Opinie

De ce un hibrid Dacia ar fi inutil si ar contrazice tot ce a facut pana acum Renault?

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 10 iulie 2008, 15:02 Economie | Auto

Au aparut foarte recent informatii despre posibilitatea ca in viitorul indepartat Dacia sa scoata un automobil hibrid. Informatia este doar aparent o surpriza, pentru ca, desi cei de la Dacia nu au negat posibilitatea scoaterii unei astfel de masini, e greu de crezut ca lucrul se va intampla vreodata. Un hibrid ar contrazice filosofia Dacia si ar putea fi respins de piata. Iar in 7 - 8 ani tehnologia folosita astazi de Toyota Prius ar putea fi depasita.

Dacia scoate masini ieftine, despre care spune ca ofera un raport calitate - pret de ne-egalat pe piata auto. Putem fi sau nu, de acord cu asta, insa cert e ca masinile Dacia vin cu un pret care le face accesibile pentru oameni care nici n-ar visa sa se apropie de o masina de 15.000 de euro.

Hibridele, care pe langa clasicul motor cu combustie interna au si propulsie electrica, au aparut pe piata mondiala acum un deceniu, iar la noi - nici de doi ani. Prius de la Toyota e cel mai celebru hibrid, insa si versiunea Civic Hybrid de la Honda e cunoscuta. Ambele costa cam 25.000 de euro, cu cateva mii peste masini asemanatoare, care insa nu detin tehnologia hibrida.

Desi in SUA oamenii stau la coada, iar in Europa vanzarile cresc, hibridele nu au rupt gura targului. Consumul nu e asa mic precum cel anuntat, alte mari avantaje tehnice nu au, scutirea pentru unele taxe de mediu nu e convingatoare pe continent, iar pretul hibridelor ramane sensibil mai mare decat la masinile cu propulsie clasica.

In Romania s-au vandut anul trecut opt hibride Honda si 37 Toyota Prius, plus cateva Lexus, care sunt masini mult prea scumpe pentru clasa medie. In SUA, hibridele ajuta vedetele sa para trendy. La noi, daca vrei sa arati ca esti trendy iti iei un SUV crem sau o limuzina de 100.000 de euro, nu un hibrid care nu are un design care sa te scoata din multime.

Si, in orice caz, sunt putini romani cu bani carora se le pese realmente de emisiile poluante. Nu e trendy daca e 'verde", iar la cat de putine masini hibride cirrcula la noi, stratul de ozon nu va simti nimic pozitiv.

In Romania, unde cei mai multi oameni care-si iau masini noi dau maxim 15.000 de euro, un hibrid de 20 - 25.000 de euro e mult prea scump. Dacia a spus mereu ca nu va scoate masini premium si ca va incerca sa tina pretul cat mai jos, pentru a-si pastra specificul in piata si pentru a ramane atractiva pentru baza sa de clienti. O Dacie hibrida ar costa cu cateva mii de euro in plus si deci clientii si isi vor lua Fabia, Clio, Polo, cee'd, Aveo, orice altceva, dar fara costul aferent unei tehnologii fara de care se poate trai bine.

Si ce te faci daca in sase - sapte ani ideea de hibrid nu va mai fi considerata viabila? Renault lucreaza la masini complet electrice cu o firma din Israel, iar pariul pentru viitor inseamna sa faci o masina capabila sa mearga cateva sute de kilometri doar cu motorul electric, sa o poti incarca acasa si sa ti-o poti permite, fara sa "rupi" pusculita.

Acum nu exista nici o masina electrica la care vanzarile sa fie de sute de mii de unitati, nici de zeci de mii macar. Daca sefii Dacia ar fi intrebati "Veti scoate o masina complet electrica?", poate nu ar zice nu, fiindca Renault extinde atat de mult programul Logan incat nimic nu ar fi imposibil.

Si, cred eu, o Dacie complet electrica ar fi mult mai interesanta decat una hibrida, insa ar putea trece o multime de ani pana cand o astfel de masina ar putea fi vanduta la 10.000 de euro, iar acum perspectiva aceasta e la mii de ani lumina de noi.





















Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2736 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    ne dam cu parerea (Joi, 10 iulie 2008, 15:39)

    o [anonim]

    ce articol e asta in care isi da autorul cu parerea? cum adica cred eu? ce e aia rupe pusculita? stratul de ozon nu va suferi nimic [pozitiv? asta spune autorul pt ca e el informat sau cum? unde e explicatia? asta e articol? Si cum rezulta titlul din articol?
    • +1 (1 vot)    
      de texte de opinie nu ai auzit? (Joi, 10 iulie 2008, 16:20)

      adimfx [anonim] i-a raspuns lui o

      Sefu, de texte de opinie nu ai auzit? Ce, ziaristii nu au voie sa spuna pareri?

      Daca Barza e informat si vrea sa spuna ceva, de ce sa nu o faca?

      Pe langa asta, scris sus mare OPINIE.

      E drept ca nici eu nu sunt obisnuit sa citesc asta pe sectiunea auto de la hotnews, dar mie nu mi se pare nimic ne la locul lui.

      Bafta!
  • 0 (2 voturi)    
    Articol de nimic (Joi, 10 iulie 2008, 15:44)

    Jonnnie [anonim]

    Articol fara cap si coada.
  • -2 (2 voturi)    
    hibrid (Joi, 10 iulie 2008, 15:46)

    kip [anonim]

    Dar de ce va mirati? Hibrid nu inseamna in mod neaparat combustie interna+energie electrica, ci poate fi si o combinatie de motor cu combustie interna+carbuni, sau pacura, sau poate chiar lemne. Ce, chiar nu va puteti imagina in viitor o Dacie cu motor pe hartie igienica, eventual refolosita?
  • 0 (0 voturi)    
    Bla bla (Joi, 10 iulie 2008, 15:47)

    Cristi [anonim]

    Din cate stiu, constructia bateriilor pentru masinile hibride, e o afacere mult mai poluanta decat se salveaza cand mergi cu ele. Nu inteleg de ce toata lumea isi batul capul cu emisiile poluante de la masini cand acestea reprezinta sub 7% din totalul poluarii globale. Daca ajungem la 6% am rezolvat ceva? NU
    • 0 (0 voturi)    
      bateriile evolueaza (Joi, 10 iulie 2008, 16:16)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Bateriile se pot recicla in proportie de 80%, cele pe baza de Ni si 90%, cele Li-ion. Nu stiu despre cit de poluant este procesul de productie, dar trebuie luat in considerare ca si bateriile vor evolua. Industria auto poate fi un catalizator pentru accelerarea acestei evolutii.
      Pe de alta parte, exista mari sperante din directia supercapacitorilor , iar acestia, pe linga ca sint relativ ieftini, nu au chimicale, nu se degradeaza in timp (dureaza infinit mai mult decit traieste o masina), nu au practic limite de curenti de incarcare sau descarcare, autodescarcarea este infima, iar densitatea de energie este de citeva ori mai mare decit in cazul bateriilor Li-Ion.
      Chiar daca ar fi emisiile poluante de la masini, doar de 7% - ceea ce sincer nu cred, poate ai uitat un 0, aceste emisii ne sufoca orasele, si sint responsabile pentru moartea a sute de mii de oameni anual.
  • 0 (0 voturi)    
    Depinde ce hibrid. (Joi, 10 iulie 2008, 16:11)

    Alin [anonim]

    Daca scoate un hibrid precum toyota prius sau viitorul chevrolet volt, care consuma mai mult decat o masina normala, dar, in compensatie costa dublu, este evident ca nu va avea succes.
    De ce nu are succes nici un hibrid? Pentru ca toate consuma mai mult pe distante lungi decat o masina diesel mica.
    Daca insa vine pe piata cu un hibrid care are si consum decent ar putea avea succes.
    • 0 (0 voturi)    
      hibrizi, si... hibrizi (Joi, 10 iulie 2008, 16:39)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Chevrolet Volt este o optiune binevenita. Avantajul sau este ca este un hibrid de tip "plug-in", spre deosebire de Prius, adica poti sa-l incarci de la priza, si mergi pe electric 40 de mile, mai mult decit au nevoie in medie sa circule oamenii zilnic cu masina. Eu zic ca este mult mai mult decit nimic, mai ales dupa istoria cu EV1.
      Cit despre Dacia, imi voi cumpara o alta masina de la ei, doar daca va fi hibrida, sau electrica.
      Si nu uitati, este un (nou) inceput de drum pentru motorizarile electrice, iar in domeniul asta tehnologia avanseaza f. repede, pe cind, motoarele cu combustie interna cam sint deja la maximul (ridicol de putin) pe care-l pot da.
  • 0 (0 voturi)    
    To hibryd, or not hibryd? Asta-i ce ne macina.. (Joi, 10 iulie 2008, 17:00)

    A cincea roata la caruta [anonim]

    Pe de alta parte, in cadrul articolului aparut foarte recent (ieri), Jacques Daniel preciza foarte clar ca pe termen scurt aceasta schimbare ar fi "total nerentabila".
    A lasat totusi sa se inteleaga faptul ca daca peste o perioada de "x" ani va fi nevoie de aceasta tehnologie la Dacia, nu va fi nici o problema sa o imprumute de la "fratii" Renault si Renault Nissan, iar pana atunci sa foloseasca si propulsia GPL ca o alternativa la scumpirea preturilor carburantilor clasici, acest ultim aspect fiind si cauza determinanta in situatia in care s-ar lansa un hibrid autohton, pentru ca atunci considerentele nu vor mai fi emisiile poluante sau consumul, ci pur si simplul fapt daca un sofer nu isi va mai permite sa faca plinul cu benzina/motorina. Toate acestea tinand cont de factorii globali care spun ca petrolul e din ce in ce mai putin si din ce in ce mai scump. Iar daca petrol nu e, propulsia se va face cu....? Insa pana atunci propulsiile hibride vor asigura tranzitia pentru ca nici constructorii sa nu moara de foame dar nici soferii sa nu plateasca un salariu pe un plin.
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca se poate (Joi, 10 iulie 2008, 17:37)

    c [anonim]

    Deja exista masini hibride de foarte multi ani, deci tehnologia nu mai e chiar asa noua si scumpa. Nu ar mai trebui sa fie o problema pentru companii mai mici. Cum si-a propus Renault in trecut sa realizeze o masina clasica cu 5000E, cred ca poate sa-si propuna o masina electrica cu 7000E.
    Pana atunci ma gandesc de ce nu se fac niste modificari elementare care nu costa mare lucru si care duc la o economisire semnificativa de carburant. De exemplu de ce nu se face masina mai aerodinamica ?, sa o testeze in tunelul aerodinamic, sa o faca mai joasa si cu botul mai ascutit ? De ce nu se cauta niste materiale mai usoare ?
    • 0 (0 voturi)    
      .ro (Vineri, 11 iulie 2008, 5:53)

      libertin [utilizator] i-a raspuns lui c

      pentru ca degeaba este masina joasa cand dai in toate gropile de pe strada. in romania e nevoie de suv-uri pt strazi ca sa nu-ti rupi masina :)
      • 0 (0 voturi)    
        inaltimea totala (Vineri, 11 iulie 2008, 10:17)

        c [anonim] i-a raspuns lui libertin

        Nu ma refeream la garda la sol, dar poate si acolo ar merge 2 cm in jos. Ma refeream la inaltimea totala a masinii, mie mi se pare ca are vreo 10 cm in plus.
  • 0 (0 voturi)    
    Gresit! (Vineri, 11 iulie 2008, 0:41)

    Florin [anonim]

    Tot ce pot sa va spun este ca in Olanda sunt liste de asteptare de pana la 6 luni ptr masinile hibride, ceea ce contrazice parerea domnului specialist. Se pare ca, in special din cauza taxelor reduse (jumatate din taxele pentru o masina normala), masinile hibride chiar au rupt gura targului, In plus, o hibrida consuma 4-5 litri la suta in oras, ceea ce ptr o masina de dimensiuni mari este excelent.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce sa fie inutil? (Vineri, 11 iulie 2008, 3:09)

    incredibildeirezistibil [anonim]

    si volksvagen era masina poporului, iar acum passat bate aproape de zona premium.
    Nu vad care ar fi problema daca Renault ar ridica Dacia de la statutul de marca low-cost la statutul de marca cu pret mediu, atata timp cat raportul pret/calitate va fi unul corect.
    Totul depinde de moment, de conjunctura, de ce va cere piata peste 1 3 sau 5 ani. Daca atunci pretul petroluli va vi asa mare incat sa merite, totul e posbil.
    Intra-adevar, un LOGAN sau SANDERO hibrid este astazi complet inutil, insa maine nu se stie, indiferent daca Dacia va mai fi low-cost sau nu.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia hibrid (Vineri, 11 iulie 2008, 6:47)

    Alien [anonim]

    Asa cum Logan-ul a spart piata masinilor sub 10.000 de euro tot asa un eventual hibrid Dacia sub 15.000 ar avea succes. De ce as da 25.000 pe un "primus" cand as putea sa dau 15.000 pe o Dacie?
  • 0 (0 voturi)    
    nu cred (Vineri, 11 iulie 2008, 11:45)

    xxx [anonim]

    Pe orice constructor de automobile pe care il intrebi azi: Ai de gand sa scoti hibrid? va zice; Da, cum sa nu.....
    Dacia va scoate hibrid dupa ce se va amortiza investia facuta de Renault pe modelele Renault cu un astfel de sistem. Renault inca nu a scos asa ceva (din cate stiu eu). Dovada e motorul de Logan care este un motor folosit pe Clio in ani '90, bineinteles adus la zi cu fiecare model lansat de Dacia (SRN, Solenza, Logan)
    Asadar: Lanseaza Renault hibrid + 10-15 ani => Logan hibrid
    La Pitesti la Universitate e un profesor care are de gand sa faca asta ceva mai devreme.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol ciudat (Vineri, 11 iulie 2008, 14:43)

    Paul [anonim]

    Eu am inteles din articol, ca Dacia are un public tinta gata fixat pe care nu are voie sa-l largeasca. Poate exista persoane care au 15.000 de Euro pe care i-ar da pe o masina hibrid. Dar neavand o astfel de masina, cumpara altceva pentru ca nu-si permit sa dea 25.000.
    Sunt de acord ca articolul scris este o opine. Dar este o opinie slab documentata. Si aici survine o intrebare la cei de la hotnews: Citeste cineva articolele inainte sa trimita newsletter-ul la toti abonati?
  • 0 (0 voturi)    
    masini electrice (Sâmbătă, 12 iulie 2008, 2:09)

    dinu [anonim]

    masinile elecrtice trebuie vazute din mai multe unghiuri.Produsele petroliere icorporeaza pina la 75%taxe de stat, iar disparitia sau chiar reducerea consumului de produse petroliere ar insemna dezastru pentru fondul de stat. Acelasi lucru se aplica si la biocombustibili. Cum sa pui impozit pe ulei de rapita sau ce o fi?Deci guvernele nu prea sunt bucuroase de aceasta situatie,si nu sponsorizeaza firmele producatoare de asemenea tehnologii.Ce nu a-r putea fabrica in serie masini electrice de oras cu autonomie de 50 km? Ce sa mai vorbim de taxi-uri electrice care a-r putea fi reincarcate in timpul asteptari unor clienti.
  • 0 (0 voturi)    
    Hibrid vs Electric (Duminică, 11 ianuarie 2009, 4:51)

    ByREV [anonim]

    Si una si alta sunt fiabile. Si hibrid si electric dupa parerea mea sunt f bune. Fiecare cu avantajele si dezavantajele ei.

    Hidrogenul se poate face home-made, nu este tehnologie SF, nu extragi uraniu, nu e secret de stat, e simplu: hidroliza apei. Randamentele de hiroliza sunt ~ 100% , pierderi nedetectabile, asa ca de ce nu pe Hidrogen ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi