Alianta disperarii  - Fiat va prelua 35% din Chrysler

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:36 Economie | Auto

Fiat SpA va prelua 35% din Chrysler LLC intr-o intelegere care va duce masinile economice dezvoltate de Fiat in SUA, noteaza Wall Steet Journal. Ambele companii au probleme, italienii aveau nevoie de un partener pentru a supravietui iar americanii au evitat "la mustata" falimentul si pot folosi tehnologia Fiat pentru a dezvolta masini mai economice.

Intelegerea incearca sa revitalizeze doi dintre cei mai mari producatori auto. Italienii pot opta sa isi creasca participatia pana la 55%, noteaza publicatia. Italienii sunt intr-o situatie mult mai buna decat Chrysler, insa nu vor injecta imediat bani in companie, ci vor retehnologiza o uzina a Chrysler pentru ca masinile europenilor sa fie produse in SUA, spun surse apropiate intelegerii. Fiat va furniza noului partener tehnologie pentru motoare si transmisii, astfel incat americanii sa poata produce masini mai eficiente.

Cele doua companii vor putea actiona impreuna pentru a reduce costurile si vor atinge zone geografice unde singure puteau patrunde greu. Chrysler a vandut anul trecut circa doua milioane de vehicule, marea majoritate in SUA, in timp ce Fiat a vandut 2,5 milioane de vehicule, marea majoritate in Europa.

Oficialii Fiat declarasera in mai multe randuri ca numai prin aliante companiile auto pot sa supravietuiasca, iar italienii cautau un partener. Chrysler este intr-o situatie disperata si fara cele patru miliarde dolari primite ca ajutor de la guvernul american, nu ar fi putut supravietui.

Alianta cu Fiat ajuta Chrysler sa dovedeasca guvernului american ca poate deveni viabila. Pana in martie trebuie sa arate ca se poate redresa si astfel, are sanse sa mai obtina inca trei miliarde de dolari de care are nevoie ca de aer. Asocierea cu Fiat va ajuta Chrysler sa aiba o gama de vehicule mai economice.

Fiat a anuntat de mult timp ca vrea sa reintre pe piata din SUA cu modelul 500 si cu marca Alfa Romeo, iar intelegerea cu Chrysler ii da aceasta posibilitate.

Vanzarile grupului Fiat in Europa au scazut cu 5% anul trecut, pana la 1,17 milioane masini. Chrysler a vandut mult mai putin, 93.000 de masini, cu 22% mai putin decat in 2007.

In Romania, marca Fiat e adusa de Autoitalia, iar vanzarile de anul trecut s-au apropiat de 16.000 de unitati, cifra care contine si vehiculele comerciale. Vanzarile Chrysler in tara sunt modeste - 133 de masini anul trecut, dintre care trei sferturi au fost modelul 300C.























Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1257 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    LoL (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:43)

    Pfff [anonim]

    Si acum din cauza astora americanii nu o sa mai doreasca niciodata o masina europeana. Baaaaaaaaaaaa, pentru a conduce un Fiat nu-ti trebuie doar carnet, tre sa fii si mecanic auto de renume... Muhahahahhahaa
    • 0 (2 voturi)    
      Ticule , vezi ca din grupul Fiat (Marţi, 20 ianuarie 2009, 15:56)

      Rumburak [anonim] i-a raspuns lui Pfff

      face parte si Alfa Romeo , Lancia si FERRARI !!!
      Asa ca sa nu crezi ca o sa faca si italienii investitii ca si Renault-ul in ROmania.
      Daca vor , fac si masini mega valabile.
      • -3 (3 voturi)    
        pffff 2 (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:25)

        LoL [anonim] i-a raspuns lui Rumburak

        Am uitat de Lancia si halfa romeo, alte minuni ale ingineriei italiene. Fraere, ca nu meriti si litera i, ca face parte din grup nu inseamna ca fac si schimb de tehnologie. Ferrari e singura marca italieneasca care merita atentie, restul sunt niste glume proaste si ar trebui interzise ca orice masina care nu este fiabila. Dar romanule prost ce esti nu se uita la asta, pentru el conteaza cum arata si nu cum/daca si cat functioneaza.
        • 0 (2 voturi)    
          atentie la gramatica inteligentule (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:54)

          Nelu [anonim] i-a raspuns lui LoL

          Mai greu cu limba romana ca nu se invata in service
  • 0 (2 voturi)    
    Interesant (Marţi, 20 ianuarie 2009, 17:38)

    Stoewer [anonim]

    Ambele companii au avut pana acum experiente negative cu cooperarile: relatia Fiat - General Motors s-a incheiat la vremea ei rusinos, alianta Chrysler-Daimler s-a destramat in conditii nu prea onorabile, iar activitatile anterioare ale Chrysler in Europa (preluarea Simca si a grupului Rootes) s-au incheiat tot dezastruos.

    Si in acest caz nu vad sinergii, decat prin prisma faptului ca Fiat va patrunde mult mai usor si mai repede pe piata SUA (ceea ce avea oricum de gand sa o faca). Ce castiga Chrysler de aici: iar vreun badge engineering gen Dodge Omni, Plymouth Horizon?
  • -2 (2 voturi)    
    Stiti ce inseamna FIAT? (Marţi, 20 ianuarie 2009, 18:15)

    Fiat [anonim]

    Fehler In Alle Teile.

    Intrebare: de cand fac italienii masini?! Aaaa... imi aduc aminte.. avea vecinul un Fiat 600 pe vremuri!

    Oricum, Chrysler e pe drumul cel bun. Astept cu interes falimentul!
  • +1 (1 vot)    
    singura solutie (Marţi, 20 ianuarie 2009, 19:06)

    kllaus [anonim]

    Chrysler tocmai se despartise de Daimler. La sfarsitul afacerii, nemtii spun ca toata distractia i-a costat peste 30 mld $. Adica le-a bagat criza in casa, ceva mai devreme decat la altii. Acum se pare ca americanii cauta alti fraieri de pe vechiul continent. Numai asa pot scapa de la faliment. Pe banii altora, pe inteligenta lor, niciodata!
    • 0 (0 voturi)    
      Falimentul! (Marţi, 20 ianuarie 2009, 19:43)

      qwerty [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      Despre care inteligenta vorbim? De ani de zile pe americani ii doare in cot de criza petrolului si au continuat sa produca autombile cu motoare de tanc. In Canada, un autoturism cu motor de 2000 cmc este considerat mic - pana de curand te radea lumea daca le ziceai ca ai masina de doi litri in patru cilindri. Sase cilindri si peste trei litri... aia e masina! Oamenii se duc la serviciu cu Hummerul sau cu pick-up truck cu motoare de 4-5-6 litri. Nu conta cat consuma.. nu conta nici ca la ore de varf se merge bara la bara! Sa fie motorul mare!

      Intre timp pretul petrolului pe piata internationala a urcat si cei care au avut de suferit au fost tot consumatorii. Numai ca ei au reactionat prompt: s-au orientat rapid catre masinile japoneze, cu motoare mici, pana in doi litri. Ce facea industria americana de automobile in timpul acesta? Pai... CEO-ii au zis ca e ceva trecator, ca urmare nici GM nici Chrysler nici Ford nu au niciun proiect pentru masini mai mici. Consecinta se vede: acum urla din rasputeri ca sa ii sustina guvernul cu banii contribuabililor!

      Singura solutie decenta ramane falimentul! Altfel, toti banii luati de la guvern si tot sprijinul si aliantele nu inseamna decat un singur lucru: boala lunga, moarte sigura, care moarte tot va veni la un moment dat, fie ca le place, fie ca nu!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri