Germania a triplat bugetul programului Rabla. Doua milioane de persoane isi vor putea lua masini noi

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:05 Economie | Auto

Autoritatile germane au decis triplarea fondurilor programului Rabla, de la 1,5 miliarde euro, la cinci miliarde euro, astfel ca doua milioane de oameni isi vor putea lua masini noi, primind o prima de casare de 2.500 euro, in schimbul renuntarii la masina mai veche de noua ani, noteaza AFP.

Programul Rabla german avea initial 600.000 de locuri, dar s-au inscris peste 1,2 milioane de persoane, ca dovada a succesului urias de care s-a bucurat initiativa pusa rapid la punct de autoritati.

Daca noul buget de cinci miliarde euro va fi epuizat pana la finele anului, programul nu va mai fi extins, insa nici prima de casare nu a fost redusa, asa cum se asteptau unele voci din piata.

Presa a scris recent ca succesul programului Rabla da deja dureri de cap autoritatilor, datorita bugetului tot mai mare. Programul a fost criticat de unii pe motiv ca i-a facut pe multi nemti sa-si ia masina, desi nu aveau nici cea mai mica intentia sa faca asta, insa au fost atrasi de prima de casare. Criticii spun ca nemtii si-au pierdut ratiunea si fac cheltuieli inutile.

Pe de alta parte, multi producatori auto si-au marit productia datorita programului, iar cei de la Dacia declarau recent ca sase luni de acum incolo au comenzi pentru program. Programul a ajutat in special masinile mici, gen Polo, Sandero si Fabia, iar piata a urcat cu 20% in februarie si 40% in martie, in conditiile in care alte piete mari scad dur.

In Germania se vand anual peste 3 milioane de masini noi. E foarte posibil ca anul acesta doua treimi din cei care-si iau autoturisme noi sa beneficieze de prima de casare. 


Citeste mai multe despre   






















1066 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Ce bine!!! (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:15)

    vio [anonim]

    20000000 de SH cu numai 200K reali vor zburda pe strazile Romaniei!
    Nemtii sunt prosti, ei nu stiu ca un Astra sau Golf cu 200K e mai bun decat un Golan nou???
    • +2 (2 voturi)    
      da... (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:35)

      alex [anonim] i-a raspuns lui vio

      Tu din ce pom ai picat prietene? 2 mil de masini vor zburda direct in cimitirele de masini, de aia se si plateste "prima de CASARE".
    • +1 (1 vot)    
      mai VIO (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:49)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui vio

      din 2 una: ori esti prost, ori esti prost! masinile se CASEAZA; adica se recicleaza; cele retrase din circulatie sunt dezmembrate/tocate si dispar de pe strazi
    • +1 (1 vot)    
      nu e chiar asa (Miercuri, 8 aprilie 2009, 13:54)

      Bobiro [utilizator] i-a raspuns lui vio

      Vechiturile lor vor zburda pe la noi numai daca legislatia noastra va permite acest lucru.Din pacate o patura serioasa mananca de pe urma importului de masini SH, deci legislatie nu va fi.
      [On topic] Eu am "golan" si in 2 ani nu am schimbat o piesa, prietenul meu cu BMW, a schimbat prea multe, si nici CASCO nu-si permite...sa fim seriosi, La noi problema nu e decat Mentalitatea.
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Miercuri, 8 aprilie 2009, 14:00)

      ekek [anonim] i-a raspuns lui vio

      frumos spus :)
      sunt invidios
    • +2 (2 voturi)    
      Dincolo de ironia mesajului tau (Miercuri, 8 aprilie 2009, 14:11)

      marian [anonim] i-a raspuns lui vio

      Eu inteleg prin prima de casare o suma de bani ca ajutor pentru a cumpara o masina noua in schimbul uneia mai vechi de 9 ani care va fi casata nicidecum vanduta ca SH. Cred totusi ca nemtii se tin de cuvant asa cum ii stie o lume intreaga si le caseaza pe cele vechi.
  • 0 (0 voturi)    
    o alta perspectiva (Miercuri, 8 aprilie 2009, 17:00)

    sabin [anonim]

    tocmai ce am vorbit cu un prieten german despre asta...el zice asa: programul e prezentat ca un succes de catre stat, dar nu e chiar asa. cele mai multe masini noi cumparate sunt ale unor firme straine, cele mai multe masini casate sunt germane - deci programul nu sustine industria auto germana, asa cum se dorea initial. apoi pe termen lung nemtii vor cumpara masini noi mai putin pentru ca isi fac plinul acum. piata de piese de schimb scade si ea pentru o vreme. deci, pe termen scurt poate parea un castig, mai ales pentru firmele care vand masini acum; pe termen mediu si lung - sunt multe semne de intrebare despre succesul programului. parerea lui :-)
  • 0 (0 voturi)    
    Pleaca tirurile cu Loganuri in cadenta la 10 minut (Miercuri, 8 aprilie 2009, 22:46)

    Oxigen [anonim]

    Am venit dinspre vest si este naucitor - un tir din 4 care merg spre vest e cu Loganuri!!! Asa ca uite ca leul creste fata de euro...
    Neamtul nu ia masina decat pentru 3-4 ani ca merge cam 50.000 km pe an. Chiar daca masina e straina, serviciile, TVA-ul, taxele si asigurarile si garantia/postgarantia sunt germane, si uite asa 50% din banutzi se intorc in buzunarul statului german. Dau 2500 si iau 1500 TVA din prima + taxe inmatriculare, impozit pe profit la asiguratori samd. Nu uitati ca si vechitura de masina inseamna peste o tona de fier, aluminiu si alte resurse pretioase pe care ei le respecta, nu ca pe aici, ca de aia exportam "fiariii vieechi" stranse cu carutza.
    Una peste alta statul da 2500 si ia inapoi peste 3000 numai anul asta - buna afacere, nu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version