Autoritatile japoneze vor ca masinile hibride sa fie mai zgomotoase, pentru ca numarul accidentelor sa scada

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2009, 12:05 Economie | Auto

Ministerul Transporturilor din Japonia cauta solutii pentru ca masinile hibride sa fie mai zgomotoase cand ruleaza doar cu motorul electric, dupa ce pietoni distrati sau cu deficiente de vedere au fost accidentati de masini pe care nu le-au auzit cand vin din cauza motorului extrem de silentios, scrie AFP. Solutia ar fi un semnal sonor care sa-i avertizeze pe oameni ca se apropie o masina electrica.

Ministerul a luat chestiunea in serios si a pus la lucru o comisie de experti care sa gaseasca modalitatea prin care masinile care ruleaza cu motor electric sa fie detectate de pietoni. La viteze mici multe masini hibride merg exclusiv cu motorul electric care face foarte putin zgomot, iar asociatii ale persoanelor cu deficiente de vedere s-au plans ca numarul accidentelor a crescut.

Ministerul Transporturilor ar putea impune constructorilor sa instaleze pe masinile electrice dispozitive de avertizare, cum ar fi semnale sonore (mesaj vocal , melodie sau sunet "sintetic" al motorului) pentru a-i preveni pe pietoni si biciclisti ca se apropie o masina care merge exclusiv cu motorul electric.

Pe unele camioane din Japonia a fost instalat un sistem de atentionare prin mesaje vocale care sunt emise cand vehiculul o ia la stanga sau la dreapta. Pana la finele anului autoritatile vor decide ce vor face in privinta masinilor hibride al caror numar creste puternic.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1702 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    solutia e simpla (Vineri, 3 iulie 2009, 12:14)

    cornel [anonim]

    De ce e asa complicat sa faci o masina sa emita zgomot? Sta la indemana fiecarui proprietar de autoturism hibrid sa atarne o cutie goala de conserva dupa masina.
    Chiar si in acest caz, cutia si cainii care o urmeaza ar face suficient zgomot pentru depistarea hibrizilor in trafic.
    Probleme ar fi in China; acolo caini cominitari, urmaritori de cuti goale, nu exista!
    • +3 (5 voturi)    
      ce inteligenti sunt unii oameni... (Vineri, 3 iulie 2009, 12:30)

      traian [anonim] i-a raspuns lui cornel

      Daca asta ai inteles tu din articol, probabil l-ai citit inainte sa-ti bei cafeaua. Despre cate cazuri de oameni accidentati de o masina hibrida in romania ai auzit? Sau cati din cunoscutii tai au masini hibride? Gandeste-te ca la ei aceste masini sunt atat de raspandite, incat faptul ca produc multe accidente ii obliga sa ia masuri... E doar o chestie de (diferenta de) civilizatie. Ei nu sunt un popor preocupat de a face liniute cu masinile si de a-si etala q-urile sau x-urile "pe la mall".
    • 0 (0 voturi)    
      caini in scadere :) (Vineri, 3 iulie 2009, 12:31)

      JayC [utilizator] i-a raspuns lui cornel

      Exista si acolo caini, tocmai le-au declarat razboi autoritatile.
      Ceea ce ar trebui sa se intample si la noi ...
      • 0 (0 voturi)    
        nici eu nu am vazut... (Vineri, 3 iulie 2009, 12:47)

        D :) [anonim] i-a raspuns lui JayC

        ... caini in China.
        Decat in meniul unor restaurante. Si-s deliciosi pana la ultima imbucatura!

        Pofta mare.
  • -1 (7 voturi)    
    claxon (Vineri, 3 iulie 2009, 12:17)

    Cosmin Ratiu [utilizator]

    Oare nu au auzit de inventia moderna numita claxon?
    • -3 (3 voturi)    
      da (Vineri, 3 iulie 2009, 13:02)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin Ratiu

      da, exista aceasta inventie, dar mai este una, numita pietonul distrat, care sare brusc zebra fara sa se asigure delooooc. Daca esti la 1m de el... A 2-a inventie e mai tare ca prima :)

      Eu propun ca automat cand pornesti masina sa porneasca si muzica la min 50% din volum. :D
      • +1 (1 vot)    
        domnule (Vineri, 3 iulie 2009, 14:08)

        cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui I

        A doua inventie este o inventie de a ta. Pietonul poate sari brusc zebra si fara sa se asigure, pietonul trebuie sa se asigure daca traverseaza prin loc nepermis. Soferul trebuie sa incetineasca in dreptul trecerii de pietoni daca vede pe cineva in apropierea ei. La fel si cu parcarile pe trotuar. Trotuarul este destinat exclusiv pietonilor. Cat despre inventia claxon, ea nu trebuie folosita decat in cazuri foarte izolate nu mai des decat schimbatorul de viteze. Mai iesiti si voi in lume.
        • -1 (1 vot)    
          pietonul distrat exista, poate nu tu... (Vineri, 3 iulie 2009, 15:54)

          I [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul suspendat

          degeaba incetinesti, asta nu inseamna ca o sa scape cu viata. Vezi cazul unei femei care s-a lovit la cap fiind acostata de o masina care iesea din parcare (cu a I-a cred). Responsabilitatea e si a pietonului, mai ales ca in caz de accident ghici cine plateste cel mai mult?

          Ca sofer am vazut foarte multa lume care paseste pe trecere cu ura parca, fara sa se intrebe daca soferul (bine intentionat) e luat prin surprindere de manevra brusca. Ca sa nu-ti mai spun de adolescentii care trec fara sa intoarca deloc (absolut deloc) capul. Asa ca pietonul distrat exista.
          Ca pieton intotdeauna ma asigur, pentru ca nu am pretentia ca altii sa-mi poarte de grija.
          • 0 (0 voturi)    
            ??? (Luni, 6 iulie 2009, 8:55)

            cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui I

            Cum poti lovi pe cineva daca ai oprit? Foarte bine iti fac adolescentii pentru ca isi cunosc drepturile.
    • +5 (5 voturi)    
      claxon....? (Vineri, 3 iulie 2009, 13:27)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Cosmin Ratiu

      Daca ai avut ocazia sa mergi prin tari mai avansate ai fi observat ca oamenii chiar nu folosesc acea inventie, din bun simt si pentru a nu polua fonic.....nu ca la noi unde taranul daca nu tine 5 secunde palma pe claxon nu se simte bine....
      • +1 (1 vot)    
        claxon (Vineri, 3 iulie 2009, 14:46)

        Cosmin Ratiu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Nu trebuie sa mergi prea departe. Timisoara e suficient. Daca stai langa catedrala, in miezul centrului pot trece 10 minute fara sa auzi nici un claxon.

        Nu sunt de acord cu folositul claxonului in cazul in care masina din fata ta incetineste, dar cand vezi un pieton care trece fara sa se uite, e un caz legitim.
        • +1 (1 vot)    
          Un exemplu de luat in seama... (Vineri, 3 iulie 2009, 17:35)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui Cosmin Ratiu

          Sper ca ce spui tu sa devina regula si in restul tarii....:) ....
          Referitor la folosirea claxonului in cazul pietonilor si a biciclistilor, stau si ma gandesc si la un alt punct de vedere, invatat de la instructor in urma cu multi ani. Ma gandesc ca un claxon tras unui pieton sau biciclist neatent nu face decat sa il faca mai imprudent prin faptul ca se sperie si nu stii cum reactioneaza. Un biciclist atentionat de exemplu isi va intoarce capul privind spre inapoi, tragand instinctiv si stanga de ghidon. La fel si un pieton claxonat se va speria si o va lua la fuga putand astfel sari in fata altei masini din sens opus. Cred ca in acest context de desfasoara si analiza japonezilor. Un zgomot de fond (generat de masini) face ca ceilalti participanti la trafic (pietoni) sa fie constienti de pericole, fara a actiona brusc si imprevizibil.
  • +2 (4 voturi)    
    Ma mir (Vineri, 3 iulie 2009, 12:31)

    Paul [anonim]

    Altii la ce se gandesc si noi nu stim cum sa mai marim viteza maxima admisa sau sa ii scapam pe cei care au provocat anumite accidente ...
  • +4 (6 voturi)    
    EXACT (Vineri, 3 iulie 2009, 12:32)

    sabo [utilizator]

    domnule!
    sau sa faca cum faceam atunci cand eram copii si fixam o pana de gasca la spitele bicicletei ca sa dea un sunet ...de motor!!
  • -1 (5 voturi)    
    aste e chiar culmea (Vineri, 3 iulie 2009, 12:39)

    Tiborg [anonim]

    Tot globul cauta sa reduca poluare fonica produsa de autovehicule, iar japonezii cauta sa le pastreze zgomotul... S-au tampit de tot. Exista caxon pentru atentionare, exista treceri de pietoni, exista semafoare, exista trotoare; pietonii au toate conditiile ca sa mearga in sigurata, tot ceea ce trebuie sa faca este sa beleasca ochii cand vor sa treaca strada si sa o faca pe la trecerea de pietoni!!... da-o naibii de treaba...
    • 0 (0 voturi)    
      Da (Vineri, 3 iulie 2009, 13:57)

      adik [anonim] i-a raspuns lui Tiborg

      :-) :-) :-) :-)
      Cre' ca exista "trotoare"
      Shi mai cre' ca japonejii are multe:-)
    • +1 (1 vot)    
      alooo.... (Vineri, 3 iulie 2009, 14:11)

      cetateanul suspendat [utilizator] i-a raspuns lui Tiborg

      tu nu intelegi ca este vorba despre nevazatori? Ce rost are sa beleasca ochii. Voi romanii n-ati auzit de nevazatori sau handicapati locomotor. Cand iti parchezi masina chiar si lasand un metru de trotuar, ti-ai imaginat vreodata cum trece pe acolo un scaun cu rotile? Nu ti-ai imaginat pentru ca nu dai doi bani. Ei bine daca stii pe cineva cu astfel de probleme intreaba-l cum se simte in Romania. Nu-i vedeti pentru ca se tem sa iasa din casa, pentru ca desi au fost condamnati la o viata cu anumite deficiente trebuie sa se mai si izoleze.
  • -1 (1 vot)    
    Marge sh-un sidi cu manele (Vineri, 3 iulie 2009, 12:54)

    fane [anonim]

    Manca-v-as!
  • 0 (2 voturi)    
    si orbi si surzi? (Vineri, 3 iulie 2009, 13:08)

    23sorin [anonim]

    "cei cu deficiente de vedere nu au auzit masinile"
    • 0 (0 voturi)    
      :-) (Vineri, 3 iulie 2009, 13:58)

      adik [anonim] i-a raspuns lui 23sorin

      Ai dreptate.:-))
      • 0 (0 voturi)    
        pai nu are! (Vineri, 3 iulie 2009, 14:35)

        ceferistul [anonim] i-a raspuns lui adik

        ce e asa de greu de inteles?
        cei cu deficiente de vedere se bazeaza mai ales pe simtul auditiv, iar o masina foarte silentioasa pentru ei este moarte sigura.

        dar ce conteaza, pe cine intereseaza de orbi, surzi, persoane cu diverse deficiente, tigani, unguri, homosexuali si in general persoane diferite de noi cei majoritari?

        culmea e ca in cazul de fata nu numai ei sint in pusi in fata unui pericol pentru viata lor, ci si noi cei "normali" intr-un moment de neatentie.

        exista tari in care tramvaiele moderne ultra-silentioase au fost dotate cu clopotei si alte dispozitive care genereaza sunet.
        oricum acest sunet este indeajuns de tare incat sa avertizeze asupra vehicolului respectiv si suficient de slab cat sa nu depaseasca nivelul de poluare sonora admis in oras.
        dar asta e prea complicat pentru neanderthalienii care nu se simt bine daca nu posteaza comentarii idioate.
  • -3 (3 voturi)    
    aiurea (Vineri, 3 iulie 2009, 13:12)

    doru [anonim]

    Reclama mascata !
    In orase veti auzi numai greierii ,cumparind masini hibride japoneze !
    Tare si poanta cu pusul la lucru a comisiei de experti...
    Propun ,pina nu apar si masinile hibride stealth, ca pietonii sa fie dotati cu radiolocatoare portabile.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri