Africa in expansiune. Uzina Dacia-Renault din Tanger va produce 250.000 de masini anul acesta, cu 50% peste rezultatele anului trecut

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2015, 11:22 Economie | Auto

Uzina Tanger, institutul de formare
Foto: Renault
​Uzina din Tanger (Maroc) - unde sunt produse modelele Sandero, Lodgy si Dokker - isi creste rapid productia si va ajunge la trei sferturi din capacitatea sa de 340.000 vehicule/an. Interesant este ca uzina din Tanger "si-a depus candidatura" pentru a produce viitoarea masina low-cost pe care Renault o va lansa mai intai in India. Daca masina ultra low-cost va fi produsa la Tanger, uzina de la Mioveni poate sta mai linistita un timp: nu se va muta in Maroc productia de Duster sau Logan.

Jacques Prost, seful Renault Maroc, a spus in presa franceza ca uzina de la Tanger va produce in acest an 250.000 de masini, avans puternic fata de cele 174.245 produse anul trecut. Uzina va depasi 6.000 de angajati, aproape o mie urmand a fi angajati in acest an. Uzina Tanger-Melloussa va ajunge sa produca la peste 75% din capacitatea totala, la trei ani de la demararea productiei.

Uzina din Tanger a avut un progres relativ lent, nu doar din cauza ca trebuie sa ajunga la un nivel similar de calitate cu alte uzine din grup, ci si fiindca vanzarile Lodgy au fost dezamagitoare in 2013 si in primele luni din 2014. Seful Renault Maroc spune ca Lodgy isi revine, iar productia in al doilea semestru din 2014 a fost cu 30% mai mare decat in primul. In plus, Lodgy a inceput sa fi asamblat si in India, cu piese trimise de la Tanger, astfel ca uzina marocana si-a inceput si rolul de furnizor de kit-uri CKD pentru locuri indepartate.

Chiar si cu aceste cresteri, uzina din Tanger produce cu aproape 100.000 de masini mai putin decat Mioveniul si calitatea din nordul Africii nu a egalat-o pe cea de aici. Insa Tanger face pasi enormi in lupta cu Mioveniul.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   









2613 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    da, Ponta e de vina (Luni, 4 mai 2015, 11:25)

    un domn [utilizator]

    pentru autostrada Piteti Sibiu...cu prietenul lui Shova
  • +6 (8 voturi)    
    clar (Luni, 4 mai 2015, 11:29)

    tearoftime [utilizator]

    uite asa va pleca Dacia din Romania, in caz ca ati ratat declaratiile conducerii din ultima perioada in care incepusera cu amenintari si cautau pretexte: ba ca nu au drumuri, ba ca platesc salarii prea mari.
    Asta a fost planul de la inceput - mutat productie la arabi si pastrat centru de dezvoltare in Romania, pt. ca oricat de rasist suna, marocanii nu au decat costuri mici la mana de lucru. Pe parte de pregatire/creativitate stau f. prost. Inca o realizare a celui mai cinstit guvern.
    • 0 (2 voturi)    
      Inca n-au plecat (Luni, 4 mai 2015, 15:07)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

      Fabrica din Romania e inca principala fabrica Dacia. Si pe linga Maroc are si avantajul ca e in interiorul UE. Dar daca se continua cu lipsa infrastructurii, probabil ca la un moment dat principala fabrica Dacia nu va mai fi in Romania. Na, oamenii au rabdare, dar de la momentul privatizarii s-a promis autostrada spre Ungaria. Si de atunci au cam tecut 15 ani. Daca mai trec inca 5 si tot nu se intimpla nimic, e posibil sa se sature si Frantsuzul de asteptat ca boul si sa aleaga o tara mai dezvoltata ca si infrastructura. Pin la urma cui ii convine sa-si transporte masinile cu 20-30 km/h prin hirtoape?
      • -1 (1 vot)    
        hm (Luni, 4 mai 2015, 17:43)

        tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        comentariu pertinent pana la final cand ai rasolit-o. Nu stiu unde ai vazut tu 20-30 km/h, pentru ca daca tot vorbim, hai sa vorbim de media de deplasare nu de groapa numarul 3 de pe DN 4. Toate transporturile de masini cu care m-am intalnit pe valea Oltului de exemplu goneau cu 70-90 km/h. Pe Constanta am vazut trenuri intregi cu Dacii si presupun ca merge bine treaba ca dom' sef de la Pitesti nu s-a plans de calea ferata ci doar de sosele. Cat timp transportul e ieftin ( si cel feroviar e ), nu ai cum sa ma convingi ca o zi in plus datorata vitezei reduse le strica vanzarile sau le da planning-ul peste cap, ca doar nu vand custom cars catre sultanul din Brunei. Sa si-l planifice corespunzator si sa o lase jos, ca macane.
        • +2 (2 voturi)    
          Cum le stii tu pe toate (Marţi, 5 mai 2015, 10:46)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

          Pe valea Oltului se goneste cu 90 la ora cind? duminica dimineata? Incearca in timpul saptaminii si vezi ce viteza medie scoti. Si eu vorbesc de tiruri pline cu masini, nu de WV golf. Ala nu poate face depasiri decit cind are 1 km in fata liber.

          Cit despre transportul feroviar... e si ala o varianta de transport, dar in mod sigur nu singura. Cu trebul cari cantitati mari de masini, cind ai de transportat 10-20-50 nu e rentabil cu trenul.

          Iar viteza redusa strica vinzarile. Un tir care merge cu viteza medie de 100 km/h parcurge cei 500 km pin la granita in 5 ore, unul care merge cu 40 km/h (poftim, am crescut viteza medie, sa zicem ca avem un tirist din ala kamikaze, care depaseste tot), face 12 ore.
          Asta inseamna ca pentru a transporta acelasi numar de masini ai nevoie de 10 tiruri in loc de 4, de 10 soferi in loc de 4. Iar cele 10 tiruri se si strica mai des din cauza gropilor, consuma dublu din cauza multitudinii de porniri/opriri, etc. Ceea ce in final se traduce in cost per masina transportata cu tirul de 3-4 ori mai mare decit daca ar fi autostrada. Iar costul asta in plus se traduce in scaderea competitivitatii fabricii. Iar scaderea competitivitatii va duce in final la mutarea productiei in zone mai competitive in momentul in care se schimba liniile de productie.

          Si ete asha, dintr-un domeniu unde avem excedent comercial, cum e constructie de masini, vom ajunge doar consumatori, pentru ca ne doare'n shpits de problemele constructorilor de masini.
  • -10 (10 voturi)    
    foarte bine (Luni, 4 mai 2015, 12:37)

    xanti [utilizator]

    Sa plece,mai exista si alti producatori de automobile in lume nu numai Renault.
    Autostrada costa enorm de intretinut,Romania e tara saraca.
    • +5 (5 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 4 mai 2015, 13:23)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Constructorii auto stau la coadă să producă în România și să transporte SUV-urile nou nouțe cu căruța.

      În plus e bine știut că pe autostrada aia vor circula numai tiruri de la Renault iar mașinile românilor vor continua seria de accidente pe drumurile naționale cu câte o singură bandă pe sens.

      Între timp prioritară e o autostradă în zona de turism exagerat de scump din Valea Prahovei unde și-au făcut toți demnitarii câte o viluță.

      Moldovă nici acum nu are un kilometru de autostradă să fie conectată cu vestul în timp ce toată lumea se plânge că moldovenii sunt săraci și puturoși sunt, uitând că le ia o zi întreagă să ajungă la granița cu Ungaria. Într-o zi faci drumul Arad-Belgia (trecând de-a latul Ungaria, Austria și Germania).
    • +2 (2 voturi)    
      nu stii nimic "ion zapada' (Luni, 4 mai 2015, 14:15)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      taxa de autostrada este menita sa acopere costurile de intretinere si eventual si amortizarea constructiei pe termen lung.
      scenariu probabil. guvernantii impiedica contructia autostrazii, Renault relocheaza productia auto, oamenii sunt dati afara, si apoi postacii o sa zic ca Vestul e de vina ca ne-a luat Dacia si a relocat fabrica. Evident...era mai bine inainte, deci hai cu Estul ca Vestul de fura, ai naibii capitalisti.

      Sarac esti postac ieftin.
      Dacia aduce 5% din PIB-ul tarii prin taxe.
      Chiar nu intelegi ca autostrada aia e cea mai importanta din tara? Fara ea.... se pierde Dacia!
      Cand spui alti producatori auto.... te referi la LADA?
    • +1 (1 vot)    
      e scris la misto? (Luni, 4 mai 2015, 15:20)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      In lume exist ain mod cert multi producatori de masini, dar in Romania sunt doar 2, din care unul mare si unul mic.
      Iar la capitolul "Masini, aparate si mijloace de transport" exportam de 10 mld si importam de 5. Ia sa vezi ce rumin mindru vei fi cind o sa plece Dacia si vor scadea exporturile (adica locuri de munca/productie, etc cu vro 6-7 mld de eur.

      http://www.zf.ro/zf-24/cum-s-a-schimbat-structura-exporturilor-din-romania-in-14-ani-masinile-si-echipamentele-au-detronat-textilele-ajungand-dupa-14-ani-sa-depaseasca-40-din-totalul-exporturilor-12465213
    • +2 (2 voturi)    
      Daca e facuta bine nu costa "enorm" (Luni, 4 mai 2015, 16:26)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Si autostrada genereaza crestere economica, trafic intens si colectare de taxe. Cine naiba iti vine sa produca daca n-ai infrastructura??? Ahhh, Renault bineinteles, masini pt lumea a treia...si astia au venit pe promisiunea unei autostrazi spre West.
  • +4 (4 voturi)    
    Se aude Ponta???? (Luni, 4 mai 2015, 12:39)

    A_Radu [utilizator]

    Sau vrei ca Romania sa ramana doar cu numele si salarizarea ca in Europa, in timp ce infrastructura e ca in tarile africane ... cand ne punem si noi pe treaba??? ... In loc sa irosesti energia statului pe fugarirea micilor buticari si impozitarea bacsisurilot , ne-am putea gandi si noi la proiecte mai mari, de anvergura nationala ??? ... cum ar fi o autostrada ...
  • +4 (4 voturi)    
    Suportam consecinte meritate! (Luni, 4 mai 2015, 13:14)

    hotnewsfil [utilizator]

    Consecintele inchiderii productiei de automobile Renault in Romania asupra bugetului tarii, deci asupra contributiei salariarilor acestei companii la plata pensiilor si salariilor bugetarilor, ar fi grave si s-ar datora exclusiv politicienilor care nu au decis sa se construiasca autostrada in cauza.
    De trei ani, mitomanul plagiator (hot!) nu face altceva decat sa sustina blamarea unor fosti ministri ai transportului, instrumentata de Antena3, in special blamarea Ancai Boagiu, ca ar fi fost o hoata care a furat banii destinati autostrazilor si i-a pus la dispozitia PDL pentru campanii electorale.
    El, mitomanul, a facut ceva : si-a numit apropiati in fruntea Ministerului Transportului, impreuna cu care a produs doar 'harti' si studii de fezabilitate firave.
    Un cetatean al unei alte tari ar spune, obiectiv, despre retragerea productiei Renault din Romania : 'bine le-a facut, asa merita un popor care isi alege conducatori politici dintre borfasi, mincinosi si incapabili'.
    Unii cetateani romani (putini la numar) s-ar limita la regrete fata de gestul francezilor dar nu s-ar desprinde de majoritatea care ar continua sa se lase dusa la vot cu belciugul in nas, sa aleaga tot reprezentantii PSD - aceleasi "valori nationale'-', sub forma de troc, la schim cu o pereche de mici (fara mustar!) si un pahar de vin borsit.
    • +3 (3 voturi)    
      NU-i doar Renault (Luni, 4 mai 2015, 15:32)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      E toata industria de pe orizontala generata de Renault. Sunt toti producatorii de subansamble pt Dacia. Dam in cap la o induistrie care exporta vro 10 mld de eur/an, adica undeva la 20-23% din exporturile tarii.

      Si uite asha vom face din cel mai profitabil domeniu de productie si export din romania, cu excedent de 5 mld de eur, unul bazat doar pe import.

      Si bineinteles, ca sa nu spuneti ca aberez, link-ul cu statistica aici:
      http://www.zf.ro/zf-24/cum-s-a-schimbat-structura-exporturilor-din-romania-in-14-ani-masinile-si-echipamentele-au-detronat-textilele-ajungand-dupa-14-ani-sa-depaseasca-40-din-totalul-exporturilor-12465213
  • +2 (2 voturi)    
    Dacia se muta la Alexandria-n curtea lui Dragnea! (Luni, 4 mai 2015, 15:37)

    Plagarus [utilizator]

    Viorele daca pleaca Dacia,urmeaza ca deficitul comercial aproape ca s-ar dubla – nemaipunand la socoteala faptul ca romanii ar trebui sa importe mai multe masini. Somajul ar creste cu cel putin 5% calculand doar angajatii Dacia si ai furnizorilor directi. Daca luam in considerare si alte companii care ar fi afectate, probabil numarul de someri din Romania ar creste cu peste 10% iar in judetul Arges, aproape jumatate din populatia activa ar ramane fara loc de munca. Statul ar pierde sute de milioane de euro doar din impozitele luate direct de la uzine, fara a mai lua in calcul si taxele pe masinile produse de acestea. Iar Produsul Intern Brut ar trece semnificativ pe minus fata de anul trecut. Pe scurt, plecarea Dacia ar da economia Romaniei inapoi cu cativa ani buni.
    Dacia, cel mai mare exportator din Romania si unul dintre cei mai mari angajatori din tara, s-a plictisit de gargara " cinstitilor " lui Viorel !
    Astfel Renault, cu 3% (contributie) la PIB-ul Romaniei,asigurand 10% din exporturile Romaniei economie. Dacia tine in spate, si o intreaga industrie pe orizontala, adica peste 100.000 de locuri de munca.
    Daca uzinele Dacia s-ar inchide, am pierde zilnic exporturi de 17-18 milioane de euro
    La Tanger pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul se gandea sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu,iar Marocul poate deservi mult mai usor principalele piete ale grupului: Franta, Spania, Italia, chiar Germania si in special Africa de Nord, tari unde se vand anual 272.000 de masini peste jumatate din cat produce uzina de la Mioveni.
    Dacia a facut si calcule: lipsa legaturii dintre Pitesti si Sibiu ii costa 68 de euro pentru fiecare masina exportata, adica 27 de milioane de euro pe an.

    Intra in scena si India, care ar putea sa le fure in urmatorii ani slujbele si angajatilor din Mioveni
    Uzinele de langa Chennai pot produce in fiecare an aproape jumatate de milion de autovehicule si s
  • -5 (5 voturi)    
    jos sclavia (Luni, 4 mai 2015, 16:44)

    xanti [utilizator]

    Franceza.
    • +4 (4 voturi)    
      completare (Luni, 4 mai 2015, 17:44)

      tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      si sus cea rusa, nu-i asa cameleonule?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi