ANALIZA Posibila preluare a Opel de catre Peugeot-Citroen - Cine castiga, cine pierde, cine se enerveaza

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 15 februarie 2017, 16:07 Economie | Auto

Peugeot 2008
Foto: PSA Peugeot Citroen
Discutiile dintre General Motors si Peugeot-Citroen sunt intr-o faza avansata si pare sa fie aproape momentul anuntului unei tranzactii istorice. GM scapa de una dintre diviziile care au pierdut enorm de multi bani, insa aproape ca iese din piata europeana, iar PSA are sanse mari de crestere, insa este criticata de cei care se tem ca vor urma concedieri masive la uzinele Opel. Intra in articol pentru a citi ce implicatii are tranzactia asupra celor doua companii si a industriei auto europene.

Opel este parte a General Motors din 1929, insa in ultimii 16 ani nu a obtinut profit, iar divizia europeana a GM, care cuprinde si marca Vauxhall, a avut pierderi cumulate de 8 miliarde dolari din 2010 pana in prezent. Desi GM a avut profit record de 12 miliarde dolari in lume anul trecut, in Europa pierderile au fost de peste 250 milioane dolari, iar in America de Nord profitul a fost de peste 9 miliarde dolari.

PSA Peugeot-Citroen a fost "pe marginea prapastiei" in 2014 cand a fost salvata de statul francez si de chinezii de la Dongfeng. A fost adus la conducere si Carlos Tavares, silit sa plece de la Renault in urma unui urias scandal, acesta reusind sa taie din cheltuieli si sa eficientizeze multe dintre operatiunile PSA.

Anuntul legat de posibila preluare a Opel de catre PSA a ingrijorat multa lume, mai ales in Germania unde marea teama este ca vor urma concedieri semnificative, stiut fiind faptul ca in general, dupa o preluare urmeaza reduceri de personal la compania achizitionata.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1907 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Francezii preiau masina nemteasca? (Miercuri, 15 februarie 2017, 16:17)

    Miky60 [utilizator]

    Francezii sunt cei mai praf la facut masini, iar nemtii cei mai buni. De ce sa ia o masina nemteasca? Doar o sa o strice!
    • 0 (2 voturi)    
      n-ash zice ca-s chiar cei mai praf (Miercuri, 15 februarie 2017, 17:07)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Suie-te intr-un fiat sau intr-un chevrolet si vei vedea ca se poate si mult mai rau...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri