In ultimii ani, societatile de leasing s-au aflat intr-o continua batalie pentru acapararea unei cote cat mai mari de piata, pentru atingerea acestui scop aruncand cu oferte care mai de care mai atragatoare. Rezultatul a fost ca piata a crescut exploziv, cifra de afaceri a multora dintre companii inregistrand ritmuri anuale de crestere de peste 75-100%, specifice unei tari subdezvoltate.

Acum insa, piata auto s-a prabusit iar societatile de leasing s-au transformat in administratori de parcuri auto datorita miilor de masini returnate de catre clientii care nu isi mai pot plati ratele. Iata ce ii declara presedintele unei societati de leasing analistului economicRadu Zilisteanu:

Societatea pe care o conduc are un sold al finantarilor prin leasing auto de circa 200 mil.€, din care circa 10% reprezinta masini returnate, adica circa 20 mil.€. Daca ar fi sa extrapolam procentul la intreaga piata, cu un sold de 8 mld.€, ar însemna masini returnate de circa 800 mil.€. Daca luam o medie a finantarii de 35.000 €, avand in vedere ponderea mare a autotractoarelor si remorcilor, ar însemna circa 22.900 masini, din care jumatate ar fi autoturisme.

Textul complet aici.

Criza economica a schimbat complet perspectivele de dezvoltare ale societatilor care activeaza in acest domeniu, astfel ca in primul trimestru al acestui an cifra de afaceri a acestor companii a scazut in medie cu peste 50% iar numarul masinilor returnate a depasit 10.000.

In plus, pe fondul scaderii semnificative a preturilor masinilor second-hand, societatile de leasing vand in pierdere masinile returnate de catre clienti, ceea ce inseamna ca acestia din urma vor fi “vanati” pentru recuperarea diferentei.

Avocatii vor avea mult de lucru in perioada urmatoare.

Citeste si comenteaza pe Khris.ro.