Industria auto europeana - intre dezastru, salvare si protectionism national

de EurActiv.ro     EurActiv.ro
Joi, 5 februarie 2009, 13:57 Economie | Auto

Cu mii de muncitori europeni concediati si alti zeci de mii amenintati de somaj, Uniunea Europeana este nevoita sa ia masuri pentru protejarea sectorului productiei de automobile. Dar au aparut deja temeri in ceea ce priveste ajutorul de stat, in timp ce europarlamentarii, Consiliul si Comisia Europeana au dezbatut la Strasbourg impactul crizei economice asupra industriei auto. Reteaua EurActiv din Europa centrala si occidentala arunca o privire asupra situatiei din unele tari cu cifre de productie semnificative.

Cererea europeana de autoturisme a scazut dramatic in ultimele luni, cu 19,3% in ceea ce priveste vanzarile de autoturisme noi in ultimul trimestru al lui 2008. Reducerile de doua cifre au avut loc in Islanda, Irlanda, Italia si Marea Britanie.

Cifrele de vanzari ale noilor state membre ofera o imagine eterogena, cu Polonia care inregistreaza o crestere anuala de 9,4% si Cehia cu o crestere asemanatoare de 8,4%.

Totusi, Romania a inregistrat un declin de 8,7% pe an, in timp ce vanzarile din Ungaria au scazut cu 9,2%. Inmatricularile de autoturisme noi din decembrie au inregistrat si ele in general o scadere drastica de 10,7% in randul noilor state membre europene.

Industria auto reprezinta 6% din locurile de munca din UE, fiind sasea industrie exportatoare a Uniunii. Daca in 2007 au fost produse 19,6 milioane masini, in 2008 numarul acestora a scazut cu un milion. In momentul de fata, 2 milioane de autovehicule nevandute se afla pe stoc, ceea ce reprezinta un exces de 20%.

Articol integral EurActiv.ro



Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1239 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Unde sunt scaderile de pret??? (Joi, 5 februarie 2009, 15:54)

    Me [anonim]

    Toata industria se vaita...dar totusi, unde sunt reducerile preturilor? De ce nu adopta fabricile reducrea pretului si implicit scaderea profiltului?!
    Prefera sa se planga, sa ceara bani de la stat cu care sa-si acopere diferentele din vanzari, rezulta ca profiltul ramae acelasi dar va fi platiti doar de cei putin cumparatori existenti si prin pret si prin subventia de la stat. In plus prin subventia statului paltesc toti pentru masinile celor care cupara. Interesant, nu?
    Halal piata auto, cel putin in Romania...nu ai meserie, te faci vanzator auto la dealer....
    • +1 (1 vot)    
      Scaderea preturilor la autoturisme (Joi, 5 februarie 2009, 16:56)

      Iancu Jianu [anonim] i-a raspuns lui Me

      Bravo, iata un punct pertinent la care mai adaug unul:
      Costul de productie al unui autoturism de clasa medie la Renault Sandouville in Fr - 76 era prin anii 90 de 6500 FFR adica franci francezi.
      Cu rotunjiri in anul de gratie 2009 costul de productie al unui autoturism se invarte in jur de 1000 - 2000 EUR / autoturism.
      Cunoscand costul de fabricatie ne intrebam cum se intampla ca nici un fabricant nu vrea sa scada preturile, avand totusi de unde???
      Alta intrebare: Cum Dumnezeului toata industria auto mondiala crapa in 2 luni din cauza lipsei vanzarilor cand acsti producatori au marje de 500 % pe autoturism.
      UNDE SUNT BANII OAMENI BUNI, ATATIA BANI DIN VANZARILE EFECTUATE INAINTE DE CRIZA, POATE SA RASPUNDA CINEVA???
      • 0 (0 voturi)    
        Pai i-au bagat in buzunare :) (Joi, 5 februarie 2009, 17:15)

        Ciprian [anonim] i-a raspuns lui Iancu Jianu

        Pai mai e pana la adevarata criza, isi pregatesc stocurile de masini pentru atunci :) . Si atunci o sa vanda numai masini de care vor ei (versiune standard) la pret redus, astfel incat orice customizare sa te rupa la pret (un pret ceva mai redus pe masini care se fac standard ii avantajeaza, ca sa nu mai zic ca e posibl sa apara masuri de ajutor in curand din partea statului).
        Fac ei ce fac, si tot ca ei se ajunge... dar sper sa ii doara mai tare la buzunar si sa faca ceva convenabil si pentru cel care s strans cu greu un ban.
      • 0 (0 voturi)    
        criza auto (Joi, 5 februarie 2009, 21:12)

        cleo [anonim] i-a raspuns lui Iancu Jianu

        Mane, esti departe de realitate. Vorbesti fara sa stii ce si cat anume intra in calculatiile de pret. poate 2000 de euro te costa tabla si materiile prime; uiti de investitii ce tb amortizate, transporturi si asigurarea masinilor, costuri de depozitare si alte costuri logistice, salarii, mkt, etc. nu ai avut niciodata de a face cu o bugetare si te dai rotund. oameni ca tine cu pareri nu vor trece prin criza decat cu picioarele inainte, scuze ca ti-o spun.
  • 0 (0 voturi)    
    dar poza (Joi, 5 februarie 2009, 16:56)

    SM [anonim]

    de ce ati pus poza din Japonia ? :))
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai bateti campii (Joi, 5 februarie 2009, 21:14)

    alt [anonim]

    cost de productie de 2000 eur/ autoturism?

    vise... ! contributia (nu marja profitului) este in cele mai bune cazuri 28-32%!... rata profitului nu depaseste 8-10% in cazurile cele mai fericite (vezi www.sec.gov)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version