Triplarea taxei auto la masinile second - hand va duce la valori ale acesteia cuprinse intre 750-4.800 de euro pentru motorizarile mai des intalnite, de 1,4 si de 1,6 litri, indiferent de norma Euro, iar in cazul vehiculelor cu propulsoare foarte mari Euro 2, proprietarul va plati mai mult de 25.000 de euro.

Taxa se va tripla, incepand cu 15 decembrie, pentru toate masinile care nu corespund normelor Euro 5, nu sunt electrice sau hibride, sau au motorizari Euro 4 peste 2.000 de centimetri cubi (cmc).

Dupa motoarele Euro 1, cea mai mica taxa o vor avea propulsoarele Euro 3, produse intre anii 2000 si 2004, si masinile Non Euro, fabricate inainte de 1992.

Taxa de poluare cea mai mare va fi platita, ca si in prezent, de cei care cumpara vehicule Euro 2, produse intre anii 1996 si 2000.

Motorizarile de 1,4 litri vor avea o taxa de 750 de euro in cazul normelor Euro 1. Pentru un motor de aceeasi capacitate cilindrica, dar care corespunde Euro 3, taxa va fi de aproape 1.300 de euro, respectiv de 2.200 de euro pentru propulsoarele Non Euro. Un motor 1.400 centimetri cubi (cmc) Euro 2 va fi taxat cu aproape 2.800 de euro, cea mai mare valoare dintre toate comparativ cu sumele pentru celelalte norme Euro ale motoarelor de 1,4 litri.

Masini cu astfel de propulsoare sunt Opel Astra F si Volkswagen Golf III.

In cazul automobilelor cu motoare de 1.600 cmc, taxa va avea un cuantum de 1.320 euro pentru propulsoare Euro 1 si de 2.180 euro pentru Euro 3. La motorizarile Non Euro taxa va fi de 3.960 euro, iar la cele Euro 2 putin peste 4.800 de euro.

Cumparatorii de vehicule second-hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plati o taxa de 2.100 de euro pentru masini Euro 1 (cum ar fi Opel Vectra A si BMW Seria 3 - n.r.) sau de circa 7.700 de euro in cazul motoarelor Euro 2.

Modele precum Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 si Audi A4 sunt cateva exemple de masini Euro 2 pentru care taxa va trece de 7.500 de euro, depasind de doua - trei ori valoarea de achizitie a vehiculului.

Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de 3.600 euro, iar la Non Euro va ajunge la 6.300 euro.

O masina cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxa de aproximativ 6.300 de euro. In cazul in care propulsorul este Euro 3 cuantumul va fi de 9.400 de euro, la Non Euro va ajunge la 19.000 de euro, iar pentru motorizari Euro 2 valoarea depaseste 25.000 de euro, de 10-15 ori mai mult decat valoarea de cumparare.

In aceasta situatie se gasesc masini precum Opel Omega, Ford Scorpio, Mercedes Benz Clasa E, BMW Seria 5, Jeep Grand Cherokee si Ford Explorer, care au motoare de 3.000 de centimetri cubi (cmc) sau mai mari, conforme normelor Euro 2. Modelele mentionate se gasesc la vanzare la preturi incepand de la 1.500 de euro in statele din Uniunea Europeana, potrivit site-urilor de anunturi.

CE spune ca nu a fost informata despre majorarea taxei auto la masinile rulate

Purtatorul de cuvant al comisarului UE pentru Taxe si Uniune Vamala, Maria Assimakopoulou, a declarat, vineri, ca masurile referitoare la majorarea de pana la trei ori a taxei pentru masinile rulate nu au fost prezentate oficial iar Comisia nu a fost informata despre acestea.

Totodata, Assimakopoulou a atras atentia ca, desi au libertatea de a stabili nivelul de taxare auto, statele membre sunt obligate sa aplice principiul nediscriminarii, potrivit caruia "nu pot mari taxele pentru masinile rulate sau vechi dar nu si pentru cele noi".

Sursa: Mediafax