Scandalul Volkswagen - Compania pregateste o rechemare uriasa si promite ca in cateva zile va anunta solutiile/Orasul Wolfsburg a "inghetat" bugetul local/Numarul de vehicule afectate: 700.000 Seat si 1,8 vehicule utilitare Volkswagen

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 septembrie 2015, 11:51 Economie | Auto

Dealer Volkswagen
Foto: Volkswagen
​Scandalul noxelor continua sa aduca vesti proaste pentru Volkswagen. Orasul unde compania isi are sediul a decis sa sisteze angajarile si sa inghete bugetul local, anticipand vremuri grele pentru oras. Volkswagen pregateste o rechemare in service pentru cele 11 milioane de masini si va anunta totul in cateva zile. Scandalul are reverberatii si in Japonia unde toti constructorii sunt somati sa faca verificari. Rechemarea va cuprinde 5 miloane de masini Volkswagen, 2,1 milioane Audi, 1,2 milioane Skoda, 700.000 Seat,1,8 milioane de vehicule comerciale VW si alte 200.000 din restul marcilor din grup.

Urmareste LIVE TEXT pe HotNews.ro cele mai importante evenmente ale zilei de marti:

19.50
Tot din cauza scandalului, grupul Schaeffler, principalul actionar al furnizorului de componente auto Continental, si-ar putea amana intrarea pe Bursa, programata initial pentru 5 octombrie. Motivul tine de turbulentele din piata bursiera si mai ales de scaderea actiunilor companiilor auto.

19.45
Actiunile companiei la bursa de la Frankfurt au scazut  marti cu 4%, spre 95,2 euro. In 10 zile declinul a fost de 40%.

18.20
Ministrul spaniol al industriei, José Manuel Soria, a avertizat Volkswagen ca ar vrea ca grupul german sa plateasca sumele aferente programului Rabla care s-a desfasurat in Spania, program de care si grupul, mai ales prin Seat, a beneficiat. Prima de casare a ajuns insa la client, pentru ca acesta sa fie incurajat sa renunte la masina veche si sa-si ia una noua, insa ministrul spune ca ar vrea sa gaseasca modalitati ca banii sa fie reclamati de la Volkswagen. (AFP).

17.40
Volkswagen confirma ca lucreaza la solutia tehnica de modificare a masinilor pe care le-a echipat in mod ilegal cu soft-ul care pacalea testele de emisii. Compania spune ca va informa clientii "in urmatoarele saptamani si luni", pentru ca masinile sa fie conforme cu regulile privind emisiile (Reuters). "Toate marcile in cauza vor creea pagini de internet nationale unde clientii pot urmari exact lucrurile", promite compania.

17.00 
Problemele grave de la Volkswagen nu vor face rau economiei germane, daca gigantul auto le va trata in mod serios si complet, spune Sigmar Gabriel, ministrul german al economiei. (Reuters).

16.00
Scandalul ar putea determina Norvegia sa regandeasca taxa auto, care in forma adoptata in primavara recompensa masinile cu emisii reduse.(electrice si hibride). Fiindca se dovedeste ca emsiile reale sunt mult mai mari decat cele din teste, este posibil ca noul sistem de taxare sa fie adoptat mai tarziu, cu modificari (Reuters),

15.30
Un sondaj realizat in Marea Britanie si SUA arata ca a scazut foart mult increderea in marca Volkswagen fiindca germanii au mintit. Motoarele diesel au fost prezentate ca fiind ecologice,iar dezvaluirile contrazic asta.

15.15 CEO-ul Matthias Muller a spus ca marca Volkswagen va capata mai multa autonomie, in genul celei avute si de marcile premium Audi si Porsche. Marca Volkswagen are marje reduse de profit si costuri fixe mari, opinia multora fiind ca interventiile prea mari de la centru sunt de vina pentru lansarea tarzie a anumitor produse si pentru capacitatea redusa de adaptare la realitatile din unele piete. (Reuters)

15.00
Anchetatorii germani colaboreaza cu cei din SUA in investigatia declansata impotriva Volkswagen, spune purtatorul de cuvant al Ministerului German al Transporturilor (Reuters). Comisia de ancheta infiintata de nemti saptamana trecuta este in legatura cu Agentia de Protectie a Mediului din SUA.

14.20
AFP noteaza intr-o analiza ca marea intrebare este cat de mult vor scadea vanzarile marcii, din acest punct de vedere urmand sa fie extrem de greu in ultimele luni din 2015 si intreg anul 2016. Grupul are 25% din piata masinilor noi in UE si e de asteptat ca ponderea sa scada.

14:07
ANALIZA Scandalul Volkswagen - Ce efecte are asupra clientilor si ce ar trebui sa faca gigantul german


13.40:
Numarul masinilor Seat pe care a fost instalat soft-ul este de 700.000, spune compania (AFP) "Proprietarii masinilor vor fi convocati in centrele de service", spune un purtator de cuvant al marcii spaniole.

13.30
Bosch, compania care a furnizat in 2007 celor de la Volkswagen soft-ul ce sta la baza scandalului, spune ca trebuie in continuare investit in diesel, fiindca cele mai noi motoare diesel au emisii extrem de mici. Compania nu vrea sa comenteze relatiile de business cu Volkswagen, invocand clauzele de confidentialitate, (just-auto).

12.55
Intr-un editorial din The Sunday Times, Jeremy Clarkson se arata foarte intelegator fata de Volkswagen, comparand cele facute de gigantul german cu o minciuna din CV sau cu parcarea pe loc interzis. De vina sunt cei care le-au spus la inceput oamenlor ca diesel-urile sunt curate si apoi s-au razgandit, spunandu-le ca-s pline de noxe, sustine el.

12.15
Volkswagen spune ca sunt afectate 1,8 milioane de vehicule utilitare in scandalul emisiilor trucate.(AFP). "Din cele 11 milioane de vehicule diesel vandute care au fost manipulate, 1,8 milioane sunt utilitare", spune Günther Scherelis, director de comunicare la divizia Comerciale.

12,05 Doua milioane dintre motoarele afectate de DieselGate au fost produse la uzina Audi din Ungaria, spune Mihaly Varga, ministerul ungar al economiei, citat de Reuters. El spune ca scandalul va afecta industria auto din Ungaria, insa sper ca nu se vor concretiza cele mai sumbre scenarii.

12.00
Autoritatile din Japonia au crut tuturor companiilor auto care vand masini desel in tara sa faca verificari pentru a se asigura ca masinile respecta normele de poluare. Japonezii vor sa modifice si normele de testare,astfel incar constructorii sa nu mai profite de diverse lacune, precum in cazul Volkswagen.

11.57:
Compania promite ca in cateva zile va anunta solutiile, lasand de inteles ca va face o uriasa rechemare in service pentru 11 milioane de masini (Reuters)

Reprezentantele Volkswagen vor incepe peste cateva zile sa contacteze clientii ce detin masini la care ste activat software-ul care manipuleaza emisiile si pacalesc testele. Clientii vor putea sa-si faca programare in service pentru recall, insa mai intai Volkswagen trebuie sa anunte actiunea corectiva si aceasta sa fie aprobata de autoritati.

"Vrem sa dovedim intregii lumi ca Volkswagen merita increderea publicului", a spus noul sef Matthias Muller care a tinut luni seara o sedinta cu managerii grupului. A admis ca e cea mai grea incercare din istoria companiei, adaugand ca ancheta trebuie sa fie eficienta si nepartinitoare, iar compania nu are alta sansa decat sa invete din greseli (Financial Times).

11.55
Orasul Wolfsburg, unde constructorul auto isi are sediul, anticipeaza vremuri grele din cauza crizei si a inghetat bugetul local, sistand pentru un timp investitiile si angajarile (AFP). Orasul are 124.000 de locuitori si peste 70.000 lucreaza la Volkswagen. Bugetul pentru acest an este de 430 milioane euro si Primaria a decis sa continuie proiectele in curs, dar nu inceapa altele noi si nici sa nu faca angajari. Pentru ca e de asteptat ca cifra de afaceri a Volkswagen sa scada, si impozitele platite de companie vor scadea.


Citeste mai multe despre   









10824 vizualizari
  • -3 (9 voturi)    
    Orasul si vaca de muls (Marţi, 29 septembrie 2015, 12:59)

    AdrianBorza [utilizator]

    Pentru acel oras VW nu e decat o vaca de muls: nu conteaza ce primesti in schimbul taxelor, conteaza cat platesti. Si ca sa fie perfect comunist, se ia cat mai mult de la cei care au pentru cei care nu au - cu cat ai profit mai mare, cu atat iti luam mai mult, ca pedeapsa.
    • -1 (3 voturi)    
      . (Marţi, 29 septembrie 2015, 13:27)

      I [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      pana la urma de banii aia beneficiaza tot angajatii de la VW, 70000, iar restul oamenilor sigur lucreaza pentru ceilalti deci tot de la VW isi iau banii. Nu vad ce e rau ca un oras poate face foarte multe pentru locuitorii sai cu banii munciti tot de ei. Daca ar ramana mai multi bani la firma, si-ar lua directorii bonusuri si mai mari.
      • +2 (6 voturi)    
        Sigur? (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:10)

        AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui I

        Nu, de banii aia ar beneficia angajatii VW daca i-ar lua ca salariu, nu daca ajung la primarie si fac borduri si chioscuri. Aia cu bonusurile directorilor e din manualul micului utecist?
        • -1 (3 voturi)    
          stii tu sigur? (Marţi, 29 septembrie 2015, 15:07)

          catelu [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

          Ai fost vreodata in Wolfsburg? Sau macar in alt oras mare din Saxonia Inferioara? Sau mai nou romanii nu se mai pricep numai la fotbal si agricultura?
          • 0 (2 voturi)    
            Pardon? (Marţi, 29 septembrie 2015, 15:31)

            Nea Hoisan [anonim] i-a raspuns lui catelu

            Da ce, ie un "must" sa fi fost vreodata la Wartburg, ala, sau cum ii zice? Sau macar in alt oras mare din Saxonia Inferioara? Pfff...
            • -1 (1 vot)    
              . (Marţi, 29 septembrie 2015, 17:05)

              I [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

              ca sa vezi pe ce s-au dus banii: https://www.google.com/maps/place/Wolfsburg,+Germany/@52.4174539,10.7834539,3a,75y,326.41h,75.89t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-fIy6_wZnogE%2FU7kLj9fZPKI%2FAAAAAAAAOi4%2FWB_Tjq1mIrk!2e4!3e11!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fIy6_wZnogE%2FU7kLj9fZPKI%2FAAAAAAAAOi4%2FWB_Tjq1mIrk%2Fw203-h101-n-k-no%2F!7i7168!8i3584!4m2!3m1!1s0x47af92424757e6b1:0x425ac6d94ac3ad0!6m1!1e1
  • 0 (4 voturi)    
    Electricele (Marţi, 29 septembrie 2015, 13:17)

    hempli [anonim]

    Uite cum ia avant industria auto electrice
  • +5 (7 voturi)    
    marirea si decaderea VW....partea I (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:08)

    lili [anonim]

    "Aceasta nu este, insa, prima abatere de la reguli pe care VW o are cu legislatia in SUA.
    Povestea primelor incercari de a fenta legea incepe din anii '70, cand americanii au inceput sa aplice primele norme privind poluarea produsa de masini.

    In 1973, VW a fost amendat cu 120.000 de dolari dupa ce a instalproducatorul auto germanat o tehnologie care bloca sistemele de control a poluarii vehiculelor, relateaza ziarul NY Times.
    In urma cu opt ani, insa, sefii companiei auto VW au facut primii pasi catre generarea unei crize a emisiilor poluante care stau la baza actualului scandal cu care se confrunta firma germana.
    n 2007, motoarele diesel de la Volkswagen urmau sa fie echipate cu dispozitivul BlueTec conceput de Mercedes si Bosch.

    Anuntul fusese deja facut de Wolfgang Bernhard, directorul general de atunci al companiei.

    Dar, indepartarea rapida a acestuia din fruntea ierarhiei VW a adus si o schimbare radicala de planuri, oficialii companiei germane afirmand ca propriile sisteme se dovedesc indeajuns de performante.
    In timp, VW a dezvoltat un sistem similar, dar care este intanit doar pe SUV-urile Touareg.

    Practic, inginerii firmei au recurs la un compromis in speranta ca vor reusi candva sa se adapteze normelor de mediu din ce in ce mai stricte. Numai ca acel moment nu a mai venit.
    Tot in aceeasi perioada, M Winterkorn directorul general care a fost nevoit sa demisioneze saptamana trecuta, punea la punct detaliile planului prin care constructorul auto german avea sa conteste suprematia Toyota in vanzarea de automobile pe plan mondial.

    Cheia a reprezentat-o piata SUA, una in care normele de mediu in privinta automobilelor devenisera din ce in ce mai stricte.
    Numai ca motoarele diesel, desi se dovedesc mai economice in privinta consumului sunt totodata si mai poluante decat cele pe benzina.

    Asa ca, pacalirea testului oficial de emisii s-a dovedit o metoda care rezolva mai multe probleme deodata."
    http://www.business24.ro/volkswagen/stiri-volkswagen/decaderea-vw
    • 0 (2 voturi)    
      de curiozitate, (Miercuri, 30 septembrie 2015, 2:43)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui lili

      ai un link pt chestia asta: "In 1973, VW a fost amendat cu 120.000 de dolari dupa ce a instalproducatorul auto germanat o tehnologie care bloca sistemele de control a poluarii vehiculelor, relateaza ziarul NY Times."

      in conditiile in care in 73 unele masini inca porneau la manivela, iar geamurile se deschideau manual, imi pare greu de crezut ca (in 73) existau masini cu computer de bord care sa modifice setarile motorului atunci cand rotile din fata se invart iar cele din spate nu.
      • 0 (0 voturi)    
        google search results (Miercuri, 30 septembrie 2015, 5:30)

        Thheo [utilizator] i-a raspuns lui Reader

        http://www.independent.co.uk/news/business/analysis-and-features/volkswagen-emissions-scandal-forty-years-of-greenwashing-the-well-travelled-road-taken-by-vw-10516209.html
      • 0 (0 voturi)    
        :) (Miercuri, 30 septembrie 2015, 7:45)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui Reader

        acum vreo 10 ani aveam un prieten taximetrist care conducea un BMW M5 E28, produs in 1985, care avea totul electric, trapa panoramica electrica, computer de bord , scaune incalzite. masina era impecabila dupa atata timp. daca in Romania in '73 inca se mergea la cal si caruta nu inseamna ca altii nu faceau masini din anii '40

        ia si linkul : http://www.independent.co.uk/news/business/analysis-and-features/volkswagen-emissions-scandal-forty-years-of-greenwashing-the-well-travelled-road-taken-by-vw-10516209.html

        "On 23 July 1973, the US Environmental Protection Agency (EPA) accused it of installing defeat devices in cars it wanted to sell in the 1974 model year. VW then admitted it had sold 1973 models with the devices, which consisted of temperature-sensing switches that cut out pollution controls at low temperatures."
      • 0 (0 voturi)    
        uite ceva.... (Miercuri, 30 septembrie 2015, 10:31)

        lili [anonim] i-a raspuns lui Reader

        "Though automakers have a long history of trying to skirt environmental regulations -- indeed, VW was fined in 1973 for installing cheat devices, notes The New York Times -- the large scale of the issue this time and the brazen failure of the company to live up to its environmentally savvy reputation could be devastating."


        http://www.huffingtonpost.com/entry/volkswagen-martin-winterkorn-diesel_5602b7e0e4b00310edf9532f
      • 0 (0 voturi)    
        a durat 30 de secunde (Miercuri, 30 septembrie 2015, 10:53)

        math_2 [utilizator] i-a raspuns lui Reader

        cauta si tu daca te intereseaza un subiect:

        http://www.nytimes.com/2015/09/24/business/international/volkswagen-test-rigging-follows-a-long-auto-industry-pattern.html?_r=0
  • +6 (10 voturi)    
    marirea si decaderea VW...partea II (Marţi, 29 septembrie 2015, 14:15)

    lili [anonim]

    "Neconcordante flagrante

    In 2012, inspectorii de mediu din SUA primeau cu ingrijoare vestea transmisa de confratii europeni ca nivelul emisiilor obtinut in cadrul testelor de laborator nu corespundea cu cel inregistrat in trafic.

    Nu era chiar o alarma in toata regula, tinand cont ca in conditii de laborator nu ai cum sa simulezi conditiile de trafic real, dar era un motiv serios de ingrijorare.

    Abia in 2013, o organizatie neguvernamentala, International Council of Clean Transportation, a venit cu propunerea de a face teste privind nivelul noxelor in conditii de trafic real.

    Ideea a atras si atentia Agentiei de Protectie a Mediului din California care s-a alaturat demersului ICCT.

    "Ne asteptam sa vedem niste vehicule 'curate'. Acesta a fost ideea initiala", povesteste John German, unul dintre coordonatorii proiectului.
    Sansa a facut ca in primul grup de vehicule supuse testarii sa se numere si doua masini VW.
    Dupa cinci ture date pe diverse tipuri de teren, VW-urile respective ieseau in frunte ca o oaie neagra a familiei diesel.
    Partea cea mai intriganta era faptul ca odata aduse in laborator, cele doua masini VW se comportau ireprosabil.
    "Am chemat reprezentantii VW. Le-am aratat datele inregistrate de noi si le-am spus: Cum explicati asta? Au incercat sa ne spuna ca nu stim sa facem un studiu corect. Erau foarte furiosi", isi amintesc cei implicati in dezvaluirea scandalului VW.

    Timp de 4 luni scuzele au continuat sa curga: erau de vina ba conditiile meteo, stilul de a sofa sau orice alt artificiu pe care cei de la VW credeau de cuviinta sa il invoce.

    Abia cand au inceput sa examineze softul folosit de masinile VW pentru controlarea emisiilor poluante, americanii au descoperit ca acesta avea un set de instructiuni duble care ii permiteau masinii sa se comporte diferit in laborator fata de conditiile de trafic real.

    Oficialii VW au recunoscut intreg scandalul abia dupa ce SUA a amenintat ca le va suspenda dreptul de a vinde in SUA".
    http://www.business24.ro
    • +1 (1 vot)    
      Ma intreb... (Miercuri, 30 septembrie 2015, 1:11)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Ma intreb, retoric, bineinteles, ce-o fi in capul imbecililor care au dat minus la cele doua postari puse de "lili".
      • 0 (0 voturi)    
        pai (Miercuri, 30 septembrie 2015, 7:47)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        de obicei voi postati numai tampenii, probabil a dezvoltat lumea un reflex ...
      • 0 (0 voturi)    
        poate pentru ca toata investigatia asta e dubioasa (Miercuri, 30 septembrie 2015, 8:20)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Toti am vazut ca motoarele VW diesel fumega ca niste petarde. Dar daca mergi la VW si ii rogi frumos sa-ti dea codul sursa de la ECU pentru ca ti se pare ca motorul tau fumega prea tare, s-ar putea sa te refuze. Daca il reverse engineer, care deja presupune un efort considerabil pentru niste amatori entuziasti, incalci legea si nu sunt multi care admit asta in public.
        Deci, cum au descoperit liniile cu pricina?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică