Statul roman estimeaza la 30 mil. euro prejudiciul in cazul masinilor Volkswagen cu probleme

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 8 octombrie 2015, 11:24 Economie | Auto

Prejudiciul pe care statul roman l-a estimat in cazul Volkswagen pentru cele 105.303 masini inventariate ca fiind cu probleme se ridica la peste 30 de milioane de euro (123.616.827 lei), au declarat, joi, pentru Agerpres, surse ministeriale. 

Potrivit acestora, calculul a luat in considerare faptul ca taxa auto a fost platita de cumparatori pentru motorizare Euro 5, iar masina, in realitate, avea motorizare Euro 4. 

Pe de alta parte, defalcat, datele estimate de Grupul mixt de lucru infiintat, recent, de Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor /MMAP/ si Ministerul Transporturilor /MT/ arata ca au fost afectate: 1.944 de unitati VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unitati VW de 1,6 litri (paguba de 24.487.635 lei) si 64.640 unitati VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei). 

Aceleasi surse ministeriale au precizat Agerpres ca statul roman se va indrepta impotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, insa instrumentarea efectiva a cazului va incepe numai dupa ce autoritatile germane vor transmite informatiile oficiale, in perioada urmatoare. 

"In cursul saptamanii trecute, Grupul mixt de lucru a stabilit faptul ca statul se va indrepta catre constructorul auto german pentru recuperarea prejudiciului. De asemenea, Grupul de lucru a hotarat ca va incepe instrumentarea efectiva a cazului numai dupa ce autoritatile germane vor transmite tuturor statelor informatiile oficiale, in perioada urmatoare', au subliniat sursele.












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
1521 vizualizari
  • +3 (5 voturi)    
    eu zic ca e o prostie (Joi, 8 octombrie 2015, 11:52)

    sachei [anonim]

    le cerem la nemti 30 mil EUR pe care o sa-i cheltuiasca ponta pe pomeni electorale la anul. in schimb nemtii or sa ne tina minte si cine stie ce s-o mai intimpla cu fabricile din ardeal care lucreaza pentru ei. mai bine o lasam mai moale si le soptim ca sintem alaturi de ei la greu si asteptam acelasi lucru si din partea lor. la urma urmei, masinile nemtesti ramin masini nemtesti.
  • +3 (5 voturi)    
    a calculat dna Gratiela?! (Joi, 8 octombrie 2015, 11:58)

    lili [anonim]

    Asa, de curiozitate, de cate ori au umflat suma, ca la noi, in Romania?!!!!!!!!!!
    Oricum, astept cu interes mare sa vad ce va iesi din astea 30 milioane de Euro calculate de dna Gratiela!!!
  • +2 (4 voturi)    
    PAI VOI, IDIOTII NEAMULUI, (Joi, 8 octombrie 2015, 12:27)

    schroedinger [utilizator]

    In lipsa unei documenatii oficiale din parte producatorului, cum ati calculat eventualul prejudiciu? De unde ati tras concluzia ca EURO 5 de fapt este EURO 4?
    Ati condierat voi?
    Pai daca baba avea un....., pleaca baba la razboi!
    Voi numai cu daca stiti sa conduceti tara!
  • +2 (4 voturi)    
    Nu s-au orientat bine (Joi, 8 octombrie 2015, 12:45)

    Stefan85 [utilizator]

    Vad ca ei s-au concentrat fix pe venitul nerealizat in urma incadrarii eronat a motorului ca E5. Nu stiu cate sanse au in fata unui tribunal international cu acest caz pentru ca pe parcursul existentei taxei de inmatriculare/poluare sau cum s-a mai numit ea, a fost la un moment dat declarata ilegala, i s-a schimbat numele, targetul si a iesit ce e azi.

    Mai degraba ar prelua modelul american cu amenzi dure pt nerespectarea nu stiu caror legi, cineva destept ar construi un caz beton pe tema asta iar banii ar fi relativ usor de colectat. Ar trebui sa tragem mai des cu ochiul in curtea alora mai destepti ca noi :) ca poate invatam ceva.
  • +2 (2 voturi)    
    Aventurile Dieselului schiop (Joi, 8 octombrie 2015, 13:08)

    Nautilus [anonim]

    Conform cifrelor din articol, majoritatea maşinilor afectate sunt motorizate cu 2.0TDI. Sursele mai bine informate spun mai precis: 2.0TDI cu bloc motor EA 188 / EA 189.

    Adică, surpriză-surpriză, tocmai acel motor care la noi și-a cîștigat (în forma 2.0TDI/140) o proastă reputație. O dată după incidentele cu injectoarele și cu costul lor de parcă erau făcute din aur. Altă dată după ce s-a dovedit a fi greoi, subdimensionat pentru mașinile mult prea grele din generațiile post-2008. Și așa mai departe.

    Publicul comentac de la noi a reclamat faptul că îi era inferior lui 1.9TDI-PD încă de la primele mașini cu 2.0TDI/140 livrate.

    Dar, cum se întâmplă în țările în care presa e manipulată ca pe vremea minerilor și golanilor, li s-a închis rapid gura: dacă se strică injectoarele, ”ești fomist care pune doar motorină proastă de la camionagii” / ”toată motorina din România e proastă, nu trebuia să îți iei mașină modernă”. Dacă e prea încet, ”ești cocalar care face curse, adevărații domni merg doar cu viteza legală”. Dacă e inferior lui 1.9TDI-PD, ”huoo, 1.9TDI e tractoraș, face zgomot”.

    Chestia asta aduce aminte de situația cînd elevii unui prof îl tratau de prost și râdeau de el, după care ei erau pedepsiți fiindcă sunt golani și nu-l respectă. Aceiași golani fără respect se dovedeau a fi foarte disciplinați și respectuoși la orele altui profesor, care știa să explice și să se poarte cu ei.
    • +1 (1 vot)    
      Nu doar injectoare (Joi, 8 octombrie 2015, 14:14)

      Stefan85 [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

      Nu se stricau doar injectoarele, lista e lunga, incepe cu injectoarele unde problema a fost remediata de VW dupa mult prea mult timp si bani scosi din buzunarele clientilor aiurea, plus ca piesele pe care le puneau erau deseori refurbished pt ca un injector nou costa dublu. Apoi sa nu uitam volantele, intregul kit cu ambreiaj ajungea pe la 1000 euro, apoi cand in sfarsit ai schimbat toate astea venea EGR-ul colac peste popaza.

      Ce-i drept la astea dupa 2011 parca le-au rezolvat problemele de natura mecanica, insa au inceput sa cada ceasurile de bord (iluminare arsa, ecranul din mijloc ars) sau alte lucruri electronice cum ar fi pilotul automat. Nu cred ca e coincidenta cand 2 masini peste 30k euro identice au aceleasi probleme, masini in garantie luate direct din Germania, asta ca sa evitam discutiile cu produse proaste pt Romania.

      Asta la VAG, alti producatori au si ei problemele lor. Ii plangea cineva de mila ca au doar 5% marja de profit per autoturism, pai cum sa nu si apoi au 50% sau mai mult la piesele pe care nu le schimba in garantie ca e vina soferului, cu scoruri mult peste orice limita a decentei.

      Exemplul meu, Nissan luat SH, ma duc la reprezentanta ca deh domne sa am grija de el, imi dau oamenii proforma cu ulei 10W40 si kit distributie motrio, la un pret bun, cand m-am uitat mai atent am vazut ca erau de fapt euro.

      Am mers la service-ul din colt am bagat ulei 5W30 varful de gama plus distributie Conti, role Ina pompa apa si aia facuta prin EU, per total am iesit la 1/3 din pret cu piese de top. Uite asa castiga producatorii/dealerii banii aia multi.
  • -1 (1 vot)    
    Prejudiciu? adica pierdere? (Joi, 8 octombrie 2015, 14:46)

    Cpt Planet [anonim]

    HAHAHAHAHAHAHAHA.
    Prejudiciu ? la ce ? ca nu au incasat mizeria aia de taxa de mediu?
    Ok, din ce s-a incasat pana acum din taxa pacii, ce s-a facut pt mediu? Cati pomi au fost plantati ? Catre filtre s-au pus la centralele de termoficare? cate parcuri voltaice au fost creeate ?

    aaaa, 0 ? si ce s-a facut cu taxa asta ?
    nimic? asa, si atunci prejudiciu la ce ?

    Incredibil cum au sarit si ei sa ceara. Daca e gratis, hop si noi.
    sunt curios, ce lucreaza persoanele care au calculat prejudiciul asta. Ce au facut ei , in ultimul an, ce vor face dupa ce trece scandalul asta? sau intra in hibernare


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri