Ca semn al presiunilor pe care criza le face asupra industriei auto, unele masini noi sunt mai ieftine decat modelele second-hand in Marea Britanie, noteaza Financial Times. E drept ca nu sunt multe astfel de masini, insa e o dovada ca dealerii de masini noi apeleaza la solutii neobisnuite pentru a reduce stocurile.

Ghidul Parker, adresat celor care doresc sa-si cumpere masina, are exemple de masini noi mai ieftine decat cele vechi. Astfel, un Opel Corsa nou se gaseste la un dealer cu circa 6.000 de lire sterline (6.600 euro), cu 500 de lire mai ieftin decat un Corsa second-hand cu peste 8.000 de km la bord.

Un alt exemplu ar fi o Mazda 6 noua, cu un pret de 11.500 lire sterline (12.700 euro), cu 1.000 de lire mai ieftina decat o Mazda 6 cu peste 3.500 de km la bord.

Cei de la Parker spun ca e prima data de la iesirea pe piata a ghidului, in 1972, cand modele noi se vand mai ieftin decat echivalentul lor second-hand.

In ultimele luni preturile masinilor second-hand au urcat in UK, SUA si alte piete, deoarece clientii s-au vazut nevoiti sa-si ia masini mai ieftine, din cauza problemelor financiare. Dealerii de masini noi au fost fortati sa vina cu reduceri substantiale pentru a reusi sa mai vanda. Finacial Times da exemplul unui model nou Citroen Xsara Picasso vandut cu 8.000 de lire (8.900 euro), la jumatate din pretul de catalog.

Totusi, noteaza FT, aceste reduceri nu pot dura la nesfarsit, iar unii producatori deja ridica preturile in UK, pentru a-si imbunatati profitabilitatea, spun cei de la Parker, care dau exemplu marcile Ford, Volkswagen si Seat care au ridicat pretul masinilor noi cu 3%.