Rusii de la GAZ spun ca sunt gata sa fabrice masini Opel in cel mult noua luni. Presa rusa exulta ca rusii au pus mana pe Opel, dar exista si reticenta

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 1 iunie 2009, 17:14 Economie | Auto

Cam asa ceva produc rusii de GAZ in prezent
Foto: GAZ Group
Compania rusa GAZ - producator al masinilor Volga - spune ca ar fi gata sa inceapa productia de masini Opel in sase - noua luni la uzina din orasul Nijni Novgorod, scrie AFP. Presa rusa comenteaza diferit intrarea puternica a rusilor in actionariatul Opel, atitudinile variaza intre exaltare si intrebari despre care va fi locul Rusiei in aceasta afacere.

GAZ fabrica berlinele invechite Volga, la uzina din Nijni Novgorod, la 440 km de Moscova, iar compania miliardarului Deripaska spune ca daca noul consortiu Opel-Magna-Sberbank va decide ca la aceasta uzina vor fi produse masini Opel, in sase - noua luni se pot face toate modificarile tehnologice necesare.

Vineri s-a ajuns in sfarsit la un acord pentru salvarea Opel, dar a fost scos mereu in fata numele companiei canadiene Magna, desi aceasta va detine numai o cincime din actiunile Opel. GM va pastra 35% din actiunile marcii germane, salariatii vor avea 10% insa cel mai interesant lucru este ca banca rusa Sberbank va detine 35% din producator. Tocmai de aceea, presa rusa e plina de articole legate de subiect. "Opel-ul rus" sau "Opel transformat in Volga" sunt doar cateva titluri din presa rusa .

"Niciodata o companie rusa n-a obtinut active de acest gen in lumea occidentala", scrie Vremia Novosti. "Nu e Armata Rosie!", ironizeaza acelasi ziar reticenta occidentalilor cand e vorba de patrunderea unor companii ruse in actionariatul unor mari grupuri occidentale. Cotidianul adauga ca aceasta criza a facut posibile lucruri care altfel nu puteau deveni realitate.

"Planul de iesire din criza al Opel nu e nici pe departe clar", noteaza ziarul Nezavissimaia Gazeta care adauga ca Magna trage sforile, iar rusii nu au garantia ca transferul de tehnologie mult-asteptat va veni.

Kommersant noteaza ca nemtii vor sa ajunga sa detina 20% din piata rusa, fata de 3% in prezent, iar volumul de productie vizat de Opel ar fi de 180.000 masini/an, "unul putin realist".

Presa a scris ca Magna are de gand sa renunte la 2.500 de oameni ai Opel in Germania, adica o zecime din forta de munca, in timp ce planurile Fiat vizau renuntarea la 10.000.

Afacerea Opel a nascut si un alt scenariu: Magna s-ar putea alia cu compania care va cumpara marca Saturn a GM si ar putea produce aceste masini in SUA sau Canada. Saturn e marca sora a Opel in SUA, iar GM va construi aceste masini pana cel tarziu in 2011.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4741 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Krasiva Rasia (Luni, 1 iunie 2009, 17:27)

    bush din bălării [anonim]

    Când nemţii au decis alegerea Magna International în defavoarea Fiat nu s-a petrecut altceva decât o aparentă încălcare a logicii. Dacă însă vom pătrunde puţin mai mult în iţele afacerii, vom putea înţelege perfect "funcţionarea mecanismului". Magna International, compania scoasă în faţă va deţine numai 20% din Opel, în timp ce banca rusească Sberbank va avea 35%. Restul de acţiuni vor fi deţinute de către GM (35%) şi salariaţii Opel. Parcă am fi asistat la una din privatizările prin metoda MEBO. Evident, în această ecuaţie, toată lumea se întreabă ce are în comun un producător de piese cu o bancă rusească şi, mai ales, ce legătură are Sberbank cu Opel. În aparenţă cele trei entităţi par distincte, numai că în întreaga încrengătură a apărut "partenerul industrial" al Magna: OAO GAZ, constructorul de maşini aparţinând "oligarhului" Oleg Deripaska. Ei bine, aici se închide cercul întrucât Deripaska nu este nimeni alcineva decât cel care, în mai 2007, investea peste 1.54 mld. dolari în Magna International.

    Acapararea Opel de către ruşi nu are nicio justificare economică pentru nemţi. Probabil singura câştigată va fi Angela Markel care, prin intermediul acestei decizii, şi-a asigurat un viitor călduţ, asemeni predecesorului său. Ruşii nu vor decât să obţină accesul la tehnologiie GM pentru a-şi putea retehnologiza îmbătrânita industrie auto. Aceasta le va permite lansarea de modele competitive pentru enorma piaţă internă şi contracararea producătorilor externi. Modalitatea categorică de tranşare a acestei afaceri este, fără doar şi poate, o lecţie importantă. Este îngrijorătoare adaptabilitatea ruşilor care, într-un timp extrem de scurt, au înţeles care sunt slăbiciunile vesticilor (vezi Gerhard Schröder) şi, bazându-se pe acestea, reuşesc lovituri extrem de exacte.
  • -1 (5 voturi)    
    OPEL (Luni, 1 iunie 2009, 17:30)

    VDN [anonim]

    facut de rusi cu tehnologie germana!

    oare cum s-ar chema Suhoi Su-27 facut de nemti?

    e de bun augur acest tandem ruso-german !
  • +9 (9 voturi)    
    Da? (Luni, 1 iunie 2009, 17:34)

    stefan [anonim]

    Dupa al doilea razboi mondial, drept prada de razboi rusii (ma rog, sovieticii) au dezmembrat zeci de fabrici si uzine dintarile cotropite, in special Germania si le-au adus la ei. Asta a fost progresul lor tehnologic, plus spionajul industrial masiv. (inclusiv bomba nucleara nu e creatia lor, ci au platit pentru a avea tehnologia).
    Azi vedem ca Occidentul face de bunavoie ceea ce s-a facut cu forta acum 60 si de ani. Da tehnologia gratis si va dezmembra fabricile si le va duce in Rusia.
    O sa ne cumparam Opel fabricat la rusi si Rols-Roys copiat de chinezi. Sa te tii ris atunci.
    Stiu ca voi fi criticat, dar mai stiu ca Rusia isi urmareste neabatut interesele si mai ales ceea ce e scris in documentul apocrif ce se cheama Testamentul lui Petru I.
    • +3 (7 voturi)    
      Tehnologia germana (Luni, 1 iunie 2009, 17:50)

      VDN [anonim] i-a raspuns lui stefan

      i-a ajutat de asemenea pe altii sa ajunga pe Luna sau sa bombardeze Hiroshima si Nagasaki.

      este foarte bine ca tehnologia germana castiga teren.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu uitati ca atunci cind rusii aveau deja (Marţi, 2 iunie 2009, 11:40)

        gheorghe [anonim] i-a raspuns lui VDN

        lansate vreo 4 rachete in spatiu, americanii se chinuiau inca s-o lanseze pe prima ... in schimb esecuri continue.
        Si daca nu venea un neamtz, parca Bohrman il chema, sa se ocupe pe programele lor spatiale probabil ca mai intirziau vreo 5 ani !
        Ceea ce ar fi fost o diferentza colosala.

        Noroc cu nemtzii ...
  • +5 (5 voturi)    
    looool (Luni, 1 iunie 2009, 17:37)

    liviu_ [utilizator]

    a luat-o lumea razna...
    fac rusii masini opel .....
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 2 iunie 2009, 11:04)

      adrian_r5 [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Dragii mosului ... rusii au mai produs "Opel" :

      "After the war, the Soviet Union brought an entire Opel manufacturing line from Brandenburg in Germany. A factory called MZMA (Moskovsky Zavod Malolitrazhnykh Avtomobiley, that is, Moscow Compact Car Factory) started in 1947 to manufacture an automobile called Moskvitch 400 based on the Opel Kadett."

      http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvich#Early_history
  • +4 (4 voturi)    
    harasho (Luni, 1 iunie 2009, 18:15)

    clujean [anonim]

    e a doua oara in 50 de ani cand inginerii si tehnologia germana pun pe picioare industria ruseasca; rasul krului, tavarisci!
    • -5 (5 voturi)    
      Noroc cu manelisti ca tine care dau sfaturi (Marţi, 2 iunie 2009, 2:27)

      Gigi Butelie [anonim] i-a raspuns lui clujean

      Noroc cu manelisti ca tine care dau sfaturi.
  • +1 (3 voturi)    
    mama rusie (Luni, 1 iunie 2009, 18:27)

    logan [anonim]

    cat de departe suntem de lumea afacerilor . nici dusmani nu mai avem .
  • +1 (3 voturi)    
    Care GM ? (Luni, 1 iunie 2009, 18:45)

    the [utilizator]

    " GM va construi aceste masini pana cel tarziu in 2011...."


    GM care a depus bilantul azi ???
    Interesant.
  • -3 (3 voturi)    
    ORICUM... (Luni, 1 iunie 2009, 20:03)

    Nikita [anonim]

    OPEL este masina frizerilor in Germania! Acum cine o sa o mai cumpere!
    • +2 (4 voturi)    
      ! (Luni, 1 iunie 2009, 22:07)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Nikita

      Eu, "stilista"de Romania!
  • -4 (4 voturi)    
    opelul rusesc (Marţi, 2 iunie 2009, 1:18)

    mao tze dun [anonim]

    Oameni buni,cititi ce scrieti? Mujicii rusi lanseaza de 50 de ani oameni in Cosmos, dau lectii in submarinistica si au gindit anul 1989 ca sa ne dezghete capul si noua si sa incercam sa gindim, insa iata, nu ne iese! Pacat!
  • +4 (4 voturi)    
    tot se va alege praful (Marţi, 2 iunie 2009, 9:22)

    turistul [anonim]

    daca opel a falimentat condus de nemti, cu siguranta acelasi lucru se va intampla si sub conducere ruseasca. actionarii au iesit basma curata, si-au luat banii, in schimb cei care vor suferi in viitorul apropiat sunt angajatii germani.
  • -3 (3 voturi)    
    ba e foarte bine pt toata lumea! (Marţi, 2 iunie 2009, 10:49)

    alecu [anonim]

    tehnologie germana = calitate, piata rusa + americana = piata infinita, banca = finantare facila si cu costuri mici, made in rusia = costuri cu fdm scazute;
    asadar oameni buni, de ce tipati ca e o afacere proasta?? sinteti tot aia care faceau misto de tata nano??? care are acum sute de mii de comenzi fara sa fi aparut de pe banda vreo masina? mie mi se pare o afacere super! kakaia problem?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri