Daimler AG studiaza acum si alte tari din aceasta zona a Europei pentru viitoarea fabrica Mercedes despre care surse din companie spuneau ca se va situa, fie in Romania, fie in Polonia. Orasul Cluj, marele favorit pentru amplasarea noii fabrici, pare sa fi iesit din cursa, scrie cotidianul german Handelsblatt.

Publicatia citeaza surse din companie care spun ca sunt luate in considerare si alte tari, iar orasul Cluj ar fi iesit din cursa, insa nu s-a mentionat din ce motiv.

O decizie finala va fi luata in al doilea trimestru al anului, iar acum Daimler studiaza un numar de orase din Europa de Est, regiune care in ultimii ani a devenit extrem de atractiva pentru constructorii de masini, atat ca loc de productie, cat si de vanzare.

Mercedes anuntase ca vrea sa produca mai multe masini A Klasse si B Klaase, iar daca va decide sa deschida o uzina va lua in calcul si estul Europei. La sfarsitul lunii ianuarie presa a scris ca Mercedes va alege intre Romania si Polonia locul viitoarei uzine.

Apoi sursele indicau preferinta germanilor pentru Romania, iar speculatiile au continuat in presa romana unde s-a scris ca Mercedes cauta teren fie la fosta fabrica ARO de la Campulung, fie la Cugir unde deja se produc diverse componente pentru masinile din grup.

Mercedes vrea sa construiasca aceste masini in Europa de Est datorita costurilor mult mai reduse cu forta de munca. Aici Romania are un atu important, cu costuri medii de 3,23 euro/ora, comparativ cu 6 euro in Polonia si 42 de euro in Germania.

Mercedes construieste anual 280.000 de masini A Klasse si B Klasse in fabrica de la Rastatt, Germania, iar un purtator de cuvant al companiei a precizat ca uzina nu e in pericol nici dupa ce se va mai deschide o unitate de productie.