Noua generatie Saab 9-5 sedan ajunge in Romania in primul trimestru din 2010

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 27 august 2009, 14:49 Economie | Auto

Noul Saab 9-5 sedan
Foto: Saab
Suedezii de la Saab vor prezenta in septembrie la salonul auto de la Frankfurt noua generatie a modelului 9-5 sedan, iar masina va ajunge in tara in primele luni ale anului viitor, au spus reprezentantii Saab. Masina va fi disponibila in trei versiuni de motorizare, intre 160 CP si 300 CP, iar dupa jumatatea anului viitor va aparea si noua generatie 9-5 SportCombi.

9-5 sedan va fi produs la uzina din Trollhättan, Suedia, va fi diponibil in trei versiuni de echipare (Linear, Vector sau Aero) si in momentul lansarii vor fi disponibile trei versiuni de motorizare. La lansare, oferta de motoare in patru cilindrii cuprinde un motor turbodiesel de 2.0 litri capabil de 160 CP si un motor turbo pe benzina de 2.0 litri furnizand 220 CP. Varful de gama de 2.8 litri V6 turbo capabil a genera 300 cp si un cuplu de 400Nm, va fi oferit exclusiv cu Saab XWD.

La scurt timp dupa lansare, se va mai introduce un motor  de 1,6 litri turbo benzina capabil a furniza 180 CP si un motor de 2.0 litri BioPower alimentat cu bioetanol E85. Toate trasmisiile sunt cu sase trepte. Conform datelor Saab, consumul mediu de combustibil pentru versiunea cu motor de 160 CP va fi 5,3 litri/100 km, iar la versiunea cu motor de 300 CP va fi de circa 11,4 litri/100 km.

Atat in 2007, cat si in 2008 in Romania s-au vandut putin peste 150 de masini Saab, insa in primele sase luni ale anului curent vanzarile au scazut dur, cu 71%, pana la doar 24 de masini.

In a doua decada din august Saab a iesit din procedura de reorganizare, General Motors anuntand oficial ca vinde marca unui consortiu suedez condus de micul producator de masini sport Koenigsegg.

Saab are 4.100 de angajati, a avut pierderi de 343 milioane dolari anul trecut si a produs 93.000 de masini. General Motors a preluat in 1990 jumatate din actiunile Saab, iar in 2000 a preluat integral controlul.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1442 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    Succes garantat (Joi, 27 august 2009, 15:04)

    Un om [anonim]

    Salutam noul Opel la pret de BMW !
    Calitatea este demonstrata de extraordinarele performante comerciale, vanzari de 93.000 de masini intr-un singur an!!! Nemaipomenit !
    • +2 (2 voturi)    
      esti sigur? (Joi, 27 august 2009, 15:37)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Un om

      Ce saab-uri si opeluri ai condus de esti asa sigur de ce spui?
      Si SAAB is putin mai ieftini decat BMW, is in partea de jos a preturilor din gama premium.
      Anyway, io va recomand saab-uri second, asa is mult mai ieftine decat un audi, bmw sau mercedes echivalent.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu neaparat (Joi, 27 august 2009, 15:41)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Un om

      Vanzarile nu sunt neaparat un indicator al calitatii. Din cate am inteles Logan-ul are vanzari considerabile in occident.
    • +1 (3 voturi)    
      pt cunoscatori (Joi, 27 august 2009, 15:41)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui Un om

      Nu stiu cat de relevante sunt "extraordinarele performante comerciale" mentionate mai sus.
      In cazul in care ai un minim de habar despre industria auto si marcile ei, ai sti ce reprezinta SAAB.
      In caz contrar trebuie sa te dezamagesc, spunandu-ti ca troaca nationala (Dacia) viseaza la vanzari de 90.000 unitati/an.
      Dar, te las sa-ti mai cauti niste Spinnere de plastic pt rotile tale de 13'', un parasolar cu numele vreunui ilustru interpret de manele si vreun roll-bar pentru minunata ta masina care nu va ajunge nici aurita sa valoreze cat un SAAB - cu dotarile de baza.

      SAAB FAN 4EVER!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Sustin (Joi, 27 august 2009, 16:51)

        Max [anonim] i-a raspuns lui ionel

        Intr-adevar, SAAB este doar pt cunoscatori (chiar si daca a fost sub patronajul GM). Vanzarile slabe in Romania se datoreaza ingustimii gusturilor clientelei, care devoreaza BMW, Audi si VW, pt ca sunt nemtesti domne, fiabile, chestii...
        SAAB? ce fac aia, tractoare, frigidere? Raspunsul e avioane, dar ma rog, iarasi pt cunoscatori.

        Deci, cum zicea si Ionel, SAAB FAN 4EVER :) !!
      • 0 (0 voturi)    
        Vai de tine (Joi, 27 august 2009, 16:56)

        anti [anonim] i-a raspuns lui ionel

        La modul in care gandesti si iti versi furia pe cineva care nu e de acord cu tine esti clar limitat intelectual. Se spune ca cel mai slab incepe sa arunce injurii primul. Iti place caracterizarea asta?
        Saab va ajunge istorie in curand, nicio pierdere.
      • 0 (0 voturi)    
        Saab (Joi, 27 august 2009, 16:59)

        Saarbruecken [anonim] i-a raspuns lui ionel

        Masina extraordinara (ca pret!) si mediocra din toate punctele de vedere. Are imensul avantaj ca daca o lovesti 3-4 luni faci sport (per pedes apostolorum), pana iti vin piesele. Manopera la service este aproape gratis (in comparatie cu Maybach-ul). Deci 94,000 de Saab fata de 5,000,000 VW...Este foarte aproape!
  • +1 (1 vot)    
    SLAAB (Joi, 27 august 2009, 16:50)

    anonim [anonim]

    Numai cine a condus un SAAB stie cat de proasta e masina. Pretentiile lor premium pe platforme low cost de Vectra C sunt ridicole.
    Daca cineva critica o masina nu inseamna ca e mai putin inteligent decat posesorii ei. Nu am vazut nici un saab-ist care sa asculte Pink Floyd in masina, asta nu inseamna ca e prost.
    Asa ca bai Ionele invata sa respecti opinia celuilalt. Eu nu te fac manelist pentru ca iti place Saab si eu am Porsche.
    • 0 (0 voturi)    
      Slaba minte (Joi, 27 august 2009, 22:08)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui anonim

      1. Nu il faci manelist, ci il tratezi cu "ba"
      2. Din punctul 1 decurge ca te porti ca un manelist;
      3. Pretentiile premium Saab sunt egale cu pretentiile premium Audi, ambele cu sasiu FWD;
      3 Astfel de sasiuri sunt sub BMW, Mercedes, al tau Porche;
      4. Platforma Vectra C nu este low cost, Top Gear s-a referit numai la minusurile OPC; ceea ce pana la urma s-a dovedit mai bun decat MPS, chiar dacca MPS are tractiune pe 4 roti cele din spate intra prea tarziu;
      5. Vectra C nu a placut la Ro ca nu e "VW" si are look american, asta e tot;
      6 Tractiunea XWD de pe SAAB si INSIGNIA nu are rival in acest moment, cauta pe you tube ( se transfera tractiunea si intre puntile stanga dreapta nu numai fata spate; in acelasi timp la drum intins unic este ca se foloseste 90% tractiunea pe fata in timp ce in demaraj se foloseste 70% propulsie spate) ; singurii care sunt in aceeasi liga sunt : sh-awd , evo x, X6 si mai jos wrx sti;
      9 Pun pariu ca ai Cayenne. ( asta pentru tine e reprezentativ Porche?) XWD e o tractiune mai buna.
      9. Saab este singura masina cu tractiune fata echilibrata suficent de bine incat sa treaca in clasa de premium. vezi si tu pe google.
      10. Conduc BMW Coupe.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă