​INTERVIU Nicolas Maure, seful Dacia: Dupa 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va intelege cum de nu exista un sistem minim de autostrazi in Romania. Daca Sibiu-Pitesti nu e gata pana atunci, va trebui sa luam decizii importante

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2015, 9:01 Economie | Auto

Nicolas Maure
Foto: Dacia
​Automobile Dacia nu vrea sa ia masuri radicale la Mioveni in urmatorii ani, insa are un plan ambitios de robotizare a uzinei si in 2020 vor fi luate decizii cruciale, daca sistemul de autostrazi nu se imbunatateste, a spus intr-un interviu pentru HotNews.ro, Nicolas Maure, presedinte al Automobile Dacia. "Nu vrem sa fim brutali si sa reducem puternic numarul de angajati cum face Ford. Vrem sa pastram locurile de munca oricat e posibil". Intra in articol pentru a citi despre primele Dacii cu motor Euro 6, despre amenintarea turceasca si despre posibilitatea producerii de noi modele Nissan si Renault la uzina din Arges

Informatia pe scurt

  •  Dacia estimeaza anul acesta o productie apropiata de cea din 2014 la Mioveni: undeva intre 330.000 si 340.000 unitati.
  •  Turcia continua sa aiba pentru Renault costuri cu forta de munca semnificativ mai mici decat Romania, insa acolo salariile au crescut mai mult ca la Mioveni, astfel ca decalajul s-a mai redus.
  •  Se poarta discutii pentru a fi produse la Mioveni si alte modele Renault in afara de cele din gama Entry. O decizie va fi luata pana in 2020.
  •  Dacia si Renault lucreaza la noi concepte, noi tipuri de caroserie care ar putea fi alocate uzinei in 2018-2019 sau mai tarziu. Decizia alocarii va depinde insa de construirea autostrazii Pitesti-Sibiu pana in 2020, an in care vor trebui luate decizii serioase. "E o chestiune care va fi legata de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea intampla inainte de 2020, dar si dupa.  Cred ca pana in 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa acel an nu e gata sectiunea, cred ca trebuie sa luam unele decizii".".
  •  De la 1 septembrie, Dacia va vinde doar masini cu motoare Euro 6 si va introduce si o noua motorizare pe benzina.
  •  Nivelul de robotizare in uzina de vehicule este de 5%, insa ar putea depasi 20% in urmatorii ani. "Vrem sa gasim compromisul corect intre competitivitate, sumele investite si numarul de angajati. Nu vrem sa fim brutali si sa reducem puternic numarul de angajati cum face Ford".
  •  Livrarile de piese catre Rusia au scazut, insa piata de acolo are toate sansele sa-si revina. Cu Iranul se fac pasi in directia buna si Dacia a reactivat discutiile de revenire pe piata, insa acordurile internationale preliminare trebuie sa devina definitive.
  • Un Sandero nou e o solutie mult mai buna decat o masina straina second-hand cu 100.000 km la bord "Noile Sandero si Logan sunt mult mai reusite decat generatia precedenta si nu este nicio rusine sa le privesti pe strada".
  • Dacia nu a decis inca daca are rost sa lanseze o masina micuta, de oras, dar investigheaza problema. Nu sunt planuri de a lansa un pick-up bazat pe Duster, insa daca va exista cerere vor fi modificate masinile in parteneriat cu carosierul Romturingia.
  • "Programul Prima Masina, credem noi, este un bun punct de pornire, insa trebuie sa mai asteptam cateva luni pentru a vedea cum merge". Programul il poate determina pe un tanar care initial ar fi vrut o masina second-hand de 5.000 euro, sa-si ia o Dacie noua.

Interviul pe larg

Vlad Barza: Anul trecut productia de la Mioveni a fost in jur de 337.000 de masini, deci nu a scazut mult. Care sunt asteptarile pentru anul acesta?

Nicolas Maure: De fapt, productia a fost aproximativ 339.000 de masini anul trecut, fata de 343.000 in 2013. Noul Duster s-a vandut peste asteptari, mai ales in Europa de Vest, Maroc, Turcia si tarile din Golf, astfel ca am crescut capacitatea pentru acest model si furnizorii au facut la fel. Am reusit sa ramanem si in limitele capacitatii maxime de la Mioveni, utilizarea capacitatii a fost excelenta anul trecut, iar anul acesta continuam sa rulam la capacitate aproape maxima (97%).

Vlad Barza: Asteptati cifre similare de productie in 2015?

Nicolas Maure: In acelasi ordin de marime, undeva intre 330-340.000 de masini.

Vlad Barza: Proportia fiecarui model in productie se va schimba? Anul trecut Duster a reprezentat 52%, va creste cota lui din total?

Niicolas Maure: Nu stim inca, fiindca exista fluctuatii, dar Duster va avea in continuare productie mare. Asa cum stiti, din 1 septembrie este obligatorie norma Euro 6, astfel ca nu vom schimba doar motoarele la Euro 6, ci aducem imbunatatiri in gama, ceea ce va duce la schimbari in mix-ul de modele, dar si la volume. Aducem motoare noi, scapam de cele vechi si gama va deveni mai eficienta.

Vlad Barza: Cat de mult trebuie sa modificati si sa investiti pentru trecerea la Euro 6?


Nicolas Maure: Nu comunicam cifra exacta. La motoarele cu benzina sunt putine schimbari fata de Euro 5, insa la diesel marea schimbare este legata de emisiile de oxid de azot unde trebuie sa introducem un asa numit NOx trap. Asadar, pentru diesel sunt cateva schimbari tehnice, pentru benzina sunt doar cateva reglaje fiindca motoarele noastre sunt moderne si au fost fabricate in ideea de a fi compatibile Euro 6. De exemplu, motorul in trei cilindri pe care il fabricam la Mioveni a fost gandit inca de la inceput sa fie compatibil Euro 6.

Vlad Barza: Veti aduce si motoare mai puternice decat in prezent? Asa cum stiti, presa a scris despre asa-numitul Sandero RS...


Nicolas Maure: Vom aduce un nou motor per benzina pentru unele vehicule. Nu va pot spune acum despre ce e vorba, insa gama de motoare va fi eficienta si competitiva. In plus, va exista si o Dacia cu emisii de CO2 de sub 99 grame. Pentru Renault, vor fi disponibile astfel de masini imediat dupa inceperea Rabla, iar la Dacia, dupa 1 septembrie. Asadar, Dacia e un producator auto "verde", ecologic, nu doar alte marci au astfel de masini, ci si noi.

Vlad Barza: Anul trecut a fost unul de referinta pentru Dacia fiindca vanzarile au trecut de 500.000 unitati. Cat de mult pot creste anul acesta?


Nicolas Maure: Anul trecut productia de vehicule din gama Entry a Renault a fost de 1,2 milioane unitati, dintre acestea 500.000 fiind cu sigla Dacia, iar restul au fost cu sigla Renault in Rusia, America de Sud, India, Iran si alte zone (...) Am intrat pe noi piete, de exemplu Israel, insa totul depinde de economie, iar daca pietele occidentale continua sa-si revina, se vor vinde mai multe masini, iar Marea Britanie poate. de exemplu sa creasca. Vanzarile vor creste, insa e inca devreme ca sa putem spune cu cat.

Vlad Barza: In toamna spuneati ca Turcia devine extrem de competitiva in lupta cu Mioveni si exista pericolul ca unele proiecte sa fie acordate acelei uzine. Cum stau lucrurile acum, dat fiind ca salariile au crescut si la Mioveni.


Nicolas Maure: Fiind vorba de Turcia, trebuie sa remarc ca, desi Dacia e o marca noua acolo, in primele luni din 2015 Dacia are 5% din piata, iar Renault 11%. Dacia este numarul sase in Turcia, ceea ce e chiar uimitor. Revenind la competitivitate: anul trecut Turcia avea costuri semnificativ mai mici decat Romania la forta de munca. Cand spun semnificativ ma gandesc la 15%, dar in Turcia s-au purtat negocieri salariale la nivel de filiala si cresterea salariilor a fost acolo de peste 10%, astfel ca diferenta Turcia-Romania s-a mai redus putin. Au crescut mai puternic salariile acolo, diferenta e mai mica si s-a redus de la 15%, la 10%, iar aceasta reducere este o veste buna. Totusi, va trebui sa reducem aceasta diferenta de costuri pentru a convinge Renault sau Nissan sa aloce pe viitor noi proiecte Mioveni-ului, mai ales pe partea de motoare.

Vlad Barza: Va ingrijoreaza situatia cu Turcia?

Nicolas Maure: Continuam ca si pana acum, vrem sa existe cresteri moderate de salarii pentru ca deja suntem cu acestea la un nivel dublu decat media locala. Sunt multumit ca angajatii de la Mioveni au un nivel bun de trai, nu vom reduce salariile, insa trebuie sa continuam cresterile moderate, mai ales ca inflatia e redusa in prezent.

In plus, avem in vedere actiuni pe partea de productivitate, iar aici ma refer la robotizare.

Vlad Barza: Nivelul de automatizare este de 10% in prezent?


Nicolas Maure: In uzina de vehicule nivelul este de 5% si dorim sa crestem cu mult peste 10%, dar valoarea exacta este confidentiala. Avem un plan de parcurs pe urmatorii cinci ani si dorim introducerea graduala a robotilor. Vrem sa gasim compromisul corect intre competitivitate, sumele investite si numarul de angajati. Nu vrem sa fim brutali si sa reducem puternic numarul de angajati cum face Ford. Nu vrem asta, vrem sa pastram locurile de munca oricat e posibil. Dar trebuie sa fim competitivi...(...) Asadar, e vorba de un plan de crestere controlata a robotizarii, nici prea rapida, dar nici prea lenta. Evident, ca in functie de evenimente am putea accelera sau incetini planul.

Citeste interviul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
18559 vizualizari
  • -28 (36 voturi)    
    thinly veiled threat... (Marţi, 7 aprilie 2015, 9:23)

    demaGOGU [anonim]

    ...asa cum se lucreaza in Occidentul "civilizat".
    • +33 (33 voturi)    
      yap (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:03)

      radu [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      De parca isi ia autostrazile cu el.
      Nu vezi ce limitati sunteti?
      Autostrazile raman romanilor si contribuie la dezvoltarea oricarei tari civilizate.
      • +22 (22 voturi)    
        Uslamistii (Marţi, 7 aprilie 2015, 11:00)

        CititorulComentator [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Nu au nevoie de autostrazi, pentru ei inseamna bani luati de la pensii, salarii si pomeni.
        • +20 (20 voturi)    
          asa (Marţi, 7 aprilie 2015, 11:11)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

          e, dacia 1310 cu care circula demagogu merge si pe sleauri, si mai are si atuul ca e mostenirea idolului sau, ceausila.
    • +17 (17 voturi)    
      Omul putea sa taca (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:41)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Iar in 2020 sa inchida fabrica motivandu-si post factum (ca vad ca va plac expresiile straineze) decizia. Eu unul asa fac de obicei, e.g. "Astept deja de 2 ani raspunsul Dvs, acum va puteti sterge unde doriti cu el"
    • -16 (24 voturi)    
      Trenuri cu 300 Dacii. Marfarele bat mar tirurile! (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:42)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Video cu trenuri transportind sute de masini Dacia:
      https://www.youtube.com/watch?v=uIkaBr8FRfE

      Cei care spun ca autostrada Pitesti - Sibiu ar ajuta substantial uzina Dacia nu stiu ce vorbesc. Nu au vazut ce capacitate are un marfar de autoturisme. Ce alegi, un tren de 300 dacii sau 38 tiruri cu 8 masini la bord? Este clar ca marfarul bate cu brio camionul.

      Citat:
      "Nicolas Maure, seful Dacia: Dupa 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va intelege cum de nu exista un sistem minim de autostrazi in Romania. Daca Sibiu-Pitesti nu e gata pana atunci, va trebui sa luam decizii importante"
      • +17 (19 voturi)    
        nu zau.... (Marţi, 7 aprilie 2015, 11:08)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        de ce USL doreste cu atata ardoare sa NU se faca autostrada. de ce e important pentru stanga ca orice investitie venita din Vest sa fie impiedicata?
        in interesul cui lucreaza PSD-ul lui tov Ilici?
        voi chiar nu aveti scrupule....
      • +15 (19 voturi)    
        si spune`tu desteapto.... (Marţi, 7 aprilie 2015, 11:10)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        cum teleportezi masinile in tren si din tren/gara in showroom? ....
        ....aaa cu TIR_uri....
        deci logistica si mai complicata.
        In toata lumea in cazuri similare se cara cu TIR-ul ca sa ajunga din fabrica direct in showroom, numai tu vrei cu trenul.
        tu gandesti inainte sa sustii cauzele distructive ale PSD-ului?
        sau dupa ce distrugem tot ii imbratisam pe rusi, si dam vina pe occident!
        facem cale libera eliberatorilor din rasarit nu?
      • +16 (20 voturi)    
        DUMITRICA.... (Marţi, 7 aprilie 2015, 11:23)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ca nu te duce capul stim!
        Tu te uiti numai la produsul finit care pleaca la export!
        Ca sa ajungi la acel finit e putin mai complicat. Nu iti cer sa gandesti, ca este evident ca nu ai cu ce, dar iti spun ca exista o sumedenie de furnizori interni care vor folosi autostrada pentru aprovizionarea fabricii de autoturisme!
        Intelegi acum, cum de vine de se leaga, de s-aduna si se-noada?
      • +12 (14 voturi)    
        Sigur (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:35)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Si asta de la Renault, un basist notoriu, vrea doar sa-l faca de rusine pe Ponta, nu?
        De aia tot tipa Reanult ca vrea autostrada sa-si poata transporta masinile cu viteza medie mai mare de 20 km/h, de ieftin si rentabil ce e sa cari 300 de dacii cu trenul.
      • +9 (11 voturi)    
        Bah da limitat mai esti (Marţi, 7 aprilie 2015, 18:38)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Cele mai avansate tari din lume au si cele mai avansate infrastructuri rutiere dar tu clampanesti tot despre trenuri...de parca ai trai cu 100 de ani in urma.
      • +9 (11 voturi)    
        pentru Dumitrica (Marţi, 7 aprilie 2015, 23:01)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        O.K. Trenurile pentru Dacii si autostrada pentru noi. E ceva rau in asta ? A dat un sut in fund lui Ponta ( un pas inainte ) pentruca acesta sa se apuce de facut autostrazi. Nu e bine ?
      • +1 (3 voturi)    
        completare (Miercuri, 8 aprilie 2015, 10:10)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Doar ca nici calea ferata de la Pitesti catre Vest nu este in cele mai bune conditi. Plus ca trebuie sa faca un ocol prin Slatina: nu exista cale ferata Pitesti-Sibiu sau Pitesti - Rm. Valcea - Sibiu (nu este stabil Dealul Negru).
    • +9 (9 voturi)    
      atit te duce capul (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:32)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Atit intelegi.

      Frantsuzul nu are nici o obligatie sa produca in Romania. A cumparat firma Dacia, si poate produce Dacii oriunde in lumea asta. Iar daca nici dupa 20 de ani Romania nu-si poate indeplini promisiunea facuta la vinzarea Dacia catre Renault, e posibil sa conducem Logan-uri produse in Bulgaria, Cehia, Ungaria... Acolo unde e mai rentabil economic sa fie produse.
      • -4 (6 voturi)    
        Dacia a luat-o gratis de la romani... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 9:48)

        sconcsu [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

        ... au beneficiat ulterior de tot felul de inlesniri si acum ...obrasnicie fara limite ... vrea ca amaratii astia de romani sa le construiasa autostrazi pe sase benzi pana la lisabona.

        e un fel de becktel, microsnoft, eades, ... fara numar, fara numar, ...
        • +1 (1 vot)    
          exemplu tipic de uslamist (Vineri, 10 aprilie 2015, 11:27)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui sconcsu

          De la care romani a luat-o dom'le? A luat-o de la guvernul roman care nu era in stare sa faca nimi cu ea. Tare va mai place voua sa generalizati... era uzina poporului si a luat-o mosieru' pe gratis. Cind a luat Renault Dacia de la statul roman, uzina aia era capabila sa produca doar dacia 1300, masina proiectata prin 1960... ia gindeste-te, ce cota de piata ar fi avut acum dacia, daca producea tot dacii 1300? Ce salarii ar fi fost in stare sa dea angajatilor, ce subansamble ar fi cumparat de la pruducatori romani, ce exporturi ar fi generat...

          Ia zi-mi si mie care din firmele de stat, ale poporului cum iti place tie sa spui, o duce bine?!? Uita-te ce mindrete de companie e Oltchim, cum isi plateste angajatii, ce valoare de piata are, cum se inghesuie toti investitorii s-o cumpere. Sau uita-te la CFR ce mindrete de firma a POPORULUI e. Da-mi macar un exemplu de firma din asta a romanilor, adica a guvernului, care e rentabila economic, care isi plateste la zi angajatii, care exporta.
  • +14 (14 voturi)    
    intentia e buna, insa... (Marţi, 7 aprilie 2015, 9:39)

    nancu damian [anonim]

    Sa stea linistit cu autorstrada, ca nici macar nu s-au inceput masuratorile. Deci, nu, nu se va realiza!
    • +26 (26 voturi)    
      Ponta nu da doi bani pe autostrazi, (Marţi, 7 aprilie 2015, 9:59)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui nancu damian

      el da banii pe pensii, ajutoare sociale si alte populisme care aduc voturile prostimii, distrugand cercetarea, speriind investitorii, practic da viitorul tarii pe 30 de arginti.
  • +26 (26 voturi)    
    Confuzie (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:01)

    Martinezu [utilizator]

    Nu inteleg unde bate domnul in aceasta interventie.
    Guvernul nostru este preocupat de aspect si dupa cum se stie a si platit citeva studii de fezabilitate.
    mai mult, a publicat in mai multe rinduri, diverse harti cu traseele autostrazilor si drumurilor express pentru moftangii.
    Pina in 2020 sa fie sanatos dl Maure, vom avea de departe cele mai multe harti cu autostrazi .
    • +7 (9 voturi)    
      studii (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:35)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      stim cu totii foarte bine ca asa zisele studi de fezabilitate in 99% din cazuri expira in urma unor tergiversari intentionate , contestatii, instante , etc. astfel studiile vor fi platite de 2-3 ori, si autostrada.. Dumnezeu cu mila ! de parca ar fi prima data cand se intampla, sa ne spui tu unde bate omul cu interventia. Vorba colegului de mai sus, de parca isi ia autostrada cu el cand pleaca acasa. Voi si leprele din guvern si parlament (ca guvernanti nu le pot spune) nu intelegeti ca o infrastructura sanatoasa si rapida pune pe picioare repede economia unei tari, logistica, transporturile, turismul, industria si nu in ultimul rand chira agricultura, ia zi cum ti-ar placea sa mananci rosii tinute mai la rece decat ar trebui, doar pentru ca tirul respectiv face dintrun punct al tarii pana la magazinul tau 7 ore in loc de 4 ?
    • +16 (16 voturi)    
      Iar angajatii Dacia (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:43)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      In 2020 se vor juca cu masinutele pe aceste harti, caci altceva nu cred ca vor face. Si uite asa se va produce Dacia in Turcia, ce mai, sa crape Burebista de ciuda. Sunt curios, se va chema Automobile Tracia?
  • +12 (12 voturi)    
    ce conteaza... (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:17)

    liviu_ [utilizator]

    investitii 0... da o sa avem tva 20%
  • -25 (25 voturi)    
    păi (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:25)

    Mazeta [utilizator]

    Statul român este minimal, aproape inexistent. Dacă autostrăzile sunt bune și profitabile, să le construiască privații, zic.
    • +16 (16 voturi)    
      Pai... (Marţi, 7 aprilie 2015, 13:38)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      daca statul roman e minimal, hai sa ii platim si noi lui taxe minimale, ca oricum nu face nimic de banii aia. Iar de restul taxelor sa negociem direct cu o firma privata sa ne construiasca autostrazi. Pun pariu ca ar fi la jumate de pret si gata in 2 ani.

      Da' la 24% TVA, 45% taxarea muncii, etc, etc, nu prea pare stat minimal la incasari. La realizari da.
    • +5 (5 voturi)    
      Minimal la obligatii maximal la furat (Miercuri, 8 aprilie 2015, 8:32)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Impozite covarsitoare, servicii de prosta calitate, gestionare ineficienta a banilor publici acesta e statul Roman azi cu "cel mai curat si cinstit guvern" (aproximativ 30 % in puscarie). Solutia e nu sa-si faca fiecare fabrica un drum pe care sa-si transporte produsele ci sa schimbam incompetentii care administreaza banul nostru public. PS. In realitate privatii fac drumurile, statul ia banii de la privati, fura o cota si ii dai preferential pe baza de retrocomision la privati sa faca drumul. Motiv (furtul functionarilor de la stat de la prim ministru la portar de primarie) pentru care avem atat de putine drumuri si autostrazi. Simplu si pentru o minte (minimala) de mazeta.
  • +15 (15 voturi)    
    Doar asa, (Marţi, 7 aprilie 2015, 10:56)

    adrian88000 [utilizator]

    sub presiune , vom putea realiza autostrazi.
    Dar Pitesti--Sibiu e putin. Mai sunt necesare presiuni mari si pentru celelalte sectoare.
  • +12 (12 voturi)    
    Domnule Maure (Marţi, 7 aprilie 2015, 11:02)

    CititorulComentator [utilizator]

    Puteti lua deciziile de pe acum, sa nu mai pierdeti timpul, astia de la noi nu au nici un interes, lor le trebuie populatie pe ulite, beti si buni de vot, nu pe autostrazi, cu joburi, masini si o oarece independenta financiara si mentala.
  • +9 (9 voturi)    
    2 motive (Marţi, 7 aprilie 2015, 12:59)

    thebblack [anonim]

    pentru care nu se va face.

    rusii nu au nevoie de autostrazi. ei vin cu tancul sau cu bombardierul si nu au de gand sa plece.

    daca se va face totusi o autostrada va fi una mult mai importanta... alexandria caracal, sa isi viziteze vicepremierul rudele.
  • +2 (2 voturi)    
    ma indoiesc eu ca aude cine trebuie... (Marţi, 7 aprilie 2015, 14:09)

    lili [anonim]

    Avertizarile celor de la Renault si Ford nu sunt de ieri de azi, dar nu intereseaza pe nimeni, politicienilor NU le iese nimic, nu coruptie, nu nimic..
    Pentru ce sa-si bata capul alde Ponta, nici un Guvern nu a fost interesat in FAPTE de soarta investitorilor si a investitiilor in Romania.
    Sila.
    • +1 (3 voturi)    
      mda (Marţi, 7 aprilie 2015, 19:42)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui lili

      la fel ca predecesorii!
      cine a declarat primul ca Ro nu are nevoie de HW?nu cumva radu bercovici,fost ministru al transporturilor in perioada basesciana?
  • 0 (4 voturi)    
    In plina criza Dacia creste preturile (Marţi, 7 aprilie 2015, 16:23)

    onomatopee [anonim]

    Dupa ce s-a lansat cu mare tam-tam ca fiind cea mai ieftina masina, Loganul de 5-6000 Euro a ajuns sa coste cel putin 7500 Euro...si asta in plina criza financiara (sau nu?). Comparati va rugam pretul Loganului de la lansare si pretul sau actual.Ba mai mult , versiunea full de la Logan sau MCV, se invarte in jurul a 12.5-13000 Euro. Aloo...sefii de la Renault....la 13000 Euro exista avioane de masini pe langa amaratul Logan :)
    • +1 (1 vot)    
      exemple? (Miercuri, 8 aprilie 2015, 8:12)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui onomatopee

      totusi, ceva exemple?
  • -5 (5 voturi)    
    cat tupeu (Miercuri, 8 aprilie 2015, 8:25)

    xanti [utilizator]

    Dupa ce ca lucreaza cu mana de lucru aproape gratis mai pune si conditii.
    Au facilitati guvernamentale piata uriasa si tot nu le convine,pai sa dea ei bani de autostrazi ca sunt bogati.
    Sa spuna domnul capitalist cate autostrazi sunt in Maroc ca acolo vrea sa fabrice din 2020.
    Sictir ,nu va convine plecati gasim altii sa fabrice masini.
    • +2 (2 voturi)    
      Tulai doamne,cata manie proletara (Miercuri, 8 aprilie 2015, 10:42)

      Peredhil [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Infrastructura de transport,fie ea feroviara sau autostrazi sau sisteme integrate de teleportare pica in sarcina statului.Nu de alta,dar toate taxele luate prin diverse metode nu trebuie sa se duca doar in campanii electorale,retele de sustinere politica in teritoriu,zile de nastere pe stadion si alte frumuseturi similare.
      Si zau ca marota cu grasu' de capitalist ce suge sangele boborului e din alt secol.
      Ca doar statului roman nu-i trebuie autostrazi,e un moft al burghejilor
    • +1 (1 vot)    
      :) (Miercuri, 8 aprilie 2015, 12:26)

      Harpalete [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Maroc-ul are 1416 km de autostrazi.

      Fraier cu tastatura...
  • +3 (3 voturi)    
    Lumea se misca si fara noi si ne intoarce spatele (Miercuri, 8 aprilie 2015, 8:33)

    andreesanu [utilizator]

    Nu numai pentru Renault sunt necesare autostrazi !,
    Exista culoare de transport pe apa si pe uscat la care noi n-am fost in stare sa ne racordam in 25 de ani !!!
    Ne vedem "destepti" ca nu le facem !!!,suntem TIMPITI ca stam pe loc cand altii se misca .
    Am regesat in ultimii 25 de ani de cand politica o fac toti dobitocii,hotii,mafiotii.
    Trebuie sa dam din coate sa punem mana la munca,sa
    facem ceva care sa asigure un viitor copiilor si tarii asteia.
  • 0 (0 voturi)    
    autostrazile nu sunt pentru romani (Miercuri, 8 aprilie 2015, 9:54)

    sconcsu [anonim]

    ... sunt pentru ghertoii cu gipane care vin de la cersit de la paris si munish ...

    ... jum'a din romani n-au vazut autostrada decat la televizor, dar sa o mai si calareasca ...
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia Faliment si coliva costeliva (Miercuri, 8 aprilie 2015, 11:01)

    Costel [anonim]

    Doar dacia a mai ramas de falimentat si gata cu noi toti
    Doar falimentul merge inainte.
  • -1 (1 vot)    
    bine, ma... (Miercuri, 8 aprilie 2015, 11:02)

    NewLevel [anonim]

    Nu zic ca n-are dreptate, dar sa ne amintim ca:
    1/ taxa auto a fost introdusa de Tariceanu pentru a ajuta "industria auto romaneasca" (ghilimelele sint intentionate, nu exista asa ceva);
    2/ Ani in sir s-au batut Stroe si APIA sa pastreze aceasta taxa;
    3/ Pe final de mandat Tariceanu a acordat ajutoare catre Dacia Group (detinuta in proportie de 99,6% de Group Renault, detinuta in proportie de 14% de statul francez) in cuantum de cel putin 15 milioane de euro. Cu alte cuvinte statul roman i-a dat bani statului francez.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă