Suspans la taxarea autoturismelor. Ministrul Mediului: Vom prezenta, in perioada urmatoare, o solutie moderna care sa inlocuiasca timbrul de mediu

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 21 februarie 2017, 14:57 Economie | Auto

-
Foto: Renault
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a anuntat marti ca autoritatile vor prezenta, in perioada urmatoare, o alternativa la Timbrul de mediu, despre care oficialul a mentionat ca va fi "un sistem modern, european pe care l-am gandit, astfel incat sa fie toata lumea multumita si sa ne atingem obiectivele de mediu", informeaza Agerpres. Ministrul a spus ca este posibil ca subventiile pentru cumpararea de masini electrice sa fie aproape duble fata de anul trecut.

"Asa cum stiti, prin Legea celor 102 taxe, timbrul de mediu a fost eliminat. A existat, pana acum, o gandire conform careia trebuia sa incasam la bugetul AFM-ului taxa. Eu nu vreau sa vizez chestiunea asta. Pentru mine este foarte important, ca si pe zona de deseuri, sa traim intr-un mediu mult mai curat. Va reamintesc ca Bucuresti, Brasov si Iasi sunt, in momentul de fata, sub procedura de infringement din cauza calitatii aerului. De aceea, eu gandesc impreuna cu alte institutii ale statului, in momentul de fata, un sistem modern, astfel incat sa nu venim cu taxare suplimentara pe cetatean, dar in acelasi timp sa ne asiguram ca avem autoturisme din ce in ce mai putin poluante care sa fie pe strazile noastre, mai ales in zonele unde avem aglomerari urbane. O sa prezentam, probabil saptamana viitoare, un sistem modern, european, pe care l-am gandit, astfel incat sa fie toata lumea multumita si sa ne atingem obiectivele de mediu"
, a spus Constantin.

Pe de alta parte, ministrul Mediului a precizat ca, in 2017, vor urma sa primeasca buget 11 programe de mediu

"In momentul de fata, din finantare AFM si din banii pe care ii avem in Ministerul de Finante din certificatele de emisii de gaze cu efect de sera, vrem sa finantam nu mai putin de 11 programe in acest an. Probabil ca, in saptamanile urmatoare, vom lansa un prim set de masuri care sa vizeze o solutie pentru ceea ce inseamna inlocuirea taxei de timbru, de fapt inlocuirea sistemului si sa ne asiguram ca nu avem masini poluante pe strazile unde avem aglomeratie foarte mare. Odata cu aceasta solutie, probabil ca vom lansa si o campanie de constientizare, apoi masura cunoscuta sub denumirea de 'Rabla', dar si 'Rabla Plus' - adica masini electrice pentru care vom acorda o valoare poate dubla fata de anul trecut, coroborata in acelasi timp cu statii electrice de incarcare, in mai multe zone. In afara de aceste masuri, sunt si altele care au fost si anul trecut - 'Casa verde' si 'Casa verde plus'. Apoi, ma refer la un program pe care daca vreti il putem denumi 'Rabla pentru electrocasnice'. Cred ca este nevoie si aici, pentru ca avem tinte si in domeniul respectiv"
, a subliniat Daniel Constantin.

Oficialul a amintit, totodata, ca un program nou destinat scolilor va urmari finantarea de proiecte prin care unitatile de invatamant pot deveni independente din punct de vedere energetic.

"Ma gandesc si la masuri de reducere a poluarii in marile orase, si aici putem sa gandim in colaborare cu autoritatile publice locale sa finantam achizitia de autobuze electrice, impaduriri in jurul marilor orase etc. Vom mai avea un program, denumit 'Scoala verde', prin care vom incerca sa sprijinim cat mai multe unitati de invatamant, in colaborare cu Ministerul Educatiei, sa devina independente din punct de vedere energetic. Sunt 11 ghiduri la care lucram in acest moment si pe care vrem sa le lansam, iar o mare parte a populatiei va fi stimulata sa mearga catre ideea de mediu curat. Momentan, suntem intr-o situatie in care Guvernul s-a instalat foarte tarziu si nu mai discut motivele, bugetul s-a aprobat foarte tarziu si, la fel, nu mai discut motivele, si suntem astazi, la inceput de luna martie aproape, in care nu avem bugetul decat pentru administratia publica centrala, nici macar pentru unitatile subordonate, respectiv AFM. Intai trebuie sa avem bugetul, dupa care prezentam si un calendar al ghidurilor de finantare. Cu siguranta, vrem sa venim pe proceduri simplificate, debirocratizare, sa lansam cat mai repede, sa avem cat mai multi beneficiari. Chiar daca avem fonduri mai putine, am gasit surse de finantare complementare si sper sa ne atingem obiectivele de mediu", a spus ministrul Mediului.

Reprezentantii producatorilor si importatorilor de automobile din Romania au afirmat, recent, ca sustin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativa la eliminarea Timbrului de mediu, sistem care sa cuprinda atat taxarea la inmatricularea unui autovehicul, cat si un impozit aplicat diferentiat pentru masinile noi si cele rulate.

"Exista deja de ceva vreme pe agenda APIA o initiativa care presupune, in egala masura, legiferarea intrarii in tara a vehiculelor si, de asemenea, a posesiei. Asta inseamna o taxare la inmatriculare si, in acelasi timp, un impozit care sa catalizeze interesul consumatorului pentru masinile mai noi, mai putin poluante. Asta este propunerea pe care o veti regasi in mai toate statele din Europa, unde parcul auto national are niste indicatori civilizati. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru masinile noi si un impozit mai mare pentru masinile vechi. APIA recomanda, deci, nu de acum, ci de cativa ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care sa legifereze in egala masura intrarea vehiculelor in tara si, totodata, posesia lor", a sustinut Cristian Milea, membru in Consiliul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. La acea vreme, taxa de prima inmatriculare se calcula in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificata, iar Guvernul a scazut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atat la reinmatricularea masinilor inregistrate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, cat si pentru cei care aduceau masini din Vest. Incepand cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendata pana la 31 decembrie 2012, iar persoanele care platisera deja urmau sa primeasca banii inapoi.

Din 15 martie 2013 intra in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto este calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus in cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.


Citeste mai multe despre   






















23371 vizualizari

  • +18 (24 voturi)    
    in continuare statul nu se satura sa “fure” bani (Marţi, 21 februarie 2017, 15:08)

    ouyang [utilizator]

    pai e legal sau nu timbrul ala? zero credibilitate. alt guvern, asta e pus pe furt.
    • +9 (17 voturi)    
      ILEGALITATEA TAXELOR DE MEDIU (Marţi, 21 februarie 2017, 15:58)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Indiferent de numele taxei de mediu (prima inmatriculare a fost prma din 1 ian 2007 si apoi altele) aceasta taxa a fost declarata ca fiind ILEGALA de catre instantele de judecata romanesti sau europene din cauza faptului ca aceasta era solicitata la transcrierea dreptului de proprietate sau la prima inmatriculare in tara. Discriminarea a fost deoarece automobilele care nu-si schimbau proprietarul, dar poluau binenteles, nu plateau nimic.

      Normalitatea impune ca aceast taxa sa fie una modica, anuala, direct proportionala cu capacitatea motorului si norma de poluare. Si aplicabila intregului parc auto al tarii.
      • +4 (16 voturi)    
        Orice taxă diminuează activitatea economică (Marţi, 21 februarie 2017, 16:25)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        Ți se pare că economia românească e atât de performantă încât mai trebuie încetinită printr-o taxă de mediu anuală pentru fiecare autovehicul?

        Ai idee ce taxe trebuiau plătite pentru camioane și autobuze cu motoare de 12.000 - 13.000 cmc? Asta vrei acum, o taxă anuală pentru ele?
        • 0 (6 voturi)    
          si oare nu polueaza? (Marţi, 21 februarie 2017, 21:17)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Totusi autobuzele si camioanele vechi de 20 de ani trebuie fortate cumva sa dispara. Nu tu filtru de particule, uree, AdBlue, doar fum si ceata.
          • +3 (5 voturi)    
            Și cine îți aduce mâncarea în orașe? (Miercuri, 22 februarie 2017, 0:11)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            E incredibil cum isteria ecologistă face oamenii să nu mai gândească. Chiar toți sunteți obsedați de interdicții?

            Ai idee ce taxe plătesc camioanele? Știi tu vreo țară civilizată în care camioanele și autobuzele mai vechi sunt ”forțate să dispară” altfel decât atunci când operatorul de transport are bani să-și cumpere altele?
        • +1 (1 vot)    
          "Merge si asa" (Marţi, 21 februarie 2017, 21:54)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Sunt oameni care-si aloca un buget pentru o masina, si cumpara cel mai bun lucru de banii respectivi.
          Mai sunt si cei care vor sa cumpere o anumita masina, si dau orice taxa suplimentara.
          Si mai sunt si cei care considera ca "merge si asa". Si cum dai spaga 100 de lei si poti trece de ITP sau RAR impingand masina, e clar ca un transportator va incerca sa traga cat mai multi ani de junghiurile pe care le are.
        • +1 (1 vot)    
          inainte de taxare (Miercuri, 22 februarie 2017, 14:49)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Inainte de taxare, ar trebui sa facem o plangere la Uniunea Europeana, pentru tari din vest(ca Germania) care impun o taxa posesorilor pentru casarea unei masini. In felul asta posesorii renunta sa mai caseze masinile si le dau la pret de nimic in est. Vestul reuseste sa faca bani din exportul de rable iar estul se umple de poluare. Asa cum vestul s-a plans de taxa de prima inmatriculare din Romania, asa trebuie sa ne plangem si noi de taxele lor de casare.
      • +2 (2 voturi)    
        Pe bune, iar cilindree? PUTEREA (Marţi, 21 februarie 2017, 21:25)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

        Ce treaba are dimensiunea motorului cu poluarea? Era un studiu recent care spunea ca motoarele de mici dimensiuni cu turbo produc mai multe noxe de timp oxizi de azot decat masinile cu motoare mai mari. Adica ce relevanta are daca tu ai 200 de cai din 1.6 sau daca ai un 3 litri? Cand o sa accelerezi de la semafor crezi ca apesi usor acceleratia, ca in testele de poluare?
        Sau un SUV cu motor subdimensionat n-o sa scoata gaze ca o Dacie intr-o panta, sau cand accelerezi brusc?
        Cum incadrezi un hibrid, sau un Wenkel, dar oare un Atkinson, turbo, compresor. Oare carburatorul de pe Dacia 1300 e mai putin poluant?
  • +20 (24 voturi)    
    O soluție modernă! (Marţi, 21 februarie 2017, 15:12)

    asavreau [utilizator]

    Anularea unei taxe prin impunerea unei noi taxe.Înțeleg că noua taxă va fi dublă.Alo Dragnea,tu auzi ce spune ăla micu?
    • +4 (4 voturi)    
      Te-au pacalit! Teapa (Marţi, 21 februarie 2017, 21:33)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      TARICEANU a pus taxa de prima inmatriculare ca sa compenseze acciza sau taxa de import care devenise ilegala o data cu intrarea in UE. Taxa era sustinuta si la nivel personal si de afaceri, el fiind un prosper dealer al unei marci de masini noi. Prietenia era atat de stransa ca au schimbat si nevestele, cu fostul sef APIA.
      Era evident ca nu se poate renunta la taxa, e o vaca prea buna de muls.
  • +18 (24 voturi)    
    Sunt destule taxe în prețul carburantului (Marţi, 21 februarie 2017, 15:13)

    Harald [utilizator]

    Iar suma plătită efectiv depinde de cât circulă fiecare, e cea mai bună aplicare a principiului ”poluatorul plătește”.

    Nu trebuie niciun fel de ”soluție modernă” de taxă vamală mascată, parcul auto din RO e foarte vechi și trebuie înlocuit. Cele 1 milion de mașini mai vechi de 20 de ani pot fi foarte bine înlocuite cu second-hand-uri din Germania vechi de 7-8 ani.
    • -1 (7 voturi)    
      Fals (Marţi, 21 februarie 2017, 18:31)

      Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Cu toate ca la prima vedere pare fezabil ca taxa sa fie inglobata doar in pretul carburantului.
      Sa zice ca eu am o masina Euro6, cu un consum de 6%, iar vecinul are aceeasi cilindree, cu un consum asemanator cu al meu, insa cu Euro3.
      Daca am arde amandoi cate 1.000 litri de carburant pe an, amandoi am face cam aceiasi kilometri in banii astia. Insa el a lasat in urma muuuult mai mult fum.
      Deci impozitul anual este cel care ar trebui sa reflecte nivelul de poluare al fiecarei masini.
      • +4 (4 voturi)    
        Mașina vecinului tău a circulat mai mult (Marţi, 21 februarie 2017, 19:30)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

        deci a plătit mult mai mult în decursul timpului, pe vremea când mașina ta cu Euro 6 nici nu fusese fabricată.

        Nu contează de câte ori și-a schimbat proprietarul, poluarea depinde de mașină, nu de deținător, da?

        Tu vrei ca socoteala să înceapă de la zero, de la momentul când ai avut tu bani să-ți iei Euro 6. dar alții plătesc taxele incluse în prețul carburantului de pe vremea când tu erai la grădiniță și băteai cu lingura-n geam: ”uite, mama, trece bi-bi-ul”.
        • -1 (5 voturi)    
          Scenariu (Miercuri, 22 februarie 2017, 10:12)

          Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Si eu si vecinul ne cumparam in aceeasi zi masini.
          Eu un Focus nou, 1.6, Euro6, iar vecinul un Focus Euro3, cu acelasi motor ca al meu, cam acelasi consum, doar ca veche de 15 ani.
          Ambii conducem 10.000 km pe an.
          Nu ne intereseaza cine cat a platit pt poluarea lor pana la noi.

          Daca poluarea ar fi reflectata doar in pretul carburantului, amandoi am fi taxati relativ identic pe parcursul unui an. Doar ca eu las in urma 100g/km, iar colegul nostru 150g/km (le consideram masurate de RAR)

          De aici intrebarea: e fezabila introducerea unei astfel de taxe in pretul carburantului?
          In cazul asta, diferentierea ar putea fi facuta doar prin impozitul anual.

          Nu incepeti iar cu daca el face 50k km pe an, plateste mai mult pe carburant decat mine - nu are legatura cu exportul de citrice.
      • -2 (2 voturi)    
        Taxe (Marţi, 21 februarie 2017, 19:50)

        Lukis [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

        Corect. Taxarea trebuie facuta anual in functie de norma EURO indeplinita de vehicul. Referitor la capacitatea cilindrica, aici ar trebui lasata pe seama taxei de combustibil, deoarece un motor mai mare consuma mai mult (teoretic). Idea de baza a taxei anuale ar trebui sa fie inoirea parcului auto. Daca bine stiu, la fel este si in UK si Germania.
      • +3 (5 voturi)    
        E incorect să taxezi mașinile mai vechi, (Marţi, 21 februarie 2017, 21:35)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

        vânzarea acelor mașini a făcut economia să meargă la vremea lor. Iar normele pe care le respectau ele erau cele legale la vremea aceea.

        Dacă ai un Euro 6 mânărit de Volkswagen, care poluează mai rău decât un Euro 3, ești de-acord să fii taxat după poluarea reală pe care o produci?
        • +1 (1 vot)    
          :) (Miercuri, 22 februarie 2017, 10:20)

          Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Pai daca logica asta ar trebui aplicata si in alte parti, ar insemna ca e incorect sa oblig industria grea sa-si scada noxele, pentru ca ea a fost cea care cu ajutorul careia s-a construit tara, nu?

          Chiar daca la vremea lor poluau cat permitea legea...uite ca acum legea zice sa poluezi mai putin, in caz contrar platesti o taxa pe care guvernul o foloseste sa contracareze efectele poluarii pe care o faci (nu vorbesc de Romanica aici.:)
          • -1 (1 vot)    
            Obsesia ta pentru taxe devine patologică (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:31)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

            Stau la câțiva kilometri de o termocentrală care are acum catalizator cu Ad Blue pentru că acum dpdv tehnic e posibil. Nu a demolat nimeni termocentrala și nu a pus-o să plătească taxe.

            Tu ai o satisfacție bolnavă la simpla idee de a taxa pe cineva.
            • 0 (0 voturi)    
              Esti fantastic (Miercuri, 22 februarie 2017, 16:50)

              Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              De ce crezi ca are catalizator cu Ad Blue?
              Pentru ca a fost obligata sa faca asta, in caz contrar era nasol, adica taxe uriase sau inchidere.

              Eu zic un lucru pe care tu il combati printr-un argument care-ti contrazice subiectul.

              Departe de mine dragostea pentru taxe, dar cuvantul TAXA nu e intotdeauna var cu dracu, si nici o obsesie de-a mea.

              Dar penalizarea pt faptul ca poluezi tot nu e fezabila cande introdusa in pretul carburantului. Fa un impozit anual progresiv in functie de asta, si ai sa vezi atunci descurajare de achizitie a rablelor. Nu e despre a descuraja doar condusul prin taxa din benzina, ci achizitia in sine, ca altfel, dupa bacalaureat omu tot isi ia un ursulet pe care-l alearga doar sambata noaptea, in rest tinandu-l parcat pe marginea trotuarului ca-i scumpa benzina.

              Menirea lor e dezmembrarea si reutilizarea, nu mentinerea cat mai indelungata pe strazi pentru ca, ce sa vezi, impozitul e mic.

              De ce ne e greu sa vedem cum e abordata treaba asta la vecini vestici, ca abia apoi sa sarim in sus cand auzim de impozit anual mai mare?
      • +4 (6 voturi)    
        tot nu-i corect (Marţi, 21 februarie 2017, 21:40)

        kecs [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

        Si ce se intampla in cazul in care vecinul - cu masina Euro3 - nu face decat ,sa zicem, 1000 km pe an, iar tu faci 20.000 km cu masina ta Euro6?
        • 0 (2 voturi)    
          Tomai asta e ideea (Miercuri, 22 februarie 2017, 16:31)

          Yooo [utilizator] i-a raspuns lui kecs

          Sa descurajezi achizitia masinilor foarte vechi si poluante.
          In situatia de fata o sa platesc un impozit mai mic pentru ca am achizitionat o masina mai putin poluanta, iar pentru cei 20k km o sa platesc carburantul, la fel cu platete oricine. Mergi = platesti.
          Iar ideea ca poluatorul plateste (adica doar cand conduci rabla - platesti), cred ca ar trebui inlocuita cu "CEL CARE MENTINE PE PIATA MASINI FOARTE POLUANTE - PLATESTE", fie ca le conduce (caz in care platesti si combustibilul - normal), fie cadoar le achita si le lasa pemarginea trotuarului, in loc sa fie dezmembrata iar elementele reutilizate.
          • 0 (0 voturi)    
            E vorba și de nivelul de trai (Joi, 23 februarie 2017, 0:31)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

            Nu toate cele 1 milion de mașini mai vechi de 20 de ani stau pe marginea trotuarului și nici nu sunt deținute de milionari care să-și permită oricând altele noi.

            Încă găsești Dacii clasice prin toate satele, iar acei oameni au nevoie de ele și le folosesc. Ideea de a-i taxa astfel încât să renunțe la ele este aberantă. Nu sunt capabili să-și cumpere altele noi, le vor păstra și vor circula cu ele numai pe câmp, dar e aberant să-i privezi de dreptul de a ieși cu ele pe șosea.

            Progresul nu se face cu forța, în anii '50 cei cu mentalitatea ta au dus caii la abator și țăranii au rămas să muncească cu sapa. Ești un exemplu sinistru de mentalitate socialistă.
            • 0 (0 voturi)    
              Spiciles... (Joi, 23 februarie 2017, 18:12)

              Yooo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Cine a vorbit de a-i priva de dreptul de a iesi cu ele pe sosea?
              Atata exagerare nu am mai vazut de mult.
              Nu e nevoie sa impui impozite uriase, pe care sa nu le poate plati nimeni. Insa mai mari la cele poluante decat la cele mai putin poluante. Daca incepi si aici ca e vorba de discriminare...

              Impozitul mai mare pe un apartament de 50mp al unui SRL fata de 50mp al unei familii - asta e o aberatie.
              Impozitul mai mare al unui motor de 1.5 mai poluant decat al unui 1.5 mai putin poluant - asta ar trebui sa fie normal.

              In legatura cu mentalitatea, cel mai probabil daca driverii societatilor ar fi gandit asa ca tine...probabil si acum ar fi plin de carute trase de boi pe DN-urile Europei.

              Nu spun ca e bine sa-i copiem pe vestici, care apropos, daca nu isi izoleaza locuintele pentru un randament termic ridicat au de tras.
              Insa de undeva trebuie sa incepi. Nu spune nimeni de impozite draconice, ca tre sa tai in carne vie. Dar daca nu incepi sa incurajezi/descurajezi lucrurile astea de jos, nu o sa se schimbe nimic cu de la sine putere.

              E ca si cum le-ai cere familiilor din India sa nu mai faca asa multi copii pur si simplu, in loc sa te indrepti catre educatia astora mici, ca atunci cand vor fi mari sa stie despre ce e vorba.
      • +3 (3 voturi)    
        Da da (Marţi, 21 februarie 2017, 22:49)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

        Nu despre asta este vorba. Ci despre ipocrizie cand te lauzi ca scoti taxe dar, de fapt, doar le reinventezi/redenumesti.
  • +16 (18 voturi)    
    . (Marţi, 21 februarie 2017, 15:18)

    theo667 [utilizator]

    Clar va fi ''modern''. zilele si saptamanile urmatoare va fi rupere la inmatriculari -ultima sansa sa scapi partial nejefuit de statul roman. Deci avem asa impozit, acciza ,tva benzina, rovigneta, impozit anual. Si totusi li se pare prea putin
  • +22 (24 voturi)    
    sigur sigur (Marţi, 21 februarie 2017, 15:25)

    moka [utilizator]

    cu alte cuvinte vom incasa aceeasi bani la buget dar sub o alta denumire. Pai la ce v-ati mai laudat ca ati scos 102 taxe? ca sa le puneti la loc cu alta denumire?
    • +9 (11 voturi)    
      pai, (Marţi, 21 februarie 2017, 18:04)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui moka

      livache a zis ca scoate taxe? a zis.
      a scos taxele? le-a scos.
      acuma ce il opreste sa inventeze alte nume la aceleasi taxe sau chiar taxe noi? nimic.
  • +10 (10 voturi)    
    DA' MINISTRUL APELOR SI PADURILOR... (Marţi, 21 februarie 2017, 15:45)

    schroedinger [utilizator]

    Este de acord?!
  • +18 (20 voturi)    
    despagubirile pot fi finantate din (Marţi, 21 februarie 2017, 15:54)

    14q [utilizator]

    averea grecoteiului aka a domnului inculpat penal Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu Razgandeanu care se face vinovat de introducerea unei taxe abuziva, declarata ILEGALA de catre Curtea de Justitie a Comunitatii Europene.
  • +16 (18 voturi)    
    „Modern" pentru cine? (Marţi, 21 februarie 2017, 15:57)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pentru PSD+ALDE - sa aiba ce fura. Ati vazut cum le curgeau balele la primarii rosii cand au auzit de lefuri mai mari? Cum aplaudau ca dementii un hot condamnat penal? Cum sa-i cumpere pe acei imbuibati? Asta au facut, adta fac, asta vor face - FURT, FURT si air FURT !
  • +9 (11 voturi)    
    timpenia in stare pura (Marţi, 21 februarie 2017, 17:27)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pai bine ma desteptilor, daca tot vreti sa schimbati taxa de mediu, de ce n-ati asteptat pina dupa alegeri s-o inlocuiti cu "solutia moderna". Inainte de alegeri ati aruncat prostimii in ochi scaterea taxei si acu veniti cu vrajeli de doi bani ca s-o puneti inapoi ca nu va ies suficienti bani de furat la buget.
  • +4 (6 voturi)    
    nene Constantin, (Marţi, 21 februarie 2017, 17:52)

    anca_2017 [utilizator]

    adormi copiii mici cu povestile astea... VISE taica, vise!
  • +10 (10 voturi)    
    Cineva a vorbit neintrebat. (Marţi, 21 februarie 2017, 17:53)

    Cetatean002 [utilizator]

    Dragnea, Grindeanu, tovarasi, vedeti ca v-a scapat unul din lesa, il lasati sa vorbeasca asa, fara sa ziceti ca e ideea voastra? Sau cand e de bine sunteti voi si cand e de rau e vina ministrilor?
    Daca e asa, tovarase Dragnea, vezi ca asta vrea sa iti taxeze votantii, stii, aia carora le-ai promis scoaterea taxelor conform programei pe care numai tu o stii. Hai cu lesa aia ca da si asta o OUG si apoi iar trebuie sa repari tu ca un erou ce esti. Hai repede ca vine primavara si nu mai bagi oamenii in case.
  • +8 (10 voturi)    
    PSD-eii (Marţi, 21 februarie 2017, 18:08)

    Rescator [utilizator]

    Astia numesc "solutie moderna" atunci cand iti baga
    mana in buzunar.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa o numesc ei..... (Joi, 23 februarie 2017, 6:22)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      Intern (intre hoti ....e solutie......solutie de furat)
      e la fel ca la finantisti .....crestere ....negativa (pentru ca scadere nu ....da bine in rapoarte....no offense)
      Ca de fapt ....ei fura din buzunarul cetateanului ....ar trebui sa se ocupe .....altii ....nu tot ei.
  • +4 (4 voturi)    
    Alta Marie "moderna" (Marţi, 21 februarie 2017, 18:58)

    MoemBius [utilizator]

    sub aceeasi palarie
    Curtea Europeana a stabilit ca e ilegala
    noi o facem moderna si tot ....va furam banii


    Pe cind o lege ...daca aveti astfel de guvernanti care au idei marete ....si moderne .....ii trimitem in 3 minute la .....zdup ....PRIN LEGE
  • 0 (0 voturi)    
    e un nene (Marţi, 21 februarie 2017, 19:03)

    MoemBius [utilizator]

    aici:
    sediul central al instituţiei Avocatul Poporului: Bucureşti, strada Eugeniu Carada nr. 3, sector 3
    care ar trebui sa vada ca de fapt cu astfel de legi "moderne" statu (adica NOI toti) pierdem bani ....degeaba
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 21 februarie 2017, 21:01)

    cartograful [utilizator]

    atata doar ca treaba de la Iasi n-are treaba cu masinile ci cu cantitatea de pulberi in suspensie din aer, a.k.a. praf. Da' orice motiv e bun pentru a justifica o taxa...
  • +5 (5 voturi)    
    Stiu eu cum va fi (Marţi, 21 februarie 2017, 21:15)

    Andrei.Ohha [utilizator]

    Aia angajati in corporatii sa plateasca de 5 ori mai mult. Aia de la stat sa plateasca 0. Ca sa fie moderna si sa fie toata lumea multumita. Comunisti imputiti!
    • -2 (2 voturi)    
      Povestea Porcului (Marţi, 21 februarie 2017, 23:28)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Andrei.Ohha

      Un mare şi rotund poet al Patriei ar fi zis, dacă mai era în viaţă:

      La muncă, băi, şoferi, că trece anul,
      Şi vine Ministeru' să vă ia ciolanul!

      Vouă, poluatorilor puternici,
      Carburatorul vostru de nemernici

      Scuipaţi-vă-ntre voi cum se cuvine
      şi-apoi convingeţi-vă că e bine!

      :D :P
  • +2 (2 voturi)    
    solutie moderna=schimba numele si incadrarea taxei (Marţi, 21 februarie 2017, 22:26)

    jackalphonse [utilizator]

    :D vom vedea.
  • +4 (6 voturi)    
    masinile diesel polueaza grav de tot! (Marţi, 21 februarie 2017, 23:18)

    N.S. [utilizator]

    si din pacate sunt tot mai multe iar la teste sunt toate in parametrii dupa modelul vw. Statile ITP sunt alte pericole publice deoarece valideaza inspectia pentru toate harburile! Chiar la taxiuri unde trebuie facuta la 6 luni, ITP lasa pe sosele toate epavele!
  • +1 (1 vot)    
    A inceput furtul (Miercuri, 22 februarie 2017, 0:51)

    parol_monsher [utilizator]

    Tineti-va bine, nu faceti cheltuieli care nu sunt necesare, ma rog, stiti povestea, sunt aceiasi hoti din '90 cu alta eticheta.
  • +6 (6 voturi)    
    Taxarea auto (Miercuri, 22 februarie 2017, 7:33)

    Andra99 [utilizator]

    Ar fi cazul ca dupa 10 ani de la intrarea in UE (si de existenta a taxei auto!) sa priceapa si politicienii romani ca trebuie renuntat la "taxele vamale" pe autoturisme si ca cetatenii trebuie respectati, nu batjocoriti. Taxa auto a fost o mare nedreptate pe care statul roman a facut-o propriilor cetateni, dealerilor auto si companiilor de asigurari, la initiativa lui Tariceanu, ca persoana direct interesata in business-ul de masini noi. Nu stiu daca cineva a cuantificat pagubele colaterale produse companiilor de asigurari, dealerilor si implicit statului roman prin redirectionarea impozitelor catre alte state. Ce sa mai vorbim de distrugerea comertului cu autoturisme second hand si blocarea vanzarii acestora la cei care doresc sa vanda masina veche ca sa ia una noua.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce dicteaza APIA? (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:04)

    jorj_bv [utilizator]

    Inteleg ca in tarile ceva mai civilizate exista un sistem de taxare pentru a descuraja masinile vechi, mai ales importul de masini SH foarte vechi.
    Intrucat avem 2 companii care produc local, exista un interes sa se pastreze locurile de munca si veniturile din industria orizontala.
    Totusi de ce scoate APIA un comunicat si dupa cateva zile iese si guvernul sa faca sluj. Trebuiau sa-si asume in campanie programul lui madam Palmer, nu sa treaca ilegal in plina campanie legea cu taierea celor 102 taxe.
  • +1 (1 vot)    
    este vorba doar de bani la buget (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:22)

    manoman [utilizator]

    daca guvernul cu banii pe care i-am achitat pentru poluare ar spala si improspata aerul (mediul) as mai zice... dar de asta se ocupa altcineva.
    Ca sa-ti inmatriculezi o masina trebuie sa achiti o taxa de inmatriculare fixa si rezonabila ca in toate celelalte tari din UE.
  • +1 (1 vot)    
    Tipic PSD, din nou (Miercuri, 22 februarie 2017, 12:29)

    ZaibarPanduru [utilizator]

    Scoate taxa, muta taxa. Astia sunt un fel de samsari de taxe si impozite, altceva nu stiu sa faca, nimic creativ.
    Dupa pregatirea unei noi formule de plata a impozitului, iata ca vine pregatirea unei solutii moderne la taxa de mediu. Ce mai urmeaza ?
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Joi, 23 februarie 2017, 12:23)

    andrei1232000 [utilizator]

    Normal ar fi un impozit progresiv pe mijloace de transport in functie de capacitatea cilindrica si norma de poluare. Cu un tabel cu 6 randuri si 6 coloane se rezolva, este simplu si este constitutional. Cu cat e mai veche si mai polunata, impozitul sa fie mai mare.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri