Ministrul Mediului propune Guvernului suspendarea ordonantei care a triplat taxa pentru masinile second-hand

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 15 ianuarie 2009, 16:34 Economie | Auto

Ministrul Mediului va propune Executivului sa suspende aplicarea OUG din decembrie privind taxa auto, intentionand ca intr-un termen rezonabil sa elaboreze o lege care sa reglementeze taxarea, pana la definitivarea acesteia masinile urmand sa fie taxate la valorile valabile inainte de triplare.

"Voi propune Guvernului suspendarea aplicarii ordonantei din decembrie si in acelasi timp demararea procedurilor de elaborare a unei legi care sa treaca prin Parlament si care sa tina cont de normele europene de taxare, si care sa respecte principiul european «poluatorul plateste»", a declarat, joi, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi.

Intrebat cum vor fi taxate importurile de masini in perioada in care ordonanta din decembrie privind triplarea taxei auto va fi suspendata si pana la aparitia noii legi, Nemirschi a raspuns ca va opera varianta stabilita de Guvern in iulie 2008.

Ministrul Mediului a mai declarat, in briefing-ul de presa de joi, ca va prezenta, in sedinta de Guvern de vineri, un memorandum continand variantele posibile de reglementare in privinta taxei auto, variante rezultate in urma discutiilor avute in cadrul comisiei interministeriale.

"Voi merge in Guvern cu aceste variante si imi voi sustine si propriul punct de vedere asupra unuia dintre ele. Va rog sa nu imi cereti sa va spun care este acesta. Deciziile de acest gen se iau si se comunica in Guvern", a afirmat Nemirschi, refuzand sa dea orice detalii despre numarul sau continutul variantelor de lucru.

Nemirschi a mai anuntat ca a avut deja discutii cu reprezentantii producatorilor autohtoni de masini - Dacia si Ford - si cu cei ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Sursa: Mediafax

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1915 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    O propunere de bunt simt! (Joi, 15 ianuarie 2009, 16:41)

    Catalin [anonim]

    In sfarsit o decizie buna!
    • 0 (2 voturi)    
      nu sunt de acord cu ingradiri de niciun fel! (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:33)

      neanonim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      adica de ce sa mi se ingradeasca drepturile? ei stiu mai bine de ce am eu nevoie?
      sa se faca masini ieftine si le cumpar!
      sa nu uitam ca nu mai suntem in comunism! si fructul oprit e cel mai tare ravnit,,
  • +2 (4 voturi)    
    Facem legi de dragul de a scrie... (Joi, 15 ianuarie 2009, 16:53)

    Alex [anonim]

    Nu stiu la altii, dar mie mi se pare aberant sa anunti ca gandesti o lege, iar pana cand iti vin ideile alea geniale sa o definitivezi vrei sa schimbi legea actuala? Daca noua idee pe care o gandesc ei va fi ca formula curenta e corecta, iar modifica modificarea?

    Eu sunt de acord cu mentinerea taxei curente pentru ca limiteaza intrarea in tara a tuturor cazaturilor de masini, insa daca Guvernul actual vine cu o lege data cu capul si nu la presiunea samsarilor as fi de acord cu ea.

    Sa vedem ce va face Boc, in conditiile in care daca s-ar aproba ce vrea Nemirschi ar scadea si mai mult incasarile la buget...
    • +1 (3 voturi)    
      Asa se va guverna acum (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:13)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      prin modificari de pe o zi pe alta in functie de partea pe care se trezeste Boc.

      La o prima vedere e caraghios dar de fapt e trist ca avem un nivel de guvernare la calcaiul broastei.
    • -1 (3 voturi)    
      mai intai citeste textul ordonantei cu buba (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:17)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Desi sunt de acord cu tine ca trebuie limitatata intrarea in tara a cazaturilor de masini, taxa tripla se aplica din decembrie si la masini noi, cu motoare peste 2 l. Sa nu aud ca astea polueaza mai mult ca alea mai mici ca nu e intotdeauana valabil. Sunt motoare peste 2 l la masini de conceptie mai noua care polueaza mai putin decat cele de 1,6 l de exemplu la masini de conceptie mai veche. Pe mine ma intereseaza in final sa se polueze mai putin si orice alte motive ascunse (gen favoruri pentru Renault) nu ma emotioneaza. Asa ca mai bine ar veni cu o lege ca lumea care sa taxeze masinile care polueaza; noi sau vechi nu conteaza.
    • -1 (3 voturi)    
      dar si tu scrii de dragul de a scrie (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:47)

      loganel [anonim] i-a raspuns lui Alex

      unu la mana.....zici ca astia fac legi de gragul de a scrie, nu te supara dar si mesajul tau e "out of service"
      doi la mana....vad ca asa cum guvernantii sau cei ce apara loganele refuza sa observe ca nici o lege de pana acum nu a reusit sa "limiteze intrarea in tara a cazaturilor", te sfatuiesc sa citesti mai mult si sa te bagi in seama mai putin. Romanul a gasit solutii dintotdeauna(de la fundatii, inmatr pe 12-B, repatrieri, pe bulgari,s.a.) si va gasi in continuare.......de ce? Pt ca atatia bani are el pt masina. L-as intreba eu pe cal care lucreaza la fabrica din Pitesti si vine la serviciu cu un opel de 3.000 de euro....de ce nu ti-ai luat logan?.......Rasp. sigur: pt. ca atatia bani am avut.......LOGIC!!!!....... sper sa fie si pt tine mr.alex
      trei la mana....cum ar creste veniturile la buget? Simplu pt mine, niciodata pt tine si guv care impartasesc idei ca tine.Ex.: ai masina non euro-impozit/an-1.000E. euro1/800/an....euro3/400...euro5/10euro/an.Fa un calcul si spune-le si altora ca tine. SUCCESURI!!!!
    • -1 (1 vot)    
      cazatura zici (Joi, 15 ianuarie 2009, 19:20)

      superior [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Nu incerci si tu sa nu mai vorbesti nefondat?
      Nu crezi ca ar da mai bine?
      Ai vazut formula actuala de calcul, ai incercat vreo simulare de vorbesti, citez "limiteaza intrarea in tara a tuturor cazaturilor"...verifica si tu cat este taxa la o masina de 3-6 ani si la un harb non-euro de 15 ani si vezi pe care "incurajeaza statul sa o aduci"!
      Taxa "protejeaza" doar de potentia lii concurenti ai Loganului, parca formula de calcul urmareste aceasta tinta.
      Cand aceasta taxa va fi pe principiul POLUATORUL PLATESTE, fara exceptie, de la nou la vechi, de la inmatriculat la inca neinmatriculat (fireste calculat corect pentru cei care au platit deja) atunci vom vorbi de taxa de mediu (asta daca se va folosi pentru mediu)
      O buna intrebare este de ce sa o platesti in avans pe toata posibila perioada de functionare a masinii, caci daca se strica iremediabil sau ai accident si nu se mai poate circula ramai cu un avans consistent la stat...asta este ca si cu pensia...platesti toata viata si daca mori "inainte" asta este...nici o grija, STATUL are grija sa primeasca altii dublu din ce ai cotizat tu
      Nasol...
  • -1 (3 voturi)    
    Bagatori in seama !!! (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:29)

    Mihai [anonim]

    Domnule, un autoturism Ford Mondeo din 2005 cu 96.000 km la bord dumitale ti se pare ca e o "cazatura"???
    Eu zic ca e o masina mai sigura si pt mine si pt ceilalti participanti la trafic, de cel putin 10 ori fata de un Logan amarat.
    Cu toate acestea insa Guvernul in actuala forma a taxei imi cere 3200 de euro taxa de poluare. Eu nu cred ca masina mea polueaza de 3200 de ori mai mult decat un Logan nou pt care taxa este zero.
    Asa ca nu mai vb aiurea...
    Actuala forma a taxei e una protectionista, nu pt cetateanul din Romania ci pentru cei cativa actionari ai lui Renault.
    Nu cumva in dec.'89 au murit oamenii pe strada exact pt aceasta libertate de a alege, care prin aceste legi cretine ne este interzisa.
    Rusine tuturor guvernantilor!
    • 0 (2 voturi)    
      simplu (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:06)

      marius [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      si pe mine m-a interesat extrem de mult subiectul asta.cum aveam 6000 de euro si nu am vrut sa devin sclav la banca pt a lua masina noua dar nici un logan chel am optat pt un focus.si am vazut ca tot o scalda cu taxa asta asa ca am platit taxa si am inmatriculat-o.apoi simplu-am dat statul in judecata.si dupa 5 luni am recuperat banii plus 200 de euro dobanda
      nu are rost sa stati sa tot vedeti ce hotarasc astia.simplu-justitia!
  • +1 (3 voturi)    
    Speranţe (Joi, 15 ianuarie 2009, 17:37)

    Ucsi [anonim]

    Menţinerea taxei curente înseamnă doar o amintire dureroasă a deciziei lui R(T)ăriceanu. "Căzăturile de maşini" -amintite mai sus- pot fi oprite la RAR, din cauza acesta nu trebuie să sufere şi alţii. Pot să accept (fără să înţeleg) ca într-un stat de drept, democratic(?) se încercă astfel oprirea invaziei de maşini second hand, dar nu prin ordonanţe de urgenţe dictatoriale. Omenesc ar fi fost să se dea un interval de 2-3 luni pentru punerea în aplicare a acestei taxe, căci oricum nu numai negustorii de maşini (care din iulie oricum şi-au făcut plinul) au fost opriţi (după cum susţin ei), ci oameni simpli care poate prima dată în viaţă au încercat să-şi achiziţioneze o maşină. Lucrurile acestea nu pot fi înţelese de cei care circulă cu maşini de 15-20000 de euro. Până la urmă se adevereşte zicala: "există oameni şi politiceni"-din păcate cei din urmă decid soarta oamenilor.
  • 0 (2 voturi)    
    Sa fiti siguri ........ (Joi, 15 ianuarie 2009, 18:11)

    Dr. Luca Imre [anonim]

    1. ....ca deja legea este conceputa
    2. .... ca nu ne va arunca in sus de bucurie pe niciunul, afara de guvernanti
    3. .... ca tot romanul plateste mai mult decat orice alta natie.
    4. .... ca suspendarea nu va dura atat de mult incat toate masinile intrate inainte de Decembrie si cele ce vor vrea sa intre in acel moment sa prinda momentul la RAR in aceleasi conditii ca acele "luni frumoase din toamna" :)
    5. ....ca "Dacia" tot va intra in faliment sau recesiune serioasa, din pricina managementului lui C.Stroe (are vechime din timpul lui Ceausescu, stie el ...)
    6. ...ca romanii tot masinile de afara le prefera!
    7. .... ca vor mai urma alte demonstratii, alte presiuni (APIA, Dacia, etc) ....si desigur, alte .....legi sau Ordonante.....si articole pe aceasta tema . LOL!
    • +2 (2 voturi)    
      Un lucru e sigur (Joi, 15 ianuarie 2009, 21:17)

      alt Dr [anonim] i-a raspuns lui Dr. Luca Imre

      Toate PREsupozitiile tale, nu linistesc pe nimeni.
      Daca ai economisi cate 10 euro pt fiecare din ideile tale "sigure" ai avea demult un Mertzan (se pare ca preferi germanele)...da' pun pariu ca nu ajungi nici la un LOGAN.
  • -1 (1 vot)    
    taxa auto (Joi, 15 ianuarie 2009, 20:45)

    guest1 [anonim]

    segmentul de auto second la 2000 - 3000 de euro este pentru amaritul de roman cu o dacie de 15 -20ani care nu poate face credit si nici nu vrea pentru o mashina de 10000 euro daca acest om nu poate lua ceva la banii ashtia clar va mai trage de dacia lui de 20 ani care stim toti cit polueaza dar baietii deshteptii vor sa fim datori pe viatza la banci pentru kkt de logan sau citroen
  • -2 (2 voturi)    
    bravo Nemirschi ! (Joi, 15 ianuarie 2009, 21:39)

    Calin [anonim]

    la inceput am avut reticente fata de noul ministru al mediului, poate fiindca provenea din fieful lui mazare. tipul e insa super simpatic. i-a dat peste bot netotului de toti, si cel putin arata ca vrea sa desfiinteze taxa criminala a infractorului obraznic tariceanu.sper sa poata, avand in vedere presiunile apia, tiriac, brent valmar, stroe si gasca de francezi de la renault etc. care deja fac un lobby suparator si agresiv pe televiziuni.
    nu sunt samsar de masini, de fapt nu am adus absolut nici o masina. insa taxa aberanta e total discriminatorie pentru cetatean, imorala si ilegala. in occident se impoziteaza progresiv gradul de poluare, nu se percep taxe la inmatricularea masinii. ne-am tot caciulit 15 ani sa intram in Europa, dar nu stim sa respectam regulile europene. nu ei ne-au vrut, noi am insistat sa fim membrii UE, iar odata intrati, nu mai respectam regulile jocului fiindca tariceanu isi protejeaza afacerile lui si a gastii de la apia, renault, etc. iar dupa ce statul roman va pierde procesul cu taxa, tot amaratul de contribuabil va plati amenzile UE si sumele ce se vor returna celor care au platit taxa, iar Tariceanu si gasca va ramane cu profitul realizat pana la terminarea procesului.
    iar ideea tampita ca se aduc cazaturi in tara nu tine, fiindca sunt mult mai performante ca batrana dacie non euro, care inca impanzeste soselele tarii, alaturi de alte roman-dieseluri. iar prin mentinerea taxei aberante vom vedea iar oamenii reparandu-si cojile de dacii de 20 de ani si oltciturile in fata blocului.
    asa ca Domnule Nemirschi, fiti tare si anulati sau reduceti taxa aberanta ! veti deveni cel mai iubit roman ! succes
  • 0 (0 voturi)    
    ministrul propune.... (Vineri, 16 ianuarie 2009, 0:47)

    asta micu' [anonim]

    dar nu se aproba si ramane la fel.

    sa vedem daca 'am priceput' filmul;)
  • 0 (0 voturi)    
    curios (Vineri, 16 ianuarie 2009, 10:33)

    curiosul [anonim]

    de ce oare pana acuma la toate articolele in legatura cu taxa asta, comentariile impotriva acesteia aveau voturi pozitive, iar la acest articol toti cei care sustin anularea au trecut pe minus ??? Muuuult prea ciudat !
    Ca taxa e imorala si ilegala o stie toata lumea! Cei care se impotrivesc din randul cetatenilor sunt cei care poseda logan sau care au conceptii comuniste si folosesc transportul in comun. Nu ma leg de cei care nu isi permit o masina (sunt cativa si dintre astia care sustin taxa), sunt convins ca in 2-3 ani cand vor avea banii, nu isi vor lua logan.
    Mai mult, ...posesorilor de logan, dupa 2-3 ani cand schimba masina sunt convins ca nu o sa cumpere sandero, nici alta masina noua, asa ca taxa ii va afecta si pe acestia.
    A mai spus cineva, ...creditarea, criza si faptul ca piata e saturata au scazut vanzarile dacia. Daca acest lucru nu este inteles de conducatorii dacia si se asteapta sustinere din partea guvernului, incearca sa impuna taxe si nu inteleg mecanismul pietei se prevede faliment ca asti nu umbla la preturi (va rog nu spuneti ca abs gratis si primele 6 luni leasing gratuit e oferta sau reducere de pret! ) se prevede faliment. Partea proasta , ..... acesta vine oricum, ...si cu taxa aplicata, si cu bani de la guvern, Dacia nu face altceva decat sa prelungeasca inevitabilul (asta daca nu scimba ce e necesar - pretul !!!)
  • 0 (0 voturi)    
    programul rabla (Vineri, 16 ianuarie 2009, 16:22)

    popys [anonim]

    Programul rabla o prostie o timpenie adica statul plateste pentru poluare indiferent ca este mai mare sau mai mica mai sint voci care vor taxa si triplata eu le spun ca gresesc pentru simplul motiv ca discrimineaza .Poluarea ar trebui platita de toti bineinteles in limita bunului simt si inclusiv utilajele de constructii agricole s.a.m.d. daca se vrea taxa de poluare exceptie ar trebui sa faca acele vehicole cu poluare 0 sa se ia dupa emisiile de co2. Si acum programul rabla de ce nu-mi da si mie banii aia de program, cit este 1000 euro? ca nu am bani de logan (vad ca pe asta se bate tare ) si as fi de acord sa nu-mi iau masina toata viata , merg cu bicicleta poftim . Ei (guvernu) sponsorizeaza tot pe aia cu bani , pentru ca eu simt ca no sa am bani cite zile oi avea 10.000. euro un logan ce vrea sa ma bag la banci ca sa-i ingras si paia ? Tariceanu ia prostit si pe occidentali si pe noi romanii in plus nea si dezbinat pentru ca unii care au bani pot sa-si ia ce masina vor (nu am nimic personal cu ei) dar sa-mi dea si mie guvernul banii de rabla si eu nu mai poluez deloc n-ar fi corect asa de ce sa dea bani la unii ce polueaza in continuare si la altii care nu mai vor sa polueze NU ? Mai sint multe de discutat pe aceasta chestiune dar nu mai am timp .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică