Programul Prima Masina ar trebui sa inceapa la 1 noiembrie. Care sunt conditiile actiunii ce are ca obiectiv vanzarea de 20.000 de masini noi/an

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 6 octombrie 2014, 17:57 Economie | Auto

Impactul programului, conform Ministerului Economiei
Foto: Hotnews
.​Programul Prima Masina, prin care statul vrea sa incurajeze cumpararea de masini noi de sub 50.000 lei+TVA, garantand jumatate din valorea creditului, ar trebui sa inceapa la 1 noiembrie si sa aduca anul acesta vanzari de peste 2.500 de unitati, a spus ministrul Economiei, Constantin Nita. Avansul pentru o masina noua va fi de 5-10%, iar creditul se va intinde pe maxim sapte ani. "Sper sa-l putem adopta in sedinta de guvern de saptamana viitoare (...) Vrem sa-l aplicam de la inceput bine, fiindca avem o traditie de idei bune pe care le aplicam prost", a spus premierul Victor Ponta, prezent la eveniment.

Ministrul Economiei spune ca pe o piata in care vanzarile de masini noi sunt extrem de mici si persoanele fizice au acces cu greu la credite, un astfel de program va permite tinerilor intre 18 si 35 de ani sa-si ia o masina noua de valoare medie (de pana la 11.500 euro). El mai spune ca un astfel de program stimuleaza cumpararea de masini nepoluante si aduce pe piata "un produs bancar competitiv cu efecte pozitive asupra vanzarii de autoturisme". Ca exenmplu, ministrul Economiei spune ca rata medie pentru un automobil de peste 11.000 euro ar fi de 150 euro/luna, la un credit pe sapte ani.

Programul este gandit pentru cei intre 18 si 35 de ani, insa si cei peste 35 de ani vor putea sa intre in program, diferenta fiind ca prima categorie are prioritate cand e vorba de intrarea in program. Ministrul Nita spune ca pana in prezent s-au inscris patru banci in program

Se vor emite garantii de stat pentru creditele contractate de beneficiarii programului de la institutiile de credit, pentru achizitia de autoturisme noi. Garantia statului va acoperi maxim 50% din valoarea creditului acordat in cadrul programului, diferenta de colateral fiind reprezentata de autoturismul achizitionat. Valoarea creditului pentru achizitie in cadrul programului este de 50.000 lei plus TVA plus valoarea politei CASCO pentru primul an. Cum spune si numele programului, doar cei care nu au masina sunt eligibili.

Un atu al programului tine si de dobanda la credit care va fi de circa 6%, cu cateva procente mai mica decat media pietei.  "Costul total al finantarilor garantate de stat acordate in cadrul programului nu va depasi ROBOR la trei luni+marja de 3%"

Estimarile ministerului sunt ca programul va incepe la 1 noiembrie, iar anul acesta se vor comercializa 2.500-3.000 masini, iar la anul, circa 20.000. Ministerul estimeaza ca in doi ani, ponderea vanzarilor de masini noi catre persoane fizice va ajunge la 40% datorita programului, fata de o pondere de numai 25% pe piata in prezent.

Programul se adreseaza doar persoanelor fizice si practic pot fi cumparate circa 15-20 de modele noi la preturi de sub 11.500-12.000 euro, cel mai bine fiind plasata Dacia ale carui modele sunt in general sub acest prag.

"Sper sa-l putem adopta in sedinta de guvern de saptamana viitoare (...) Vrem sa-l aplicam de la inceput bine, fiindca avem o traditie de idei bune pe care le aplicam prost", a spus premierul Victor Ponta, prezent la eveniment.

De ce s-a ales sa fie sustinuta achizitia unor masini noi relativ ieftine? Premierul a explicat faptul ca programul este gandit pentru cei cu venituri reduse, nu pentru cei care isi permit masini de 40-50.000 euro.  "Dorim sa incurajam achizitia de masini noi, nepoluante, masini cu o valoare medie, spre scazuta. S-a pus problema daca sa se achizitioneze masini mai scumpe, dar opinia noastra a fost ca prin acest procedeu special finantam totusi achizitia unei masini de valoare medie, nu masini din gama de lux pe care cei care si le doresc au si posibilitatea sa si le cumpere. Ne adresam unui segment cu venituri mai reduse, oameni care nu vor sa-si ia masini de 200.000 - 300.000 de lei", explica premierul.

"In limitele in care ne permite apartenenta noastra la Comisia Europeana, daca putem sa stimulam productia locala de autotusime, o facem. Nu vreau sa apara acest conflict intre producatorii locali si importatori, evident ca nu putem face nicio discriminare si nu vreau sa va ascund preferinta pentru producatorii nationali, o preferinta pe care mi-o manifest inclusiv eu insumi folosind o masina fabricata in Romania. Asta inseamna forta de munca in Romania, inseamna, nu doar producatorii, ci si toate companiile pe orizontala si inseamna posibilitatea de dezvoltare a industriei in Romania pe care o stimulam cu toate mijloacele pe care Uniunea Europeana ni le permite. Asadar acestea sunt efectele urmarite: sa avem acces la credit pentru tineri, sa avem masini cat mai putin poluante si sa speram ca stimulam in continuare productia interna, evident fara a o discrimina intr-un fel nepermis de legislatia europeana pe cea din restul UE. Daca prin acest proiect, care a fost discutat cu toti cei implicati, se va dovedi dupa discutiile publice, unul de succes, atunci saptamana viitoare putem sa-l adoptam in sedinta de guvernm si sa intre in vigoare de la 1 noiembrie"
, mai spune premierul.

Reprezentantii APIA spun ca la program se vor mai face ajustari si n-ar fi rau ca garantarea sa fie totusi pana la o anumita suma, dar sa poti lua o masina mai scumpa decat in proiectul din prezent.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

17489 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    Bai frate cu ce se ocupa astia (Luni, 6 octombrie 2014, 18:18)

    Wanheda [utilizator]

    Orasele is fara parcari si deja pline de masini, drumurile prin tara is praf, soferii is inconstienti la volan....
    Mai bine ar crea alea 1000000 de locuri de munca si infrastructura...astefel poate si-ar permite mult mai multi masini de capul lor si ar avea si drumuri pe care sa colinde cu ele.
    • +1 (1 vot)    
      nu de programul (Miercuri, 8 octombrie 2014, 8:51)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      "prima masina" au nevoie romanii.
      romanii au nevoie de programul "primul loc de munca".
      daca hahalerele astea care se autointituleaza politicieni ar face ceva pt. crestere economica, asta ar duce implicit la aparitia de locuri de munca, oamenii ar avea din ce sa-si cumpere masini, case, din proprii bani. n-ar mai avea nevoie de pomeni electorale care, dupa alegeri, vor fi platite tot de ei, prin aparatia de noi si noi taxe.
  • +11 (13 voturi)    
    NE DA PO(A)NTA... (Luni, 6 octombrie 2014, 18:22)

    schroedinger [utilizator]

    Si benzina/motorina?
    • +1 (1 vot)    
      cadou (Marţi, 7 octombrie 2014, 11:46)

      Inuka [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Pai nu a dat acciza suplimentara?
      Ce vrei, sa le dea pe toate?
    • +1 (1 vot)    
      chiar asa (Marţi, 7 octombrie 2014, 12:16)

      OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      cei cu venituri medii -- sunt fara masina nu ptr ca nu-si permit achizitionarea ei, ci cheltuielile care vin cu ea.. 150 EURO rata lunara.. ~70 EURO combustibil + alte cheltuieli.. dintr-un salar de 1200 lei :)))))
  • +13 (13 voturi)    
    De parca ... (Luni, 6 octombrie 2014, 18:39)

    A_Radu [utilizator]

    Nu sunt destule masini in tara asta ... te sufoci de ele peste tot ... de aici o gramada de probleme, trafic , poluare, accidente ... a devenit noul zeu al romanilor, daca nu ai masina nu esti om ... Si ce se gandeste Ponta in intelepciunea lui , sa incurajeze neamu sa-si mai ia masini , sa fie peste tot ... in orase , pe campii, prin muntii ca tot s-au apucat de asfaltat muntii ... sa se umple tara de masini ...
    Oare alte probleme mai importante nu avea de rezolvat ???
    Incurajeaza investitiile c sa fie locuri de munca si sa vezi cum isi iau romanii si masini, si case si tot ce vrei ... dar lui ii place sa se zica ca el ne-a dat masini, case , ca de la el avem .. puiu de comunist nu se dezminte
  • +2 (4 voturi)    
    Facilitati si pentru pagubitii Dacia (Luni, 6 octombrie 2014, 18:53)

    D-or [utilizator]

    Ar trebui acordate facilitati similare Rabla si deponentilor Dacia la CEC/BRD.
    In fond, banii depusi de ei constituiau un "pret", nu un cont de economii. In dreptul contractual, vinzarea-cumpararea este perfectata prin plata "pretului", chiar daca nu s-a semnat un contract. Iar acei oameni au platit pretul, deci au cumparat.

    Statul i-a despagubit doar restituindu-le banii depusi, dar nu si pentru lipsa utilizarii masinii, a uzufructului. Ori, si o facilitate gen RABLA ar fi o consecinta a uzufructului.
  • +10 (12 voturi)    
    Incredibil.... (Luni, 6 octombrie 2014, 19:40)

    jas [utilizator]

    ....ca statul incurajeaza cumpararea de masini (cica 'nepoluante', haha). O gandire total anacronica.
    • +5 (7 voturi)    
      E campanie electorala (Luni, 6 octombrie 2014, 20:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui jas

      Multi inghit galusca
  • +8 (8 voturi)    
    Prima casă, prima mașină, prima... (Luni, 6 octombrie 2014, 20:14)

    ionv [utilizator]

    Pe când prima nevastă/ primul soț,, primul copil, primul politician serios și responsabil?
    • +3 (3 voturi)    
      Astea toate is manarelile mafiei (Marţi, 7 octombrie 2014, 3:13)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui ionv

      De unde crezi ca se completeaza cu bani? Din taxele plebeilor.
  • +3 (3 voturi)    
    RCA (Marţi, 7 octombrie 2014, 7:06)

    Miagasag [utilizator]

    Cat costa RCA-ul pt tinerii sub 35 de ani?
  • +4 (4 voturi)    
    pomana (Marţi, 7 octombrie 2014, 8:04)

    verid [utilizator]

    Cred ca pentru a putea deveni responsabil,un tanar trebuie sa munceasca si sa se abtina de la alte placeri si astfel va fi constient de valoarea masinii.Afara de asta,multe din masinile oferite prin aceasta lege,le vom plati in final noi toti.
  • +11 (11 voturi)    
    alta aberatie marca P$D (Marţi, 7 octombrie 2014, 8:08)

    catelu [utilizator]

    Cine are nevoie de un credit pe 7 ani nu isi permite acea masina. P$D isi face campanie electorala, dar niste amarati se vor trezi cu un Logan in fata blocului pentru care vor plati rate si peste 6 ani si nu isi vor permite ca cumpere benzina supra-accizata de acelasi guvern tembel.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Marţi, 7 octombrie 2014, 10:09)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      daca valoarea masini e mai mare decit salarul tau pe 7-12 luni maxim pt o masina, nu iti permiti masina respectiva. La fel daca intretinerea masini te costa mai mult decit un salar lunar pe an nu iti permiti aceea masina. Tu dai credit 50 000 +tva +casco cand salarul mediu e de 1600 ron hai sa fim seriosi nu ii ajuti pe aceei oameni le pui doar un alt jug la git. Da prostii care se baga o sa te aplaude si atunci cine e de vina cel care promite sau cel care il crede.
  • 0 (0 voturi)    
    FOARTE BINE (Marţi, 7 octombrie 2014, 11:17)

    jidanul [utilizator]

    In programul asta trebuie sa intre prefecturile, consilile judetene, primariile si toate celelalte institutii ale statului care sa fie obligate sa-si vanda masinile de servici (V W, Audi, Mercedes, BMW si celelalte.) care nu au fost produse in fabricile de automobile de pe teritoriul Romaniei. CUMPARA ROMANESTE !!!
  • +2 (2 voturi)    
    De ce n-au facut asta si cu programul Rabla? (Marţi, 7 octombrie 2014, 13:54)

    bigbrother [utilizator]

    Programul asta cu prima masina avea o logica daca se scoteau din circulatie masinile vechi poluante dar inca sunt mii de cazane pe strazi. Poate daca continuau programul rabla cu acordarea de credite celor care au un cazan si vor o masina noua iar cazanul devenea avans, atunci avea sens aceasta poveste.

    In plus, se pune si problema poluarii. Ideea asta cu masini noi inseamna aducerea in orase (pentru ca aici sunt cei mai multi cumparatori) a unui numar sporit de masini. Oricat de putin poluante sunt, tot va creste nivelul de poluare (tocmai ce s-au dat suturi de la Comisia Europeana pentru poluarea din Bucuresti de exemplu), ca sa nu mai vorbim de aglomeratia generata.

    Inca nu intelegem ca masina este un moft in oras, aici ar trebui sa functioneze perfect transportul in comun, dar acesta este (la suprafata) sufocat de sutele de mii de masini care ocupa fiecare coltisor de strada si trotuar, pe unde sa mearga autobuzele? Benzile unice sunt o raritate in orase si nu de putine ori sunt folosite tot de masinile personale. In subteran inca se mai poate, insa nu toate orasele beneficiaza de acest sistem.

    Odata cu cresterea numarului de masini va creste nevoia de strazi (Oprescu va pulsa cu autostrada lui suspendata), de parcari. Si cum in orase parcarile sunt goale sau nu exista deloc, pietonii vor merge si mai greu, traficul va fi si mai aglomerat si oamenii se vor imbolnavi si mai tare. Merita oare o masina toata aceasta nebunie?
  • +1 (1 vot)    
    - (Marţi, 7 octombrie 2014, 16:02)

    varsator [utilizator]

    Sa ne rugam sa nu faca si programul Prima Bormasina. Pentru linistea noastra.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu inteleg (Marţi, 7 octombrie 2014, 18:01)

    _CK_ [utilizator]

    Ce avantaj am eu, tanar cumparator prin acest program ?!?!?!?!

    Nu vad nici macar un avantaj. Statul garanteaza si plateste bancii (din banii tuturor), in caz ca eu nu platesc rata. Dar tot va trebui sa platesc apoi statului roman. Deci nu sunt deloc avantajat.

    Din contra, am un mare dezavantaj: nu pot folosi cupon Rabla.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri