Dupa ce in primele trei luni ale anului a avut pierderi, BMW a revenit pe profit in urmatoarele trei luni, insa piata imprevizibila o impiedica sa faca prognoze pentru tot anul, scrie AFP. In primul trimestru germanii avusesera pierderi de 152 milioane euro, dar in al doilea au obtinut profit de 121 milioane euro, chiar daca vanzarile au scazut.

In al doilea trimestru vanzarile au scazut cu 11%, spre 12,97 miliarde euro, iar pe primele sase luni s-au dus in jos cu 12%. spre 24,48 miliarde euro. Profitul din trimestrul trecut a fost de patru ori ma mic decat cel din Q2 2007, 507 milioane euro.

Cifrele de vanzari arata ca oamenii sunt mai putin dispusi sa cumpere bunuri de folosinta indelungata, vanzarile scazand ca volum cu 19,5%, spre 615.000 de masini.

In 2009 BMW asteapta vanzari mai mici decat anul trecut, dar estimeaza ca la anul cifrele vor fi mai bune.

Vanzarile BMW in tara au scazut cu 61%, de la peste 1.200 de masini, la mai putin de 500, iar X6 a fost cel mai cautat model.