Sprijin masiv pentru cei care cumpara masini electrice: 6.000 de euro eco-bonus si finantare a retelei de alimentare

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 20 aprilie 2016, 13:57 Economie | Auto

Cristiana Pasca - Palmer
Foto: Hotnews
Cetatenii si firmele care isi vor cumpara un automobil 100% electric vor primi prin programul guvernamental Rabla Plus un ajutor de circa 6.000 de euro, a anuntat miercuri ministrul mediului, Cristiana Pasca Palmer. Ea a anuntat si ca Guvernul pregateste ghidul de finantare pentru accesarea fondurilor necesare realizarii retelei de alimentare a automobilelor electrice.

Avand in vedere ca prima de casare pentru o masina veche este de 6.500 lei, o persoana care doreste sa isi cumpere o masina 100% electrica "va avea un sprijin total de aproape 6.000 euro", a declarat ministrul Mediului, avand in vedere ca programul din acest an prevede acordarea unui eco-tichet de 20.000 de lei pentru astfel de masini.

Pe langa prima de casare pentru masinile vechi si sustinerea masinilor electrice, programul din 2016 prevede o a treia componenta, de finantare a infrastructurii pentru masinile electrice, practic inexistenta in Romania. Pentru infrastrucra necesara masinilor vechi se lucreaza in acest moment la un ghid de finantare.

In acest an, programul Rabla va fi lansat in luna mai si va avea trei componente: varianta clasica, Rabla Plus si cea de finantare a infrastructurii pentru masinile electrice, a precizat ministrul.

Prin programul clasic, beneficiarii vor primi o prima de 6.500 de lei pentru casarea masinilor vechi. In plus, ar putea primi doua eco-bonusuri, unul de 750 de lei şi un altul de 1.500 de lei pentru cumpararea unor automobile care genereaza emisii de CO2 sub 100 g/km. Pot fi casate masinile mai vechi de opt ani.

 
Cei care opteaza pentru programul Rabla Plus, pot beneficia de o prima de 5.000 de lei, conditia fiind sa cumpere o masina "care nu polueaza deloc". Cei care opteaza pentru Rabla plus nu sunt obligati sa caseze masini vechi. Dar daca au masina veche de casat, beneficiarii pot primi un un tichet de 6.000 de euro.










34089 vizualizari
  • -10 (34 voturi)    
    care masini electrice? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:07)

    Pac-pac [utilizator]

    Si cate masini 100% electrice sunt disponibile pe piata romaneasca?

    Intrati pe autoscout24.com si selectati "fuel->electric" si veti vedea cam ce este disponibil pe piata.

    Hai sa fim seriosi, asta pute a scamatorie prin care tot smecherii sa-si ia Tesla cu subventie de la stat.

    Sau sa dea 6500 euro daca deschide Tesla fabrica in Romania, nu in Ungaria :).
    De ce nu se sprijina achizitionarea masinilor hibride ca aici oferta este ceva mai variata?
    • -7 (31 voturi)    
      Smecherul cu Tesla.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:35)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Multi din ei s-au imbogatit taind padurile...

      Daca plantez un hectar de padure cat primesc ? Ce stimulente primesc sa nu tai padurea daca am fost reimproprietarit?



      Tot ce inseamna "eco" este de fapt o mare minciuna. Nu ca nu ar trebui sa se faca ceva pentru natura, din contra, sunt multe de facut.

      Si tocmai pentru ca intelegem cu totii ca sunt multe de facut, smecherii ne conving ca e nevoie de programe guvernamentale pentru asta, programe care nu fac decat sa ii imbogateasca pe unii.
      • +3 (5 voturi)    
        adica (Joi, 21 aprilie 2016, 10:07)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui clint

        daca imi iau un Renault Twizy platesc doar diferenta de la 6000 euro la pretul masinii? adica doar 1-2000 de euro ?

        Mi-as lua maine 2 bucati daca ar fi asa
        • +3 (5 voturi)    
          Mnu (Joi, 21 aprilie 2016, 12:16)

          T1beriu [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          Nu uita de taxa lunara pe baterie.
        • +2 (6 voturi)    
          ... (Joi, 21 aprilie 2016, 12:31)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          Sa nu uiti sa-ti iei si doua prize...
        • +2 (4 voturi)    
          raspuns (Joi, 21 aprilie 2016, 13:24)

          BogdanLupu1 [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

          twizzy e incadrat la monocilu si nu este inclus in subventie.
    • +25 (39 voturi)    
      Domane ce logica (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:05)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Deci nu avem de ce sa incurajam vanzarea de automobile electrice pentru ca deocamdata nu se vand.

      Hai sa vedem dupa logica ta....

      Hai sa nu subventionam cercetarea pentru medicamente impotriva cancerului pentru ca sunt prea scumpe si nimeni nu isi permite tratament , nu?
      • +1 (29 voturi)    
        Adevarul gol golut (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:27)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Prostimea va subventiona pe cei 10-12 jmecheri ce is vor cumpara Tesla de 50000 euro pentru a avea senzatii tari si a impresiona pitipoancele (daca as avea banii si eu as face-o ).

        Nu e corect dar prostimea e masochista .
        • +2 (12 voturi)    
          esti departe de adevar... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 19:43)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gamma

          1. "jmecherii" care caseaza masini in programul Rabla si cumpara o Telsa noua???
          2. Daca s-ar vinde asa ceva, ar urma rapid si infrastructura. Daca se vand doar Nissan Leaf e ceva mai greu.
          3. Exista si masini electrice mai ieftine. In extremis, daca iti iei un Renault Twizy (pe care il vei plimba doar vara si are nevoie de un mic garaj), subventia acopera in intregime valoarea masinii!! Ce-i drept, e greu s-o numim masina, dar e perfecta pentru traficul din Bucuresti.
          • +1 (1 vot)    
            twizy (Joi, 21 aprilie 2016, 13:25)

            BogdanLupu1 [anonim] i-a raspuns lui pehash

            twizy nu se incadreaza la subventie
      • 0 (14 voturi)    
        In plus (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:37)

        gamma [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        poti sa subventionezi cu tot bugetul terrei institutul ce va cerceta cai prin care omul o sa zboare dand din maini si o sa ai aceleasi rezultate ca lupta impotriva cancerului . Banii aia tocati de-aiurea prin spitale poate ar fi rezolvat exact problema cancerului daca erau investiti in nanotehnologii , microrobotica etc . Nu se toaca bani doar pe dorinte mai trebuie sa ai si o idee ce are sens .Propunerea asta nu are - e doar subventie mascata pt bogatii ce isi permit masini scumpe
      • 0 (12 voturi)    
        saraca tara "bogata" (Miercuri, 20 aprilie 2016, 21:42)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        tupoti sa incurajezi piata de masini auto prin scutere de taxe, impozit, etc...dar sa faci bonus de 6000 de euro in conditiile in care tu ca tara nici macar o pastila de 50 de euro compesata nu iti permiti mi se pare prostie combinata cu fudulie.

        Nici astia de prin Luxemburg nu isi permit acest lux si vorba aia, daca asti anu au bani, nu are nimic .

        Pe aici se incurajeaza achizitionarea de masini electrice prin reducere la taxe (marea problema e alimentarea...si vorba aia discutam de o tara cu 80km in lungime si 50 km in latime.
      • 0 (8 voturi)    
        prostovane, (Joi, 21 aprilie 2016, 9:54)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Pac-pac spunea ca oferta este foarte limitata pentru Romania, daca nu aproape de zero.
        Infrastructura ne exista iar tu bati campii rastalmacind vorbele unei personae care si-a spus o parare.
        Cu redusi ca tine nu ma mira unde este Romania acum.
  • +11 (43 voturi)    
    Poate scapam de Diesel-ul asta care polueaza (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:09)

    zzztop [utilizator]

    Cam asta e directia in care se merge. Acum ca a aparut si Tesla Model 3 poate mai se inlocuiesc masinile astea Diesel care depasesc normele de poluare de zeci de ori.
    • -10 (30 voturi)    
      SA FACI PLICI! (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:42)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

      Sa scapi de diesel-ul care polueaza? Noroc ca prostia nu doare, ca altfel te tarai toata viata!
  • +5 (29 voturi)    
    exceptional (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:25)

    zet [utilizator]

    My next car - Tesla S
    • -15 (29 voturi)    
      ASA ESTE... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:43)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zet

      Te duci pana la supermarket, dar nu stii daca sau cand mai vii inapoi acasa!
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:15)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Astia n-au auzit de pisica aia a ta.
        Iar cand calculeaza randamentul final fac media aritmetica. ;)
        Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
      • +7 (13 voturi)    
        autonomie 557 km mi-o ajunge? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 18:36)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        Tesla 90D - https://www.teslamotors.com/en_EU/models/design?redirect=no
        Îmi ajunge dus întors până la un supermarket din Budapesta, dacă la asta te referi :) (locuiesc în cluj)
        • -10 (18 voturi)    
          DRAGA ZAT! (Miercuri, 20 aprilie 2016, 18:57)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zet

          Crede-ma ca nu-ti ajunge! Vezi episodul din TOP GEAR. Iti doresc sa ramai ca si Clarkson in mijlocul intersectiei dupa ce a "forjat" un pic masina!
          Si daca stau bine si ma gandesc, dupa cum arata drumul intre Cluj si Oradea, pun pariu ca nu ajungi la Oradea!
          • -2 (18 voturi)    
            Grea aritmetica? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 19:10)

            zet [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            557 km autonomie. Care cuvânt din astea 3 nu-l înțelegi :) ?
            • +2 (12 voturi)    
              dormi la supermarket?.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 19:55)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui zet

              exagerezi.. modelul are autonomia aia doar pe testele europene care sunt prea simple. EPA are alta parere. chiar si asa, aritmetica spune ca nu-ti cumperi masina de 80-90.000 de euro ca sa conduci 8 ore pana la supermarket si acolo sa astepti nspe ore sa se reincarce bateria pentru drumul inapoi acasa.
              • +6 (12 voturi)    
                Autonomia e dus întors. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 21:35)

                zet [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                În plus la Budapesta există supercharger care încarcă 200 de km în 20 de minute, sau 500 km într=o oră.
                Testele euro sunt moi, e adevărat, dar există un avantaj al mașinilor electrice la circulația din România. Spre deosebire de mașinile ICE care au o viteză de croazieră cu consum minim, la mașina electrică consumul cel mai mic este la viteze mici și crește cu viteza din cauza pierderilor aerodinamice. Deci în România cu viteza medie de 54 km/h pe drumurile naționale Tesla S consumă mai puțin decât pe autostradă cu viteza de 130. La o clasică mersul cu 54 km/h (viteza 3-4) crește consumul cu procente impresionante. uite aici http://goo.gl/AGc9F7 un nene care a făcut hypermiling și a mers 800 de km cu o singură încărcare. A mers cu 40 km/h. Păi noi în românia facem hypermiling obligat la fiecare drum lung.
                • -1 (9 voturi)    
                  DA MUTA-TE ZAT LA BUDAPESTA! (Joi, 21 aprilie 2016, 8:19)

                  schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zet

                  Chiar esti batut in cap!
                  Eu cred ca n-ai o chifla-n burta si te dai rotund ca-ti iei o Tesla!
                  S-ar putea sa o iei! Numai ca in alta parte a corpului.
                  • +5 (9 voturi)    
                    hai, nu fi trist (Joi, 21 aprilie 2016, 11:38)

                    zet [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

                    mai sus spuneai că e prost cine-și ia Tesla că rămâne cu ea la supermarket. Acuma spui că cei care își iau se dau rotunzi. Deci totuși mașina e bună? Nu ți se pare că suferi de puțină disonanță cognitivă?:))
                    • -2 (6 voturi)    
                      ... (Joi, 21 aprilie 2016, 12:47)

                      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui zet

                      Tu compari merele cu perele.

                      Nenea ala a mers pe drum de campie.
                      Tu, de la Cluj pana la Oradea, ai dealuri cat incape.
                      Daca ajungi pana la Oradea.

                      P.S. Daca nu-ntelegi care-i treaba cu dealurile, iti explic si asta...
                      • -1 (5 voturi)    
                        Hai să îți explic eu ceva cu dealurile (Joi, 21 aprilie 2016, 13:55)

                        zet [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                        Un BMW când merge la vale produce benzină pe care o bagă în rezervor?
                        Mașinile electrice când sunt în frână de motor produc energie electrică pe care o încarcă în baterii. Consumul unei mașini electrice la urcarea și coborârea aceleiași pante este 99,99% din consumul pe aceeași distanță la orizontală perfectă. Nicio mașină clasică niciodată nu o să se apropie de eficiența asta.
                        Vă confruntați cu un masiv sentiment de whishful thinking. Mașinile electrice sunt superioare la absolut fiecare criteriu mașinilor ICE. Cine a condus vreodată o Tesla o mașină clasică i se pare un tractor, și nu exagerez deloc. (vezi de exemplu accelerația de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde, mai rapid decât un ferrari de 500 mii de euro)
                        Acuma, ce să zic, nu prea mă deranjează că românii sunt opăriți pe Tesla. La urma urmei și bonusurile verzi sunt limitate, așa sunt sigur că voi prinde bonusul meu. O să vin aici la comentarii și o să pun poze cu noua mea Tesla S probabil prin septembrie - octombrie (sau la 3 luni după ce se publică normele de aplicare a legii).
                        Până atunci vă las să vă delectați cu niște clipuri de oameni care au Tesla de 3-4 ani:
                        Bjorn Nyland - un norvegian care a făcut sute de mii de km cu Tesla prin Europa, iarna, vara cu AC fără AC, pe pista de Nurburring etc - vedeți acolo autonomia reala a Tesla https://goo.gl/InE4nm
                        - niște neni care au mers de la LA la New York (4845 km) în 59 de ore (1730 km la fiecare 24 de h timp de 2 zile și ceva) încărcarea inclusă în timp - http://goo.gl/Vn43ax
                        Și nu în ultimul rând au un prieten care are Tesla, locuiește în București și când vine la mine display-ul arată că mai are 100 de km disponibili, deși are model vechi de 70 kwh (autonomie 400 km).
                        Sănătate!
                        • +1 (5 voturi)    
                          ... (Joi, 21 aprilie 2016, 14:23)

                          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui zet

                          1. :)
                          Bre, tu cand cobori dealul opresti motorul?

                          2. "Consumul unei mașini electrice la urcarea și coborârea aceleiași pante este 99,99% din consumul pe aceeași distanță la orizontală perfectă."
                          Daca-mi spui de unde ai scos asta iti dau premiul Nobel pentru fizica.

                          In rest bati campii...
                          • -1 (1 vot)    
                            Frânare regenarativă (Joi, 21 aprilie 2016, 15:04)

                            zet [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                            Nu opresc motorul, în frână de motor consumul e zero ca la orice mașină ICE de după 2004 în: calculatorul taie injecția și motorul funcționează cu consum zero, dacă nu știi atâta lucru nu ai căderea să îți dai cu părerea despre mașini.
                            2. vrei să mă apuc să îți fac calculul: energia electrică consumată la urcare=energia electrică pe aceeași distanță + sin(alfa)*energia electrică consumată strict orizontal, unde alfa=unghiul pantei, și distanța orizontală este cateta orizontală, energia electrică produsă la coborâre, pierderile la încărcarea regenerativă, energia electrică consumată la orizontala perfectă? Dacă mă plătești, fac o micuță lucrare științifică și ți-o remit. Dacă vrei să ieși gratis, pune mâna pe un pix și pe o foaie de hârtie, și lumea e a ta :). Nu dai tu premiul nobel la nimeni, mai ales pentru o problemă de clasa a 9-a :).
                            În rest bat câmpii... care rest? că nu am mai scris nimic altceva :))).
                            Hai, nu mai fi și tu așa îmbufnat, așa e aritmetica asta, a naibii, nu se dă învinsă oricâte insulte scoți pe comentariu :))
                            • +1 (1 vot)    
                              ... (Joi, 21 aprilie 2016, 15:53)

                              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui zet

                              Ba' baiatu, eu cred ca masina aia a ta nu are aer conditionat, nu are faruri si nici radio.

                              Iar directia e ca la
                              bicicleta. (nu-i hidraulica)

                              Unde mai pui ca in "universul" tau nu exista frecare...

                              Intelegi unde bat?

                              Pana una-alta, vezi ce spun astia de la PlugInAmerica:
                              "Can electric vehicles self-charge?
                              Simply: No"
                              http://www.pluginamerica.org/faq/can-electric-vehicles-self-charge

                              P.S. Au inventat astia perpetum mobile si n-am auzit io?

                              P.S.2. Totusi n-ai spus, in delirul tau, de unde ai scos aia 99%...
                              • -1 (1 vot)    
                                băbăete :) (Joi, 21 aprilie 2016, 17:08)

                                zet [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                                nu cred că ai înțeles. . O mașină care urcă o pantă de 10 km și apoi coboară o pantă identică (sau coboară aceeași pantă) de 10 km consumă 99,99% din energia electrică a unei mașini care se deplasează 20 de km perfect orizontal. este o problemă de fizică de clasa a 9-a extrem de simplă. Frecarea există și la urcare/coborâre dar există ȘI la drumul perfect orizontal ;). Cine a spus ceva de perpetuum mobile? Mașina consumă energie. În 10 km de urcare consumă mai multă energie decât în 20 de km de mers drept. În cei 10 km de coborâre recuperează o parte din energia suplimentară. La sfârșit consumul total urcare 10 + coborâre 10 o să fie ceva mai mare (insignifiant) decât consumul la drum drept de 20 km. Asta spre deosebire de mașinile clasice unde consumul la deal crește (uneori se dublează) și la coborâre scade (sau ajunge la zero) dar niciodată nu devine negativ, nu pompează combustibil în rezervor, așa cum face motorul electric, bilanțul total este mult mai dezavantajos.
                                Uite, chiar nu am timp să instruiesc toate loazele, nu știu de ce aveam impresia că ești mai competent, nu știu ce studii ai dar sigur nu ai studiile mele. întreabă un specialist, sau întreabă un posesor de EV cât consumă o mașină electrică dus întors (ca urcarea să fie egală cu coborârea) pe un teren deluros sau la drum drept. consumă la fel.
                                • 0 (0 voturi)    
                                  ... (Vineri, 22 aprilie 2016, 9:05)

                                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui zet

                                  Ti-am raspuns in josul paginii...
          • +3 (9 voturi)    
            suntem in 2016.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 19:49)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            De cand este episodul ala din Top Gear? Tehnologia avanseaza rapid. O gramada de jurnalisti adevarati (top gear e satira..) au testat masinile Tesla si bateriile tin peste 400 de km. La cat costa ar fi si cazul! e mai ieftin sa-ti angajezi sofer cu masina...
      • +3 (3 voturi)    
        supermarket (Joi, 21 aprilie 2016, 13:26)

        BogdanLupu1 [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

        la kaufland, mega si altele au bagat prize
        eu estimez pana la sf 2016 ca si la benzinarii o sa fie superchargere
  • +11 (25 voturi)    
    hmm (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:27)

    marianmarian [utilizator]

    Intra si Romania in randul lumii? Daca chiar se duce pana la capat ideea, ar fi o raritate... Sa speram ca asa va fi.
  • -14 (40 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:54)

    pathfinder [utilizator]

    Interesant.
    Dar masina "care nu polueaza deloc" nu exista.
    De ce:
    1. masinile electrice trebuie sa utilizeze lubrifianti;
    2. masinile electrice au si ele aer conditionat;
    3. masinile electrice folosesc acumulatori;
    4. curentul consumat de masinile electrice este in foarte mare masura produs folosind combustibili fosili.

    La punctul 4 as explica si despre randamentul centralelor electrice pe combustibili fosili, urmat de pierderile din retea, urmat de randamentul de incarcare al bateriei comparat cu randamentul unui motor cu combustie interna.
    Da' mi-e lehamite...
    • +5 (19 voturi)    
      Mda, (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:55)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Nu prea exista alta energie "verde" decat cea de la Soare. Orice altceva presupune emisii adica arderea combustibililor fosili cu eliberarea energiei inmagazinate de data asta pe termen lung. Acea energie din combustibilii fosili este, culmea, tot de la soare, tot acel dioxid de carbon a existat in atmosfera acum milioane de ani, dar prin fotosinteza s-a transformat in lemn, carbune, petrol, gaze naturale existand un proces natural de reglare/scadere a nivelului de dioxid de carbon pe principiul: CO2 mult, caldura mare->vegetatie multa->paduri->ploi->mlastini->carbune

      Eliberand acum repede tot acest dioxid de carbon( in cateva decenii ) dam peste cap natura careia i-au trebuit milioane de ani si conditii speciale pentru a inmagazina dioxidul de carbon din atmosfera pe fundurile mlastinilor.

      Tin sa precizez aici ca lemnul sau combustibilii vegetali sunt combistibili cat se poate de verzi, pentru ca prin cresterea unui copac sau a unei seminte, dioxidul de carbon este fixat in lemn respectiv ulei cu ajutorul energiei solare, iar prin ardere eliberam aceeasi cantitate de dioxid si ne ramane energia. Deci cantitatea de dioxid de carbon nu creste prin exploatarea sustenabila a padurii, este fix ca si cum am folosi panou solar + acumulator.

      Daca in schimb folosim combistibili fosili, sau defrisam padurea ca sa ardem lemnul ( fara a planta alti copaci in loc ) atunci datele problemei se schimba si cantitatea de dioxid de carbon creste.

      Deci sa nu mai radem de bunicii nostri care se incalzeau cu lemne. Cat timp nu au defrisat padurea si taiau numai uscaturile lasandu-i padurii sansa sa se regenereze, au folosit cel mai ecologic mod de a te bucura de energia solara, cu emisii 0 pe care astazi incercam sa il copiem cu panouri solare si alte sisteme complicate...

      Este evident ca masinile electrice nu au emisii "0" si nici nu cred ca le au mai mici decat o masina clasica. Singurul avantaj e ca nu se produc varfuri de poluare in zonele aglomerate din orase si imprejurimi.
      • 0 (16 voturi)    
        ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:35)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Curata ar mai fi si energia data de hidrocentrale.

        Si da, ai identificat (aproape) singurul avantaj al masinilor electrice.
        Ar mai fi unul: sunt mult mai silentioase.

        Dar trebuia sa le explice cineva "verzilor" ca ceea ce-si inchipuie ei ca fiind ecologic nu-i.
        Trebuie doar sa studieze problema putin mai adinc... :)

        Mon chapeau!
        • +6 (6 voturi)    
          Hidrocentrale (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:06)

          AlexandruPopa1 [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

          Si la hidrocentrale tot de energie solara vorbim, ca circuitul apei in natura tot cu ajutorul si numai cu ajutorul soarelui se efectueaza.

          Felicitari domnului "clint" pentru un comentariu extrem de corect.

          Ce as mai adauga la avantaje e faptul ca o masina electrica este o platforma, nu un simplu obiect, iar peste cativa ani se pot schimba partile ei (a se intelege: motor, suspensie, baterii) extrem de usor....fara a mai fi nevoie de a achizitiona o noua masina. Parerea mea e ca o sa vedem aceste Tesle foarta multa vreme pe strazi, chiar daca nu or sa mai aiba actualele componente iar de aici o sa rezulte o economie legata de prelucrarea per ansamblu a caroseriei....care polueaza.
          • +4 (4 voturi)    
            oare? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 21:26)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui AlexandruPopa1

            si la carbune tot de energie solara vorbim, ca plantele au nevoie de energie solara pentru fotosinteza.

            hidrocentralele nu sunt intotdeauna o forma de energie "curata". intreaba-i pe sturionii din Dunare ce parere au despre hidrocentrale. daca-i mai gasesti...
        • 0 (8 voturi)    
          faptul ca sint mai silentioase... (Joi, 21 aprilie 2016, 0:51)

          cititoare [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          nu e neaparat un atu, ci, din contra, un motiv de ingrijorare! Pietonii se folosesc si de simtul auzului cind traverseaza o strada, mai ales daca vederea este obstructionata de diverse masini parcate, curbe samd.
          • -1 (3 voturi)    
            ... (Joi, 21 aprilie 2016, 11:29)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

            Sau babe surde... :)
      • -3 (13 voturi)    
        ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:36)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Si inca ceva.
        Au inceput sa te minuseze si pe tine...
        Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
        • +4 (6 voturi)    
          Nu conteaza, noi sa fim sanatosi ! (Miercuri, 20 aprilie 2016, 22:59)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          For the record, in afara de energia Soarelui, mai exista o forma de energie primordiala, de la formarea Sistemului Solar, care se traduce in diverse forme de rotatie ale corpurilor ceresi. De exemplu, rotatia Lunii in jurul Pamantului genereaza maree si se gandesc unii cum sa foloseasca energia aceea...
          Din pacate acea energie nu e verde si nici regenerabila, Luna incetinestie si prin urmare se indeparteaza de Pamant cu cca 4 cm/an si toate rotatiile acestea din Univers incetinesc si ele in timp.
          Daca mai tragem si noi energie de acolo, o sa indepartam Luna si mai repede si s-ar putea sa ne para rau... E drept, e vorba de milioane de ani, dar ca inteleaga unii ca nu exista Mos Craciun si nici energie "verde"

          Chiar si Soarele se va stinge dar asta e intr-adevar ultima problema. Mai grav e ca utilizarea energiei lui nu se poate face cu impact 0 pe termen scurt aici pe Pamant.
          Eolienele de pe coaste pot opri curentii dinspre ocean catre continente, producand seceta.
          Hidrocentralele au efecte nefaste asupra microclimatului din rauri, asa cum s-a zis mai sus.
          Deci nici macar cele mai "verzi" forme de exploatare a energie nu sunt tocmai verzi...

          Totusi, daca unii vor sa creada in eufemismele de marketing, ce pot eu sa fac ?
          • +1 (1 vot)    
            Mai verde decat carbunele (Joi, 21 aprilie 2016, 11:28)

            Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui clint

            Na. E bine asa? Esti multumit cu definitia asta?

            Mai sunt si materialele radioactive care nu s-au format de la soare. Dar in principiu, energia primordiala este de la soare.
            • +1 (1 vot)    
              ... (Joi, 21 aprilie 2016, 12:26)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

              Hmmm

              Pai materialele radioactive au fost imprastiate de supernova care a fost in zona inaintea soarelui nostru.
              La fel si toate elementele mai grele decat heliul.

              We are stardust...

              Deci tot de la un soare se trage si aia.
              Na!
          • 0 (0 voturi)    
            What? (Joi, 21 aprilie 2016, 14:09)

            alexpro [utilizator] i-a raspuns lui clint

            "Daca mai tragem si noi energie de acolo, o sa indepartam Luna si mai repede si s-ar putea sa ne para rau"

            wth? cum?
    • +3 (17 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:05)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Din ce observ eco-verzii ori n-au inteles nimic din ce-am explicat ori ii supara adevarul.
      Tac si minuseaza.
      Combateti oameni buni, cu argumente...
      Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
      • +7 (13 voturi)    
        hai sa combatem (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:59)

        igorashu [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        Intr-adevar nu exista nimic in industria auto care "sa nu polueze deloc" - poate doar la teava.

        Dar sa facem o comparatie intre nivelul de poluare pe tot lantul de productie si utilizare intre o masina cu motor termic si o masina electrica.

        Exemplu de caz Tesla Model S.
        1. foloseste lubrefiant la transmisie - are un reductor de turatie. Schimbul de lubrefiant se face la 150.000 mile (aprox. 240.000 km) deci maxim o data la 10 ani. E inutil sa comparam cu schimbul clasic de uleiuri la masinile cu motor termic.
        2. A/C functioneaza pe curent electric. In cazul masinilor cu motor termic, consumul creste in medie cu 1 litru combustibil / 100 km. Randamentul de conversie combustibil fosil in energie electrica e de 40% in cel mai bun caz. Pentru o masina electrica randamentul asta e mai mare de 90%.
        3. Acumulatorii de Li-Ion sunt 100% reciclabili. Momentan pretul de reciclare e mai mare decat cel de extractie. Probabil ca in viitor ne vom orienta spre reciclare.
        4. Depinde de la tara la tara. Dar in medie procentul de energie electrica provenind din combustibili fosili e de aprox. 65%.
        Avantajul major e ca poti obtine curent din surse multiple, dintre care unele complet regenerabile (hidro, fotovoltaice, eoliene).
        Un alt avantaj major al electricelor e randamentul pe lantul de productie si distributie: ca sa produci un kWh la roata masinii trebuie sa cheltui de 5-6 ori mai multa energie pe tot traseul decat la o masina electrica.
        http://www.fleetcarma.com/cold-weather-fuel-efficiency/
        • -2 (16 voturi)    
          ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 18:48)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

          1. Da.
          2. Nu la asta ma refeream. La freon...
          3. Ca orice acumulatori, si aia de Li-Ion sunt poluanti.
          4. Eu vorbeam de randamentul total. De la productie, transport si pana la incarcare. Daca faci calculul ai sa vezi ca randamentul final e mai prost decat al motoarelor cu combustie.

          Eu am postat din doua motive:
          1. sa inteleaga si verzii ca masinile electrice nu-s asa "verzi" cum cred ei;
          2. "Cei care opteaza pentru programul Rabla Plus, pot beneficia de o prima de 5.000 de lei, conditia fiind sa cumpere o masina "care nu polueaza deloc"."

          Am citat din doamna ministru: "care nu polueaza deloc".
          Asa ceva nu exista.
          Decat daca vezi doar pana in virful nasului...
          • +4 (12 voturi)    
            Tu chiar nu ai niciun fel de îndoieli :)))) (Miercuri, 20 aprilie 2016, 19:24)

            zet [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            când emiți niște enormități.
            Randamentul final e mai prost decât randamentul motoarelor cu combustie - cea mai simplă metodă de evaluare a randamentului, o metodă pe care o știe și nea Rață de la Văscăuți este prețul. Dacă lui nea Vasile ăsta îi spui că 500 de km cu o benzinară te costă cam 175-200 de lei și 500 de km parcurși cu o electrică te costă 0,6*90=54 de lei, păi chiar așa cu două clase câte are o să-ți explice că ori randamentul electricelor este mai mare, ori energia electrică este subvenționată. Este subvenționată energia electrică? Nu este, din contra, are niște accize care aproape îi dublează prețul. Crede-mă pathfinder, ești absolut adorabil :)))
            • -1 (11 voturi)    
              adobalilul (Miercuri, 20 aprilie 2016, 21:53)

              neurino [utilizator] i-a raspuns lui zet

              stimabile, ma lumezi si pe mune cum ai calculat alea 0,6*90=54 de lei, ca ma bagasi rau in ceata sau tu crezi ca daca bagi 2 numere la plesneala tine???

              In alta oridine de idei, nea pathfinder discuta de randamentul final care , chiar si dupa explicatiile "tehnice si pozitive" ale cetateanului zet, tot da < decat cel pe combustie.
              • -1 (7 voturi)    
                stai, nu te forța, că te doare capul (Joi, 21 aprilie 2016, 11:31)

                zet [utilizator] i-a raspuns lui neurino

                :))
                Dacă îți încarci mașina electrică la priză contorul o să îți arate 90 kwh.
                După o lună îți trimite distribuitorul de energie electrică o factură pe care scrie așa: 90 kwh X 60 de bani 1 kwh = 5400 de bani = 54 de lei.
                Cu ”plinul” ăsta faci cel puțin 500 de km.
                Ai înțeles acum? Încerc să explic și altfel? :)))))
                • 0 (2 voturi)    
                  ma alu de curent (Joi, 21 aprilie 2016, 12:41)

                  neurino [utilizator] i-a raspuns lui zet

                  Ba' nu stiu cat e 1kWh la tine, da' la mine sigur nu-i 0.6 bani si la 0.85 euro/l de motorina, prefer tot VW meu.

                  "Cu ”plinul” ăsta faci cel puțin 500 de km."- Nu tataie, nu faci, ca testele dau alte rezultate-...sau tecrezi tot ce iti trimite Testa prin propotip posibil.
                • 0 (4 voturi)    
                  asta cu randamentul e vrajeala.. (Joi, 21 aprilie 2016, 13:01)

                  akillies [utilizator] i-a raspuns lui zet

                  in ce conditii faci tu 500km cu un tesla de 50000 euro(ca e singura masina cu asemena autonomie).
                  La masina electrica, ai crescut viteza peste 100km/h, s-a consumat acumulatorul instant(nu mai spun ca mai folosesti si vreun gps, mai pornesti si aer conditionat, mai asculti si niste muzica, mai pui si o frana).. si apoi astepti jumatate de ora - la un automobil ca Tesla ala de 50mii euro, ca celelalte nu se pot incarca sub 2-3 ore.. pai in acest interval, mai faci 500km cu un automobil cu combustie interna..
                  Ce vreau sa spun e ca nu ai cum sa ai randament mai bun cu un motor electric pe o masina proiectata si construita pentru motor cu combustie.
                  Conceptul actual de automobil electric este o vrajeala, ca orice vine de prin SUA(fara suparare), e mai mult o chestie de marketing si cam atat..
                  Iar aia cu poluarea redusa la masini electrice e cea mai tare faza!
                  Cum dracu sa ai baterii cu litiu si sa poluezi mai putin, sa produci curent cu hidrocentrale, eoliene si combustibili fosili si mai ales energie nucleara si sa spui ca poluezi mai putin? Asta seamana cu motorul VW care are emisii spre zero de gaze poluante..

                  Pana acum imi este mai mult decat clar ca nu sunt solutii in domeniul energiei, mai ales pentruca oamenii au fost formati dupa un anumit sablon de gandire - nu mai are nimeni o alta solutie in domeniul energiei deoarece se incearca doar exploatarea cat mai eficienta a surselor de energie la indemana si ata, sau a surselor de energie descoperite de vreo somitate acum jumatate de secol si trebuie puse la punct.

                  Apoi, imagineaza-ti o statie de reaincarcare cu masini electrice care asteapta cate 30 de minute pentru un plin.. cat de mare ar fi coada? Cat de mare ar fi cererea de energie electrica si cum ar fi acoperita aceasta cerere imensa?

                  Eu nu vad niciun randament mai bun in automobilul electric fata de automobilul cu motor pe combustie.
                  • 0 (0 voturi)    
                    ai venit târziu, s-a vorbit despre asta (Joi, 21 aprilie 2016, 14:08)

                    zet [utilizator] i-a raspuns lui akillies

                    mai citește prin comentarii, pentru rafinarea petrolului se consumă mai multă energie electrică decât pentru deplasarea aceleiași mașini pe aceiași distanță. Deci o mașină ICE poluează cât o mașină electrică PLUS poluarea proprie produsă de arderea combustibilului. Noxele benzinarelor se adaugă la noxele termocentralelor care fac energie electrică pentru ca să rafineze petrolul.
                • -1 (5 voturi)    
                  ... (Joi, 21 aprilie 2016, 13:08)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui zet

                  Deci tu ai impresia ca daca incarci o baterie de 90kwh atunci, citez, "contorul o să îți arate 90 kwh".
                  Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!

                  Si incerc de doua zile sa-ti explic ce inseamna randament...

                  Bre, ia cauta matale despre "Charge/discharge efficiency" si mai vorbim dupa aia.
                  • 0 (2 voturi)    
                    Ai perfectă dreptate! (Joi, 21 aprilie 2016, 14:02)

                    zet [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                    Pierderile de încărcare sunt de 10%. Uite aici test făcut bjorn nyland: https://goo.gl/Z8Aaoz.
                    Să refacem calculul, zic: pentru încărcare 90 kwh consumi 99 kwh.
                    Distanța de 557 km costă 99*0,6=59,4 lei Îmi cer scuze pentru eroarea de 5 lei la peste 500 de km :))))).
          • -2 (8 voturi)    
            recitim? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 19:52)

            igorashu [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            2. E acelasi agent ca la masinile clasice. Cel mai probabil R134a care nu afecteaza stratul de ozon. Oricum e intr-un circuit inchis, nu e de parca il scoti pe teava.
            3. Cum sunt poluanti acumulatorii Li-Ion?
            4. Da, ti-am facut calculul pe total.
            Pentru un galon (3.78 litri) de benzina se pierd aprox. 6kWh de electricitate la rafinare.
            Cu 6kWh o Tesla S parcurge vreo 30-40 km. Doar din diferenta de rafinare.
            Nu mai punem la socoteala energia pierduta prin distributia benzinei/motorinei (cisterne, pompe, etc.), timpul pierdut cu distributia, etc.
            • -1 (3 voturi)    
              ... (Joi, 21 aprilie 2016, 10:32)

              pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

              2. O fi circuit inchis da' io tot fac refill cu freon odata la 1-2 ani. S-ar putea sa am o mica gaura neagra undeva pe traseu. Ca mai toata lumea...

              3. "Tesla's new batteries may be harder on the environment than you think"
              http://www.theguardian.com/vital-signs/2015/jun/10/tesla-batteries-environment-lithium-elon-musk-powerwall
              (am gasit-o in 30 de secunde)

              4. N-am inteles ce vrei sa spui. Desi am o parere foarte buna despre mine...

              Ma asteptam la ceva de genul:
              - dintr-un litru de petrol se obtine nu-s ce cantitate de pacura din care se produce nu-s ce cantitate de energie electrica, din care se pierde un procent la transport, se mai pierde un procent la incarcarea bateriei masinii iar masina electrica merge X km (din litrul ala initial de petrol)
              - dintr-un litru de petrol se obtine nu-s ce cantitate de benzina (sau motorina) cu care masina cu combustie merge Y Km

              Iar masinile sa fie comparabile din punct de vedere al greutatii (macar atat, ca la pret stim cum stam).
              • 0 (0 voturi)    
                ! (Joi, 21 aprilie 2016, 13:25)

                igorashu [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

                Mai incercam o data:)

                2. Nu faci refill cu freon, ci cu un alt agent refrigerant. In ce priveste efectele asupra mediului, uite o lectura interesanta (cauta environmental impact): http://www.linde-gas.com/en/products_and_supply/refrigerants/HFO_refrigerants/Opteon_YF/index.html

                3. Din linkul dat de tine, citam:
                "According to Tesla’s Brooklyn, the company will conduct onsite recycling of lithium ion batteries at the Gigafactory, capturing nickel, aluminum and lithium for use in new battery cells. And Panasonic’s Herman says he expects to ultimately see recycling rates at close to 100% for lithium-ion batteries."
                Poate ar fi bine sa citesti mai mult decat titlul.

                4. Ca sa obtii benzina/motorina dintr-un litru de petrol ai nevoie de 1.6 kWh energie electrica.
                Cu un litru de motorina o masina de clasa medie face cam 16 km. O benzinara face cam 12 km cu un litru de combustibil. Astea-s consumuri de drum lung, nu de oras unde eficienta ICE scade dramatic.

                Un litru de benzina ars produce cam 9 kWh de electricitate.
                Tesla S (o masina de 2.5 tone) face cam 46 km cu 9 kWh.

                Pe scurt ai de comparat 12/16 km (masina cu masa de 1-1.5 tone, motor cu combustie interna) vs 46 km (masina cu masa de 2.5 tone, motor electric). Cam asta e randamentul.

                Acum mai ia in calcul pierderile de energie la rafinare, transportul titeiului si combustibililor (conducte, petroliere, cisterne) costurile de stocare. Compara cu productia unui kWh dintr-o sursa regenerabila (hidro, fotovoltaic, eolian) si cu costurile de distributie (distributie care se face instant si pentru care exista deja infrastructura). O sa intelegi rapid diferenta, am incredere in tine.
                • +1 (1 vot)    
                  ... (Joi, 21 aprilie 2016, 14:08)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

                  1. Bai mie asa-mi spun aia de la service: freon R134a. Am si chitanta...

                  2. "he expects"...

                  3. Ls drum lung io merg 25km cu masina lu' nevasta-mea si 16 km cu a mea cu 1 litru de motorina/benzina. Amandoua-s pe la ~1.25 tone.
                  Cumnata-mea merge cam 33.33km cu un litru de motorina. Da' nu se pune ca masina-i urata...

                  "Un litru de benzina ars produce cam 9 kWh de electricitate.
                  Tesla S (o masina de 2.5 tone) face cam 46 km cu 9 kWh."
                  Aici logica ta se frange, tu ai impresia ca aia 9 kwh de la producator intra direct in baterie exact 9kwh.

                  Pierderile in retea sunt de fapt intre 10% si 15%. Teoretic. In practica e mai mult.
                  Ca sa te fac fericit voi alege 12.5% pierderi in retea.
                  => 9kwh * 0.875 = 7.875 kwh care intra la tine in casa

                  Randamentul (sau eficienta) de incarcare la Li-Ion este undeva intre 80-90%. Cand e bateria noua.
                  Ca sa te fac fericit, presupunem ca bateria e noua si ramane asa for ever. Am sa aleg media: 85%.
                  => 7.875 kwh * 0.85 = 6.69375 kwh in bateria de la masina ta nou-nouta :)

                  Cu aia 6.69375 kwh vei merge 34.2125 km.
                  Deci la fel ca dieselul urat a lu' cumnata-mea.

                  Atentie!
                  Pentru tine am folosit cifrele cele mai bune.

                  Daca insa, in loc de aia 46km ai tai folosim valorile reale masurate de altii, iesi nasol:
                  autonomie de 362km => 26.9km cu litrul ala initial
                  autonomie de 380km => 28.24km
                  Deci mai prost ca uratenia lu' cumnata-mea...

                  Q.E.D.

                  https://forums.teslamotors.com/forum/forums/actual-reallife-range-90d-and-p90d
                • +1 (1 vot)    
                  ... (Joi, 21 aprilie 2016, 14:33)

                  pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

                  Ti-am raspuns cu calcule.
                  Da' au taiat astia.
                  Habar n-am de ce...

                  Chiar, de ce?
      • 0 (10 voturi)    
        combatere si informatii (Miercuri, 20 aprilie 2016, 21:49)

        neurino [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

        ca sa combati cu argumente, trebuie sa citesti sa te informezi si mai ales sa fii in contact cu realitatea.

        pun pariu cu tine pe 2 beri ca toti astia care viseaza tesla merg cu bicicleta in cel mai fericit caz...si foarte putini au condus o masina la viata lor.

        Ma amuza copis ca viseaza la tesla 3 cand testa, masina, in trafic abia o zaresti.
        Si ca sa pastram nivelul, hai sa discutamde Prius...o masina Eco (bine macar ca-i hribrida) care nu te tine pe distanta Luxemburg- Bruxelles (doar dus :)) fara sa ii bagi mai multa benzina decat bagi la VW.
        • 0 (10 voturi)    
          ai pierdut (Miercuri, 20 aprilie 2016, 22:05)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          Fac zilnic cel putin 20 km prin Bucuresti cu masina - un genunchi paradit nu-mi permite sa merg mult pe jos sau cu bicicleta.
          Si da, visez macar la un Model 3:)
          Astept berile ;)
          • 0 (4 voturi)    
            vide-o pe cea veche (Joi, 21 aprilie 2016, 9:29)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

            pai atunci prietene, vindeti rabla pe Disel si ia-ti Tesla.
            Nu vad de ce trebuie sa iti iei din banii mei.

            p.S: Faptul ca tu scrii pe HN ca ai masina nu e si dovada (trebuia sa stii asta).
        • +1 (7 voturi)    
          :) (Joi, 21 aprilie 2016, 10:44)

          pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui neurino

          Am io un coleg mai tanar si "verde" asa.
          N-are masina, n-are carnet, n-are nici bicicleta.
          Da' un Tesla S i-ar place...
          • +2 (6 voturi)    
            mai bogat (Joi, 21 aprilie 2016, 11:25)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

            eu am 3 asa...unul chiar se lauda ca numai de la Tesla 3 in sus isi cumpara.
            Doar unu a fost ceva mai curajos, a inceput cu Prius si cand i-am propus sa mergem cu Priusul lui pana-n Bruselles (distanta Luxemburg-Bruselles, nu iti imagina ca am traversat Europa) a dat-o cotita...ca mai bine mergem cu VW-ul meu ca ajungem mai rapid :).
    • +5 (17 voturi)    
      Se vede ca iti e lehamite (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:13)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      Masinile electrice nu au nevoie de schimb de ulei..

      Sa luam un schimb de ulei la 1 an de masina in romania si ne trezim cu 6 milioane x 4 litri adica 24 de mii de tone de ulei.

      Imagineaza-ti o coloana de 1000 de camioane pline cu ulei care nu va mai fi consumat.
      • -2 (14 voturi)    
        ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:01)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Eu nu vorbeam de uleiul de la motor.
        Vezi ca sunt si alte parti in miscare... ;)

        In rest, nici o obiectie "verde"?

        Cum ramane cu randamentul total?
        Ca acolo am spus ca mi-e lehamite...

        Cum ramane cu bateriile dupa ce-si pierd proprietatile?
        Vezi ca uleiul ala de la motoarele clasice e inlocuit aici cu substante mult mai nocive la baterie...
        hi hi hi
    • +7 (13 voturi)    
      rafinarea fiecăru litru de combustibil fosil (Miercuri, 20 aprilie 2016, 18:55)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      consumă 1,59 kwh de energie electrică. Rafinarea petrolului se face cu energie electrică, și la fiecare 42 de litri de petrol brut se consumă 50 kwh (de fapt 49,14) kwh și se obțin 31 de litri combustibil (19 litri benzină, 12 litri motorină).
      Recapitulez: pentru fiecare din cei 31 de litri de la pompă se consumă 1,59 kwh de energie electrică.
      Cât consumă mașina ta? Mașina mea actuală consumă 12 litri la sută (merg mai mult în oraș). Asta înseamnă un consum electric indirect de 19,02 kwh la fiecare sută de km.
      Tesla S consumă 16 kwh de energie electrică la suta de km și atât. (baterie de 90kwh - autonomie 557 km)
      Treaba cu combustibilii fosili stă așa: scoatem un lichid puturos din subteran, și consumăm pentru distilarea lui mai multă energie decât consumă o mașină electrică la un parcurs echivalent.
      Consumul acesta e ușor de văzut direct, cele 3 rafinării din România au o putere instalată de 2000 de MW, energie electrică care se duce taman în rezervoarele mașinilor ICE.
      Culmea culmilor, după aia lichidul ăla din rezervor mai este și ars și eliberează o cantitate gigantică de dioxid de carbon și alte câteva sute de substanțe deosebit de dăunătoare.
      Restul punctelor tale sunt greșite. Mașinile electrice nu au niciun fel de lubrifianți. Zero. Întreținerea lor este zero. Singura piesă în mișcare a unui EV este rotorul motorului electric prins direct de roată. Aerul condiționat consumă direct energie electrică (1 kwh), spre deosebire de AC-ul mașinilor clasice care preia o parte din puterea motorului (aprox 10 cp) și este de vreo 3 ori mai ineficient. De exemplu o Tesla 90 care staționează cu aerul condiționat pornit funcționează 90 de ore, timp în care la o benzinară care staționează cu AC pornit ar trebui să faci plinul de x ori.
      bibliografie - http://goo.gl/LxxRn
      https://goo.gl/kOiMGI
      • +1 (7 voturi)    
        FARA PETROL... (Joi, 21 aprilie 2016, 8:24)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui zet

        Nu ai avea nici o tesla!
        Nu au lubrifianti? Deloc? ZAT, chiiar esti cretin!
        • +1 (3 voturi)    
          Așa este, (Joi, 21 aprilie 2016, 13:28)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Fără petrol, fără oțel, fără aluminiu, fără cauciuc, fără vaci (pentru piele ;) ) și fără absolut toate materiile prime care direct sau indirect sunt utilizate la manufacturarea tesla nu am avea nicio tesla. Ce legătură are asta cu comentariul meu?
          Bănuiesc că te-ar ajuta un contra-exemplu - am început să te cunosc din comentariile tale exuberante :)) - fără energie electrică nu ai avea nicio benzinară! Cred că primul tău gând o să fie: ce legătură are?... Exact! :)))))
      • -1 (1 vot)    
        faza cu dioxidul de carbon.. (Joi, 21 aprilie 2016, 13:15)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui zet

        ..e explicata foarte elegant de un om mai sus: Nu mai arunca gogoasa ca CO2 polueaza atmosfera, cacel mai mare producator de co2 este omul - CO2 este gazul pe care omul il elibereaza in atmosfera la fiecare expiratie..
    • +1 (1 vot)    
      portofoliu energetic (Joi, 21 aprilie 2016, 13:27)

      BogdanLupu1 [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

      sa studiezi putin portofoliul energetic al Romaniei pentru a calcula mai usor
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 21 aprilie 2016, 14:39)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui BogdanLupu1

        Am facut un calcul folosind cifre teoretice.
        Nu a aparut inca, sper ca nu li s-a parut ofensator.
        Masinile electrice nu ies bine nici asa (alea teoretice).

        Daca folosesc cifrele reale din sistemul romanesc apai iese randamentul final la jumatate.
        Adica si mai prost pentru verzi.

        By the way, am vazut ca spuneai ceva de superchargere.
        Banuiesc ca stii ca alea au randamentul inca si mai mic iar durata de viata bateriei este mult afectata...
        hi hi hi hi hi
  • +4 (16 voturi)    
    Twizy? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:57)

    mutefuste [utilizator]

    Twizy costa de la 6700 euro in sus deci il iei aproape moca ... :)
    • +14 (16 voturi)    
      masina? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:33)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui mutefuste

      Ala e scuter pe 4 roti.
      • +1 (9 voturi)    
        Bun, si? (Joi, 21 aprilie 2016, 4:25)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        Ce-ti trebuie mai mult ca sa faci piata, sau sa mergi de-acasa pana la lucru si inapoi? Plus ca gasesti mai usor locuri de parcare.

        In concediu oricum mi se pare o prostie sa mergi cu masina - nu te duci in concediu ca sa stai doua zile intr-o cutie de metal si la dus si la intors, si te costa mai ieftin sa zbori, chiar daca te duci aproape, in Turcia sau in Spania.

        Daca nu circuli mult, sa tii o masina care pierde din valoare stand parcata pentru cele cateva drumuri ocazionale mai lungi de peste an mi se pare o afacere foarte proasta.

        In afara utilitarelor (gen esti instalator si-ti cari atelierul mobil dupa tine in microbuz, sau esti zidar si folosesti un papuc pt. transportat materiale si scule), cred ca mai ieftin iesi cu un twizy subventionat si masini inchiriate cand ai nevoie de drum lung decat cu o masina noua pe care-o folosesti pentru orice, daca ai doar o mana de drumuri mai lungi pe an.
        • +2 (6 voturi)    
          ai mers pe un Twizy??? (Joi, 21 aprilie 2016, 9:22)

          neurino [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          macar ai intrat in el ?
          Nu de alat da parca vorbesti din basme.
          Ce-ti trebuie mai mult sa faci piata???

          pai in aia daca iti incap 2 baghete si o sticla cu apa esti fericit.

          Concediu...pai depinde unde te duci prietene...ca daca te duci pe malul unei balti ca tot bocshetele, poti merge si pe bicicleta, nu-i problema...Daca insa vrei prin Alpi, ma tem ca nici inchiriatul nu se salveaza.

          Vorbesti ca sa nu taci.

          Nu discut de pretul Twizy care e pret de pornire 6700. (fara TVA, fat alte imbunatatiri).

          SI colac peste pupaza mai discutam si despre strazile din Bucuresti/Romania.
        • +7 (7 voturi)    
          Diversitatea umana (Joi, 21 aprilie 2016, 10:37)

          Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          Eu apreciez diversitatea umana, motiv pentru care nu raspund "logicii" tale.
          Dar iti dau un os de ros: de ce naiba aproape tot Occidentul merge cu break-uri si nu cu scutere pe 4 roti, ca doar in Germania, Franta, Anglia, etc transportul in comun este la alt nivel comparativ cu Romania?
          Mai gandeste-te inainte sa generalizezi ori sa impui solutii.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu e masina (Joi, 21 aprilie 2016, 10:48)

      MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui mutefuste

      Twizi nu cred ca e incadrat la "autoturism". Nu cred ca poti lua cu tichetul vietii. Daca poti, o sa se umple patria cu ele. :)))
      • +1 (3 voturi)    
        Subventie pentru Renault (Joi, 21 aprilie 2016, 12:54)

        Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

        Si astfel Renault va primi o subventie de 600o euro si nu va face fata comenzilor.
        Doamne ce aiureli scriu si eu :)
  • +5 (29 voturi)    
    Risipa (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:59)

    ygreculescu [utilizator]

    Risipa de bani. Le luam 42% din salariul complet celor care castiga salariul minim si abia le ajung banii sa-si cumpere mancare ca sa subventionam persoanele care-si permit sa dea zeci de mii de euro pe o masina. Foarte logic. Bravo.
  • +9 (29 voturi)    
    Chelului tichie de margaritar (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:10)

    Havel [utilizator]

    In Romania circula vreo 5 milioane de masini, sa zicem...daca o mica parte, 20% din acestea ar fi masini electrice, inseamna 6 miliarde de euro de la bugetul de stat. Asta inseamna colapsul statului, nu am avea bani sa mai platim pensii si salarii.

    Din nou se iau decizii dupa ureche, pentru ca e "la moda", e eco-trendy. Asa s-a facut si cu energia electrica eoliana si solara, si am ajuns sa dam afara sute de mii de oameni din alte domenii producatoare de energie si sa platim preturi mai mari pentru curent, pentru ca sunt subventionate de noi toti.

    Motivatia e protectia mediului....daca iei toate cele 800 milioane de masini care circula pe tot globul pamantesc, ele polueaza mai putin decat cele mai mari 15 vase de mare tonaj :

    http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-create-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/8182

    Deci cele cateva masini conventionale pe care le-am inlocui cu cele electrice ar insemna o picatura in ocean pentru poluare, in schimb sunt niste cheltuieli care intr-o tara cu resursele bugetare ale Romaniei ar putea fi folosite mai cu cap...

    Ma rog e mai cool sa imiti ce fac altii...Norvegia spre exemplu care acorda multe subventii pentru masini electrice pentru ca AU BANI. Au venituri din petrol in primul rand, cat Arabia Saudita....aia AU BANI si nu au ce face cu ei. Noi insa avem ce face cu banii, sunt atatea lucruri de facut....
    • 0 (16 voturi)    
      Diferenta e ca masinile polueaza sub nasul tau (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:43)

      zzztop [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      Nu la zeci de mii de km departare ca navele alea. Ai trecut pe langa masini stationate la semafor sa simti mirosul ala de la Diesel care cica e super nociv?
  • +11 (11 voturi)    
    dar ma intreb (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:11)

    ..13 [utilizator]

    de ce soro sunt banii???

    Chiar sunt prinsi in buget banutii astia?
    In rest numai de bine sa auzim!
  • +21 (21 voturi)    
    Zero emisii (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:13)

    Ferry [utilizator]

    Este interesant ca guvernul sprijina achizitiile de masini cu zero emisii dar a uitat complet de generarea de electricitate cu panouri fotovoltaice. Racordarea la retea a unor instalatii casnice de 2-3 kW este practice imposibila si ajunge la niste costuri incat investitia devine nerentabila.
    • +6 (6 voturi)    
      pai da (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:04)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Ferry

      ca..na :
      http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-20947919-raport-foarte-dur-curtii-conturi-despre-piata-energiei-facturi-incarcate-abuziv-pierderi-retea-suportate-consumatori-majorari-ilegale-tarifelor-distributie-contracte-neconcurentiale.htm

      mai e de furat si impartit mult in domeniu . inteleg ce zici. ai dreptate
  • +7 (19 voturi)    
    FRECTIE LA PICIOR DE LEMN. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:35)

    Johanis [utilizator]

    Ma asteptam ca tehnocratii sa indrepte erorile comise de catre politicienii habarnisti, dar vad ca si acestia sunt la fel ca predecesorii lor.

    Stimata d-na ministru,

    Se vede ca va preocupa soarta celor 10-12 persoane care-si cumpara masini electrice. Excelent, dar sunteti ministru pentru toti romanii!

    Ce ziceti de faptul ca tuturor romanilor li se percepe o taxa de mediu (acum e timbru) care este si ea ILEGALA si discriminatorie?!
    Este o taxa pe tranzactie, autoturismele care nu-si schimba proprietarul NU PLATESC taxa de poluare!

    Si daca instantele au hotarat IREVOCABIL sa ne restituiti sumele incasate ILEGAL drept taxe de poluare, de ce va prevalati de ORDONANTA PONTA si doriti sa returnati banii in transe egale timp de CINCI ANI?!

    Aceeasi Marie, dar cu ceva mai multa prostie!
    Cel mai slab ministru, de la ceausescu incoace!
  • +7 (13 voturi)    
    Alt tun dat de "autoritati" (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:46)

    Locke Lamora [utilizator]

    Bine ca sunt fraieri platitori de taxe, inca. Ca de la ei se da doar.
    Boom-ul metalelor rare, o sa tina cateva decade si mascarada CO2....ooopppsss, incalzirii globale mai nou ca faza cu CO2 nu mai tine.
  • 0 (0 voturi)    
    Doamna Ministru astept un raspuns !!! (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:47)

    andreesanu [utilizator]

    Doamna Mininistru Palmer ,inca mai astept un raspuns la documentatia trimisa !!!,sper ca se rezolva ceva si nu ramane doar o poveste !!!.
  • 0 (6 voturi)    
    http://oilprice.com/Energy/Energy-General/Lithium- (Miercuri, 20 aprilie 2016, 15:53)

    Locke Lamora [utilizator]

    Cam asa sta treaba cu Li.
    • +2 (4 voturi)    
      Asa si... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:30)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Ce vrei sa spui?

      Ca a crescut pretul cu 33% in ultimul an?
      Sau ca e inca la jumatate fata de acum 5 ani?
      • +4 (4 voturi)    
        Ca o sa fie scump (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:27)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Si ca nu e destul. E o bula de moment.
        • -4 (6 voturi)    
          ntz. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 21:45)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          Elon Musk a cumpărat o mină în Nevada care are litiu cât toată producția mondială actuală pe 5 ani. O singură mină, în Nevada - uite aici http://goo.gl/k3Dqve . Pe terra se găsesc cantități gigantice de litiu, mai mult decât e necesar ca absolut toate autovehiculele să fie propulsate de baterii. În plus litiul din baterii este total reciclabil, se recuperează 99%, deci fiecare baterie care intră in circuit va ține litiul acela blocat o perioadă oarecare, 10 ani, după care este reintrodus în circuit.
          • +6 (8 voturi)    
            Studiaza putina geologie (Miercuri, 20 aprilie 2016, 23:33)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui zet

            Ca sa vezi cat de rar e Li pe pamant. Ti-o spune unul care are ani de minerit si explorare in spate.
            • 0 (4 voturi)    
              respect faptul că ai experiență (Joi, 21 aprilie 2016, 12:46)

              zet [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

              dar ce legătură are experiența în minerit cu toate resursele minerale aflate pe Terra?
              uite ce zice wikipedia despre litiu https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium#Reserves - mergi la reserves - in 2008 erau identificate 13 milioane tone! - de ajuns pentru construirea unui miliard de mașini electrice. scrie și de minele din nevada.
              În plus apa de mare conține ioni de litiu care pot fi extrași prin osmoză inversă sau distilare - un procedeu extrem de scump care nu se aplică din motive economice dar dacă o să fie nevoie de litiu în apa de mare avem efectiv cantități nelimitate (aproximativ un miliard de tone)
              • -2 (2 voturi)    
                mineritu' tati (Joi, 21 aprilie 2016, 13:18)

                neurino [utilizator] i-a raspuns lui zet

                din alea 13 milioane de tone sa iti faci tu masina.

                Sau tu crezi ca Li ala creste eventual in copac si vine o data cu masina.

                TU de la extractie pana la baterie..ai auzit de procesare??? Sua la tine in barlog culegi mancarea direct din copac?
              • +1 (1 vot)    
                Nu toate alea 13 milioane se pot recupera (Joi, 21 aprilie 2016, 15:43)

                Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui zet

                Si ai ori multe zacaminte mici ori concentratii prea mici. Daca tot te-ai uitat pe wiki, spune acolo ca spodumenul e mineralul de baza, care se gaseste in pegmatite. Acum vezi cat de rare is pegmatitele in lume.
                Sigur ca apa de mare contine Li. Mai contine si U. Cat te costa sa le extragi insa?
                Visati cai verzi pe pereti.
              • 0 (0 voturi)    
                http://evworld.com/article.cfm?storyid=1826 (Joi, 21 aprilie 2016, 16:11)

                Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui zet

                Aici vezi exact cam de cat Li e nevoie pt o baterie si cum e si cu reciclarea, cu limitarile de catod, etc.
                Raman la parerea mea, o chestie de nisa, boom de moment adica. La fel cum e si cu eolienele. Se baga mai mult decat se scoate, pe spinarea platitorilor de taxe, vezi cazul Germania sau dezastrul Ontario.
          • +1 (5 voturi)    
            mai zeti...mai citeste (Joi, 21 aprilie 2016, 11:35)

            neurino [utilizator] i-a raspuns lui zet

            ia uite-te pe harta la productia de Li si reversele pe planeta.

            Io nu stiu de unde mama ma-sii ai scos tu US ca Nevada ar avea, ca oricum nu se fla in primii 8 producatori .
            https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium
            Ca sa mai spun ca CHINA dicteaza pretul?
            Ce naiba mai, citeste inainte de adeschide gura.
  • -2 (16 voturi)    
    LoL (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:01)

    Qwertz [utilizator]

    In orasu' lu' Boc nu exista nici un punct de incarcare public pentru masinile electrice. Si asta, conform HN ii cel al mai bun primar din tzara. Ne luam Tesla si le incarcam unde? Vreau sa imi cumpar rovinieta, ma duc la benzinarie si imi spune ca nu poate sa imi vanda ca nu au curent, ma duc 10 km mai departe nu au internet. Pai in tara lui papura voda unde curentul ba il ai ba nu il ai, infrastructura energetica e mai mult decat precara astia vor sa promoveze masinile electrice? Gandire de cap de creta.
    • 0 (12 voturi)    
      Istoria se repeta (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:28)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

      In Statele unite prima benzinarie a aparut abia la 1905 si a doua abia in 1907.

      Asta cu toate in 1901-1907 numai Oldsmobile a produs 19000 de masini CD.

      Ciudat cum se vindeau masinile alea , nu?
      • +2 (10 voturi)    
        LoL 2 (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:41)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Corect, prima benzinarie. Dar benzina se vindea la Farmacie. Ia ghici acum cate farmacii erau pana in 1905 in State? Cum crezi ca se vindeau masinile alea acum? Numai tu credeai ca inhamau caii la ele.... lol
        • -1 (7 voturi)    
          Te depaseste logica nu? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:52)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui Qwertz

          E vorba de retea de distributie..

          Benzina se vindea la unele farmacii , la fel cum se vindeau si unele medicamente nu la toate farmaciile.

          Masinile electrice au avantajul ca se pot incarca acasa. Fara sa mai fie nevoie de nici o retea de distributie.

          Iar o retea de distributie se face in moementul in care are cine sa o foloseasca.

          Cate farmacii vindeau benzina la 1700?
  • +7 (13 voturi)    
    bani aruncati (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:10)

    George T. [utilizator]

    Da, perfect logic, sa dam 6000 de euro pe fitzele unora care-si inchipuie ca salveaza planeta.
    • 0 (12 voturi)    
      nu salvez planeta (Miercuri, 20 aprilie 2016, 20:26)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui George T.

      îmi iau tesla pentru că e cea mai tare mașină de pe planetă, nu ca s-o salvez ;)
  • -1 (7 voturi)    
    despre hibride nimic? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:11)

    marsman [utilizator]

    Se vorbeste in articol ca se lucreaza la un ghid de finantare pentru renuntarea la masinile vechi. Daca cei din guvern care lucreaza la acest proiect doresc sa fie eficient, in opinia mea, trebuei sa aibe incluse si urmatoarele criterii:
    1. categorii si praguri de emisii CO2, indiferent de tipul de combustibil
    2. tip combustibil - full electric, hibrid plug-n, hibrid clasic
    Exemplu calcul:
    Tesla Model S: 1. discount 6000 Euro + 2. 3000 euro
    Prius Plug-in Hibrid: 1. discount 5000 euro + 2. 2000 euro
    Exemplul de mai sus este pur o simulare.
    Cei care fac ghidul trebuie sa fie constienti de preturile de lista a masinilor 100% electrice sai PHEV. Sa presupunem ca Prius PHEV este 35000 euro, daca nu este un discount de 7-8000 euro sau mai mult vor fi putini doritori.
    La o Tesla Model S la un pret de 80000 euro, cati o vor cumpara la un discount de 10000 euro in Romania? Sau daca vorbim de BMW i8?
    Prin urmare, trebuie focus pe 2 aspecte: 1. sa scada poluarea (adica sa se vanda mai multe masini care nu polueaza fata de cele care polueaza in prezent)
    2. discount atractiv pentru masini cu preturi pe care sa si le permita un procent cat mai mare din populatie.
    Apoi, nu vor fi cumparatori daca nu va fi infrastructura corespunzatoare pentru alimenatre... Sunt multe de pus pe tapet si de sintetizat. Dar nu e asa de greu, daca exista hotarare.
    • 0 (0 voturi)    
      lege cu dedicatie (Joi, 21 aprilie 2016, 13:16)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui marsman

      mie unul imi miroase lega asta a deidicatie, pentur un anumit dealer de masina, cu o anaumita marca si pentru un segment infititezimal care, poate sa scoata de-a moaca 6000 de eur de la stat.


      Daca chiar se doreste reducerea poluarii, cum vorbeste madam...poate umbla la taxe de polaure, functie de capacitatea si emisiile masinii, de reului in privinta taximetriei (cum sunt pe la altii-firmele de taximetriei in unele tari sunt obligate sa treaca la electrice pentur licente noi, etc.

      idei sunt, unele chiar aplicabile daca chiar o doare sufletul de cetatenii patriei.
  • +4 (8 voturi)    
    Cat este poluare aferenta productiei energiei elec (Miercuri, 20 aprilie 2016, 16:55)

    Pac-pac [utilizator]

    Ok, stimulam masinile electrice ca asa-i de bonton DAR stie dna. ministru sa ne spuna cat este poluarea per MWH energie electrica produsa in Romania (per total cos)?
    Productia si distributia energiei electrice sunt si ele poluante.
    Are Romania producatori de energie electrica care polueaza putin si sunt competitivi la pret?

    Eu cred ca daca cineva cauta raspunsuri in zona asta, s-ar putea sa devina evident ca mai bine bagi zeci de milioane de euro in reducerea poluarii la marii producatori de energie electrica decat in cateva mii de masini de fite!
    • 0 (12 voturi)    
      Benzinarele consumă mai multă energie electrică (Miercuri, 20 aprilie 2016, 20:29)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Decât o mașină electrică. Petrolul se distilează cu energie electrică. Am făcut socoteala într-un comentariu pe aici, mai sus sau mai jos, nu îmi dau seama pentru că încă nu a apărut. Concluzia este asta: la fiecare 100 de km o mașină pe combustibili fosili consumă indirect energie electrică MAI MULTĂ decât o mașină electrică. Asta pentru că fiecare litru de combustibil fosil are o amprentă de 1,59 kwh de energie electrică, iar o mașină electrică mare precum Tesla S (4 portiere, 7 locuri, două portbagaje, etc) consumă doar 16 kwh la suta de km.
  • +4 (4 voturi)    
    PR (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:16)

    ananstef [utilizator]

    Cei 6-7 consilieri care se ocupa de PR isi fac bine treaba. Dar alte obiective in afara de imagine si planuri cincinale (adica vrajeala) chiar nu exista la Mediu?
  • 0 (6 voturi)    
    tichete doar pentru masini sub 100g/km CO2 (Miercuri, 20 aprilie 2016, 17:19)

    jescu [utilizator]

    Nu ma pot abtine sa nu fiu misogin, dar o femeie(ca ministrul mediului) se pricepe mai bine la cratita, decat la masini(si sa dea legi legate de masini). Pe legea asta Dacia nu poate vinde nimic pe benzina prin programul rabla, nu are nici un motor pe benzina sub 100g/km CO2 (0.9l pe Logan are 112g/km CO2). Dacia are doar un motor sub 100g/cm2, dar e diesel si toata Europa vrea sa mai tempereze dieselul pentru ca are si alte noxe. Daca vor sa dea o lege din asta, e ok, dar tre sa anunte si Dacia cu un an inainte sa pregateasca si ei un motor pe benzina(ex. un 0.9l limitat in putere sa sa scoata sub 100g/km).
  • +2 (2 voturi)    
    O PROBLEMA CU MULT MAI GRAVA SI MAI ACUTA! (Joi, 21 aprilie 2016, 9:29)

    Azra [utilizator]

    Doamna ministru, ar fi deosebit de urgent sa va ocupati si de soarta proiectului sistemului de epurare a apelor uzate ale Bucurestiului, care trebuia finalizat de Municipalitatea Capitalei, dar care este realizat doar in proportie de 3%,potrivit surselor si se afla, practic, oprit.Bucurestiul este cel mai mare poluator al Dunarii, pana la varsare in Marea Neagra-deci si al Deltei- si al Marii Negre, ca atare. Ministerul Mediului trebuie sa intervina cu toata autoritatea pentru finalizarea acestui mare proiect, inceput acum vreo cinci ani sau mai bine si care este vital atat pentru sanatatea locuitorilor Capitalei cat si pentru protectia mediului si stoparea serioasei poluari a Dunarii si Marii Negre.Imaginati-va ca 97% din apele uzate ale Bucurestiului(canalizarea, ca s-o spunem pe sleau)ajung in aceste ape.
  • +1 (7 voturi)    
    costuri termic vs electric (Joi, 21 aprilie 2016, 10:50)

    autoelectric [utilizator]

    Sunt posesor de masini termice cu care strabat drumurile patriei zilnic in medie 250 km zilnic.
    Am cumparat masina cu 10.000 euro acum 5 ani si azi am 280.000 km la bord.
    La un consum mediu de 6 litri/100 km am cumparat motorina de 18.000 euro adica 15.000 litri.....
    Dupa care am platit revizii de 3.000 euro si piese de 8.000 euro .
    Total 29.000 euro de 3 ori cat am dat pe masina.....
    Saptamana viitoare am sa am un automobil electric second hand care costa 20.000 euro voi face 250.000 km cu costuri 4.500 euro curentul, ZERO intretinere,ZERO piese.....deci decideti singuri viitorul.
    Statii de supercharger au aparut si la noi incarcarea este gratis si dureaza 20 minute.....alege.
    • +1 (1 vot)    
      Ce marca? (Joi, 21 aprilie 2016, 12:42)

      MarcelP [utilizator] i-a raspuns lui autoelectric

      Ce masina electrica o sa luati? Sunt curios ce masina SH electrica poate sa faca 250 de km pe zi in medie.
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns (Joi, 21 aprilie 2016, 13:30)

        autoelectric [utilizator] i-a raspuns lui MarcelP

        Nissan Leaf cu 30 kw......220 km
        • +1 (1 vot)    
          Hyundai Ioniq (Joi, 21 aprilie 2016, 14:42)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui autoelectric

          http://www.hyundai-motor.ro/noul-ioniq
          merită să aștepți puțin, se lansează în vară, 250 km autonomie în varianta pur electric (hyundai face o chestie nouă: poți configura Ioniq ori în varianta hibrid ori în varianta pur electric, bineînțeles că asta din urmă e dezirabilă)
    • 0 (2 voturi)    
      wow (Joi, 21 aprilie 2016, 12:52)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui autoelectric

      Spune-mi si mie care-i aia, ca pe bune ma bag si eu.
      Dar, pentru ca am creierul la mine, propun sa ne auzim dupa ce vei fi facut 250.000 km cu 4500 euro costuri (adica doar curentul, precum singur ai scris cu manuta ta).
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns (Joi, 21 aprilie 2016, 13:32)

        autoelectric [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        desigur ,motorul electric este garantat 1.000.000 km exista masini Taxi in New York care au 400.000 km si nu au probleme.....bafta
    • -1 (1 vot)    
      marca, ca de vorbe-s satul (Joi, 21 aprilie 2016, 13:11)

      neurino [utilizator] i-a raspuns lui autoelectric

      ne poti spune si marca?
      Nu te alta dar eu nu stiu nici o masina, electrica, nici macar hibrida Prius cu asemena performante naucitoare, ma refer strict la kilometraj.
      • +2 (2 voturi)    
        raspuns (Joi, 21 aprilie 2016, 13:33)

        autoelectric [utilizator] i-a raspuns lui neurino

        Nissan Leaf 30 kw.
  • -3 (3 voturi)    
    Unde sunt antifumatorii? (Joi, 21 aprilie 2016, 11:35)

    Heruvim [utilizator]

    Probabil se plang de subventie. Cand e vorba sa interzica unora ceva primii si tipa si se agita etc. Cand e vorba de un ajutor (oferta limitata) ca sa inlocuiasxa masinile care imput aerul din orase - tot ei se agita si tipa ca de ce? Ca cum?
  • 0 (0 voturi)    
    banii (Joi, 21 aprilie 2016, 13:35)

    BogdanLupu1 [anonim]

    Banii despre care intreaba lumea mai sus de unde vin si daca sunt prevazuti in buget provin din Fondul de mediu.
    E separat de buget si alimentat din taxa /timbrul-sau cum s-o mai numi de mediu, platit la inmatricularea automobilelor mai poluante. Este un fond limitat, probabil sifonat, dar alocat pentru genul acesta de programe, pe principiul clasic "poluatorul plateste". In Franta subventia la electrice este 10000 euro.
  • +2 (2 voturi)    
    intrebare (Joi, 21 aprilie 2016, 13:36)

    autoelectric [utilizator]

    Legea asta se refera si la achizitia de masini electrice second hand?
  • 0 (0 voturi)    
    buna actiune de trolliere (Joi, 21 aprilie 2016, 16:26)

    ananstef [utilizator]

    Doamna este un troll, a deschis un subiect cu totul nerelevant pentru tara noastra, dar sunt sute de oameni care comenteaza (si cu mine, nu-i asa?).
    Nu ar fi mai importanta de exemplu o solutie la reciclarea ambalajelor acolo unde doamna ridica din umeri si sunt o groaza de producatori afectati? OTR-urile nu mai fac contracte, costurile au crescut brusc, solutii ca in alte tari de ce nu se implementeaza?
    Alo, Mediul, facem ceva?
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 22 aprilie 2016, 8:42)

    pathfinder [utilizator]

    1. 99%!!!
    "it takes somewhere around 6.5 miles of range to move the car up 1,000 feet of elevation."
    " you can get about 4.5 miles of range back for every 1,000 feet that you go downhill"
    How far can you REALLY go in an electric vehicle?
    http://www.pluginamerica.org/drivers-seat/how-far-can-you-really-go-electric-vehicle

    Adica pierzi 10.46 km la fiecare 300 m altitudine cand urci.
    Si castigi 7.24 km la fiecare 300 m altitudine coborati.
    Cum e bai "loaza" (te citez) cu aia 99%?
    De aia-ti spuneam ca-ti dau premiul Nobel...

    2. Am vazut ca ti-ai exprimat entuziasmul in privinta masinii Tesla S.
    Uite aici o poveste din lumea reala, poate te lamuresti si tu...
    ----------------------------------------
    What Running Out of Power in a Tesla on the Side of a Highway Taught Me About the Road Trip of Tomorrow
    A lesson in range anxiety on the country's emerging Supercharger network
    http://www.citylab.com/tech/2014/04/what-running-out-power-tesla-side-highway-taught-me-about-road-trip-tomorrow/8978/

    P.S. Citat zet: "sigur nu ai studiile mele"...
    That's for sure!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă