Noul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi: Ordonanta de Urgenta care a triplat taxa auto pentru masinile vechi ar trebui suspendata

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 23 decembrie 2008, 15:14 Economie | Auto

Nicolae Nemirschi
Foto: AGERPRES
Ordonanta de urgenta aprobata luna aceasta de Guvernul Tariceanu, ce prevede triplarea taxei auto, ar trebui suspendata si reluata ulterior in alta forma, deoarece banii sunt necesari pentru sustinerea unor programe, a declarat marti noul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi. "Taxa auto din decembrie trebuie suspendata, iar in ianuarie o vom analiza si o vom relua pe alte paliere, tinand cont de asigurarea surselor de finantare pentru programele Rabla si Casa Verde, care trebuie continuate", a spus Nemirschi, citat de NewsIn, cu ocazia preluarii mandatului de la Attila Korodi.

Noul Guvern ar putea lua o decizie privind suspendarea ordonantei chiar marti, in prima sa sedinta.

Sambata, in cadrul audierii la comisiile parlamentare, Nicolae Nemirschi declarase ca taxa auto va trebui nuantata, urmand a fi platita in functie de gradul de poluare al masinii, stabilit dupa noxele emise, si nu dupa vechimea autovehiculului.

Pe 10 decembrie, Guvernul a decis, printr-o Ordonanta de Urgenta, triplarea taxei pentru autoturismele si autoutilitarele care nu au Euro 4 si care sunt inmatriculate pentru prima data in Romania sau in alte state comunitare, incepand cu 15 decembrie. Decizia a starnit proteste in intreaga tara.

De la aceeasi data, sunt exceptate de la plata taxei autovehiculele cu capacitate cilindrica mai mica de 2.000 de centrimetri cubi si autoutilitarele, cu norma de poluare Euro 4, care se inmatriculeaza pentru prima data in Romania sau in alte state membre ale UE, pana la 31 decembrie 2009.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1568 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    sufocati sau de astm (Marţi, 23 decembrie 2008, 15:36)

    MB [anonim]

    Da, sigur, sa moara toti bucurestenii (si nu doar ei) sufocati sau de astm, ca si asa respira un aer prea curat... ... ... :-(
    • +1 (5 voturi)    
      d c nu??? (Marţi, 23 decembrie 2008, 15:56)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui MB

      scoatem de tot taxa auto... chiar dam sucventii pentru cei care merg cu masina la servici etc...
      si in 2-3 gerenatii
      o sa fim sigurum popor de pe pamant care o sa respire fum in loc de aer :D
      • +3 (3 voturi)    
        ? (Marţi, 23 decembrie 2008, 17:34)

        alex [anonim] i-a raspuns lui liviu

        hai sa oprim defrisarile din Romania, si mai lasati falsul motiv cu "sufocarea".

        Hai sa interzicem motoarele non-euro, iar din 2011 motoarele euro 1, si tot asa...

        Transportul in comun este infect, asa incat masina personala este o necesitate, asa cum este si apa calda menajera.
        Ce facem?
        Inchidem centralele termice care va dau voua caldura sa va spalati? Ca aceste centrale polueaza mai mult decat masina vecinului euro 3 sau euro 4.


        Macar sa faca ceva de banii din taxa, ceva pentru mediu... Unde sunt pistele de biciclete anuntate de motocicleanu? Cati copaci au fost plantati?
        • +1 (1 vot)    
          Taxe (Miercuri, 24 decembrie 2008, 13:15)

          gicu [anonim] i-a raspuns lui alex

          Bai gigeilor, taxa are ca menire sa protejeze Dacia, careia i-a cazut piata. Ce nu va intra voua in capul ala mic, unde va sta neuronul lejer, este ca daca se duce Dacia, se mai duc si nu stiu cati furnizori dupa ea si se umple iarasi tara de someri. Iar asta inseamna fie nu ai nimic de papica fie dai cu mangla, nu ca i-ar deranja pe multi dintre romani manglitul...
  • +1 (1 vot)    
    taxa (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:14)

    gg [anonim]

    Pt. Euro 1 si 2 ar trebui mentinuta chiar asa marita cum e. Pt. Euro 3 scazuta putin (2/3 din cate este acum marita) si pt. Euro 4 scazuta mai mult, sa zicem cat era inainte de a o mari. Parerea mea. Sa ii incurajam pe cei ce isi aduc masina Euro 4 chiar daca e SH si sa ii descurajam total pe cei ce aduc rable Euro 1&2 si chiar putin pe cei cu Euro 3. Tot ce am zis referitor la masini SH. La celel noi sa se mentina eventual taxa 0 dar numai pe perioada de criza numai.
    • +1 (1 vot)    
      CORECT spus!!! (Miercuri, 24 decembrie 2008, 17:01)

      dan [anonim] i-a raspuns lui gg

      si daca se doreste ajutarea Daciei, sa se mareasca subventia pt programul RABLA. scria cineva mai sus bine ce scria: sa fie interzise non euro din 2011.
  • 0 (0 voturi)    
    superman (Marţi, 23 decembrie 2008, 16:52)

    vali [anonim]

    pai nici nu a venit bine dl. ministru si deja reincepe seria de balbaieli: ar trebui suspendat si reluata pe alte "paliere".
    daca cineva imi traduce si mie ii multumesc.
    • 0 (0 voturi)    
      ia taxa, nu e taxa (Marţi, 23 decembrie 2008, 17:20)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui vali

      Adica daca in ianuarie vad ca nu au "resurse" pentru programele Rabla si Casa Verde, reintroduc taxa ca sa ia si ei niste bani de undeva... si tot asa...
  • -1 (1 vot)    
    taxa auto (Marţi, 23 decembrie 2008, 19:33)

    unul dii 22 mil [anonim]

    e foarte usor sa se dea cu parerea dar 1+1 =2 sau s-a schimbat matematica cum adica tra la la E1 E2 E.... daca un G 3 polueaza 166 g pe km si un L E4 tot atit de ce sa plateasca unul mai mult ca altul si inca ceva masinile vin cu verificare germana si li se mai face una de catre cei mai buni specialisti romäni de la RAR si li se da acceptul atunci de unde atita invidie si apoi daca eu am o dacie de 18 ani cu care oricum circulamsi vreau sa iau una de 12 deci mult mai noua unde e problema sau sa moara capra vecinului ????
  • -1 (1 vot)    
    taxa (Marţi, 23 decembrie 2008, 19:42)

    clau [anonim]

    ''Dacia e sponsorul echipei Udinese'' si se plang de criza economica. taxa scoasa si bagat impozit in functie de gradul de poluare non euro platesti mult, euro 4 foarte putin si la masini noi esti scutit 2 ani de impozit asa este in germania
  • +1 (1 vot)    
    Dementilor (Marţi, 23 decembrie 2008, 20:15)

    nebunu [anonim]

    mai duceti-va dreacu cu taxele voastre. Ce dracu e in tara asta, o luna e o taxa, celalta luna alta taxa si tot asa. Nu stii niciodata la ce sa te astepti. Se poate oare sa faca dracului o singura versiune a taxei si s-o pastreze pe aia ca sa poata tot omul sa-si faca niste planuri de viitor?????
  • -2 (2 voturi)    
    taxeee (Miercuri, 24 decembrie 2008, 9:58)

    ionut [anonim]

    oameni buni nu va mai pacaltiti ca asta e o taxa de poluare.nu e .daca ar fi asa camionul din 80 cat polueaza.ala plateste taxa?nu .asta e problema dacia sponsorizeaza echipe de fotbal, aprimit de la guvrn in ultima sedinta 30 de mil de euro.si oricum cum sa ti iei o dacia logan care nu are nimik pe ea cu 9000 de euro.
    • +1 (1 vot)    
      documenteaza-te putin inainte sa debitezi prostii (Miercuri, 24 decembrie 2008, 17:05)

      dan [anonim] i-a raspuns lui ionut

      intra pe un site si vezi la 9000 eur ce poti sati iei de la dacia, inainte sa vorbesti
  • +1 (1 vot)    
    mediu (Miercuri, 24 decembrie 2008, 17:53)

    un alegator [anonim]

    asta cu mazare si scanderberg ala au taiat parcul tabacarie si acum ne vorbeste de mediu? hahahahaha tara de imbecili ce suntem


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică