Tot mai putini tineri sunt dornici sa-si ia permis de conducere si masina. Prioritatile lor s-au schimbat si sunt interesati de smartphone-uri, haine si calatorii - studiu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 9 martie 2016, 11:33 Economie | Auto

-
Foto: Ensight Management
In societate se petrece o "reorganizare a valorilor", iar masina nu mai este simbol al statutului, tot mai putini oameni fiind interesati sa detina un vehicul, arata un studiu al Ensight Management Consulting, Mai ales in randul tinerilor se constata o scadere a interesul fata de masini, in contextul in care ei prefera sa dea banii pe telefoane, haine si calatorii. Studiul descrie si efectul digitalizarii asupra pietei, dar si impactul pe care il au vehiculele electrice.

Reorganizarea valorilor

In prezent are loc o reorganizare a valorilor, in special in randul tinerelor generatii. Din ce in ce mai putini tineri se grabesc sa isi obtina permisul de conducere. Prioritatile lor se schimba, preferand sa isi cheltuiasca banii pe telefoane inteligente, articolele vestimentare si calatorii. In plus, legatura emotionala cu masinile nu mai este la fel de puternica. Masinile raman importante, insa strict ca mijloc de transport.

Ca urmare, intelesul masinii ca un simbol al statutului a incetat sa mai fie actual. Din cauza reorganizarii valorilor, interesul in detinerea unei masini a scazut, declansand prin urmare o scadere si in atractivitatea pietei de finantare a autovehiculelor. In consecinta, piata de produse financiare se muta din zona de finantare catre leasing. 

In Romania, sectorul de finantare auto este sustinut de catre piata corporativa pe cand vanzarile catre persoanele fizice se indreapta spre noi produse datorita cresterii achizitiei de vehicule la mana a doua pe fondul scaderii apetitului pentru finantare la nivelul persoanelor fizice.

Despre studiu

Reteaua de consultanta Nextcontinent prin partenerul afiliat in Romania, Ensight Management Consulting, a derulat o analiza in doua etape pentru a explora impactul asupra pietei de finantare a autovehiculelor. Ca prim demers, a fost realizata o cercetare pe piata autovehiculelor si piata de finantare a autovehiculelor in sase tari Europene: Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda, Spania si Romania. In paralel, au fost organizate interviuri cu 20 de persoane cu rol decizional din 16 companii de finantare a autovehiculelor, pentru a dobandi o intelegere aprofundata a opiniilor si viziunilor catorva dintre companiile afectate.

Studiul subliniaza faptul ca finantarea in domeniul autovehiculelor inca este si va continua sa fie o piata prioritara pentru furnizorii de servicii financiare. Totusi, competitia a crescut, in ultimul deceniu in special, de vreme ce non-captivii, adica acele companii financiar bancare care nu apartin de un producator auto, au reintrat pe piata (dupa iesirea din timpul crizei financiare). Au acum o acoperire mai buna a portofoliului de produse si o retea din ce in ce mai ampla a dealerilor de autovehicule. 

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
4248 vizualizari
  • -8 (12 voturi)    
    TNR (Miercuri, 9 martie 2016, 11:40)

    blec-bierd [utilizator]

    Ce gluma buna poate fi acest articol. Poate tinerii renunta la masini si permis auto si din cauza conditiilor economice. Eu nu cunosc nici o persoana dispusa sa renunte la masina pentru un smatphone / haine.
    • +12 (16 voturi)    
      . (Miercuri, 9 martie 2016, 12:07)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

      Uite cunosti unul acum :)

      Am luat carnetul in 2007 si de atunci nu a fost un moment in care sa zic: ba, ce as fi vrut sa am masina acum.

      Nu mi-a placut sa conduc in Bucuresti, in masina de scoala fiind mi s-a parut ca exista o agresivitate palpabila intre soferii din trafic; oamenii se urasc efectiv unii pe altii si nu se vad ca 'semeni' ci obstacole ce trebuiesc depasite. Condusul in Bucuresti mi s-a parut o otrava zilnica careia i-am spus pas.

      O masina e o cheltuiala si un stres in plus iar avantajele oferite nu mi s-au parut ca merita. Banii pe masina+asigurare+mentenanta se duc in alte lucruri care imi par mai folositoare (da - haine, vacanta, smartphone).

      Singurul motiv pentru care am carnet este pentru a putea inchiria o masina in vacanta atunci cand am nevoie - lucru care se intampla rar.
    • +10 (10 voturi)    
      eu zic ca au dreptate (Miercuri, 9 martie 2016, 12:08)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

      In primul rand studiul nu se refera doar la Romania, ci si la alte state UE, Poate tinerii din Romania inca mai au fetis pt masini insa in alte tari doar cei cu familie sau cei care au neaparat nevoie de masina sunt cei care le cumpara. Am calatorit in aproape toata UE si pot sa iti zic ca dintre cei intalniti in UK, Olanda, Franga, Spania, Italia, Germania, nici 1 din 10 tineri nu aveau si nu considerau masina o necesitate. De ce? pt ca au transport public f. bun, accesibil, pt ca multi sunt constienti ca si polueaza, pt ca sunt si costuri destul de ridicate (taxe) pt intretinere si detinere si prefera sa cheltuie banii pe altceva. cum trendul cel putin e sa se plece in vacante cat mai indepartate, masina e inutila- ca doar nu poti pleca din Romania in tari exotice cu masina?! Si nu mai zic de tarile vestice.
      In al doilea rand, uite-te pe fb si spune-mi cat la suta din tineri isi fac selfiie sau poze cu masina. Nu ai sa vezi nici din Ro mai mult de 10 %. Aproape toti isi fac selfie-uri cu: telefoane scumpe, haine si incaltaminte si accesorii cat mai scumpe/fashion, din calatorii(daca se poate cat mai exotice), pe la evenimente, baruri, etc (unde isi pun cu bauturi cat de scumpe posibil) si tot asa. Cei care isi pun cu masinile sunt perceputi drept 'cocalari" aproape...
      Deci da, chiar asistam la modificarea valorilor.
      In al treilea rand, pe masura ce si car-sharing-ul se va dezvolta (blabla car, uber, piata de inchirieri masini, leasing-uri, samd) nevoia de a detine o masina personala scade.
      In al 4-lea rand, o masina e un bun care se devalorizeaza accelerat. Doar daca ai iesit cu ea din magazin si ii scade val de revanzare cu 25 %. Dupa cativa ani nu mai iei nici 50 %. Deci e si o investitie proasta.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 martie 2016, 11:49)

    pathfinder [utilizator]

    Interesant...
  • -3 (7 voturi)    
    ... (Miercuri, 9 martie 2016, 12:52)

    cartograful [utilizator]

    Si asa aplaudam "oificarea" societatii. Oite disciplinate, deplasandu-se desprinse de realitate cu castile in urechi si gluga trasa pe cap, visand la vacanta exotica de peste 6 luni, sau un 1 an sau 5 ani...
    Masina personala nu e atat "simbol al statusului" decat pt. aia care ori sunt arivisti ori prosti.
    Pentru multi e nu doar un simbol ci si un instrument foarte palpabil al libertatii individuale.
    Un "ceva" care face posibil sa ai un teren si o casuta la tzara la 30-40 de km de oras, sa-ti duci copilul sa vada ca vaca nu e violet si ca cireasa creste in copac si capsuna creste pe pamant.
    Sa poti sa pleci vineri seara din oras, sa pui intre tine si oras 40-50 de km si sa te duci sa citesti o carte in cerdacul casei.
    Sau sa pleci pur si simplu spre munte/mare cand ti se face dor de ele nu cand ai concediu stabilit cu 10 luni inainte si intre timp ti-a trecut cheful sau e vreme proasta. Sau pur si simplu sa pleci prin tara fara nici un fel de circuit "turistic" si "atractii" pregatite de altii. Sa ma duc sa vad pur si simplu orasul Marasesti sau Corabia sau pasul Oituz sau Marea Neagra pe vreme de furtuna doar pt ca asa am chef. Nu, nici trenul nici autobuzul nu ma pot ajuta. Asta inseamna libertate de miscare si despre asta e autoturismul personal. Cine vrea sa stea in trafic, e problema lui, personal nu vad nici o problema sa ai si masina sa mergi si cu autobuzul sau bicicleta dupa cum ai nevoie, distanta, ce ai de carat, samd.
    • +5 (9 voturi)    
      dupa cum vedem situatia actuala (Miercuri, 9 martie 2016, 13:38)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      "oitele" sunt bizonii care si-au luat masini si acum, ca tot si le-au luat, nah, nu poa' sa stea nefolosite, umplu cu ele strazile, trotuarele, parcarile, soselele si chiar si locurile turistice la maxim de fiare zgomotoase si poluante.

      Daca ar fi mai multe 'oite" care sa nu "viseze" masini, ar fi si orasele mai libere, aerisite si nu ai simti nevoia sa fugi din ele. V modelul Amsterdam, Copenhaga, Oslo etc...

      Dar nah, ia si tu (si alte milioane) masini ca sa aveti motiv sa "fugiti" de orasele pe care tot voi le poluati si le faceti urate!

      ce promovezi tu e "modelul" Beijing-unde toti isi iau masini si au ajuns sa nu mai poata nici respira..
      Mersi, dar nu avem nevoie de asa ceva!

      PS: la cat a explodat si piata serviciilor de transport aerian low-cost, e muuuut mai ieftin sa pleci pe afara cu avionul. Si mai putin riscant. Incepe sa devina mai ieftin si prin tara. De ce ai sta in masina cate 7,8 ore pana la Cluj, de ex, plin de nervi in coloanele de pe Valea Oltului si pe unde mai sunt, riscand accidente in loc sa faci 1 ora cu avionul (si o ora pana la aeroport si in aeroport)?! Ai asa de mult timp de risipit? In cele 6 ore citesti cartea aia linistit... (ca si in avion)
  • -5 (5 voturi)    
    Corect spus ar fi "o reorganizare a non-valorilor" (Miercuri, 9 martie 2016, 14:01)

    adro [utilizator]

    .


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version