Germania vrea sa instaleze pe autostrazi statii de incarcare pentru masinile electrice

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 21:29 Economie | Auto

Germania intentioneaza sa extinda pe tot intinsul tarii reteaua de statii de incarcare pentru masinile electrice pentru a incuraja cererea de  astfel de vehicule, se arata intr-un document al Ministerului german de Transport, citat de Reuters.

Guvernul cancelarului Angela Merkel intentioneaza sa aduca pe strazile din cea mai mare economie a Europei, pana la sfarsitul deceniului, 1 milion de vehicule alimentate cu baterii.

Insa costurile ridicate ale acestor vehicule precum si ingrijorarile soferilor fata de infrastructura si puterea limitata a bateriilor au limitat vanzarile in Germania pana la 24.000 de modele, dintr-o piata de 3 milioane de masini, reiese din datele guvernamentale.

La ora actuala, Germania are in jur de 100 de statii de service rapid pentru incarcarea masinilor electrice, permitand soferilor sa isi reincarce bateriile in mai putin de o ora, si circa 4.800 de statii de incarcare pe curent alternativ, potrivit Ministerului Transporturilor.

"Vom instala statii de service rapid de-a lungul autostrazilor din Germania", a declarat ministrul Transporturilor Alexander Dobrindt, citat de ziarul local Passauer Neue Presse.

In documentul Ministerului Transporturilor se arat ca operatorul de servicii pentru autostrada Tank & Rast GmbH urmeaza sa instaleze pana in 2017 statii de incarcare si locuri de parcare la cele 400 de sectoare pe care le administreaza.

Guvernul de la Berlin va suporta o parte din costurile de instalare a cablurilor si din proiectele de constructie aferente, se mai arata in document.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2748 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Nici benzinarii nu erau multe la inceput (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 22:09)

    bigbrother [utilizator]

    Si masinile mergeau probabil cativa zeci de km maxim, cum se intampla acum cu multe masini electrice.

    E bine insa ca o putere economica ca Germania investeste in aceasta tehnologie a.i reincarcarea sa fie cat mai rapida si bateriile sa permita parcurgerea unei distante cat mai mari la preturi rezonabile. BMW, Mercedes, Audi, Porsche deja au anuntat diverse variante hibride si chiar electrice. Chiar si asa, pana acum au fost vandute peste 600.000 de masini electrice la nivel mondial si trendul este de crestere atat a vanzarilor cat si a facilitatilor tehnologice disponibile.

    Cu ajutorul gigantilor auto si de ce nu, cu expertiza Tesla care permite utilizarea patentelor sale tehnologice, cred ca in vreo 5-10 ani se va dubla numarul masinilor electrice pe sosele. Si daca va exista si interes la nivelul UE, atunci poate vom avea si in Romania masini electrice la preturi atractive.
    • 0 (0 voturi)    
      bmw (Sâmbătă, 27 decembrie 2014, 23:11)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Modelul i3 ofera autonomie de 100km si se incarca in 3 ore.problema este tehnologia cu reincarcarea bateriei ,dureaza prea mult.cat respre masina un pas urias inainte
    • +2 (4 voturi)    
      rateaza o sansa unica (Duminică, 28 decembrie 2014, 8:06)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      daca tot investesc banii astia, de ce nu introduc in paralel si statii de alimentare cu hidrogen? pentru consumatorul final este mult mai practic.. masina e mai usoara fara baterii, alimentarea mai rapida..
      • +1 (1 vot)    
        Prea mare diferenţa (Duminică, 28 decembrie 2014, 23:47)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        O spui de parcă ar instala numai prize cu 2 găuri şi te întrebi de ce nu instalează şi prize cu 3 găuri. Dar lucrurile sunt mult mai complexe. Între staţiile de alimentare electrice şi cele de hidrogen nu există absolut nici o legătură. Tehnologii complet diferite de la un capăt la altul. În timp câteva prize le poţi monta în orice parcare, cu hidrogenul este un pic altfel.

        În plus... câte modele cu alimentare pe hidrogen se comercializează în Europa? Mă refer la modele disponibile publicului larg, nu parcuri experimentale şi modele de prezentare cu scopt de marketing.
        • 0 (0 voturi)    
          care este obiectivul? (Luni, 29 decembrie 2014, 13:29)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          vrem sa reducem poluarea sau nu?.. cu ce pret? problema nu este stocarea hidrogenului.. asta se rezolva. problema nu este numarul de 'modele disponibile'.. bmw a demonstrat ca se pot modifica motoare conventionale ca sa poata merge si cu hidrogen..
          avem resursele pentru miliardele de tone de baterii necesare doar in europa daca vrem sa folosim masini electrice?..
          • +1 (1 vot)    
            Da, dar... (Luni, 29 decembrie 2014, 15:41)

            Sakura [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Problemele cu hidrogenul sunt multe, foarte multe. Stocarea şi manipularea sunt principalele. Este gazul cu cele mai mici molecule, scapă pe unde nimic altceva nu scapă. Este cel mai inflamabil. Nu-i deloc simplu. Am citit o carte despre acest subiect şi încă una cu un capitol dedicat subiectului. Hidrogenul ca şi combustibil rămâne încă multă vreme un vis. Inclusiv producerea sa este problematică. Prin electroliză nu rentează. Îndustrial se produce prin descompunerea gazului metan în H2 şi CO2. Aici sunt 2 probleme: preţul (accesibilitatea) gazului şi faptul că nu scăpăm de poluarea cu CO2, doar o mutăm de la ţeava de eşapament la uzină.

            Pe de altă parte în materie de acumulatori sunt nişte cercetări foarte interesante în curs. Una dintre ele foloseste în loc de litiu (rar, scump şi periculos) sodiu (zahăr). Apoi mai sunt acumulatorii cu fluid mobil. Nu intru în detalii, vezi de exemplu asta:
            http://gajitz.com/revolutionary-salt-water-battery-powers-robust-e-car/

            Cele mai mari speranţe în materie de stocare electrică o reprezintă supercapacitoarele. Au o mulţime de avantaje: uşoare, materiale ieftine, extrem de sigure, nu îmbătrânesc (cicluri de încărcare/descărcare infinite), se încarcă repede (chiar instantaneu dacă ai destulă energie la îndemână) etc. Problema la a cărei rezolvare se munceşte este creşterea capacităţii de stocare.

            Deocamdată singurul viitor tangibil este electric, întrebarea este mai mult partea de stocare a energiei. Poate odată ajungem şi la hidrogen, dar sper că se va găsi ceva chiar mai bun.
    • +1 (1 vot)    
      da (Duminică, 28 decembrie 2014, 20:04)

      I [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      la inceput benzina se cumpara de la famarcie (de acolo se luau toate "chimicalele") iar o masina costa in banii de azi 1 milion de dolari. Faptul ca masina celor de la Tesla costa doar 100 de mii de dolari e un mare pas inainte.
  • +2 (4 voturi)    
    problema (Duminică, 28 decembrie 2014, 10:21)

    Alex S [utilizator]

    problema e ca dureaza prea mult incarcarea unei baterii si faptul ca bateria se degradeaza in timp si tine din ce in ce mai putin.
  • -1 (5 voturi)    
    Scumpe si poluante (Duminică, 28 decembrie 2014, 16:00)

    Wanheda [utilizator]

    sunt tehnologiile de producere a bateriilor. Daca era sa fie noul val cu adevarat...eram deja toti pe baterii dar elementele chimice necesare se extrag tot din pamant si sunt rare.
    Sorry, dar mai degraba se ajunge la motoare bazate pe energie nucleara decat la o dezvoltare ampla a bateriilor.
    Fitze pt aia cu bani si cu aere de environmentalists.
    • +2 (2 voturi)    
      Iar tu postezi asta din USA........ (Duminică, 28 decembrie 2014, 20:49)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      cea mai curata si nepoluata tara din lume. Direct inaintea chinezilor.....Mda....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri