Mercedes a ales Polonia pentru o fabrica de motoare unde va investi 500 milioane euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 mai 2016, 13:36 Economie | Auto

Sigla Mercedes
Foto: Daimler
Daimler a anuntat ca va investi jumatate de miliard de euro pentru a construi o fabrica de motoare in Polonia, urmand a fi a doua astfel de fabrica din afara Germaniei. Anuntul risipeste sperantele celor care credeau ca este posibil ca Romania sa fie aleasa. Productia va incepe in 2019 cand vor fi cateva sute de angajati.

Fabrica va produce motoare diesel si pe benzina in patru cilindiri pentru masini Mercedes si va fi situata la Jawor, la 430 km de Varsovia. Uzina de la Jawor va fi extrem de importanta pentru constructorul auto fiindca ii va permite sa reactioneze mai repede cand apar fluctuatii ale cererii la diverse sit-uri de productie ale companiei, spune Frank Deiss, sef de productie Powertrain Mercedes-Benz Cars.

Jawor se afla la mai putin de 100 km de granita germana si de cea cu Cehia. Orasul a fost "in carti" si pentru uzina Jaguar Land-Rover castigata pe ultima suta de metri de Slovacia.

In ultimul timp s-a vorbit mult despre extinderea activitatilor Mercedes in regiune, mai ales ca vanzarile marcii au atins maxime istorice pe plan mondial si compania are nevoie de capacitati suplimentare de productie.

Uzina de motoare anuntata acum pentru Polonia va fi a doua fabrica de motoare din afara Germaniei pentru Daimler (prima fiind la Beijing). Se zvonise ca si Romania ar fi fost pe lista scurta, insa este greu de crezut, dat fiind ca infrastructura tarii noastre nu prea s-a imbunatatit in ultimii ani. In plus, Polonia este mult mai aproape de Germania si componentele pot fi transportate mult mai rapid.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Jawor, pozitionat pe harta


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5925 vizualizari
  • +25 (25 voturi)    
    nu avem autostrazi (Miercuri, 4 mai 2016, 13:54)

    vlad21ro [utilizator]

    Prin ce sa atragem noi investitori ?
    Infrastructura nu avem. Coruptia este in floare.
    Birocratie excesiva. Forta de munca nu prea calificata.
    Mai intai sa terminam autostrada Pitesti - Sibiu + Pitesti - Craiova pentru investitiile actuale Dacia si Ford in Romania si abia dupa putem spera la viitoare investiti.
    Trebuie sa le oferim conditii ca ei sa investeasca la noi.
    • +1 (3 voturi)    
      [...] (Joi, 5 mai 2016, 10:16)

      The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui vlad21ro

      mii de multumiri partidului PSD si lui Ponta pentru taierea fondurilor pentru infrastructura. Or sa mai fie si altii care vor alege Polonia. Or sa treaca ani buni pana ne revenim.

      intre timp in Romania... vedeti ca se dau galeti si sticle de ulei.
  • -21 (29 voturi)    
    nu stiau de guvernul nostru tehnocrat? (Miercuri, 4 mai 2016, 13:57)

    king david hotel [utilizator]

    Daca era Ponta la guvernarea, mai intelegeam ”argumentele”....
    • +15 (17 voturi)    
      in schimb stiau de coruptia (Miercuri, 4 mai 2016, 14:42)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      generalizata,care nu ocoleste nici un domeniu de activitate.Sa iti mai spun ca au aflat,intamplator,si de lipsa autostrazilor.Le imprumutai matale roaba sa isi care motoarele pe cararile patriei???
      • -18 (26 voturi)    
        cu lipsa autostrazilor ai dat-o in bara. (Miercuri, 4 mai 2016, 15:39)

        cititoare [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

        In cazul de fata, cei de la Daimler au uzina linga Sebes, nu linga Pitesti, iar portiunile Sibiu-Orastie, Lugoj-Deva vor fi finalizate pina la sfirsitul anului. Deci aici nu a fost neaparat problema autostrazilor. Au fost alte bube mai grave, completate de un dezinteres si de un sentiment de inferioritate al lui Iohannis pe plan extern. Din nou cind vine vorba de negocieri cu investitori straini si implicare in politica externa sintem varza, ca sa nu zic inexistenti.
        • +5 (7 voturi)    
          ce vorbesti,cititoareo??? (Miercuri, 4 mai 2016, 17:30)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

          deci cu Sibiu-Orastie si Lugoj -Deva am rezolvat-o cu autostrazile in Romania???esti sigura ca traiesti pe aceste meleaguri,si nu in alta parte???Probabil ca dormi cu master-planu' sub perna,ca prea le cunosti,ca(pardon si sa ma ierti) conu' Leonida.Uite ca pana la sfarsitul anului,garantat,o sa avem autostrazi.....vai de capu' nostru...te auzi ce spui??? ''negocieri cu investitori straini''?????Care negociator strain serios crezi ca isi mai pierde timpul...mai lasa entuziasmul asta pueril,priveste realitatea .
          • -7 (9 voturi)    
            Mai vezi si tu cum e cu stadiul lucrarilor (Miercuri, 4 mai 2016, 21:06)

            cititoare [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

            Ca vad ca ai informatii expirate.

            Daca te uiti in comunicate ai sa vezi ca tocmai au anuntat ca partea Sibiu-Orastie o sa fie terminata in septembrie, iar Lugoj-Deva in decembrie. Deci ar fi avut cale libera de la Sebes pina la iesirea din tara, bine mersi. Chiar si cu un an intirziere, tot ar fi fost fezabil pina la inaugurarea fabricii. Iti place sau nu, motivele sint altele: Schengen, negocieri proaste, lipsa totala de interes!

            Un sfat pentru tine... Mai pune mina si citeste. Nu insulta oamenii care sint cit de cit la curent cu stadiul lucrarilor si mai lasa semnele alea de intrebare infinite si insultele gratuite, ca astea denota frustrari personale.

            http://www.130km.ro/stiri.html
            • 0 (2 voturi)    
              Habar n-ai ce inseamna INFRASTRUCTURA (Joi, 5 mai 2016, 17:34)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

              si de aici pleaca totul.
              • 0 (0 voturi)    
                mai lasa propaganda (Joi, 5 mai 2016, 19:03)

                cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

                Uita-te si tu sa vezi unde e Sebes pe harta, informeaza-te si de pe http://www.130km.ro/stiri.html si mai ales urca-te la volan. Ca vad ca vorbesti din auzite.
  • +14 (16 voturi)    
    din nou... (Miercuri, 4 mai 2016, 14:04)

    cititoare [utilizator]

    Romania epic fail!
  • +16 (18 voturi)    
    asa cum am spus in posturile de pana acum, (Miercuri, 4 mai 2016, 14:04)

    bancher [utilizator]

    nici Mercedes si nici Tesla nu vor veni in Romania din simplul motiv ca nu avem infrastructura. Lipsa autostrazilor spre vest gatuie economia si alunga investitorii. La Mioveni vin zilnic 300 tiruri si pleaca 350, vai de soferi ce se chinuie pana ies din tara. Plus busculada de la vama Nadlac, pana intra in spatiul Schengen. Al doilea motiv este faptul ca suntem in afara spatiului Schengen, si se sta la vama cu orele pana se intra in Ungaria. Polonezii nu au astfel de probleme: au cea mai vasta retea de autostrazi din Europa de est si sunt deja in spatiul Schengen.
    Asa ca degeaba le promite guvernul facilitati, daca investitorii nu au retea sa isi transporte produsele spre vest, nu vor veni.
  • -12 (20 voturi)    
    Neamtul ce zice? (Miercuri, 4 mai 2016, 14:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cum asa? KIWI se lauda cu cit investitori va aduce el, parca. Se pare ca e mai usor sa faci specula cu imobiliare, decit sa aduci investitori. Iar cind mai ai si un Ciolos, functionar marginit, ca premier, ce sa mai zic? Euro se va tot duce la vale, cu Ciolos si KIWI cu tot.
    • +5 (11 voturi)    
      desteptule (Miercuri, 4 mai 2016, 14:46)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      nimeni in lumea asta nu poate aduce in tara investitori de asemenea calibru,cei care s-au perindat prin fotolii inalte sunt responsabili de asta.iti repet si tie ca si celuilalt destept,birocratia excesiva,coruptia generalizata si lipsa infrastructurii.Ai cap,mai si gandeste,macar asa,ocazional.
    • +5 (13 voturi)    
      Neamtul zice (Miercuri, 4 mai 2016, 15:00)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Ca daca in Romania sunt numai postaci inepti ca tine nu are rost sa investeasca nimic acum. Ba dupa cativa ani vor face si greve "sa-si ia fabrica inapoi si sa plece strainii cu salarii mari".
  • -5 (17 voturi)    
    Bine ca vorbeste Klaus germana (Miercuri, 4 mai 2016, 14:23)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Noroc ca-l avem pe Johanis. Omul vorbeste limba germana, este etinic german, a fermecat-o iremediabil pe Angela Merkel. Si ce sa vezi ?
    De fapt presedintelui nostru ii plac vacantele lungi si dese. Mai o Madeira, mai un Miami, un New York mic.
    In rest omul e relaxat, alearga cu colana oficiala spre Sibiu vinerea pe la 14. Ca bugetarii, asa.
    Pai in loc sa mori de gat cu nemtii, sa te duci pe la ei si sa ii faci sa investesca la noi, tu o arzi cu preocupari si cu urmarirea cu f mare atentie etc.
    E adevarat ca nu avem autostrazi, dar din zona Sibiu-Sebes vom avea in urmatorii doi ani o autostrada spre vest completa. Avem impozite foarte mici, si un cost cu forta de munca mai mica decat in Polonia.
    Realitatea e ca acesta este o decizie politica, ori la nivel politic suntem varza cu carne.
    Draga Johanis, intra in teren si joaca. Decamdata stai pe banca de rezerva, din postura de mare vedetea.
    • +4 (10 voturi)    
      Arunca-ti si matale felinaru' (Miercuri, 4 mai 2016, 14:52)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      catre raspunsurile trimise celor doi destepti de mai sus.Oricum,crezi ca amaratele noastre de ''cioturi'' pot sa suplinesca binefacerile unei retele de autostrazi?Auzi colo' sa,avem impozite foarte mici si un cost cu forta de munca mai mica decat in Polonia.Ce bine ca ai gasit rezolvarea...
    • +5 (9 voturi)    
      Daca "costul e mai mica" (Miercuri, 4 mai 2016, 15:02)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Chiar nu are ce cauta Mercedes in Romania. Pe langa autostrazi mai au nevoie si de oameni alfabetizati
      • 0 (6 voturi)    
        Bine ca esti tu destept (Miercuri, 4 mai 2016, 17:47)

        Comentatorul-x [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Speculezi o eroare de tastare si o faci pe desteptul.
        Daca tot vrei sa faci ceva constructiv, invata sa pui virgula la locul ei, alfabetizatule.
        • 0 (0 voturi)    
          Dezacordul nu e "eroare de tastare" (Joi, 5 mai 2016, 13:47)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

          E eroare de alfabetizare :-)))
          PS cam pe unde e nevoie de virgule - intre subiect si predicat ?
      • 0 (2 voturi)    
        :)) (Joi, 5 mai 2016, 9:03)

        xtragfx [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Adica dacă pleca Dacia in Maroc, pleca pentru ca aia aveau oameni alfabetizați ? :) Poate e cazul sa plece toti atunci daca e asa .
        Numai prostii pentru a ascunde gunoiul sub preș.
        La noi in primul rând fiscalitatea te omoară după aia urmează corupția si lipsa facilitatilor
        • 0 (0 voturi)    
          Mercedes nu e Dacia (Joi, 5 mai 2016, 13:48)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui xtragfx

          Mercedes se fabrica in Germania nu in Romania si Maroc. Fiecare marca cu beneficiarii ei tinta. PS Fiscalitatea in Romania este sub cea din Polonia!
  • -3 (7 voturi)    
    Asta cu autostrada (Miercuri, 4 mai 2016, 14:38)

    Mao2 [utilizator]

    nu prea tine...intre Lugoj (de exemplu) si Stuttgart sunt 1250 km la fel ca si intre Jawor si acelaşi Stuttgart...si este si autostrada...
    • +7 (7 voturi)    
      da, dar Lugojul nu este in Schenghen (Miercuri, 4 mai 2016, 16:16)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mao2

      Jawor este.
  • +1 (11 voturi)    
    Intrebarea este... (Miercuri, 4 mai 2016, 14:55)

    cititoare [utilizator]

    Ce vor face cei de la Daimler cu terenul acela "urias" cumparat de pe linga Sebes? Sa inteleg ca Romania in schimb o sa faca mai multe cutii de viteze sau poate niste oglinzi retrovizoare, ceva?

    Bai, jurnalisti, macar nu ne mai faceti sa visam cai verzi pe pereti. Au cumparat si astia niste teren in Romania si ati sarit voi cu presupunerile, ca o sa producem motoare, masini, avioane Mercedes! Mai usor cu pianul pe scari.

    De curind a fost o declaratie oficiala, cum ca fabrica Mercedes din Ungaria se va extinde. Deci, in cel mai bun caz, o sa se extinda si a noastra.

    Sa recunoastem ca am ramas in urma rau cu tehnologia auto. Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia ne-au depasit clar. DNA, ce se mai aude cu Bechtel?
  • +4 (6 voturi)    
    Prioritatile romanilor (Miercuri, 4 mai 2016, 16:22)

    MPopa [utilizator]

    Din pacate aceasta stire va genera mult mai putina emotie decat cea a mortii lui Fane Spoitoru. Lumea inca asteapta sa faca statul fabrici si sa le dea tuturor de lucru. Cand apare o oportunitate reala, cum a fost cea cu Mercedes, este expediata la capitolul "diverse". Dupa care ne lamentam ca suntem saraci.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 mai 2016, 19:43)

    dragos234 [utilizator]

    Jawor ala e la 100 de km de Germania. Cu asa ceva nu putem sa ne luptam.
    • 0 (0 voturi)    
      ba da, poti (Joi, 5 mai 2016, 10:21)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      daca nu puteai sa te lupti, nemtii nici macar nu veneau in Romania sa testeze situatia. Simplul fapt ca au venit si s-au interesat, arata ca la un moment dat le-a suras ideea sa faca fabrica in Romania. Ei mai au 2 fabrici de cutii de viteze si discuri de ambreaiaj pe fosta platforma industriala de la Cugir Alba Iulia si la Sebes. Acolo era o imensa platforma industriala inainte de 1989, se faceau instrumente de precizie (armamant, masini de cusut etc) si muncitorii de acolo sunt extrem de bine pregatiti si calificati (ca nu oricine poate asambla automate AKM si mitraliere de precizie). Chiar si nemtii au recuonscut ca fac treaba mai buna decat cei de la fabrica Mercedes din Marea britanie (unde tot cutii de viteze si ambreiaje se fac). Nemtilor le-ar fi convenit sa faca aici fabrica, deja aveau una (Star Transmission se numeste compania)....a venit chiar presedintele lor in vizita...dar cand a aflat ca nu avem 2600 km de autostrada, cum intelesese el, ci de 10 ori mai putin, si-a luat taplasita.
      aste e oameni buni, ne meritam soarta!
      • 0 (0 voturi)    
        Mda (Joi, 5 mai 2016, 10:58)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Si ce e mai rau si nimeni nu sesiseaza, Daimler nu deschide sub sigla Daimler/Mercedes fabrici in Romania ci sub tot felul de firme fiice, spre deosebire in Ungaria sau Polonia e Mercedes. Poate unii dintre voi nu inteleg ce inseamna asta, dar va spun, inseamna ca nu primesti bonusuri cand Daimler da 5000 Euro pe om bonus pentru angajatii Daimler si nu pentru aia ce lucreaza pentru firme fiice.
  • -3 (3 voturi)    
    dar (Miercuri, 4 mai 2016, 22:37)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    mercedes a intrebat-o si pe genossin merkel daca e de acord sa faca uzine in polonia cea nedoritoare de primate?
  • +6 (8 voturi)    
    Cititori si cititoare, degeaba incercati (Miercuri, 4 mai 2016, 23:15)

    moka [utilizator]

    Adevaratul motiv (pe langa cele cunoscute de infrastructura, coruptie, birocratie, etc.) este sabotarea constanta a relatiilor cu lumea civilizata, sabotaj condus de viteazul nostru parlament unde usl-ul n-a murit.
    Pai cum sa investeasca la noi cand dam legi cu aplicare retroactiva ca darea in plata sau impotriva bunului simt si a legilor economiei de piata (51% produse romanesti la raft in hypermarket)?
    Parca si vad peste vreo 4 ani cum parlamentul ii gaseste vinovati de ceva pe Daimler sau Tesla si da vreo lege prin care toti cei care au rate la Mercedes pot sa dea masina inapoi si gata sau cine stie cum vor fi obligati sa foloseasca 51% otel "rmanesc". In plus parca si vad cum dupa ce vr face investitia vor aparea unii pe la televizor si vor spune ca Daimler ia profitul din RO si-l duce in strainatate. Pai nu-i mai bine asa, fara profit delc in tara? Stam linistiti si nu mai murim de grija und-si duce fiecare investitor profitul.
    • -1 (3 voturi)    
      nu are nicio legatura darea in plata (Joi, 5 mai 2016, 12:59)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui moka

      cu decizia Mercedes. Apropos, la masini nu este ca si la case: adica poti sa dai masina inapoi luata prin contract de leasing. Nu iti mai poti plati ratele, duci masina la firma de leasing, si ea o da altcuiva (tu pierzi avansul si ratele platite).
      • -1 (3 voturi)    
        Creditul nu e Leasing (Joi, 5 mai 2016, 13:51)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Daca imprumuti sa-ti cumperi masina atunci nu o poti da inapoi daca nu poti plati. Leasingul e un alt mecanism financiar si daca vei compara costurile vei vedea ca si-au luat firmele de leasing marje acoperitoare.
      • +1 (1 vot)    
        Serios? (Joi, 5 mai 2016, 22:31)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        In propozitie era vorba dspre altceva. Nu mi-am propus o dizertatie despre diversele forme de a cumpara bunuri in rate.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu are nici o legatura cu supermarketurile! (Joi, 5 mai 2016, 19:29)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui moka

      Ungaria a dat lege ca hipermarketurile sa fie inchise duminica si uite ca la ei tot se fac investitii in continuare. Ba chiar au avut o lege pe o perioada determinata de interdictie a construirii de mall-uri/hipermarketuri, tocmai pentru a ajuta comerciantii mai mici. Daca te duci intr-un magazin Lidl din Polonia, o sa vezi ca o buna parte din produse sint locale, adica facute la ei in tara. Sa mai adaug ca Polonia si restul tarilor din Visegrad au dat cu flit la cotele de refugiati? Pai pe logica ta, nu ar mai fi trebuit sa pupe nici un fel de investitie de la nemti. Deci hai sa-ti spun unde e buba. Buba este ca nu sintem in Schengen. De-asemenea nu s-a implicat nimeni sa-i atraga pe cei de la Daimler cu o oferta avantajoasa. Deci la negocieri sintem paf! Si alt motiv este ca Jawor facea parte din Germania inainte de al doilea razboi mondial. Deci au legaturi mai strinse ei cu zona aia decit cu Sebes-ul nostru. Dar voi tineti-o in continuare cu fixatiile voastre, sa stam capra la toti ca poate poate, o sa i se faca cuiva mila de noi intr-un final.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version