Londra va introduce o taxa zilnica de 10 lire pentru accesul masinilor poluante in centrul orasului

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 17 februarie 2017, 14:40 Economie | Auto

Sadiq Khan, primarul Londrei
Foto: Wikimedia Commons
Primarul Londrei a anuntat ca din octombrie masinile situate sub norma de poluare Euro 4 vor putea intra in centrul capitalei britanice contra unei taxe zilnice de 10 lire sterline, aceasta adaugandu-se la cele 11,5 lire, cat este celebra "taxa de congestie", scrie The Guardian.

Se estimeaza ca vor fi afectate aproximativ 10.000 de vehicule care au norma de poluare de la Non-euro la Euro 3, fiind vorba in general de masini diesel si pe benzina inmatriculate inainte de 2006.

Londra a introdus acum 14 ani taxa "congestion charge" si primarul Sadiq Khan a initiat in iulie anul trecut dezbaterea pentru asa-numita  T-charge care a fost acum aprobata si va intra in vigoare la 23 octombrie. Accesul pentru un automobil Euro 3 nu va fi deloc ieftin in centrul Londrei: 21,5 lire/zi (mai exact de luni pana vineri intre orele 7 si 18).

Londra este unul dintre orasele care au luat cele mai clare masuri pentru reducerea poluarii, fiind alaturi de Paris printre marile orase care chiar au inceput sa descurajeze accesul masinilor poluante.

La final de ianuarie s-a anuntat ca In zona Westminster din centrul Londrei autoritatile au decis ca parcarea sa fie mai scumpa cu 50% pentru masinile diesel, miscarea avand mari sanse sa fie adoptata in multe locuri din Regatul Unit.


Citeste mai multe despre   























Articol sustinut de Alpha Quest

Cumparatorii institutionali de puncte ANRP vin cu oferte concrete si transparente

O piata gri, speculativa este pe punctul de a se transforma in una transparenta, dominata de oferte ferme si preturi prestabilite. Tranzactiile cu puncte ANRP, acordate celor deposedati abuziv de regimul comunist, au ajuns in atentia fondurilor de investitii, care iau locul samsarilor si cumparatorilor de ocazie.

2053 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Corect... si asa nu se mai poate respira (Vineri, 17 februarie 2017, 14:43)

    fit [utilizator]

    Asa o sa ajungem si noi in Bucuresti, cu atat mai mult cu cat suprafetele verzi au fost reduse la maximum... desi pe planurile urbanistice sunt spatii verzi ele sunt de fapt parcari...
    • +5 (7 voturi)    
      Diferenta (Vineri, 17 februarie 2017, 14:56)

      Nababucordonmosor [utilizator] i-a raspuns lui fit

      E ca la Londra ai transport in comun. In Bucuresti se numeste oricum insa nu transport in comun. Carausie este un termen mult mai potrivit. De ce? Pt ca RATB-ul este masina de ocazie: vine cand ai noroc. Sa vorbesti despre orar la RATB este ca si cum ai vorbi de apa sfintita in iad.
      • +3 (7 voturi)    
        Daaa... (Vineri, 17 februarie 2017, 19:38)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui Nababucordonmosor

        Ai transport in comun cu, printre altele, celebrele autobuze etajate. Problema e ca abia in ultimii ani au inceput sa le mai schimbe, sa bage noi, hibride sau chiar full electric, insa marea majoritate tot diesel sunt si tot polueaza cat cuprinde.
        Si cum rutele sunt privatizate, ai vreo 5-6 companii care baga autobuze in trafic, de ajungi sa vezi pe regent, piccadilly, oxford street, leicester square, etc...cozi interminabile de autobuze.
        Iar pe banda cealalta ai camioane, basculante, etc....si poftim de unde vine poluarea.
        Si na poftim, inca £10.... pe bune? Tragi aerul prin bancnote de £10 si il filtrezi, sau cum?
        Sa se interzica accesul camioanelor in timpul zilei in congestion zone, sa se eficientizeze rutele de autobuz astfel incat sa nu vezi 4-5 pe aceeasi ruta, unul dupa altul, sa li se dea termen de 2-3 ani operatorilor de transport in comun sa-si schimbe flota de autobuze, si sa se introduca un program rabla pentru toate mizeriile de masini din anii 90 pe care inca le mai vezi pe strazi.
        Easy peasy.
        • -1 (3 voturi)    
          Bai nene (Sâmbătă, 18 februarie 2017, 16:24)

          KostasP [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Da' tu chiar gandesti normal. Ce te face sa crezi ca esti bun sa dai indicatii? Lol.
    • +2 (6 voturi)    
      haha (Vineri, 17 februarie 2017, 15:05)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Foarte buna gluma. Daca iei din "drepturile soferilor" in Bucuresti o sa te trezesti numa cu scuipati in cap. Nu vezi ca orice initiativa de a reduce traficul atrage zeci de comentarii "da unde sa mai parchez, unde sa mai merg, de ce imi ia din banda sa dea la biciclisti sau autobuze" samd.

      Solutia in Bucuresti, in prima faza, nu e o asemenea taxa- ci dezvoltarea transportului in comun. Sunt foarte multi oameni din clasa medie care merg doar cu masina pentru ca transportul in comun este foarte aglomerat si lipsit de orice fel de confort.
      • +2 (4 voturi)    
        Un set de solutii la pachet pt Bucuresti (Vineri, 17 februarie 2017, 16:09)

        OG [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Trebuie implementate toate o data:
        1) Parcari gratis cu timp limitat de o ora impreuna cu parcari cu plata. Parcari gratis pe o perioada nedeterminata nu exista nicaieri in tarile civilizate. In felul asta se face loc pe prima banda si pe trotuar pt RATB, biciclisti, pietoni. Masura asta trebuie dublata de angajati ai primariei care sa dea constant amenzi celor care parcheaza ilegal sau fara sa fi platit.
        2) Incurajarea mersului pe bicicleta. Se reduce traficul. Trebuie benzi speciale pt biciclisti. Din nou, este absolut vital sa fie angajati ai primariei care sa dea amenzi celor care blocheaza aceste benzi. In felul asta se ofera si noi locuri de munca populatiei :)
        3) RATB: la fel, prima banda sa fie libera, cine nu respecta sa isi ia amenda mare. La fel ca mai sus, este nevoie de oameni angajati special ca sa dea aceste amenzi. Ridicarea masinilor este o solutie mai scumpa si trebuie evitata daca se poate si altfel, si anume cu amenzi.
        4) Incurajarea celor care merg cel putin cate 2 in masina. Pe bulevarde mari cu cel putin 3 benzi precum bdul Unirii, este posibil ca banda din mijloc sa fie la orele de varf exclusiv destinata celor care merg cel putin cate 2 in masina. In felul asta se descurajeaza cei multi care merg singuri in masina, ocupand mai mult spatiu in trafic. Si solutia asta este implementata in multe tari precum SUA sau Australia, atat in orase cat si pe autostrazi.
        • 0 (0 voturi)    
          lipseste ceva... (Sâmbătă, 18 februarie 2017, 18:47)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui OG

          Metroul. E cel mai simplu mijloc de transport in comun, nu creeaza trafic aditional, trebuie doar trenuri in plus (si extinderea, dar asta vine in timp).

          La pct 3 nu cred ca e necesara banda de autobuz libera peste tot, si nici tot timpul (in Londra de ex banda de autobuz poate fi folosita si de taxiuri si are orar de valabiltiate, in general la orele de varf).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri