata cateva statistici legate doar de un oras din Olanda: "in Amsterdam exista mai multe biciclete decat masini: sunt 550.000 de biciclete si doar 220.000 de masini in oras. 38% din traficul orasului este facut cu bicicleta pe nu mai putin de 400 de km de piste pentru biciclisti..bicicleta (..) poate fi lasata in sute de mii de locuri dedicate pentru biciclete (peste 225.000 de locuri), inclusiv barje pe rau". (sursa: http://www.inhabitat.ro/bicicleta-ca-stil-de-viata/)

    La noi se desfiinteaza pistele de biciclete si se viseaza monstruos la autostrazi suspendate. Nu doar ca nu se doreste sa existe biciclisti in Bucuresti de exemplu, dar in toate orasele din tara soferul este cel vizat, nu conteaza poluarea, distrugerea, disconfortul, sanatatea si orice alte situatii care ar putea fi evitate prin mers pe bicicleta sau pe jos. Ironic este ca acel idolatrizat sofer este pieton in peste 90% din timpul sau.

    Parizienii fac milioane de euro cu sistemul Velib, un sistem gandit pentru orase, pentru a reduce traficul cu masina. Vin tare din urma bicicletele electrice, vanzarile vor ajunge la 11 miliarde dolari in 2020, deci se pot face bani grei.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri