Brent Valmar, vicepresedinte APIA: Unii dealeri auto arunca pe piata reduceri aberante ce nu pot fi sustinute economic

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 10 februarie 2009, 13:21 Economie | Auto

Brent Valmar
Foto: HotNews.ro
Masinile nu vor mai fi atat de ieftine precum sunt acum, iar dupa ce criza se va termina, preturile vor ajunge la un nivel rezonabil care sa ofere o marja de profit suficienta pentru acoperirea costurilor si pentru dezvoltarea activitatii, a declarat Brent Valmar, vicepresedinte APIA si director general al Porsche Romania, la evenimentul de lansare a trei modele Porsche. El spune ca in prezent unii dealeri auto vin cu reduceri aberant de mari, ce nu pot fi sustinute economic. Importatorul a facut restructurari, a inghetat angajarile in urma cu cateva luni, dar Valmar spune ca Porsche Romania poate face fata crizei mai bine decat alte companii.

Asa de ieftine nu vor mai fi

"Atat de ieftine cum sunt masinile pe piata astazi nu vor mai fi niciodata. Este o perioada de tranzitie in care exista o presiune pe stocuri si pe lichiditati si observati in piata ca se arunca niste discount-uri care sunt aberante pentru ca nu pot fi sustinute economic", spune seful Porsche Romania.

Dar ce se va intampla cu masinile dupa criza? "N-o sa se scumpeasca, o sa revina la un nivel de pret rezonabil care sa permita o marja de profit ce poate asigura dezvoltarea si acoperirea costurilor", spune Valmar care adauga ca toata lumea vinde pe profit pentru ca toate acele masini au fost importate cand leul era mai puternic fata de euro.

In ianuarie, spune Valmar, vanzarile de masini noi au scazut cu 63%, iar el estimeaza ca si februarie va fi slaba fata de anul trecut. Piata e afectata de importul masiv de rable, de deprecierea leului si de accesul extrem de greu la credite.

Programul Rabla sta sa inceapa, dar greutatea cu care se iau creditele il poate afecta

"Daca totul merge bine, programul Rabla va incepe in 10 zile, depinde cand semneaza toti actele (...) Dificultatea pe care o va avea programul anul acesta e legata de restrictiile la creditare, accesul la credit e destul de dificil si e posibil ca volumele sa nu fie atinse. Tocmai de asta ne gandim sa gasim o formula prin care sa fie permise finantarile in sistem leasing in program, lucru care ar mari masa de interesati", mai spune vicepresedintele APIA.

Valmar adauga ca programul Rabla din Germania, unde prima de casare e de 2.500 euro, ii va face pe multi nemti sa nu-si mai vanda rablele, sau daca o vor face vor cere mai mult pe ele. E posibil, spune Valmar, ca importurile de masini vechi din Germania sa se reduca din cauza acestei chestiuni. El considera ca toate cele 60.000 de locuri ale programului Rabla de la noi se vor ocupa daca accesul la credit va fi relaxat si crede ca un Sandero nou e mai bun decat un Golf vechi.

Criza nu are efecte selective, spune vicepresedintele APIA. Si cei care importa rable sunt loviti de criza pentru ca nu prea le mai vand. Discutam totusi prea mult despre taxa auto, probabil ca pana la urma se va ajunge la formula transferarii unei parti din taxa auto catre impozitul anual, adauga el.

Porsche face restructurari si a inghetat angajarile

Directorul general al companiei spune ca au fost restructurate o serie de activitati si s-a introdus un nou sistem informatic la nivel de importator care face economie la personal, deoarece cateva procese sunt automatizate.

"Am evitat sa mai angajam alte persoane de cateva luni de zile si am taiat din schema de functiuni opt locuri, dar cred ca nu e mult la o companie ca Porsche Romania", a incheiat Brent Valmar.

Noutati marca Porsche - primul diesel si doua restilizari sport

Porsche Romania a lansat marti prima versiune diesel a SUV-ului Cayenne si versiuni restilizate ale masinilor sport Cayman si Boxster. Primul Cayenne cu motor diesel dispune de un propulsor de 3 litri 240 CP si are un pret de pornire de circa 60.000 euro. La celelalte versiuni ale SUV-ului, cele pe benzina, preturile de baza variaza intre 56.000 euro la varianta cu motor 3,6 litri 290 CP si 135.000 euro, TVA inclus, la varianta cu motor de 550 CP.

Porsche a lansat si versiunile restilizate ale masinilor sport Boxster si Cayman. Boxster dispune de un motor de 2,9 litri, 255 CP iar pretul de baza e de 47.800 euro, TVA inclus. Cayman are acelasi propulsor, insa dezvolta 265 CP iar pretul de pornire e 53.500 euro.

Cele doua masini dispun si de varianta mai puternica, propulsorul de 3,4 litri cu 310 CP pentru Boxster si 320 CP pentru Cayman. Preturile de pornire sunt 59.500 euro, respectiv 65.200 euro, TVA inclus.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

9200 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    ieftin?? (Marţi, 10 februarie 2009, 13:50)

    q777 [anonim]

    Domnu' Brent, cred ca visati cu ochii deschisi.Preturile sunt tot aceleasi.Nu s-a ieftinit nimic.Praf in ochi.Scoateti ceva din standard in optionale de care omul are oricum nevoie (ABS,airbag etc) si apoi mergeti la TV si va prezentati benzinarul de 1,0 l doar cu standardul pe el si adaugati "de la...".
    Cred ca n-o sa va mai saturati niciodata de profituri uriase - pretul unei masini la iesirea din fabrica nu cred sa fie mai mare de 50-60% din pretul cu care o vindeti.Treaba cu acoperirea costurilor e cancan ieftin.
    Ce era ieftin inainte e ieftin si acum: troaca de logan era 8000,atata e si acuma.Un Golf nou echipat complet era pe la 17-18.000 euro,atat e si acum.Nici vorba de reduceri.
    • +14 (16 voturi)    
      Corect (Marţi, 10 februarie 2009, 14:07)

      Cat [anonim] i-a raspuns lui q777

      Corect. E incredibil cum se incapataneaza sa mentina preturile ridicate.

      Eu mi-am luat masina de noua din Germania si am obtinut in total vreo 20% reducere la niste preturi deja acceptabile.

      As boicota dealerii auto din Romania daca as putea. Germanii sunt mult mai decenti si dispusi sa negocieze. La noi la marcile mai acatarii abia primesti niste covorase in plus. Nesimtitii...dar lasa ca le-a ajuns cutitul la os.

      Incep sa cred ca criza asta e foarte benefica pentru Romania. De la profituri de 40-60% o sa inceapa si ei sa aiba profiturile normale in vest, de 5-6%. Si o sa fie si obligati sa se eficientizeze, printre altele.
    • +4 (6 voturi)    
      Mai scump... (Marţi, 10 februarie 2009, 15:23)

      Bobescu [anonim] i-a raspuns lui q777

      Degeaba Loganul are acelasi pret in euro, costul in lei este mult mai mare. Parca muncitorii de la Mioveni ar primi salarii in euro. Costul de productie e acelasi insa cine are vanzare... "record" la aceleasi preturi ca in vara?
    • 0 (0 voturi)    
      discounturi (Marţi, 10 februarie 2009, 19:41)

      Thheo [utilizator] i-a raspuns lui q777

      Sunt oferte publice facute chiar de dealerii Porsche cu discounturi ce ajung la modele de pe stoc pana si la 40% .. te agiti aiurea.
      • 0 (0 voturi)    
        aiureli (Miercuri, 11 februarie 2009, 12:07)

        q777 [anonim] i-a raspuns lui Thheo

        Arata-mi si mie un discount din asta "fenomenal"...Iti spun eu agitatule,cam cum e: la modelul X ABS,ESP etc erau in standard si masina costa sa zicem 13.000 euro.Acuma e in optional si ti se spune la TV ca e 12.000. Intri pe site ,faci calculul si vezi ca tot 13.000 o sa dai .
        In plus ,daca ar fi asa cum spui tu,Valmar asta si-ar da cu stangu-n dreptu' - tocmai porsche sa faca discunt de 40%??Pai esti chior, nu vezi ce zice omu'??
        Dar pt. indivizi ca tine, care nu fac diferenta intre ABS, programul "Rabla" si frigiderul de pe hol sunt numai discounturi peste tot.
  • +8 (8 voturi)    
    Ce adausuri comerciale (Marţi, 10 februarie 2009, 13:57)

    costi [anonim]

    au delerii de masini ?
    30% la o masina de 10.000 =3000 .
    30% la o paine de 2,5 = 0.75
    Adevarul este ca aveau adausuri nesimtite .
    Foarte bine au invatat sa faca afaceri acum
    Un adaus de 5-10% este bine la o masina.
    Lacomia
  • -4 (12 voturi)    
    ma rad de ma stric.... (Marţi, 10 februarie 2009, 13:59)

    Ciprian [anonim]

    "si crede ca un Sandero nou e mai bun decat un Golf vechi."
    cand ??? nici intr-o suta de ani n-o sa fie macar egal ligheanul de sandel cu un Golf
    • 0 (2 voturi)    
      ai putea sa-l crezi (Marţi, 10 februarie 2009, 14:16)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      omul lucreaza la Porsche deci stie ele ce stie cand spune ca un Sandero nou e mai bun decat un golf vechi. daca nu in 2 ani macar in 5 ani. oricum in 100 de ani sigur :-)
      • 0 (2 voturi)    
        poate fi curand (Marţi, 10 februarie 2009, 15:35)

        c [anonim] i-a raspuns lui adrian

        Pai daca motorul de 1.2(75CP) il inlocuieste pe cel de 14(75CP), si motorul de 1.4(100CP) il inlocuieste pe cel de 1.6(90CP)...e posibil ca macar problema consumului fie rezolvata de Dacia...si probabil o sa le mai creasca vanzarile.
  • +7 (7 voturi)    
    Pariu ca preturile o sa mai scada ? (Marţi, 10 februarie 2009, 14:05)

    Alex [anonim]

    Vorbim in vara, sa vezi ce preturi o sa fie atunci.
    95 % din auto vindute pe piata au tehnologie veche de 10 ani. Dar pentru p.lime sint bune.
    Ceva foame apare la orizont in industira auto.
  • +10 (10 voturi)    
    asta fierbe ca VW n-are reduceri (Marţi, 10 februarie 2009, 14:26)

    adrian [anonim]

    In perioada asta de criza VW sta bine in Europa si nu are o politica de discount-uri. El (Porsche Romania) nu poate oferi discount-uri mari pentru ca nu e sustinut de VW cu o politica de discount-uri dar vede cum altii (Ford, Renault, Hyundai) sunt sustinuti de firma producatoare si vand. ha ha ha
    • +2 (2 voturi)    
      criza de supraproductie (Marţi, 10 februarie 2009, 15:06)

      lazaroaie [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Omu se face ca nu intelege ca e criza de supraproductie in acest domeniu auto.
      Das auto , nu se inlocuieste precum un telefon la 2-3 ani -ar vrea ei sa se vanda asa de bine -desi le-au scazut calitatea si fiabilitatea de noi.

      Producatorii au de ales fie opresc productia ca deja au umplut toate facilitatiile de stocare de auto nou produse, deci raman blocati, cu stocuri, si muncitorii pe tusa, dar ratele trebuiesc platite;
      fie mai reduc semnificativ pretul fata de concurenta si astfel scapa de stocuri respectiv de blocaj si pot sa isi plateasca si ei ratele pentru investitii.

      Deocamdata VW nu e complet in corzi pentru ca aceste masini se bucura de un renume comparativ cu alte branduri.
      Insa in criza si VW ar trebui sa adapteze preturile conform cu posibilitatiile clientiilor pe timp de criza.

      Dupa ce trece criza vor vorbi cei care nu au intrat in faliment si vor stabili pretu dar tot in conditii de piata concurentiala. Nu e nici o garantie ca vor costa mai mult masiniile dupa criza. Pretu e facut de cerere si oferta.
    • +1 (1 vot)    
      nu vinde nimeni,prietene (Marţi, 10 februarie 2009, 16:18)

      noobkeen [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      In caz ca nu esti informat foarte bine,sau poate esti din auzite,iti spun ca un mare dealer Renault +Dacia a vandut 12 masini luna trecuta (doishpe!),iar de ford iti zic ca stau prost de tot cu vanzarea ,am ceva date dar nu le-am pus cap la cap ,ceva pe la -42% randament.Hyundai a avut noroc cu acel exemplu care s-a dovedit benefic si care ar trebui urmat de foarte multi (nu numai din auto)
      si anume:au scos o oferta menita sa intampine frica zilei de maine,adica dau masini in leasing si in momentul cand nu mai poti plati iti iau masina inapoi fara a mai suporta nimica tu.
      Interesant,nu?
      • 0 (0 voturi)    
        Gresit! (Miercuri, 11 februarie 2009, 15:02)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui noobkeen

        Hyundai a facut asta in SUA!!!. Iar motivul este dat de legislatia americana, care spune ca daca nu-ti mai platesti ratele/leasingul esti rau-platnic si te baga la biroul lor de credite cu rosu! Hyundai te iarta si nu te mai paraste la Bad Credit. Altfel, situatia este ca la noi: nu mai ai bani de leasing, nu mai platesti si firma iti ia masina, iar tu ramai cu ochii in soare si cu banii dati.
  • +1 (1 vot)    
    Pret (Marţi, 10 februarie 2009, 14:39)

    BREnt [anonim]

    Daca nu le reduceti dumneavoastra o sa asteptati mult si bine ... precum si desfoltatorii imobili ...
  • +1 (3 voturi)    
    ce s-a ieftinit??? (Marţi, 10 februarie 2009, 14:59)

    liviu_ [utilizator]

    cateva masini care oricum costau aberant de mult...
    dacia tine oameni in somaj... da nu ieftinesc nici de-ai dracu ... cum sa le scada profitu ... ce naiba...
  • +2 (2 voturi)    
    Kia vinde cu 30% mai ieftin in US (Marţi, 10 februarie 2009, 15:01)

    gigi marga [anonim]

    Azi Kia a anuntat, pentru o saptamana, preturi mai mici cu 30% fata de pretul de vanzare recomandat de producator (MSRP) pentru toate modelele 2008.
    Astfel, un Kia Rio 2008 al carui pret e de $11500 se poate cumpara cu aprox. $8000.
    Domnule Brent, ce parere aveti despre acest pret? Este aberant?
    Ahh, stiu, o sa raspundeti ca producatorul koreean nu este atat de afectat de criza mondiala si inca este pe profit... dar...?
  • -7 (9 voturi)    
    hai sa ne dam cu parerea (Marţi, 10 februarie 2009, 15:02)

    roman [anonim]

    Habar nu aveti ce vorbiti,si mai si vreti sa moara capra vecinului.Tipic romanesc.Orice dealer are marja intre 7 si 15 %.Sarantocilor idioti
    • +2 (4 voturi)    
      marja de ce? (Marţi, 10 februarie 2009, 15:18)

      dsi [anonim] i-a raspuns lui roman

      Marja de profit? Pai ca sa ai profit de 15% cam cat este adaosul?
      Da si tu mai multe detalii daca tot te dai expert, sau ti-e greu sa te cobori la nivelul "Sarantocilor idioti"?
    • 0 (0 voturi)    
      gresit (Miercuri, 11 februarie 2009, 16:25)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui roman

      Nu orice dealer are intre 7 si 15%. Orice dealer Dacia are 3%, orice dealer Renault are 5%, orice dealer VW are 7%. Cei care au mai mult sunt cei care reprezinta marci f scumpe dar care ca atare vand 2 -3 masini pe luna. Asa ca dealarii obijnuiti(dacia, renault, vw, opel etc) trebuie sa vanda destul de mult ca sa-si acopere toate cheltuielile( salariati, lumina, telefon, rate etc). Asa ca nu mai faceti aprecieri din auzite
  • 0 (0 voturi)    
    toti shmecherii si sa dea lovitura deodata... (Marţi, 10 februarie 2009, 15:24)

    nicksone [utilizator]

    cat praf in ochi. mah asta care vb de "sarantoci", intra pe priuschat.com si vezi cum comenteaza americanii pana la ultimul LED de pe masina. v-ati invatat sa aruncati cu banii ca manelistii (sau poate chiar esti) "ca sa se vada" si cand colo sunteti in kko pana in gat. cititi acolo si luati aminte cum se pune problema cheltuirii ultimului dolar...
    revenind la subiect, foamea dealerilor romani este arhicunoscuta. personal, voi lua noul prius din sua si voi jubila la gandul fomistilor care inca mai traiesc din re-vanzari, comisioane, etc...
    • 0 (0 voturi)    
      de toate ptr toti (Marţi, 10 februarie 2009, 16:23)

      nelu [anonim] i-a raspuns lui nicksone

      daca s-ar putea sa va dea si gratis masina respectiva..... voi care nu munciti in domeniu habar nu aveti despre ce vb
    • 0 (0 voturi)    
      cum aduci din america? (Miercuri, 11 februarie 2009, 6:02)

      jonson [anonim] i-a raspuns lui nicksone

      cum aduci din america? as fi si eu interesat de un prius.
  • +3 (3 voturi)    
    Parca citesc un articol despre criza imobiliara (Marţi, 10 februarie 2009, 15:42)

    Mircea [anonim]

    Aceleasi vorbe spuse cu limba de lemn, aceleasi laude de sine si lansari zgomotoase de noi produse si la masini ca si la imobile acum cateva luni. Poate dealerii din romania ar trebui sa invete ceva de la dezvoltatorii imobiliari care acum sunt in faliment dar care acum cateva luni inca se faleau cu noi lansari de "obiective". Nu au mai vandut nici un apartament si acum costa 1/2 din pretul initial. Dupa ce-i papa un pic criza de lichiditati o sa vina si randul lor, chiar daca nu le place.
  • +3 (3 voturi)    
    VRAJEALAAAA MARE PE EI ! (Marţi, 10 februarie 2009, 16:05)

    Dniel [anonim]

    Eu unul am tot umblat pe la dealeri anul trecut, cei mai cacaciosi sunt aia de la Chevrolet, cica au o reducereeeee - oare chiar card ca mai sunt prosti in tara asta ? pe naiba reducere, sunt chiar mai scumpe decat in aug- sept am fisele cu oferta acasa, deasemeni megane manager 1.6 este la fel de scum acum ca si anul trecut in vara cu toata reducerea lor de pe hartie, Singurii care au scazut pe bune pretul sunt cei de la SUZUKI - SX4 modelu baza era peste 13 mii acum sub 12500 de altele nu va pot spune ca nu m-au interesat de la ei, ford focus se lauda deasemeneni cu reduceri deunde ? pretul a inghetat la 10 mii si ceva fara TVA.
    ESTE O MARE VRAJEALA REDUCEREA ASTA ! vineri am fost la Hyundai si la ei a aparut abia acum dupa ce au dat cativa oameni afara o reducere bunucica Un accent Tdci la 10 mii chash cu aer geamuri fata/spate pregatire RC/CD si difuzoare fata plus metalizata. In rest VRAJEALAAAAA ! Si in plus pt cetatean toate reducerile astea nu inseamna nimic In vara cursul era 3,5-3,6 iar acum 4,3 asa ca in leutii nostri dragi in unele cazuri s-ar putea sa platim mai mult nu mai putin ! FITI ATENTI OAMENI BUNI si nu puneti botu aiurea asa - mai stati pana in mai -iunie si abia atunci vom vedea pe bune reduceri fata de anul trecut. Nu vor putea rezista la comisioanele astea nesimtite pe care le incaseaza- ei oricum schimba banii in lei si deocamdata nu sunt deloc afectati - decat de nr de unitati vandute atata tot !
  • 0 (2 voturi)    
    MArje??? (Marţi, 10 februarie 2009, 16:09)

    eu [anonim]

    Lucrez la un dealer auto, nu stiu daca vre-unul din cei care mai sus au postat sunt in bransa. In zilele bune, dealerii aveau marje intre 5 si 11%, la toate gamele. Pot sa iti spun ce masini se vandeau cu marja mai mica si care cu mai mult. Exceptie fac cateva branduri de lux, dar acolo de obicei importatorii le vand direct fara sa apeleze la dealeri. In momentul de fata marja la dealeri e intre 0 si 2,5%.Unele modele de pe stoc sunt vandute in pierdere ca sa isi faca rost de lichiditati Vi se pare mult?
    Care din voi aveti firme, ce profitabilitate aveti?
    Nu vorbesc aici de adaosuri de importatori ci doar de dealer, atentie!
    • +2 (2 voturi)    
      vai ce mila mi-e de ei saracii (Marţi, 10 februarie 2009, 16:39)

      ela [anonim] i-a raspuns lui eu

      adica adaosul este impartit intre 2-3 firme capuse, cu diferite denumiri, si se asteapta sa ne fie mila de ei.
      pai sa inchida taraba capusarii.... ca asta-i rolul crizei
      si atunci vom vedea si preturi rezon
      aa si da am firma ... si ma ocup de la import pana la servicii de consiliere client in doi, cu partenerul ...si sunt pe segmentul de lux adica cunosc foarte bine si segmentul de piata.
    • 0 (0 voturi)    
      Reduceri pentru doctori/avocati (Miercuri, 11 februarie 2009, 1:55)

      io [anonim] i-a raspuns lui eu

      Si atunci, cum iti explici reducerea practicata de dealerii Opel in cazul doctorilor si avocatilor? Nu-mi amintesc exact, dar era vorba despre 10-15%. Desigur, politica din cadrul retelei Opel. Interesant, nu?!
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:38)

        eu [anonim] i-a raspuns lui io

        Isi lichideaza stocurile, trebuie sa lanseze comenzile pe 2009, toti importatorii au ramas cu stocuri mari pe 2008 din cauza ultimelor 3 luni. Scapa de ele, si vedti cum revin preturile la ceva mai aproape de realitate.
        Aveti bani, acum luati ca preturi de astea nu mai vedeti veci!
        10-15 % ,cum am zis toata marja dealer jos( din cate stiu opelul isi aduce fara importator masinile) si ceva sustinere de la fabrica....
        Iar faptul ca leul a slabit, e o alta problema, aici nu dealerii si importatorii fac legea.
        Oricum sub 4 nu mai coboara in urmatorii 5 ani!
  • +2 (2 voturi)    
    ce abureli..isi apara interesul si atat (Marţi, 10 februarie 2009, 16:37)

    catalin [anonim]

    industria auto e in balarii si asta e fudul...sa vada el cum o sa fie la fundul sacului...acum e inca bine!
    Si-au cam batut jos ce noi, ne-au luat pielea...acum gata!
  • +3 (3 voturi)    
    Cota piata (Marţi, 10 februarie 2009, 16:42)

    Vlad [anonim]

    Domnul Valmar poate sa puna asa problema, Porsche detine 22% din piata in RO (dupa Dacia ei sunt pe primul loc). Dar...le-au scazut vanzarile cu 56%. Si mai e loc de si mai mari scaderi. Cand o sa le ajunga cutitul la os, nu o sa fie asa de siguri, mai ales cu politica de preturi practicata. Dealerii locali nu prea au de hotarat aici (in formarea preturilor) intrucat ei vand stocul Porsche - care isi impune pretul. Ei nu prea au margin mare pe masina de unde sa negocieze cu clientii si traiesc mai mult din service (alta manarie in stil mare in relele Porsche RO). Piata auto din RO este imatura inca (nu putem sa o comparam cu cea din SUA - unde negocierea pretului e la singe) sau cu ceea ce se intampla in restul EU unde exista o reala concurenta.
  • +1 (1 vot)    
    creca (Marţi, 10 februarie 2009, 16:44)

    creca [anonim]

    doar nu era sa te dai de gol....

    concluzia e ca sunt niste comisioane nesimtite de minim 15% la orice masina + alte beneficii incasate de la asiguratorii casco, sau de la service-urile specializate cu care au contract.

    eu ma rog, si poate exista un Dumnezeu, ca jumate din dealeri sa fie faliti, ca restul care supravietuiesc sa inceapa sa arate adevaratele oferte...
  • +2 (2 voturi)    
    Profituri (Marţi, 10 februarie 2009, 16:52)

    Ariel [utilizator]

    D-l Brent cam trage spuza pe turta lui. Romanul plateste in lei nu in euro. La cursul actual masina este mai scumpa. Sunt dealeri cu sediul intr-un sopron si iau 40% adaos comercial? Ce cheltuieli au cu procesul de vanzare? Ce inseamna profit rezonabil in viziunea dumnealui? 40%? Eu cred ca va trebui sa se multumeasca cu acel 5-6% cat este normal. Boomul auto s-a cam terminat pentru multi ani inainte. Dealerii vor trebui sa revina la ratiune si sa lase o mai mare parte din profit producatorilor care sa dezvolte soluti tehnice noi alternative la benzina si mototrina. Gradul de motorizare a ajuns intr-un punct critic. Este total irational sa deplasezi o masa de o tona jumate sau trei tone ca sa transporti o persoana de o suta de chile! O schimbare de acesta anvergura costa mult si nu dealerii sunt cei care o suporta.
  • +1 (1 vot)    
    ce saaa??? (Marţi, 10 februarie 2009, 16:54)

    alexa [anonim]

    care vrea scanat DVI-ul de la masina mea Clio3 Turcia 2007, 7000 USD pana la 12.500 euro cat am dat eu pe masina cat e? Hai ca TVA, transport - 9000 usd, dar totusi paritatea era 1.3 atunci ajungem la 6000 euro. atunci 12500-6000= 6500 euro profit pentru Renaul Romania si Dealer.
    Sa imi mai spune-ti voi mie ca castiga 0%. Am actele care dovedesc asta, vanzator societatea Renaul Bursa Turcia- Cumparator RRO.
    • -1 (1 vot)    
      vb multa (Marţi, 10 februarie 2009, 17:23)

      florin [anonim] i-a raspuns lui alexa

      fratilor marja maxima pe o masina la vw a unui dealer este de 11% . nu 40 nu 5% . vb fara sa stiti de voi, interesati-va inainte sa le stiti pe toate, toti sunteti destepti si nici unul nu sunteti..cu drag florin
      • 0 (0 voturi)    
        adevarul doare (Miercuri, 11 februarie 2009, 21:27)

        alexa [anonim] i-a raspuns lui florin

        nu inteleg, daca pamantul e rotund tu spui ca e plat si ma acuzi de nestiinta.
        Ce te deranjeaza mai tare ca adevarul e asta si nu e altul.
  • 0 (0 voturi)    
    VW (Marţi, 10 februarie 2009, 17:48)

    Alin [anonim]

    Deocamdata vad ca in ianuarie VW sta cel mai bine si la masini noi, si la masini vechi inmatriculate. (doar Dacia e in fata, ceea ce e si normal).

    Scumpe VW, dar se vand cel mai bine dintre masinile de import in Ro.

    Deci, pt unii nu sunt scumpe... celelalte (Ford, Opel, frantuzestile, coreenele si japonezele) sunt mult in urma la vanzari, desi mai ieftine.

    Concluzia e simpla: Porsche ro face profit si la vremuri bune, si la criza... pe spinarea fraierilor de romani.

    Am spus fraieri, pt ca ar trebui luate masini ieftine si nu scumpe...
    Ar trebui luate masini facute in Ro (Dacia, Reno, Daewoo si Ford) si nu cele facute in Slovacia si Ungaria.

    Dar cine sa le cumpere pe alea? cand tot taranu' vrea Golf si Passat, chiar si sa-si care bulendrele la piata?

    Romanu daca nu-i fudul... parca nu e prost destul... asa ca romanii o sa mai dea mult si bine banii pe masini scumpe, fii fara grija, Brent Valmar.
  • 0 (0 voturi)    
    las' sa scada (Marţi, 10 februarie 2009, 17:52)

    Clau [anonim]

    ca in 2007 si 2008 nu o sa mai vada vanzari niciodata. Te pacaleau pana apucai sa semnezi cumpararea. Taxe , comisioane ca la banca. Apoi garantia masinii care este scumpa si lasa de dorit.
  • 0 (2 voturi)    
    MINCINOSULUI!!!!! (Marţi, 10 februarie 2009, 18:15)

    predator_1 [utilizator]

    vicepresedinte apia...director general prsche romania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cum se poate asa ceva?nu este oare un conflict de interese?oare nu acest tovaras era foarte ingrijorat de situatia de la dacia,acest tovaras nu este un sustinator inrait al absurdei taxe impusa de tovarasul taricescu...tovarasia dintre cei doi fiin evidenta...porsche romania reprezentata de acest tovaras care urla cat i-l tineau falcile:savati dacia!!!!taxa sa ramana triplata!!!!protejati muncitorii de la dacia!!!!!sa nu se mai aduca sh-uri de afara!!!!! in loc sa face si ceea ce afirma sa sustina dacia....si-a adjudecat vanzarea catre guvernul romaniei a 131 de autoturisme in valoare de 2.5 mil euro...cca 19ooo euro masina....deci....cum sta treaba?....acest mincinos s-a sucit?nu mai sustine dacia?nu-i mai pasa de muncitorii de acolo cand e vorba de interese proprii?de ce nu a favorizar acest contract ptr dacia?tovarasul tariceanu ce spune de asta?de 2,5 mil euro cate dacii se cumparau?hai mai dar muriti o data!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    pentru toti "inteligentii" (Marţi, 10 februarie 2009, 18:41)

    comentator [anonim]

    baietzi, adevarul este ca dealerii nu au redus preturile (sau le-au redus nesemnificativ)...asa cum sustin multi pe acest site, totul este la nivel declarativ...mai mult, acesti mincinosi de la porsche, folosesc anul asta grila de discount-uri VALABILA ANUL TRECUT!!!!!!! (pe care nu o utilizau nici sa-i omori;) deci nu folosesc discount-uri de criza, ci pe cele din perioade de normalitate!!!!!

    iar pentru prostanacii care sustin ca au marje de 11%...chiar ca sunteti prosti...pai cine produce masinile mai inteligentilor? nu tot ei? ce, voi va uitati doar aici in Romania? traim in era globalizarii...deci, marjele la nivelul grupului sunt de cel putin 40-50%...cine nu intelege e bou.
    • 0 (0 voturi)    
      comentator "inteligent" (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:08)

      eu [anonim] i-a raspuns lui comentator

      1.Eu nu te-am facut prostanac
      2. Vorbesti ca mai toti, fara sa ai habar de ce spui
      3. Producatorii nu au nici o tangenta cu importatorii, in cazul de mai sus, fabrica VW, Audi, etc, e una, iar dealerul importatorul Porsche e cu totul alta.
      4. Ti-am spus ca lucrez la un dealer si marja era 11%, si lucrez la unul din dealerii cu marje mari! Iti garantez ca sunt dealeri care in vremurile bune aveau marja de 5%( in general marcile ieftine)
      5. grile de dicounturi??? probabil visezi. Fiecare dealer primeste o lista de preturi maxim recomandate de la importatorul sau, iar din acel nivel poate lasa cat il tine inima. Daca lasa 0 sau 11% e optiunea sa. Nu exista grile de discounturi.
      6. Exista promotii sau lichidari de stocuri cum e acum cazul, cand reducerea practicata e impartita intre dealer, importator si uneori si fabrica.
      7. Asa ca ciocul mic papagalule!
      • 0 (0 voturi)    
        exact cum spuneam (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:48)

        comentator [anonim] i-a raspuns lui eu

        baiatu', tu probabil ca esti unul care face facturi sau taie chitante la acest dealer, pentru ca altfel chiar nu-mi dau seama cum de nu intelegi...firmele despre care vorbesti, inclusiv dealer-ul, SUNT DIN ACELASI GRUP!!!!! deci profitul ramane in buzunarul actionarilor, neavand importanta cum se imparte intre firme...modul de impartire al profitului tine de multi factori: economici, fiscali etc. (ai auzit de tranfer pricing?)...daca nici acum nu intelegi, inseamna ca "prostanac" a fost un apelativ prea bland...
        • 0 (0 voturi)    
          iar le stii pe toate (Miercuri, 11 februarie 2009, 10:17)

          eu [anonim] i-a raspuns lui comentator

          HAi sa-ti mai explic o data.
          Una e producatorul
          Alta e importatorul care are drept exclusiv de import pentru Romania ( ma rog conform legilor actuale oricine ar dori ar putea aduce orice marca in tara dar ca sa o faci ai nevoie de sute de milioane de euro deci unul nou venit e aproape imposibil sa mai intre pe piata, eventual la masini chinezesti).
          Al treilea e dealerul care e de obicei un SRL, cu un patron care nu are nici cea mai mica legatura cu importatorul, a dezvoltat totul pe cont propriu si are semnat doar un contract de dealerat cu importatorul.
          Atat.
          Probabil ca tu te referi la firme gen Porsche Bucuresti Nord sau Vest care intr-adevar fac parte din acelasi grup de firme cu importatorul, dar nici unul din dealerii de VW din tara nu are nimic de a face cu Porsche( asta daca tot de la Porsche a pornit toata discutia).
          Dimpotriva uneori concureaza cu dealerii importatorului, fiind fortati sa ofere discounturi mai mari pentru a bate dealerii de Bucuresti!!!

          PS am un master in economie( management) deci nu cred ca e cazul sa ma dai pe spate cu 2 termeni din engleza.
  • +1 (1 vot)    
    bravos natiune ! (Marţi, 10 februarie 2009, 19:09)

    gogu [anonim]

    Om fi noi neam de manelisti ,da uite ca noi am descoperit cum preturile pot scadea la infinit pana vom lua totul gratis:criza,nene,criza la nesfarsit !
    Vai de capu vostru ,amarastenilor,o sa va iasa pe nas satisfactia asta ca ,,sa moara capra vecinului "
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:14)

      eu [anonim] i-a raspuns lui gogu

      In sfarsit un comentariu realist pe postul asta.
      Astia suntem, de ce sa nu o duca si vecinul prost daca se poate. Cati din voi v-ati bagat in credite de zeci de mii de euro pe un salariu de 3-500 si acuma urlati ca nu le puteti duce???
  • 0 (0 voturi)    
    habar nu ai de spre ce vorbesti, coane Brent (Marţi, 10 februarie 2009, 19:36)

    urmaritul [anonim]

    Seful Peugeot - Citroen spune ca industria auto e intr-o situatie catastrofala pe tot globul
    de Vlad Barza HotNews.ro
    15:37 Economie | Auto
    Industria auto e prinsa intr-o catastrofa care s-a raspandit pe tot globul si pana si piete emergente precum China si Brazilia, unde producatorii mizau pe cresteri - stagneaza acum, declara Christian Streiff care conduce PSA Peugeot-Citroen. In aceste conditii, el estimeaza o scadere cu 20% a vanzarilor PSA in 2009 si nici 2010 nu e promitator, noteaza Reuters.
  • 0 (0 voturi)    
    invidia, fratilor!!! (Marţi, 10 februarie 2009, 19:38)

    alinush [anonim]

    Oamenii astia de la Porsche nu mai stiu cum sa ne abureasca...am luat luna asta un Mercedes, nou , de la un dealer din RO si am negociat o reducere de 18.500 eur!!!! Contractul a fost semnat, nu sunt povesti! Deci sunt unii dealeri care stiu sa se descurce in momentele actuale si vand masini, altii.....dau interviuri.
    La reducerea asta, cam ce profit credeti voi ca au daca isi permit asa ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      discount (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:12)

      eu [anonim] i-a raspuns lui alinush

      Probabil ca ai luat o masina de 60-70000 euro un S sau un G klasse. Asta inseamna ca ai primit un 25% reducere. Adica 10-12 ai dealerului cu vreo 6 de la importator si o sustinere de la fabrica pentru lichidare stoc, iese??? Ideea e ca nici unul din intermediari nu8 a castigat nimic sau aproape nimic la masina ta. Tu ai iesit bine, dar o economie nu se sustine si dezvolta pe firme care vand fara castig!!! Puneti mana pe un manual de economie
      • 0 (0 voturi)    
        "eu"-le (Vineri, 13 februarie 2009, 12:48)

        luci [anonim] i-a raspuns lui eu

        lasa-ne cu masteratul tau, ca ne-ai rupt...
        mai bine ai face o facultate de economie...
    • 0 (0 voturi)    
      reducere (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:14)

      marcel iures [anonim] i-a raspuns lui alinush

      si care a fost pretul initial al mercedesului?
  • 0 (0 voturi)    
    Adaos auto (Marţi, 10 februarie 2009, 20:40)

    Anonim [anonim]

    Buna seara,
    Am mai spus-o si cu alte okazii si vrea sa mai repet inca o data cel putin din punct de vedere al marcii Audi care sunt adaosurile pe care le practica. Eu cumpar de la fabricile Audi din Ingolstadt si din Neckrsulm printr-un dealear la care patron este un roman stabilit in Germania orice model de Audi de la A4 in sus cu 25% douazeci si cinci la suta mai putin decat pretul de lista pentru orice configuratie (cu tot cu TVA). Prietenul meu la aceasta afacere castiga intre 5-6 % si este foarte multumit.Eu revand masina aici cu 18%-20% mai ieftin . Deci inseamana ca dealearul din Romania efectiv are un adaos de 30%-31% la suta .
    Intr-adevar sunt de acord cu Domnul Brent Valmar intr-o privinta faptului ca in Romania trebuie creata infrastructura logistica, reprezentante si standarde la nivel european si asta se creaza doar cu bani, bani din adoasurile imense care se practica la masini, service si piese, Acest lucru se va oprii si dealeari vor scadea preturile cand lumea intr-adevar va alege o masina din ratiuni economice si cel mai important din necesitate .Atunci va fi concurenta reala pe piata noastra unde va conta fiecare cleint.
    Va multumesc si ii urez Domnului Brent Valmar sa isi verifice angajatii in legatura cu cifrele pe care i le pun sub nas.
  • 0 (0 voturi)    
    s-a terminat (Miercuri, 11 februarie 2009, 0:14)

    cri [anonim]

    Brent du-te si lasa-ne....
  • 0 (0 voturi)    
    scheme (Miercuri, 11 februarie 2009, 7:44)

    Vlad [anonim]

    astea sunt incercari de a vinde in perioada asta..
  • 0 (0 voturi)    
    sigur are dreptate (Miercuri, 11 februarie 2009, 8:57)

    Catelu [anonim]

    Sigur se scumpesc masinile, mai ales dupa intrarea in faliment a GM si Chrysler. Astia au stocurile acum pentru peste 100 de zile, si toate astea vor intra intr-un fire sale. Daca la Rover negocierea incepea de la -30%, oare la GM de la cat incepe? -50% anyone? :-)
    N-or ajunge ele in rromania, dar cateva milioane de masini care inunda piata la discounturi din astea nu au cum sa nu afecteze piata globala,
  • 0 (0 voturi)    
    are dreptate (Miercuri, 11 februarie 2009, 9:30)

    anonim [anonim]

    Cand se vor termina stocurile, datorita cresterii costului pe unitate in fabrica (productie mica-> costuri mari), a cresterii costurilor cu logistica si transportul (din aceleasi cauze) veti avea o mare surpriza.
    Momentan se vand stocuri 2007 si 2008, dar ele se vor epuiza.
    Sau voi credeti ca vor vinde gratis???
    Sunteti naivi.
  • +1 (1 vot)    
    Reduceri, curs (Miercuri, 11 februarie 2009, 11:21)

    Ionut [anonim]

    Lucrez in domeniul vanzarilor auto noi. La o marca dealtfel foarte cunoscuta.
    Diferenta de curs nu este vina dealer-ului. Daca cumva nu stiti, cursul euro il stabileste altcineva in tara asta, ii spune BNR. Faptul ca pretul este calculat in euro si platit in RON este iar meritul maretului stat roman(pentru vanatorii de greseli gramaticale, am scris intentionat cu litere mici). Adica: clientul primeste pretul in euro si il plateste in RON = diferenta de curs, pierdere client. Hai sa va spun si ce se intampla mai departe - dealer-ul plateste masina catre importator...in EURO! = pierdere dealer. Cine castiga? Nu clientul, e drept, nici dealer-ul, ci doar.......statul asta al nostru care nu da voie sa emitem facturi in valuta(exista lege contabila care interzice acest lucru, nu vorbesc doar pe vorbe).
    Hai sa vedem si reducerile. E o asa zisa criza in tara noastra. Din toata criza asta doar 30-40% mi se pare adevarata. Restul e meritul mass-media romaneasca. Aceasta criza duce la ceva reduceri. Cam cat ati vrea sa se reduca??? 40-50%??? Dar calitatea, siguranta, fiabilitatea sa ramana aceleasi. Adica producatorul sa faca rabat la pret, dar atat. Daca masina costa 10 000EUR(ca exemplu) iar costul de productie este de 7 000EUR, cam cat sa dea discount ca sa nu iasa pe pierdere? Pentru ca daca nu realizati, este un business. Tu daca ti-ai deschide o firma, te-ai gandi cum sa faci sa iesi pe minus? Sau cum sa faci sa iesi pe profit? Cred ca a doua varianta.
    Asta este oferta. Treziti-va! Nu vor veni niciodata vremurile in care sa se dea masini gratis! Nici macar la jumatate de pret cum spuneti unii dintre voi. Cand o afacere nu mai este profitabila, este inchisa. Si asta este, o afacere, gandita sa faca profit, nu caritate.
    • -1 (1 vot)    
      Porsche (Miercuri, 11 februarie 2009, 13:07)

      cumparator [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      pana nu dau 2-3 dealeri faliment - nu se invata cei de la porche, caci acum sunt mari si tari ca tot romanu cumpara golf si skoda.

      pai skoda tour e la 13.000 (cu pachet drumuri grele) (super oferta cica) si un opel h e 13.500(cu 1500e discount).

      pai cum e posibil ca o masina de 10ani sa o dai la pretul uneia de 2-3 ani!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Costuri de productie (Vineri, 13 februarie 2009, 16:07)

        Cata Lin [anonim] i-a raspuns lui cumparator

        La o masina de 10.000 euro, costul de productie tinde la 6000-5000. Restul sunt abureli
  • 0 (0 voturi)    
    PRETURI (Duminică, 8 martie 2009, 20:47)

    DXM [anonim]

    PENTRU UN PRET CU ADEVARAT AVANTAJOS CONTACTATI PITIKOT@AOL.COM PT. PRETURI LA MASINI NOI ACHIZITIONATE IN USA LA UN PRET REDUS. MUTLTUMIM PT. SANSA ACORDATA.
  • 0 (0 voturi)    
    Preturi (Joi, 26 martie 2009, 6:55)

    vica leonard [anonim]

    Domnilor nu va mai luati dupa spusele asa-zisilor manageri, ca si acest domn de altfel, ...preturile masinilor sunt mult supraevaluate astfel incat sa aibe ei profituri uriase...penalizati-i cumparand masini SH care au circulat un an sau doi, iar pretul de achizitie e doar 50-60% din pretul unei masini noi...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version