Declin puternic pe piata auto americana in iunie, scaderi fara precedent, mai ales la camionete si SUV-uri

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 2 iulie 2008, 11:33 Economie | Auto

Luna iunie a fost una a scaderilor cu doua cifre pe piata auto americana, unde vanzarile au atins cel mai slab nivel din ultimii 15 ani. Vinovatii - cresterea puternica a pretului benzinei si orientarea publicului catre vehicule mai eficiente, care insa sunt putine in oferta constructorilor americani.

In iunie, vanzarile Ford au scazut cu 28%, cele ale Chrysler cu 36%, la GM diminuarea a fost de 19% si chiar si Toyota, in gama careia sunt si vehicule mai eficiente, a fost martora unor scaderi de 21%.

Honda, Hyundai si Volkswagen sunt printre marcile la care vanzarile au crescut, insa extrem de moderat. Iunie a fost a doua luna consecutiva in care pick-up-ul seria F de la Ford, prin traditie cel mai bine vandut vehicul din SUA, a pierdut sefia, fiind depasit de patru modele: Corolla si Camry de la Toyota plus Civic si Accord de la Honda.

Rezultatele demostreaza schimbarea extrem de rapida a preferintelor clientilor catre autoturisme, in detrimentul camionetelor si a SUV-urilor mari, spune analistul Alan Baum, citat de Bloomberg. Totul pe fondul cresterii pretului benzinei la peste 4 dolari galonul, in conditiile in care cresterea economica a ajuns la cel mai modest nivel din ultimii cinci ani.

"Oamenii inca vor sa cumpere masini noi, insa marea problema este ca masinile pe care ei vor sa le ia sunt in stoc limitat, din cauza ca industria a avut atat de putin timp sa se adapteze cererii", mai spune analistul Alan Baum.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

2227 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    IN SFARSIT (Miercuri, 2 iulie 2008, 12:50)

    SORIN [anonim]

    in sfarsit le au venit mintea la americanii astia.astia omoara planeta cu motoarele lor de 10000
  • 0 (4 voturi)    
    un ametzit de romanash (Miercuri, 2 iulie 2008, 13:00)

    era intr-o vreme [anonim]

    emigrat in state care zicea ca Tico nu ar trebui sa aiba voie sa circule pe strazi pentru ca e prea mica si nu ofera sigurantza. In schimb toate hardughiile americane cu care pushkocii marini calcau romani eau perfecte, zicea el.

    As fi foarte curios ce conduce acuma. Poate o trotineta... :-)))
    • 0 (0 voturi)    
      nu uita ca benzina e vreo $4 galonul (aprox. 3.8 l (Miercuri, 2 iulie 2008, 18:57)

      chichi [anonim] i-a raspuns lui era intr-o vreme

      ...tot aia conduce cred...numai ca mai putin.
  • +2 (4 voturi)    
    Psihologia conducatorului de SUV. (Miercuri, 2 iulie 2008, 13:00)

    Alin [anonim]

    Am inteles ca singura explicatie pentru succesul SUV-uruilor in SUA este senzatia de dominatie pe care ti-o ofera un loc acolo sus in fotoliul SUV-ului.

    Desi nu este mai sigur, desi este mai scump, desi consuma mai mult, SUV-ul a fost un succes neasteptat. 50% dintre conducatorii de SUV din SUA sunt femei, care vor sa fie in sfarsit respectate in trafic. In spatele parbrizului unui SUV se afla un om frustrat, care nu poate sa-si manifeste dominatia decat asa.

    Cu timpul insa, argumentele materiale, cum ar fi consumul, incep sa functioneze, mai ales stimulate si de preturile mari la combustibil.
    • -1 (5 voturi)    
      suv (Miercuri, 2 iulie 2008, 13:25)

      mama_wheels [anonim] i-a raspuns lui Alin

      in opinia mea, explicatia pe care ai gasit-o tu se aplica situatie din Romania. In SUA un SUV este achizitionat pentru a cara marfa, mobila, cumparaturi samd...
      • +1 (3 voturi)    
        Foarte corect. (Miercuri, 2 iulie 2008, 13:36)

        dan [anonim] i-a raspuns lui mama_wheels

        In state Suv-ul este mai mult o masina utilitara. Si nu uitati ca acolo exista infrastructura care permite asta.
      • 0 (0 voturi)    
        SUV pt carat marfa :)) (Miercuri, 2 iulie 2008, 15:40)

        ABURILA [anonim] i-a raspuns lui mama_wheels

        In State SUV/ul nu mai este folosit demult la carat marfa!! ca doar aia isi permit sa plateasca o firma de mutat mobile nu tre sa care cu camioneta proprietate personala (numai romanii cara mobila cu Papucu'). SUV inseamna bunastare. mergi pe autostrada cu 110mile/h cu tancu (pardon suv/u), arati la toti kktii cu masini mici ca tu iti permiti sa calatoresti la cel putin o clasa deasupra lor, nu inghesuit ca si ei in ceva masinutza japoneza. SUV = trai bun, Masinutza japoneza cu consum mic = parlit (emigrant sau cetatean de mana a 2 a).

        Asa e si la noi, cand vad ca ma ia unu cu tancu din spate la flashuri si claxoane nu am decat 2 alternative: ma dau la o parte frumos sau ... ma dau la o parte. Pt ca el isi permite amenda si eu nu. Sper sa le contruiasca in curand sosele doar pt suv/uri.
        • 0 (0 voturi)    
          ce vorbesti domnule? (Miercuri, 2 iulie 2008, 18:21)

          exploratoru [anonim] i-a raspuns lui ABURILA

          "SUV = trai bun, Masinutza japoneza cu consum mic = parlit (emigrant sau cetatean de mana a 2 a). "
          asta s-o crezi tu, suburbiile din partea de nord in Chicago, suburbii ale jidanilor, sunt pline cu masini japoneze si n-as zice ca evreiasi sunt parliti emigranti sau cetateni de mina a 2 a, cat despre SUV-uri numai de bine cutii de chibrite care risca sa se rostogoleasca cand nu te astepti.
      • 0 (0 voturi)    
        suv - ca sa poti manca mai mult (Miercuri, 2 iulie 2008, 16:23)

        goe [anonim] i-a raspuns lui mama_wheels

        Americanii au masini mai mari pentru a cara mai multa mancare cu care sa-si umple burtile lor foarte mari. De asemenea e vorba si de confort: americanii isi cara zilnic mobila la lucru si inapoi acasa.
        Intrati pe www.carbuyers.com sa vedeti cum isi bat ei joc de petrol. Numai balene benzinare de la 3000 cmc in sus. Fiecare american cu autobuzul personal.
  • 0 (0 voturi)    
    Scad SUV-urile (Miercuri, 2 iulie 2008, 15:35)

    Andrei [anonim]

    Se spune undeva in articol ca pretul benzinei e de peste 4 dolari galonul. ori un galon are 3,78541178 litri, de unde rezulta ca la ei, litrul de benzina costa cam 1.056688 dolari, adicatelea vreo 2.427146 RON la cursul de azi. Pai sigur ca se da bietul american de ceasul mortii, ca la consum de 10 ori mai mare decat o masina obisnuita, platea pana acum de 5 ori mai putin decat un roman, ori acum plateste doar pe jumatate .... Mama lor de saraci, nu stiu cum or sa isi scoata camasa!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    care masini nu omoara planeta ? (Miercuri, 2 iulie 2008, 16:09)

    io [anonim]

    La toate masinile consumul este calculat la o viteza in jur de 100km/h. Io nu vad aici in Toronto masini care circula cu mai putin de 110-120, poate foarte putine, minoritare oricum. Iar fazanii care cumpara japoneze, si se lauda ca consuma mai putin, ar trebui sa taca dracu din gura, ca nu vezi unu sa mearga la cat zice cartea tehnica ca e consumul optim. Toti se dau grande, nu doar cei cu SUV. In special cei cu honde, ei zic ca fac economie, dar circula ca bezmeticii. Asa ca hai sictir aia care comenteaza de SUV si consum.
    • 0 (0 voturi)    
      Alea cu tractiune animala (Miercuri, 2 iulie 2008, 16:39)

      Altul din toronto [anonim] i-a raspuns lui io

      Cand un SUV pe la 140-160 KM/h consuma cat 4-5 Honde la aceeasi viteza..... eu zic sa te mai gandesti. Oricum s-a demonstrat ca SUV-urile nu sunt mai sigure ca o masina mica cu dotari corespunzatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        asta in coliziune cu un perete (Miercuri, 2 iulie 2008, 20:50)

        meh [anonim] i-a raspuns lui Altul din toronto

        dar in coliziune cu alta masina, iti garantez ca ala din masina mai mare e mai in siguranta. iar in trafic sunt riscuri mai mari sa te lovesti de alte masini decit de pereti. doar daca nu cumva conduci mai mult prin casa decit pe sosea

        in momentul asta in Ro mi se pare mai util un SUV la cum se circula - daca intra vreun cretin in mine, prefer sa se faca el praf, nu eu. cu atit mai mult cu cit o gramada de cretini au SUV-uri si daca intra cu SUV-ul in tine tu fiind intr-o masina normala ....

        in US si le iau pt ca le ofera confort. nu e vorba neaparat de carat diverse (mobila sau mincare), dar sunt si late si la americani sunt o circa de obezi, iar in plus la ei sunt multi cu familii numeroase, asa ca nu le-ar incapea toti plozii intr-o masina cu 5 locuri. si probabil ca intre un mini-van si un SUV prefera SUV-ul.

        sunt situatii in care SUV-urile sunt justificate (preferabil sa mearga 3 perechi intr-un SUV in concediu la drum de 1000+ km decit fiecare pereche cu cite o masina) si situatii in care oamenii si le iau din basini.

        vad ca-s o gramada de frustrati pe aici care nu inteleg diferenta. sa fie linistiti, am vazut la fel de multi cretini cu Logan citi am vazut cu SUV. iar statistic, masina (SUV sau nu) in care ai cele mai mari sanse sa dai de un retard este BMW. mare pacat, ca BMW-urile sunt masini de calitate, dar ... incepi sa te scirbesti de ele cind vezi ce idioti sinistri le conduc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă