Directori de la Volkswagen, dar si reprezentanti ai sindicatelor, cer sa se ia masuri astfel incat marca Skoda, parte a grupului german din 1991, sa nu mai fie un concurent atat de puternic pentru brand-ul Volkswagen. Printre solutiile luate in calcul se numara mutarea unei parti a productiei Skoda la fabrici din Germania ce produc sub capacitate sau obligarea companiei cehe sa plateasca mai mult pentru utilizarea tehnologiilor grupului, scrie Reuters. Skoda vinde peste un milion de masini/an, are marja de profit net peste marca Volkswagen si multe modele au primit cronici mai bune decat modelele Volkswagen.

Skoda KodiaqFoto: Skoda

Managerii Volkswagen din Germania care cer luarea unor masuri spun ca Skoda are avantaje nedrepte, cum ar fi forta de munca mult mai ieftina, dat fiind ca in medie salariile in industrie sunt de 10 euro/ora in Cehia, fata de aproape 39 euro/ora in Germania. In plus, Skoda a beneficiat de platforma MQB a grupului, pe care sunt construite si modele VW, Audi si SEAT, dar criticii spun ca ar trebui sa plateasca taxe mult mai mari pentru a beneficia de ea.

De aproape un deceniu se vorbeste de faptul ca Skoda "fura" din clientii marcii Volkswagen fiindca preturile masinilor cehe sunt mai scazute si calitatea lor este foarte buna, Skoda iesind pe locuri fruntase in multe cercetari in randul clientilor.

Un exemplu clasic este Skoda Superb, modelul de varf de gama, care a fost ales de mult cienti in detrimentul Volkwagen Passat.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro