Volkswagen va rechema 8,5 milioane de masini in Uniunea Europeana / Italia: perchezitii la Volkswagen si Lamborghini

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 15 octombrie 2015, 17:34 Economie | Auto

Sigla Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen a anuntat ca va rechema in service 8,5 milioane de masini in UE pentru a remedia problemele cauzate de scandalul trucarii emisiilor, informeaza Reuters. In Romania sunt afectate 105.000 masini, cele mai multe sunt in Germania - 2,4 milioane. Anuntul vine in aceeasi zi in care autoritatile germane au somat compania sa recheme masinile afectate, dupa ce o propunere facuta saptamana trecuta de compania auto a fost respinsa ca fiind nesatisfacatoare.

In Marea Britanie numarul de masini afectate este de 1,2 milioane, in Franta sunt un milion, iar in Spania si Italia, peste 650.000. Cele mai multe sunt in Germania: 2,4 milioane.

In aceeasi zi, in Italia au loc perchezitii la Volkswagen si Lamborghini, sase directori sunt anchetati, potrivit AFP.

Clientii vor fi invitati in service incepand cu luna ianuarie 2016 si procedura va dura pana spre final de 2016 nu doar fiindca sunt multe masini, ci si fiindca la cele cu motoare TDI de 1,6 si 1,2 litri litri este nevoie si de interventii mecanice, nu doar software, cum e cazul la cele cu motor de 2.0 litri. Autoritatea KBA asteapta de la companiei prezentarea solutiilor tehnice complete pentru masinile cu motor de 2.0 litri pana la final de octombrie, iar pentru cele cu motoare de 1,2 si 1,6, pana la final de noiembrie, dar fiind ca e mai complicat si este nevoie  de schimbarea unor componente.

Cotidianul Bild a scris recent ca autoritatea federala de transport KBA a respins saptamana trecuta un plan inaintat de Volkswagen care ar fi vrut sa evite un recall clasic, iar in service sa vina doar cei care doresc.

Publicatia a mai scris ca autoritatile germane isi pierd rabdarea cu Volkswagen care nu ar fi dat raspunsuri multumitoare la toate intrebarile.

Situatia se complica pentru grupul german care a dezvaluit marti existenta inca unui software suspect care ar putea fi utilizat pentru a pacali testele de emisii, de data aceasta fiind vorba de masini diesel foarte noi.

Volkswagen a dezvaluit saptamana trecuta existenta acestui software aditional oficialilor agentiei americane Environmental Protection Agency si autoritatilor din California. Acest soft auxiliar de control al emisiilor opereaza diferit fata de cel care a determinat uriasul scandal care a izbucnit in septembrie, insa nu se stie insa daca software-ul era gandit sa insele testele.

Daca si acest al doilea soft va incrimina Volkswagen, concluzia ar fi ca germanii au dezvoltat un program extins de pacalire a testelor de emisii in SUA. Va pica teoria care spune ca ideea a fost a unor ingineri cu imaginatie.

Registrul Auto Roman (RAR) a primit de la reprezentanta Volkswagen in Romania, pana in prezent, liste cu peste 50.000 de vehicule destinate comercializarii pe plan local echipate cu dispozitive de manipulare a emisiilor, din cele peste 100.000 inventariate de autoritati, scrie Mediafax.

 Potrivit oficialilor RAR, investigatiile sunt in curs de desfasurare, urmand ca masurile propuse de grupul VW si calendarul lor de aplicare sa fie aprobat de autoritatea de omologare germana Kraftfahrt-Bundesamts.

"Ulterior anuntarii masurilor aprobate, Registrul Auto Roman va actiona conform reglementarilor europene aplicabile in cazul rechemarii vehiculelor (articolul 32 al Directivei 2007/46/CE, reglementare transpusa in legislatia nationala prin OG 78/2000 si prin RNTR-2 (Reglementari privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin Ordinul MLPTL 211/2003)", arata RAR.


Citeste mai multe despre   









3202 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    Ce fel de masina vei avea...... (Joi, 15 octombrie 2015, 19:43)

    8736 [utilizator]

    ........dupa modificarea softului? Acest soft a fost instalat ca sa micsoreze pe perioada de testare noxele unei masini euro 4 sau chiar 3 -cine poate sti?- astfel incat sa poata fi incadrata la o clasa superioara, euro 5 sau 6. Deci eu, cumparatorul acestei masini, am platit pretul unei masini superioare dpv al poluarii si am primit una care polueaza de rupe. Acum ma cheama la service ca sa elimine softul cu pricina, deci ma voi alege cu o masina care chiar si la teste arata ca una euro 4 sau 3. Dar am platit una euro 5. Si ce se intampla cu performantele masinii? Voi mai avea toti caii putere, acceleratia va ramane aceeiasi? Eu vad treaba foarte, foarte serioasa pentru VW, Cred ca ii paste falimentul. Si-l merita!
    • +3 (3 voturi)    
      ghinion (Joi, 15 octombrie 2015, 23:30)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui 8736

      Pai faci un Dyno test inainte si dupa recall iar daca performantele masinii difera semnificativ atunci ii dai in judecata si ceri refunding. Va dura vreo 5 ani procesul ca doar esti in Romania, 5 ani in care vei conduce o masina de kkt pe care nu o vei putea vinde.
      Si asta e valabil doar daca ai masina noua luata de la dealer.
      Daca e SH , ai cam luat-o, mai bine nu te duci la recall, dar probabil ca te va trimite RAR-ul la primul Itp. So , ghinion, cum ar spune un clasic german in viatza.
      Sau poate ca statul roman prin RAR isi va asuma ca a omologat in anii 2011-2015 masini EURO 3 ca fiind EURO 5 si vor fi lasate asa cum sunt. Si in acest caz insa risti ca in viitor sa platesti te miri ce diferenta de timbru de mediu daca vrei sa vinzi masina. Insa nu cred ca vor permite asa ceva deoarece pot fi ei (RAR + stat roman) dati in judecata de catre clientii posesori de EURO 3-4 pe ale caror carti scrie EURO 5 -omologat RAR.
      Deci varianta 1...


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică