Inmatricularile de masini noi au scazut puternic si in luna mai, cu 53%, la sub 12.000 de unitati, in timp ce numarul masinilor second-hand a urcat cu 64%, spre aproape 18.000, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Inmatricularile de masini second-hand ale marcilor germane premium merg struna, numarul masinilor BMW second-hand inscrise in circulatie fiind de 15 ori mai mare decat al BMW-urilor noi inscrise.

In mai, inmatricularile de masini noi au fost sub 11.500, comparativ cu circa 24.600 in luna a cincea din 2008. Dacia a ramas marca numarul unu, insa cu o scadere de 40%, de la circa 6.400 anul trecut, la 3.900. Pe locul secund s-a situat marca Renault, cu 955 de masini noi inscrise, fata de 1.900 acum un an. Volkswagen ocupa in mai 2008 locul patru, insa luna trecuta a urcat pe trei, chiar daca inmatricularile s-au dus in jos de la 1.800 de unitati, la 930. Marca germana Opel s-a situat pe locul patru, cu peste 700 de masini noi inscrise, iar la Ford cifrele s-au injumatatit, de la circa 1.400, la sub 700.

Pe scurt, daca in mai 2008 cinci marci aveau peste 1.000 de masini noi inmatriculate, luna trecuta numai una a trecut pragul (Dacia).

Situatia e inversa la second-hand, unde avem cresteri pe toata linia. Per toal, fata de luna similara din 2008, in mai anul acesta s-au inscris cirrca 17.700 de masini in circulatie, fata de 10.700 acum un an. Marca preferata a ramas Volkswagen, la care inmatricularile au urcat cu 80%, spre circa 4.500 de unitati. Opel a crescut cu 80%, spre 3.700 de autoturisme, iar Ford aproape ca si-a dublat numarul de masini second inmatriculate, de la 1.100, la 2.000.

Marcile germane premium merg si ele foarte bine, in mai fiind inscrise in circulatie circa 1.300 de masini BMW si 1.100 Audi. Asta in conditiile in care s-au inmatriculat 84 de masini BMW noi si 151 de automobile Audi.