In noua luni s-au inmatriculat aproape 380.000 de masini second-hand din import, de aproape cinci ori mai multe decat masinile noi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 11 octombrie 2017, 10:13 Economie | Auto

-
Foto: Range Rover
​In primele noua luni ale anului inmatricularile de masini second-hand din import au crescut cu 70%, pana la aproape 380.000 de unitati, iar la masini noi avansul a fost de 16%, pana spre aproape 80.000 unitati, arata datele DRPCIV. Anul se va incheia cu aproximativ 500.000 de masini SH aduse din import si cu aproximativ 100.000 de masini noi, totul pe fondul disparitiei timbrului de mediu. La anul probabil ca piata va fi diferita, fiindca exista planuri de introducere a unei noi "taxe auto".

Segmentul cel mai consistent a fost cel al masinilor SH din import care a ajuns la 378.424 unitati, cu 156.000 mai mult decat in intervalul ianuarie-septembrie 2016. Volkswagen a fost marca numarul unu, cu 98.000 de masini, Opel a fost pe locul doi, cu 47.000 iar Ford, pe trei, cu 37.000.

Luna cea mai slaba a fost ianuarie, cu sub 8.000 de masini SH inscrise, iar februarie a fost luna de maxim, cu peste 67.000. In ultimele trei luni s-au depasit in mod constant 40.000 unitati.

Si la reinmatriculari (masini care si-au schimbat proprietarul pe plan intern) totalul a fost extrem de mare, depasind 360.000 de unitati, in septembrie si octombrie valoarea fiind de peste 40.000 de unitati. Luna cea mai slaba a fost ianuarie, cu sub 18.000 unitati, iar cea mai buna, februarie, cu peste 57.000.

Piata masinilor noi a urcat cu 16%, pana la 78.769 unitati, Dacia fiind cel mai cautat brand, cu peste 21.000 de unitati. Volkswagen a fost pe locul doi, cu peste 7.500 unitati, iar Skoda pe trei, cu 6.700 unitati.

Efectele eliminarii timbrului de mediu s-au vazut clar la ponderea masinilor mai vechi de 10 ani inscrise in circulatie. Daca anul trecut acestea au reprezentat 45% din totalul inmatricularilor, anul acesta au depasit 60%, semn ca multi romani au profitat si au adus masini vechi, dar ieftine, din Occident. Cifrele arata clar acest lucru: in februarie, prima luna de dupa disparitie taxei auto, 67% dintre masinile inmatriculate erau mai vechi de 10 ani, iar in martie ponderea a fost de 66%.

Numarul foarte mare de masini vechi face ca parcul auto romanesc sa fie mult mai „batran” decat media UE, varsta medie fiind de 13 ani la noi, fata de 8,5 ani in UE. Scaderea dramatica a pietei masinilor noi in tara a facut ca parcul auto sa devina mult mai invechit decat cel din UE, in timp ce in 2009 si 2010 eram la egalitate, cu o medie in jurul a opt ani. Printre tarile cu parcuri auto invechite se numara Polonia, Lituania si Letonia.

Diferentele dintre noi si UE sunt foarte mari la ponderea masinilor mai vechi de 10 ani in raport cu intregul parc auto. In Romania aceste masini reprezinta 73% din parcul auto, in timp ce in UE ponderea lor este de numai 42%. Lucrurile s-au schimbat mult fata de 2008 cand masinile mai vechi de 10 ani reprezentau doar 42% din parcul auto national si 35% din cel al UE.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2295 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    a fost un plan bun :) (Miercuri, 11 octombrie 2017, 10:44)

    CRMS [utilizator]

    De la anul toate masinile acelea vor plati o multime de taxe (datorita legii care tocmai e "dospita").
    D'aia nu mai are nevoie guvernul de bani de la FMI, o sa-i ia din taxa auto :)
  • +8 (26 voturi)    
    Normal! (Miercuri, 11 octombrie 2017, 10:50)

    Tze [utilizator]

    Pai suntem foarte saraci, de aia. Salariul mediu e gluma daca stai intr-un oras mare si trebuie sa platesti chirie, ca sa nu zic ca doar cu salariul minim e imposibil sa traiesti in conditii decente (ai avea doar bani de chirie).
    Transportul in comun e penibil si mersul cu bicicleta iarna nu e chiar ideal. Atunci omu se strange si isi ia o conserva de prin 2000 care il duce bine merci din A in B.
    O masina noua de 20 000 de euro e echivalentul a 3.5 ani de munca pentru o persoana cu salariul mediu pe economie (toti banii pe care ii castiga!).

    Chiar si pe aia care-si iau vw/audi/bmw cu 7000-10000 de euro in loc sa-si ia conserva de logan ii inteleg. Chiar e o alegere foarte logica.
    • -8 (28 voturi)    
      si daca suntem saraci trebuie sa avem toti masini? (Miercuri, 11 octombrie 2017, 11:01)

      Andrei3Bunescu [utilizator] i-a raspuns lui Tze

      unii chiar cate 2-3?
      Dupa aia ne vaitam de boli de plamani ca inghitim noxele a milioane de masini. Nu mai am loc sa circul pe trotuar.
      Sper sa puna taxe cat mai mari si sa se mai curete orasele de atatea furnale mergatoare si rable stationate.
      • +11 (19 voturi)    
        ok (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:28)

        Tze [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        Sa luam un exemplu.
        Un cuplu locuieste la ~10 km de job. Lucreaza in parti diferite ale orasului. Au si copil/copii pe care trebuie sa-i lase la gradinita scoala. Da-mi te rog o solutie pentru deplasarea lor prin oras.

        p.s.te rog sa nu spui "transportul in comun" (nu mi se pare normal sa stau 20 de minute la ora de varf dupa tramvai in care pute si e frig/cald in functie de sezon - nu sunt din B deci nu am varianta Metrou).
        p.p.s. daca transportul in comun ar fi mai rapid decat masina (ca in tarile mai dezvoltate), sunt sigur ca un mare procent ar alege varianta asta. dar din pacate e mai lent si mult mai putin confortabil.
        • 0 (0 voturi)    
          mai lasati lacrimogenele.. (Miercuri, 11 octombrie 2017, 19:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tze

          Exemplul tau nu este un argument din multiple motive:

          1. Cate cupluri cu copii lucreaza "in parti diferite ale orasului" si nu se descurca? 380.000 de masini inseamna 380.000 de familii!.. Probabil ca in realitate sunt doar cateva mii de astfel de cazuri care si-au cumparat o masina.
          2. Pana acum se descurcau. Subit au nevoie de masina.. si nu pot decat daca isi iau una second hand!
          3. Confortul tau nu este mai important decat sanatatea mea? Nu.

          Problema se pune gresit cu masinile SH. Pot sa fie oricat de vechi, oricat de ieftine. Important este sa exista niste limite de poluare agreate pe care sa le respectam toti. Poate omul isi ia o Toyta Prius veche de 10 ani.. La nivel de poluare tot e mai bine decat un diesel de 300cp nou.
      • +14 (18 voturi)    
        just to be sure (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:33)

        Tze [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        Ma gandesc ca nu sugerezi ca saracii ar trebui sa umble prin frig si doar bogatii sa-si permita masini, nu?
        • 0 (2 voturi)    
          dar cu foamea ce facem? (Miercuri, 11 octombrie 2017, 19:28)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tze

          Si daca e sarac si ii este foame?.. Poate vrea si el o friptura, ca s-a saturat de cartofi. Poate sa se apuce de furat..

          Ma gandesc ca nu sugerezi ca saracii ar trebui sa manance doar paine si doar bogatii sa-si permita caviar, nu? Sa fie pentru toti tovarasii la fel! Traiasca Republica Socialista Romania!.. :)

          /s
      • +7 (17 voturi)    
        corect (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:42)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        tu esti ala cu bicicleta de stai la bloc si ai frustrari cat casa. Am vazut ca urasti visceral tot ceea ce nu-ti permiti. Pacat de tineretea ta ca ti-o inneci in atata uri.
      • -4 (18 voturi)    
        asa zic si eu: (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:42)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

        s-a ajuns prea ieftin sa ai masina in Romania. Taxele la masini sunt la fel, in functie de cilindree, si nu mai tin cont de norma de poluare. Spre ex la un Passat 2.0 tdi 150 CP, euro 6, se plateste un impozit anual de 200 ron, la Directia taxe si impozite locale. Ptr un passat vechi din anul 1997, cu motor 1.9 tdi 110 CP se plateste mai putin ca impozit anual, ptr ca are cilindree mai mica. La fel si RCA-ul este mai mic, tot pe motiv ca are cilindree mai mica. Dar de ce nu se tine cont ca cel nou este euro 6, iar cel din 1997 este euro 1 sau euro 2?
        sincer mie nu imi convine sa ma incurce rablele si vechiturile peste tot, mai ales cele abandonate in parcari si pe strazile laterale. Sa se puna impozite mari, in functie si de cilindree, si de vechime, si de gradul de poluare, sa vad eu daca isi mai permit toti sa aiba masina. O alta idee ar fi Buvignieta (pentru intrarea in centrul oraselor), sa vad eu daca ar mai exista Dacii 1310 lasate de-a valma in centrul istoric.
    • +1 (15 voturi)    
      :D (Miercuri, 11 octombrie 2017, 11:43)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Tze

      Sa vezi ce minusuri iti iei de la biciclistii de vara/weekend si de la aia cu rate pe 7 ani la logan greier edition.
      • +7 (7 voturi)    
        haha (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:29)

        Tze [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        e ok, ca nu din asta traiesc.. :))
      • +3 (7 voturi)    
        Saracii cu masini (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:15)

        Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Vezi ca o bicicleta de firma costa de 2-3 ori mai mult decat un cazan de masina adus din Germania.
        • -3 (7 voturi)    
          corect (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:30)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

          E o mandrie sa-ti pui iarna la pastrat bijuteria de mii euro. Poate sa si dormi cu ea in pat :D
          • +2 (4 voturi)    
            Nevermind nu inteleg (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:44)

            Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Iarna nu poti merge cu bicicleta ? Asta e chiar o noutate.
            • -1 (3 voturi)    
              c'mon (Miercuri, 11 octombrie 2017, 16:11)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

              In afara de 20-30 entuziasti, care in niciun caz nu au bicle sa coste cat o masina, toti isi baga bicla la iernat. Practic, nu teoretic. Adica guralivii aia de vor orasul brazdat de mii km piste bicla, mustesc de ipocrizie. Sa blocam un oras pentru niste ipocriti cu gura mare. Mai bine ar zbiera pentru extindere metrou.

              Dpdv legal, nu ai voie pe zapada/gheata. Nici cu mopede. Dar nu pe linia asta era comentariul meu.
        • 0 (2 voturi)    
          mai ales daca e marca Ferrari (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:24)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

          poti sa dai 20000 euro pe ea.
    • -1 (9 voturi)    
      .. (Miercuri, 11 octombrie 2017, 11:59)

      opiu99ro [utilizator] i-a raspuns lui Tze

      ai dreptate
  • 0 (10 voturi)    
    trebuie (Miercuri, 11 octombrie 2017, 11:05)

    vasiem [utilizator]

    sa fie ajutati si votantii cu staif sa manance si gura lor tuciurie ceva!
    asta pentru siguranta soferilor care se intilnesc cu rabele aruncate de straini!!
    bravos guvernanti!
    am ajuns si cimitirul rablelor din Europa!
    Tudose nu punem si noi de o taxa ceva ca ar iesi banutii frumosi pentru bugetul chelit de specialistii vostri?!
    • 0 (0 voturi)    
      inca stam bine, (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:25)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui vasiem

      grecia este cimitirul masinilor vechi din europa (dupa parerea mea). Noi avem parc mai nou si mai bun decat grecii.
  • -5 (17 voturi)    
    multumim comunistilor care ne conduc (Miercuri, 11 octombrie 2017, 11:51)

    pepper89 [utilizator]

    pentru aerul tot mai poluat pe care il respiram, din cauza ca au scos taxa de mediu si s-au importat toate harburile...probabil au in plan sa nu mai ajungem la pensie dupa ce contribuim 30 de ani, si asa e deficit mare, si e posibil sa intre in colaps sistemul de pensii...copacii se taie la greu, amenzile micsorate pentru taieri ilegale...nepotii nostyrii nu cred daca o sa mai stie cum arata o padure...trist
    • +13 (17 voturi)    
      emisiile de gaze cu efect de sera (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:44)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

      au scazut in Romania la 40% fata de 1989. Gugal it, o sa ramai suprins.
      • -6 (10 voturi)    
        Gugal it tu, ca eu sunt ancorat in realitate (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:22)

        Frankie [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Eu respire aer mult mai toxic in Bucuresti decat era inainte de 1989. Tu traiesti pe google, eu in realitate.
        • +3 (5 voturi)    
          Mentalitate tipica de roman (Miercuri, 11 octombrie 2017, 15:23)

          eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

          Exhibit number 390503291. Ca atata stiu romanasii nostri - nu conteaza statisticile sau cercetarile, ca doar ineptiile pe care le cred ei sunt cele adevarate.
      • -3 (7 voturi)    
        rable (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:47)

        pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        nu ma intereseaza fata de anul 1989, astept studiile pe anul asta, cand s-o termina anul, fata de anul anterior de exemplu...de cand s-a dat drumul la rable in tara...mai discutam atunci
      • +1 (5 voturi)    
        da prietene (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:22)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        dar nu stii cauza: inainte de 1989 Romania avea o industrie grea energofaga, de tip extensiv. Se consumau resurse (apa, combustibil, curent electric, carbuni) la greu si se polua mult. Cand treceai pe langa combinate (ex pe langa Oltchim) te scufundai intr-un nor de ceata poluanta, si dura 1km de mers cu masina pana ieseam din el.
        Acum, nu mai avem industrie, dar avem masini....care, mai tragic, polueaza in orase si pe unde sunt oameni...macar multe combinatele comuniste nu erau in orase, nu vedeai combinate pe Magheru sau in centru istoric, erau si pe la tara, si la marginea oraselor...sincer, mie mi se parea aerul mai curat in acele vreumuri, fata de ce e acum . Se polua mult in atmosfera, dar parca sursele de poluare erau mai departate de orase decat acum (cand masinile sunt chiar in centru).
      • +3 (3 voturi)    
        corect (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:37)

        Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        au scazut la nivel national, dar cauza nu o reprezinta masinile ci lipsa industriei.

        daca te duci in bucuresti (sau orice oras mare) o sa te ingrojesti cat de poluat e.
        • 0 (4 voturi)    
          rable (Miercuri, 11 octombrie 2017, 15:41)

          pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

          si nu e vorba numai de poluare, e si mai aglomerat...mai multe masini parcate pe trotuare, nu ai loc sa treci, trebuie sa o iei pe strada sa te calce masinile din trafic, ca meltenii ocupa tot trotuarul, e un haos total in Buc, nu mai exista bun simt...si apoi se plange lumea, ca domne cu ratb ul pierzi mult tp, si ajungi mai tarziu unde ai nevoie, pai nu e si asta o cauza, cand mai bagi cateva zeci de mii de masini in trafic pe oras, nu e traficul mai intens? e greu cu logica...nu zice nimeni de masini vechi de 3, 4 ani, e vorba de cele peste 10 ani vechime, adica rablele strainilor, cum zice si in articol, s-au inmultit la noi
          • -1 (3 voturi)    
            :))) (Miercuri, 11 octombrie 2017, 16:17)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

            Tu ai idee ce masini se faceau acum 10 ani? Sunt curios.

            https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251185644&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&emissionClass=EURO5&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelGroupId=29&maxFirstRegistrationDate=2007-12-31&maxMileage=200000&maxPrice=6000&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

            Ia cu rabla. Multi inteligenti. Gizas...
            • +1 (1 vot)    
              rable (Miercuri, 11 octombrie 2017, 16:47)

              pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              bun exemplu mi-ai dat, tocmai de la astia care pacalesc normele de poluare, dupa ce a fost ditamai scandalul,...din partea mea masina asta poate sa fie euro 2 sau 3, din anuntul de la tine, degeaba scrie acolo euro 5

              http://www.gandul.info/auto/rar-nu-mai-elibereaza-carti-de-identitate-pentru-modele-volkswagen-euro-5-ministrul-transporturilor-105-000-de-masini-au-probleme-14776961

              http://stirileprotv.ro/stiri/auto/rar-a-blocat-vanzarea-masinilor-volkswagen-cu-euro-5-ce-ar-putea-pati-dealerii-care-au-vandut-masini-cu-softul-problema.html

              nu iti mai zic ce rable lovite pe toate partile am vazut la intoarcere din viena cu masina, aduse pe trailere cate 2, 3 la gramada, sa faca si romanu un ban cinstit vorba aia...le repara frumos aici, si le vand de super calitate, ca au fost conduse de straini cu grija si cu atentie...am vazut zeci de trailere din astea pe drum...astea sunt masinile care intra in tara in caz ca nu stiai

              si de aglomeratia din orase produsa de eliminarea taxei, nu ai nimic de zis nu?
              • 0 (2 voturi)    
                era un ringtone (Miercuri, 11 octombrie 2017, 17:42)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

                cu stapane, f... insista...

                Habar n-ai nici macar ce aduci ca argument, apropos de linkuri. La tine benzina e tot aia cu diesel, nu? :)))
                Megand tot pe (alta) "logica" (a) linkurilor, sa-ti dau un link cu manevrele renault si punem cruce si la masinile noi produse de ei, recte Dacia? :D


                Ti-am dat un link dintre mai multe. Poate ar trebui sa iesi din filmele bazate pe ce ti s-a servit in advertorialele sponsorizate de importatorii de auto noi.

                La numar masini per capita, suntem inca jos. Ce rezolvi daca sunt inmatriculate pe bulgaria? DOH
                Aglomeratia este cauzata de infrastructura care nu a fost gandita sau modificata in sensul asta. As mai adauga toti handicapatii care daca au masina, indiferent de care, si permis luat cu noroc/spaga, cred ca pot si trebuie sa conduca.

                Solutia ar fi, dupa cum mai zicea cineva, RAR/ITP pe bune. Cand mi-am adus masina, l-am facut pe bune desi am avut pila. Pila a fost doar pentru programare mai rapida, dar am putut intreba daca si ce probleme are real masina.

                Tu daca vezi o masina cu aripa indoita, e varza, nu?:)))) Daca-ti trosnesti masina de un tomberon, ti-o cumpar. Dar vezi ca iti dau pret de cazan :)))
                • 0 (0 voturi)    
                  insista rezista persista (Miercuri, 11 octombrie 2017, 19:11)

                  pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                  stai linistit ca nu erau numai la aripa lovite, erau si in fata la motor, si in spate, nu sunt mecanic, sa stiu ce aveau stricat pe la motor doar uitandu-ma la ele din exterior, sau pe sub caroserii, directii stricate, sau alte probleme grave....multe erau lovite, dar ni se prezinta masini mai bune ca daciile noi...nu ma intereseaza dacia, eu am peugeot, dar nici sa luam noi ce nu mai folosesc altii aranjate frumos pt vanzare, dati km inapoi samd, sa fim fraierii europei...poate tu ai avut noroc la masina ta, ai fost mai atent, bravo tie....oricum sa inteleg ca ti se pare normal sa avem parc auto cu 5 ani mai vechi fata de restul europei, nu e nici o problema..iar inmatricularile pe bulgaria aveau si ele niste costuri, nu erau chiar gratuite din partea firmei
                  • 0 (0 voturi)    
                    si tot pe dinafara (Miercuri, 11 octombrie 2017, 19:43)

                    Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

                    http://www.thedrive.com/news/14200/psa-groupe-accused-of-cheating-emissions-regulations

                    Peugeot ziceai? Iti duci maine cazanul, conform propriei logici, la remat? :D

                    Nu varsta masinilor este problema, ci starea lor. De aceea am zis de rar/itp pe bune. In ceea ce priveste noxele, taxarea din combustibil era suficienta. Restul aberatiilor "verzi" sunt doar pentru a ajuta producatorii si importatorii de masini noi.

                    Esti foarte credul/a si pui botul la povesti servite, fara sa le rumegi logic. Din cauza astora ca tine, o sa puna la un moment dat o taxa pe cladirile vechi, ca sa ajute dezvoltatorii imobiliari. Inghititi pe nemestecate ingradiri ale libertatilor, doar pentru ca suna bine si va fac simtiti de partea "binelui". care invinge, bineinteles :D Si tot asa...
                    • 0 (0 voturi)    
                      nu ai nici o logica (Joi, 12 octombrie 2017, 10:31)

                      pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

                      nu am nici un cazan, imi pare rau sa te dezamagesc, e mostenire de la bunicamiu, care a luat-o de noua, din tara, are 30 mii km, asa ca teapa e la tine...nu stiu ce legatura au cladirile vechi, ce treaba are su...cu prefectura, eu vorbeam de masini importate nesigure functional, din cauza carora se pot produce mai multe accidente pe drumurile si asa mai mult lipsa, vorbeam de surplusul de masini in toata tara, de supraaglomerare trafic, si de poluare in crestere...pana la itp pe bune mai sunt ani lumina, sunt fantezii....sincer, cred ca textele astea ale tale tin mai bine la specialistii latrina 3...sau te pomenesti ca esti vreun samsar ceva, si te-am deranjat din afaceri..hai ca te-am bagat destul in zeama
                      • 0 (0 voturi)    
                        :))))) (Joi, 12 octombrie 2017, 11:25)

                        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

                        Ah, credeam ca ai cumparat ceva din banutzul tau. :D

                        Ti-am folosit "logica", scumpete, de aia am zis sa ti-o duci la remat. Logica ta, ca doar tu ai dat link cu inselat emisiile, rezulta cazane, nu?

                        In caz ca nu te-ai prins, ceea ce e greu pentru tine, am contestat raportarea la VECHIMEA unei masini in loc de starea tehnica. Cazane de 10 ani, iti amintesti "argumentele", scumpule? Ai uitat sa mentionezi si vechimea peugeotului mostenit, oare de ce? :D

                        Cladirile erau o extrapolare la ce se intampla de fapt: bani pentru buget si favorizarea unora.. Cred ca te depaseste si cuvantul, aplicarea lui cu atat mai mult.
    • +8 (10 voturi)    
      heh (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:47)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui pepper89

      Taxa de mediu n-au scos-o pentru ca au vrut, ci pentru ca a fost declarata ilegala de UE si tre' sa o dea si inapoi celor care au platit-o deja..cu dobanda.
      Cand votezi imbecili sa te conduca te trezesti cu tot felul de surprize neplacute..dar de cine isi mai aduce aminte acu kilu de ulei si ala de faine luate ca sa pui stampila pe "romanii adevarat".
      • -1 (7 voturi)    
        a fost (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:54)

        pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

        declarata ilegala, si totusi o pun iar in functiune de anul viitor...nu cred ca a fost asta motivul, mai degraba au scos-o ca sa ii voteze cat mai multi fraieri, pt ca apoi sa ia bani anual de la ei cu noua varianta de taxa pe care o gandesc acum, o sa ii linisteasca cu masinutele lor cumparate anul asta...la fel ca multe alte promisiuni la care dupa alegeri, la cateva luni, au revenit asupra lor, indemnizatii, acciza benzina, si restul..
  • +7 (19 voturi)    
    Am impresi ca toti cei care sunt impotriva (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:30)

    xrogo [utilizator]

    rablelor sunt oameni ce-si permit sa-si ia o masina noua si s-o schimbe la 3-5 ani, noi restul n-avem asa posibilitati si ne luam ce putem, adica rable!
    • -2 (8 voturi)    
      Pai tocmai aici e problema (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:21)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Ca rablele ar trebui sa fie impozitate foarte mult, asa cum se intampla in toate tarile civilizate. Eu cred ca majoritatea isi permite sa-si cumpere logan nou cu 6.500 euro, ford ka la 7500 euro, skoda fabia la 8.000 euro etc..
  • -1 (17 voturi)    
    mda, (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:32)

    om simplu din multime [utilizator]

    dacia este potrivita pt...rabla.
    un citroen vechi de zece ani, adus din occident, peste alti zece ani va arata mai bine si va avea un pretz mai bun decat o dacie cumparata azi.
    deci, nu condamn pe cel ce cumpara o masina adusa din occident, veche de zece ani, la pretz de logan noua.
    • -1 (7 voturi)    
      nu trebuie sa aiba 10 ani (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:19)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui om simplu din multime

      si e mai ieftina de atat. O Dacie noua cu dotari e 10-12k euro. Eu de banii astia mi-am luat un Golf de 3,5 ani din Germania. Cat timp imi permit voi omimte cutiile de conserve de la Mioveni.
      • +4 (4 voturi)    
        totul e relativ (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:50)

        Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui ACP

        depinde ce asteptari si confort isi doreste fiecare de la propria masina. daca nu te deranjeaza ca vara stai in masina ca un pui in cuptor, atunci da, o Dacia e alegerea cea mai ieftina. unde mai pui ca e noua si, cel putin teoretic, nu prea ai probleme cu ea.

        de partea cealalta, daca vrei un pic de confort, in aceeasi bani iti cumperi un SH mult mai bine dotat, dar risti sa-ti iei multe tepe cu masinile aduse din afara de la bunicuta care a mers cu ea la piata.

        problema masinilor SH din afara e costul intretinerii / reparatiilor, ceea ce la o masina noua in primii ani e relativ mic (asta daca nu te fura mecanicii).

        deci, totul se rezuma la preferinte personale, confort vs pret.
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Miercuri, 11 octombrie 2017, 15:55)

          ACP [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

          sunt si cazuri de masini noi cu probleme chiar si cele de peste 30k euro. Orice implica un risc, ideea e sa vezi si de la cine cumperi. Daca iei din tara clar ca sunt probleme sau masina e foarte veche. Ce caut eu nu gasesc decat la dealeri si mult mai scumpe decat in Germania. Asa ca e cea mai buna optiune in cazul meu.
  • -5 (17 voturi)    
    Rezultatul disparitiei taxei se vede in trafic (Miercuri, 11 octombrie 2017, 12:50)

    Frankie [utilizator]

    E plin de cazane la 1.000 euro, in Bucuresti traficul este blocat de dimineata pana seara. In afara, e plin de cazane pericol public - vezi accidente mortale cate se intampla
    • -3 (5 voturi)    
      dap (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:59)

      pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      si dupaia dau vina pe drumuri, ca nu le avem, asta e alta discutie oricum, cu lipsa de autostrazi...dar in primul rand sa ne uitam ca importam toate rablele care nu trec itp decat cu spaga, produc poluare, aglomeratie si accidente, nu suntem in stare sa vdm, ne facem ca ploua... asa e romanul, trebuie sa avem in orice familie fiecare om cu rabla lui, nu se poate altfel, nu se poate doar o rabla per familie
    • +3 (3 voturi)    
      si daca erau luate (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:23)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      de noi din tara de acum 10 ani, cum era? Nu e vina masinilor ca sunt vechi sau din afara tarii. E vina angajatilor de la stat de la rar si cei din privat de la itp care nu sunt controlati cum trebuie de catre alti angajati de la stat. Se stie de ce... Deci hai sa nu ne luam de masinile aduse de afara si sa vedem cum pot fi oprite. Daca nu trec RAR-ul sau ITP-ul le mai aduce cineva? Daca il trec pe bune, asta e, atat ne permite salariul.
  • +5 (7 voturi)    
    Multe probleme (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:31)

    RaduMischie [utilizator]

    1. Pe vremea lui Ceausescu (si chiar si dupa), toti isi doreau masina (si casa). Daca mai multe generatii au crescut cu ideea asta (parintii, care au transmis-o la copii si tot asa), nu e asa usor sa le-o scoti din cap. Deci multi oameni care vor masini.
    2. Transportul in comun e o gluma in aproape orice oras din Romania. Adica, da, exista si duce o gramada de oameni, dar nu corespunde clar necesitatilor (frecventa, confort, cantitate). Deci oamenii nu vor transport in comun, ci il accepta in lipsa de altceva.
    3. Romanii, in majoritate, sunt saraci. Or fi ceva zeci sau sute de mii de corporatisti care o duc mai bine, dar marea masa e saraca. Deci astia nu isi pot permite sa isi schimbe masinile des si nici nu pot sa isi ia una prea scumpa si sa o tina mult timp.
    4. Calitatea masinilor: din gura in gura umbla povestea ca masinile noi sunt mai putin fiabile decat alea vechi. Probabil asa si e in multe cazuri, ca trebuie vandut mai mult, astfel incat mai sunt scapari la calitate (si trebuie vandute si piese de schimb, etc). Asa ca pe multi ii va tenta o masina veche dar mai solida/fiabila, decat una noua dar cu cine stie ce probleme.
    Eu zic ca astea sunt niste cauze principale (nu in ordinea importantei). Hai sa vedem ce solutii ar fi, ca eu nu prea le vad usor.
  • +4 (10 voturi)    
    Se repara usor situatia. (Miercuri, 11 octombrie 2017, 13:56)

    Lok [utilizator]

    Dati toti angajatii de la RAR afara, reangajat oameni integrii bine platiti care sa trieze rablele. Dupa un an ori se repara masinile sa functioneze la standard, ori platesc de se usuca. Dupa te gandesti bine ce masina aduci.
    Calitatea aerului se imbunatateste, importurile se limiteaza economic.
    Nu e nevoie de taxa doar de un RAR functional si onest.
    • +1 (1 vot)    
      Nu prea ai inteles (Miercuri, 11 octombrie 2017, 14:24)

      RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Astea sunt solutii ideale, dar nerealiste. Sa vedem:
      - poate gasesti oameni integri si pe care sa ii platesti bine
      - dar tu crezi ca azi ii dai pe aia vechi afara si intra aia noi si gata, imediat intra in paine? Sau blochezi RAR-ul pe termen nedefinit
      - ce te faci cu rablele in circulatie in acest moment? Ca nu mai trec prin RAR. Eventual fac un ITP din cand in cand. Pe astea cum le rezolvi?
      Daca faci asemenea propuneri (generoase si corecte, intr-o lume ideala), in viata reala risti sa abandonezi foarte repede. Eu zic ca trebuie masuri realiste
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt metode (Joi, 12 octombrie 2017, 9:10)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui RaduMischie

        https://www.realitatea.net/inspectorii-rar-fac-controale-in-trafic-ce-verifica-la-masina-ta_1888360.html
        Stiu ca e realitatea dar nu am rabdare sa caut.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri