Mircea Geoana: Saptamana viitoare ar putea fi adoptat un plan pentru sprijinirea industriei auto

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 22 ianuarie 2009, 21:01 Economie | Auto

Masurile de sprijinire a pietei auto din Romania propuse de reprezentantii Dacia Renault ar putea fi incluse intr-un pachet de masuri anticriza ce ar urma sa fie discutat luni de coalitia de guvernare, a anuntat liderul social-democrat Mircea Geoana, potrivit NewsIn.

El s-a intalnit, joi, la Pitesti, cu liderii Sindicatului Automobile Dacia si cu patronatul uzinei de la Mioveni. Presedintele Senatului a promis, cu aceasta ocazie, ca primele masuri anticriza vor fi aplicate la uzina Dacia, in conditiile in care industria auto este printre cele mai afectate de criza economica.

Ce masuri ar putea contine planul anticriza

  • Printre cele mai importante masuri destinate sprijinirii pietei auto este reluarea programului Rabla. Guvernul ar urma sa acorde, in 2009, o prima de casare de 800 de euro. In plus, plata TVA pentru masinile noi ar urma fi amanata timp de 6 luni.
  • In ceea ce priveste taxa de poluare auto, aceasta ar urma sa fie calculata in functie de gradul de poluare al autoturismului.
  • Guvernul ia in calcul si facilitarea accesului la creditare pentru investitiile in sectorul auto, dar si pentru utilizatorii de autoturisme, prin bonificarea dobanzii, dar si reducerea impozitului pe profitul investit in dezvoltarea si modernizarea produselor, tehnologiilor si a noilor capacitati de producere a componentelor auto.
  • In plus, Ministerul Economiei isi propune sa sprijine reconversia profesionala a persoanelor disponibilizate din industria auto, prin cofinantarea scolarizarii personalului in perioada intreruperii temporare a activitatii.

Uzina Dacia si-a intrerupt productia de mai multe ori in ultimele luni, ca urmare a scaderii pietelor auto. Angajatii uzinei s-au aflat in somaj tehnic in perioadele 30 - 31 octombrie, 13 - 14 noiembrie, 20 noiembrie - 7 decembrie, 11 decembrie 2008 - 11 ianuarie 2009 si vor intra din nou in somaj tehnic in perioada 26 ianuarie - 8 februarie.























Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

1802 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Piata Comuna (Joi, 22 ianuarie 2009, 21:34)

    Nicolae [anonim]

    1) Libera circulatie a marfurilor ???
    2)Libera circulatie a persoanelor???
    La salariul mediu al romanilor din care se scade cosul zilnic multiplicat cu numarul de zile si chiria si intretinerea cine mai poate sa-si cumpere o masina noua cu care sa vada Europa ???
    Cu un Kadet de 1.4 sau un Clio de 1.2 sau un Peugeot 105 (fiecare consuma sub 5.5 l/100km deci protejeaza mediul) se poate ca si profesorii sau pensionarii sa mai vada lumea .
    Cred ca Geoana nu e prostanac sa lupte impotriva celor care i-au dat votul !
    • +1 (1 vot)    
      Prea tarziu..... (Joi, 22 ianuarie 2009, 22:35)

      moroshanKA [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      pentru cei car el-au votat!
      De acum nu au ce sa-i mai faca 4 ani , decat sa injure si sa inghita mizeriile ce vor fi servite de PROSTANAC.

      Si-a gasit si Prostanacul altii mai TANTALAI..
  • +6 (6 voturi)    
    domnu' Geoana, domnu' Boc (Joi, 22 ianuarie 2009, 21:38)

    sadwank [anonim]

    Domne, poate ar fi bine sa faceti o sedinta de guvern comuna Romania - Franta pentru ca statul francez detine 14% din Grupul Renault care detine 99,5% din Grupul Dacia.
    Adica macar sa vorbiti sa nu va calcati pe bombeuri, sa le dati ajutoare duble pentru aceeasi chestie. Sa nu-mi spuneti ca statul francez nu-si ajuta propria intreprindere si sarim noi s-o ajutam.
    Dup-aia eu va mai propun o masura: vindeti-va masinile de serviciu si cele personale si cumparati Logan-uri, ca doar nu va asteptati ca tot populimea romana platitoare de taxe si impozite sa va scoata din rahat.
    Si inca una si gata: furati si voi mai putin, mariti salariile la cercetatori si ingineri si faceti o masina 100% romaneasca si abia pe aia sprijiniti-o, nu dati banii nostri la francezi.
    • +1 (1 vot)    
      initiativa romaneasca (Joi, 22 ianuarie 2009, 23:30)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      ok, sunt de acord cu comentariul de mai sus dar adaug un repros: Dacia a fost romaneasca inainte de a fi preluata de Renault. De ce nu s-a gasit nici un roman capabil sa o faca profitabila? In rest nici eu nu sunt de acord sa se dea banii la francezi (ca de fapt asta se va intampla). Sa nu uitam ca Dacia este acum acelasi lucru ca Nokia sau Auchan : companii straine care produc sau distribuie in Romania.
      • 0 (2 voturi)    
        Si cum atragi investitii? (Vineri, 23 ianuarie 2009, 8:43)

        Dumitru [anonim] i-a raspuns lui atreus

        OK, nu esti de acord sa se dea bani pentru a sprijini o industrie strategica.
        Atunci cred ca ar trebui sa scrii un manual de bune practici economice, pentru ca uite, spre exemplu, nesimtitii aia de slovaci, pentru a atrage investitia Hyundai de 700 milioane de Euro au acordat subventii de stat in valoare de 150 milioane de euro.
        Citeste "Financiarul" de marti si ai sa vezi ca pentru a avea Ford la Craiova (adica pentru ca Ford sa aduca acolo 675 milioane de euro investitii), guvernul roman va asigura subventii tot de aproape 150 milioane de euro.
        Tu chiar crezi ca in lumea asta un investitor nu face decat acte caritabile si nu se asteapta la profit?
    • +1 (1 vot)    
      felicitari (Joi, 22 ianuarie 2009, 23:45)

      antique [utilizator] i-a raspuns lui sadwank

      pentru punctul de vedere. poate citeste si mr Geoana ce ai scris. CARE INDUSTRIE AUTO??Desigur industria din franta. VIVE LA FRANCE ET LE PUPINQURISME ROUMAINE.
      • +1 (1 vot)    
        le e frica (Vineri, 23 ianuarie 2009, 0:10)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui antique

        sa nu cumva sa plece Renault... Culmea PPQ-rismului (vorba lui antique). Ca parca si-ar permite sa lase una din putinele fabrici care mai aduce profit. Renault este chiar slab de tot deci stati calmi ca nu pleaca. Oare acest Geoana intra in categoria "mamaligilor" sau in categoria "hamsterilor" ca nu imi dau seama?
  • +1 (1 vot)    
    Sa-i ajute dar ... CU CONDITII (Joi, 22 ianuarie 2009, 22:28)

    Mihai [anonim]

    Voi fi intru totul de acord atunci cand nesimtitii de la Dacia vor scadea preturile pana la nivelul unui profit de 5% anual.

    Altfel inseamna ca banii nostri, acordati prin stimulentele propuse mai sus, se vor duce prin intermediul profitului direct in buzunarele francezilor.

    Poate ca asa vom ajunge si noi sa cumparam Dacia cu 5000 de dolari asa cum ne-au dus cu presul vreo 2 ani.

    La sutele de mii de masini care s-au produs costul amortizarii a scazut foarte mult, energia este ieftina asa ca daca tin pretul sus cu pretul concedierii a zeci de mii de oameni din industrie este doar un element de santaj la adresa statului roman.

    Daca nu producem in Ro nu este bine ca ajung banii in strainatate. Daca producem iar nu este bine ca firmele straine ne obliga sa le dam bani pe care sa-i trimita la ei acasa. Oricum facem, tot prost iesim.
    • +1 (1 vot)    
      Te-ai prins, la sfarsit.. (Vineri, 23 ianuarie 2009, 8:35)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Nu te obliga nimeni sa ai industrie auto, exporturi si locuri de munca..
  • 0 (0 voturi)    
    cum s-a calculat taxa de poluare (Joi, 22 ianuarie 2009, 22:52)

    ecologistul [anonim]

    zice asa: taxa de poluare auto se va calcula in functie de gradul de poluare....bla bla...cu alte cuvinte recunoastem ca pana acum taxa nu a fost in directa relatie cu gradul de poluare si de aia e nevoie sa o schimbam acum....
  • +1 (1 vot)    
    totul a fost vandut in 18 ani de tranzitie (Joi, 22 ianuarie 2009, 22:57)

    prostanacu [anonim]

    acuma sa vina cu planuri patronii respectivi NU boborul sa suporte greselile lor de administrare.
  • +1 (1 vot)    
    super-tampenie (Joi, 22 ianuarie 2009, 23:46)

    Catalin [anonim]

    Deci statul sprijina indutria auto (privata, de altfel) pt. ca, in viitor, sa mai rezolve urmatoarele probleme:

    - sosele adaptate la numarul mereu mai mare de masini;
    - locuri de parcare;
    - studii de trafic (pentru rezolvarea problemelor create de numarul tot mai mare de masini);
    - bani bagati in sistemul sanitar, pentru rezolvarea bolilor create de poluare;
    - idem pentru rezolvarea problemelor legate de lipsa de miscare fizica ("sport si sanatate");
    - teren din ce in ce mai ocupat de "cimitire auto" sau de spatiile pentru dezmembrarea masinilor vechi (chiar si cele fabricate in acest moment, tot ajung "vechi" la un moment dat, pe soselele noastre mai repede decat in Germania, d.ex.).

    Adica statul va baga bani intr-o chestie care sa il faca sa cheltuie SI mai multi bani decat daca n-ar baga nici un ban in asta!
  • +1 (1 vot)    
    sustituire !? (Vineri, 23 ianuarie 2009, 8:26)

    miluch [utilizator]

    Dl. Geoana e inca in campanie !? Parca discutiile astea tin mai mult de ceea ce trebuie sa faca executivul si nu legislativul. A disparut dl. Boc !? Sau avem un nou prim-ministru si inca nu s-a aflat !?
    Probabil Senatul a terminat de dezbatut TOATE legile ramase si acum someaza.
  • +1 (1 vot)    
    masuri (Vineri, 23 ianuarie 2009, 9:23)

    io [anonim]

    sint de acord in principiu cu primele doua masuri
    si cu jumatate din a treia.
    dar sa maschezi ajutorul pentru Renault sub forma "facilitatilor" la creditare, si sa platesti reconversia profesionala, astea nu-mi mai plac.
    problemele cu care se confrunta industria auto tin de piata tot mai slaba.
    sitiatie care, la noi cel putin, e agravata de lipsa infrastructurii.
    nu vad motive pentru care statul sa intervina aici.
    cel mult eventual sa lucreze la infrastructura rutiera (drumuri, parcari, centuri, autostrazi etc ...).
  • +1 (1 vot)    
    prostanacul stimulat (Vineri, 23 ianuarie 2009, 10:04)

    Nae Catz [anonim]

    Ce facusi Mirciulica? Ti-a adus Stroe spaga de la frantuji sau o incasezi dupa ce rezolvi cu banii de la Guvern? Nu ti se pare ca te bagi unde nu iti fierbe oala?
  • 0 (0 voturi)    
    dar cu INFRASTRUCTURA cum ramane ? (Vineri, 23 ianuarie 2009, 10:48)

    taifun [anonim]

    paradoxul este ca dezvoltam industria auto dar uitam sa deavoltam infrastructura

    uitati aici cum stam la infrastructura noi si cum stau altii , vai de capul nostru
    este o comparatie cu UNGARIA ca sa ne dam seama mai bine ce am facut in toti acesti ani in care PIB a crescut

    http://taifuns.blogspot.com/2009/01/vai-de-pib-ul-nostru.html
  • 0 (0 voturi)    
    ajutor pentu industrie (Vineri, 23 ianuarie 2009, 16:28)

    UN CETATEAN [anonim]

    vreau sa fac cateva remarci...ca angajat in aceasta industrie:

    1. Dacia este una din putinele fabric care functioneaza OK si EXPORTA
    2. A creat conditii de lucru civilizate si produse de calitate - raportate la pretul de vanzare
    3. Are un numar mare de angajati, iar prin natura afacerii ofera in subsidiar locuri de munca numeroase pentru industria orizontala - producatori de cablaje, scaune, etc.
    4. Taxele si impozitele pe care Dacia le plateste catre bugetul de stat reprezinta 5% din BUGETUL ROMANIEI

    Si o intrebare:

    Cand ati vazut ultima data pe strada un Ford Escort sau un Golf II, importat in ultimii ani? Personal uitasem ca exista Ford Escort. .....iar daca va uitati acum in jurul vostru, au aparut ca ciupercile dupa ploie...ce va spune asta?
    • 0 (0 voturi)    
      ajutor pentru spagari (Vineri, 23 ianuarie 2009, 20:47)

      ecologistul [anonim] i-a raspuns lui UN CETATEAN

      mie imi spune ca oamenii sunt si trebuie sa fie liberi sa aleaga intre produsele aflate pe piata...adica daca tu vrei sa cumperi Dacia si ai bani de una noua, foarte bine, sa iti fie de bine...dar nu mi se pare normal ca eu, daca vreau sa imi cumpar un automobil de mana a doua, fie el si Golf de 10 ani, daca masina costa 1500-2000 Euro in Germania, guvernul Romaniei sa imi ceara inca 5000 de Euro cica taxa de poluare, cata vreme Golful meu emite cam tot atatea noxe ca si Dacia dumitale....

      Si ca veni vorba despre Dacia: pai tot cu mana intinsa la banul public (adica la buzunarul meu si al multora ca mine)??? Dupa ce la privatizarea Dacia, s-au dat avantaje fiscale cu gramada, apoi ajutoare de stat cat cuprinde....cand o sa bage mana patronii francezi in propriul buzunar sa mai scoata si din buzunarul lor bani de supravietuire? Si cand o sa mai taie din pretul automobilelor ca sa supravietuiasca, ca tot folosesc fibra de sticla in loc de tabla????

      Arata-mi macar o companie din astea multinationala care a venit in Romania in ultimii 2-3 ani fara sa conditioneze investitia de ajutoare de stat, sub diverse forme (scutire de la taxele locale, scutiri la plata TVA, subventii directe pentru programe de modernizare, scutiri de la plata redeventelor, cumpararea activelor pe 1 Euro etc.)

      mai lasa-ne tovarasu cu patriotismul dumitale...
  • 0 (0 voturi)    
    Industria auto (Luni, 26 ianuarie 2009, 15:14)

    popys [anonim]

    Cred ca dacia (francezii) conduce guvernu . Geoana da exemplu TOTI atentie !!! toti politicienii romani luati-va LOGANE asa sa dati exemplu si la servici si acasa MERTANE si alte GIPANE folositile doar la delegatii straine cind primiti o vizita atunci sa va puneti fundu in ele . MARE NESIMTIRE LA VOI.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă