Un mic studiu de caz - Cum a reusit Slovacia sa atraga Jaguar Land Rover pentru o investitie de peste un miliard de euro, desi au fost o multime de probleme de rezolvat

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 16 august 2017, 12:48 Economie | Auto

Jaguar-Land Rover in Slovacia
Foto: JLR
​La finalul anului viitor in Slovacia se va deschide cea mai noua uzina auto din regiune, Jaguar Land Rover (JLR) investind acolo peste un miliard de euro. Modul in care Slovacia a castigat investitia, desi la inceput parea sa nu aiba sanse, poate fi trecut intr-un manual despre cum sa actionezi exact asa cum trebuie pentru a atrage companii mari care sunt "curtate" si de alte tari. Au fost mai multe probleme, legate de ajutoarele de stat, de teren de furnizori si de forta de munca, insa tara central-europeana le-a rezolvat rand pe rand, arata un articol de pe Automotive News.

Uzina va incepe la final de 2018 sa produca modelul Land Rover Discovery la 100 km de capitala Bratislava, langa orasul Nitra. cand va ajunge la maximul de capacitate -150.000 unitati/an - si vor fi 2.800 de angajati.

Seful agentiei din investitii straine din Slovacia spune ca au fost cinci luni grele de discutii in care zeci de consultanti au avut intalniri uneori pana in ore de tarzii din noapte.

Slovacia a avut concurenti puternici: Polonia, Ungaria si Mexic, tara nord-americana ajungand "in finala" unde pana la urma a fost aleasa Slovacia. Polonia a iesit din cursa si fiindca oficialii au vorbit prea mult, iesind in presa cu declaratii exaltate dar neadevarate care i-au deranjat pe oficialii Jaguar Land Rover.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1110 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Un exemplu "scoala" (Miercuri, 16 august 2017, 13:05)

    quietguy58 [utilizator]

    Un exemplu "scoala" de cum sa faci treaba in mod profesionist.

    Imi aduc aminte cum Daimler Benz a vrut sa deschida o uzina / fabrica in Romania, mai precis in judetul Timis
    Brusc preturile la pamint au crescut foarte mult, plus s-a cerut spaga si astfel incit investitorul german si-a mutat optiunea de a cosntrui uzina in Ungaria.

    "Culisele celei mai mari investiţii ratate de România: "UZINA MERCEDES", mamutul de 1,2 miliarde euro"

    România a pierdut în 2009 ocazia unică de a avea o uzină Mercedes pe teritoriul ei. Nemţii au ales în cele din urmă o mică localitate din Ungaria, unde au adus investiţii de 1,2 miliarde de euro şi 5.000 de locuri de muncă. Care au fost atuurile ungurilor în faţa românilor?"

    Link:
    http://romanialibera.ro/special/documentare/culisele-celei-mai-mari-investitii-ratate-de-romania---uzina-mercedes---mamutul-de-1-2-miliarde-euro-264282
    • +2 (2 voturi)    
      1) In primul rand autostrada in judetul Timis (Miercuri, 16 august 2017, 13:52)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      care nu era gata la momentul investitiei ( nu e gata de fapt nici acuma ! ).
      2) Salariile. in Romania salariile sunt mai mici, (in medie), dar in judetul Timis sunt aproape tot atat de mari ca in Estul Ungariei.
      3) Romanii in acest ,,stadiu de dezvoltare" nu au bani sa cumpere Mercedes nou, adica nu exista o piata romaneasca care ar fi trebuit sa absoarba macar 10-15 % din productia uzinei.
      4) Romania nu e in Schengen, adica nu pot sa treci cu Mercedes-urile la vanzare in Bulgaria si in restul Europei de Vest, fara formalitati vamale.
      • -1 (1 vot)    
        V-am prezentat articolul dar degeaba (Miercuri, 16 august 2017, 14:31)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Ma plec cu "respect si admiratie" in fatza "intelepciunii" tale.

        Deci consideri normal si firesc ca Romania a pierdut aceasta uriasa investitie!!!

        Diferenta intre statele care se dezvolta si cele in care se trage targa pe uscat este evidenta atit in lucruri mici cit si in lucruri mari.

        Am furnizat link-ul catre articolul in care era detaliat cum au procedat ungurii ca sa nu sperie "closca cu oua de aur" (aka Daimler Benz) fatza de modul oriental / rrom cum au procedat romanii.

        Geografic, Romania este in Europa, in schimb ca mentalitate este in Orientul mijlociu / India.
        • +2 (2 voturi)    
          Cum sa consider normal ca (Miercuri, 16 august 2017, 15:38)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          sa se piarde aceasta investitie ?
          Daca erai ,,baiat destept", iti dadea-i seama ca, in ce am spus eu, am facut aluzia ca electoratul romanesc nu a reusit in ultimii 27 de ani sa scape de ,,comunistii" care au tot ,,bagat bete in roate" modernizarii Romaniei.
          Acum rezulatele se vad la cum fug investitorii ,tehnologizati" de Romania. Vin numai investitori care fac ,,cutii de carton si pungi cu cipsuri" + taietori de paduri.
          Ca in lumea a III -a.
          • +1 (1 vot)    
            Corect. (Miercuri, 16 august 2017, 17:13)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

            Corect, Dinu Patriciu, exponentul capitalismului romanesc post-89, a tras tzepe la greu.

            Plus, turma de oi votante FSN/PSDR/PSD nu ajuta deloc, dimpotriva incurca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri