Propunerile constructorilor auto pentru salvarea industriei auto: aminarea platii TVA pe 6 luni si dobinzi mici pentru cumpararea de masini noi

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Luni, 8 decembrie 2008, 20:48 Economie | Auto

Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, fost director general al uzinei Dacia, a declarat, luni, ca a pregatit un plan de masuri pentru salvarea industriei auto din Romania, pe care intentioneaza sa-l prezinte presedintelui Traian Basescu, anunta NewsIn.

Printre propuneri figureaza amanarea platii TVA pe sase luni, participarea Romaniei la o cota parte din cele 18 miliarde de euro pe care UE le pune la dispozitie pentru constructorii de masini si acordarea de credite financiare cu dobanzi foarte mici.

Stroe a afirmat ca decizia uzinei Dacia de a intrerupe productia timp de o luna este extrem de grea, dar ca nu exista alta solutie si a precizat ca planul sau privind relansarea industriei auto autohtone cuprinde 12 masuri.

"S-a luat o decizie grea, dar nu era alta solutie. Poate ca singura alinare acum este faptul ca vin sarbatorile si oamenii pot sta sa se odihneasca acasa, alaturi de familie. Dar urmeaza o intrebare decisiva. Ce facem dupa 1 ianuarie? Ei bine, trebuie sa gasim cu totii solutii ca sa nu murim. Iata de ce am pregatit un pachet de masuri pe care le voi duce direct la domnul presedinte Basescu", a spus Constantin Stroe.

Fostul director general al uzinei de automobile de la Mioveni a dezvaluit doar trei dintre masurile cuprinse in acest plan pentru industria auto romaneasca.

"Va spun doar trei din cele 12 masuri care cred eu ca trebuie aplicate. Amanarea platii TVA pe sase luni nu numai pentru Dacia, ci pentru toti cei care lucreaza in industria auto, pe motiv ca se intra in an nou financiar. Spun amanare si nu anulare, pentru ca doar aceasta amanare ne poate scoate din criza. A doua masura ar fi participarea Romaniei la o cota parte din cele 18 miliarde de euro pe care UE le pune la dispozitie in Europa pentru toti constructorii de masini. Si a treia masura ar fi acordarea creditelor financiare cu dobanzi foarte mici, nu prin sistem bancar, pentru ca aici nu se va gasi intelegere, ci prin alte metode", a precizat Stroe.

Presedintele ACAROM sustine ca masurile pe care le propune pot fi indeplinite. "Masurile pe care i le voi prezenta presedintelui Romaniei pot fi indeplinite, doar daca exista vointa. Nu cerem bani degeaba, ci vrem doar niste facilitati, asa incat sa nu mai chemam oamenii la munca doar pentru trei zile si apoi sa intrerupem din nou activitatea" a mai afirmat Constantin Stroe.























1325 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Ai vrea tu mai comunistule..! (Luni, 8 decembrie 2008, 21:02)

    IonescuG [anonim]

    Renault si Nissan participa la cota aia de 18 miliarde,voi sunteti a 3 coada de topor,puneti-va pofta in cui!.Cat despre Dacii,faceti-le mai atragatoare,mai fiabile si mai accesibile la pret...si nu scrie nicaieri ca trebuie sa faceti foarte multe.Cand s-o face coada la Dacii la Pitesti,mai suplimentati productia !.Asta e rezolvarea!
    • -2 (2 voturi)    
      cam de mult n-ai mai condus o dacie... (Marţi, 9 decembrie 2008, 1:13)

      dan [anonim] i-a raspuns lui IonescuG

      daca faci afirmatiile astea despre masina. intreaba, de curiozitate, taximetristii ce parere au despre fiabilitatea loganului.

      defineste "frumusete" la o masina! consideri ca VW touareg, de ex, e frumos? sau poate esti fan chevy aveo...
  • -1 (1 vot)    
    Sa nu fie pe bani publici (Luni, 8 decembrie 2008, 21:04)

    PNL in opozitie [anonim]

    Mi se par masuri de bun simt, deloc exagerate.
    Si observ ca domnul Stroe nu cere pomeni si asistenta, ci doar facilitati temporare. Vrea sa plateasca TVA dar cu o amanare de 6 luni, e ok daca bugetul suporta sa astepte.
    Vrea dobanzi bancare mai mici, e ok daca guvernul are de unde ii oferi bani cu imprumut.
    Si foarte bine, Romania sa se bage sa obtina felia din cei 18 miliarde, proportional cu cota de piata in UE (vreo 3-4%, adica 6-700 milioane€, e f.bine).
    Orice masura care nu implica sa se dea definitiv bani de la buget e ok, temporar e acceptabil insa orice suma trebuie recuperata si daca se poate chiar cu o dobanda care sa acopere macar inflatia!
  • +2 (2 voturi)    
    Metode mai eficiente (Luni, 8 decembrie 2008, 21:12)

    Iulian [anonim]

    Taxe de orice fel exagerate pentru masinile vechi si pentru cele aduse de afara, publicitate exagerata la toate trusturile de presa pentru ca acestea sa taca din gura si cumpararea unui ministru, ca pe PM APIA il cam ia Vantul schimbarii.
    Vorbind serios, ar cam trebui umblat la calitatea produsului si mai ales a servisului prin restructurari majore si responsabilizarea celor ce strica firma prin ciubucareala, inselaciune si nepricepere. Reteaua Dacia are o foarte proasta faima, tolerata printr-un lant al coruptiei ce trebuie rupt!
  • +2 (2 voturi)    
    Auziti, domnule Stroe ! (Luni, 8 decembrie 2008, 21:27)

    mihaiu [anonim]

    Nu puteti schimba tehnologia de fabricatie ca sa asamblati mici masini agricole ? Robix va spune ceva ? Domnule Stroe, traim in capitalism, piata dicteaza. De ce nu vindeti Daciile acelea la intern, direct de fabrica, in multe rate fara dobanda ? Impuneti cu mijloacele asociatiei competenta, flexibilitate la cererea pietei si rapida reconversie profesionala ca presedintele nu poate constitutional sa va rezolve aaceste cereri.
  • +1 (1 vot)    
    ce TUPEU (Luni, 8 decembrie 2008, 21:45)

    kin3zu78 [utilizator]

    dar restul firmelor din Romania nu au aceleasi probleme ?? Sa se amane plata TVA si pentru restul firmelor ca nu doar DACIA da locuri de munca si produce in tara asta !! Dupa ce ca au cumparat fabrica pe nimica toata , au primit o gramada de facilitati fiscale si ajutoare guvernamentale acum tot ei sa apuce bucata cea mai mare din mana intinsa
    • 0 (0 voturi)    
      exact ... (Marţi, 9 decembrie 2008, 1:37)

      stoicadrian [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      si pt cele second sa se amine taxele !!! ce inseamna "trebuie sa gasim cu totii solutii ca sa nu murim" ? nu moare nimeni decit profitu celor de la dacia ...pt 1000 de oameni sa sufere o tara intreaga?
      paitza sa se regleze prin cerere si oferta ..nu prin scutirea unora si jupuirea altora !!!
    • 0 (0 voturi)    
      Saracii (Marţi, 9 decembrie 2008, 13:37)

      anna [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Exact. Tupeu mare au astia de la Dacia asa ar trbui sa vina toate firmele cu pretentiile astea dar normal este vorba de Dacia fabrica cumparata pe nimic si cu spagi enorme, normal ca fratii lor de la Guvernare n-or sa-i lasa acum sa moara. Dati-le cum sa nu saraci
  • 0 (2 voturi)    
    De acord (Luni, 8 decembrie 2008, 23:29)

    DanOprea [utilizator]

    Daca Dacia nu isi revine dupa acest plan sa revina la stat gratis. Promiti ? mf
    Spor
  • +1 (1 vot)    
    Dacia (Marţi, 9 decembrie 2008, 8:28)

    dragos mad [utilizator]

    Propun ca toata conducerea sa fie platita cu un salariu de 1EURO pe an si anulate diurnele si toate primele,si atunci uzina nu mai are probleme cu salariile muncitorilor.Se pot face si reduceri din pretul autoturismelor,ca oricum au un pret cam mare pentru calitatea lor .
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia (Marţi, 9 decembrie 2008, 9:25)

    Giacomo [anonim]

    N-am inteles de ce o firma cu capital francez (sau mixt) trebuie ajutata in situatii conjucturale critice de pe piata.
    Daca eu as avea o firma chiar cu f multi angajati si as avea probleme financiare, ar trebui sa ma duc la Basescu sau la guvern cu o jalba de propuneri sa ma scuteasca de nu stiu ce, sau sa-mi faciliteze una alta...?

    Nu dlor, descurcati-va prin forte proprii, daca e cazul dati faliment ca sa cunoasteti si aceasta faza a ciclului economic, si eventual intrati din nou in afacere atunci cand cureaua va tine...
    La munca tovarasilor comunisti, doar la ajutoare va sta capul...La munca sau la faliment...asta e sfatul meu si unicul suport.
  • 0 (0 voturi)    
    Stroe si "dracia" (Marţi, 9 decembrie 2008, 10:08)

    iancu jianu [anonim]

    Mai directore te-ai cam obisnuit cu pomenile comuniste. Pune osul la treaba si rentabilizeza-ti productia daca vrei sa stai pe acel scaun, daca nu lasa pe altul competent. E si falimentul o solutie in competitia capitalista, nu sa-ti platesc, eu prin taxe pe spinarea mea si scutiri la tine in parohie, proasta organizare. Renault e companie particulara, nu firma de stat, asa ca nu mai face spume la gura. Ati spaguit probabil cam tirziu si unde nu trebuie, ca tocmai acum se schimba primul ministru.
  • +1 (1 vot)    
    alo,aici e stroe! (Marţi, 9 decembrie 2008, 14:15)

    impaciuitorul [anonim]

    Solutia simpla si eficace pentru redresarea situatie este sa se maresca tva-ul la masinile noi pana la 30% si sa se introduca si o taxa de lux de 25% intrucat cei car isi permit sa cumpere masini noi au bani.Cum va imaginati sa scoateti din impas afacerea frantzujilor luind de la gura copiilor nostrii.Daca Dacia singura nu este in stare sa se mentina pe picioare rezovarea este una singura-inchiderea fabricii.Mai bine saccrificam cateva mii de salariati decat o natiune intreaga.Don Stroe,nu crezi ca e timpul sa te retragi? Cei 20 de ani brucanieni au trecut!
  • 0 (0 voturi)    
    Dobanzi mici (Miercuri, 10 decembrie 2008, 0:24)

    Oarecare [anonim]

    Absolut nimeni nu ii impiedica sa ofere dobanzi mici, din moment ce banca central europeana a redus destul de mult dobanda la euro. Asa ca ei pot oferi dobanzi de 7% pt. o masina, dar pentru asta ar trebui sa se chinuie ei, nu statul. Daca s-a dat drumul la robinetul cu bani pentru managerii prosti, de ce sa nu incerce si el.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi