Piata auto a scazut cu 57% in primele noua luni

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:07 Economie | Auto

Dupa trei sferturi din an, piata masinilor noi nu isi revine, iar septembrie a fost una din cele mai slabe luni de vanzari. La noua luni vanzarile de automobile noi au scazut cu 57%, spre 114.000 de unitati, iar o mare parte din marcile de volum si-au vazut vanzarile scazand cu 50 - 60%. Kia cee'd si Renault Clio au fost cele mai vandute modele de import, iar vanzarile Dacia in tara s-au injumatatit, insa compania a trimis 85% din productie la export, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania.

Astfel, intre ianuarie si septembrie s-au vandut circa 114.000 de automobile noi in tara, fata de 267.000 in perioada similara din 2008. Cifrele includ si vehiculele comerciale, piata care a scazut sever, cu 71%, de la 41.000 de unitati, la 12.000. Vanzarile de autoturisme au scazut cu 54%, spre 102.000 unitati.

Incluzand si vehiculele comerciale, topul marcilor in functie de cota de piata e condus de Dacia cu 29,2%, urmata de Hyundai cu 7,8%, Volkswagen cu 7,4%, Renault cu 7%, Ford cu 6,5% si Skoda cu 5,8%.

La vanzarile de autoturisme mai toate marcile au inregistrat scaderi masive: Dacia (-49%), Skoda si Opel (-67%), Peugeot (-66%), Chevrolet (-65%). Cele mai vandute modele de import au fost Kia cee'd si Renault Clio, cu circa 4.300 de unitati vandute, iar alte trei modele au trecut de 2.500 de unitati: Ford Focus, Hyundai i30 si Skoda Octavia.

Din cele 101.770 masini noi vandute in primele noua luni, 68,4% au fost pe benzina si sub 32% diesel.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

885 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    hehe (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:20)

    hehe [anonim]

    traiasca importatorii romani, sper sa falimenteze in curand (ca doar n-o sa traiasca numai din leasinguri umflate cu pompa)

    eu mi-am adus un Golf Euro4 din germania acum 3 luni

    masina mica, intretinere ieftina, pret pe masura, uzura aproape inexistenta la cei 6 ani ai sai... deh.. nemtii stiu sa intretina si sa exploateze masini.. nu ca romanii.

    pacat de cei 180 euro pe care i-am dat hotilor de la ministerul de finante sub forma taxei de poluare.

    in rest, sa traiasca autohaus-urile din germania.
    • 0 (0 voturi)    
      masina noua (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:01)

      bravo [anonim] i-a raspuns lui hehe

      >uzura aproape inexistenta la cei 6 ani ai sai

      Mai, tu ti-ai luat masina noua de fapt!
      Trebuie sa mergi sa o declari ca si noua la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, sa iasa mai bine statistica din articol. :-)))
      • +1 (1 vot)    
        Adevarat . (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:14)

        John Ford [anonim] i-a raspuns lui bravo

        Am un ford mondeo din 2002 cumparat in 2006 in germania . de cand am venit cu ea nu am facut decat sa schimb uleiul la timp si sa bag motorina .masina merge perfect nu consuma nu scoate fum . am dat 5200 euro de la autohus . mau jecmanit la inmatriculare cu 1800 euro dealde tariceanu . dar tot nu imi pare rau .decat sa iau de la hotii cu leasingul . ajungi sa dai 20000 de euro pe o masina vinzi si sufletul .deaia nu votez cu antonescu si cu geoana . daca e destept boc si basescu da drumul la importuri second hand . dar numai cu TUV german .Nu cu mangle locale sau in Bulgaria . O sa devina foarte simpatic . Jos tariceanu .sa imi dai 1800 de euro inapoi.
  • +3 (3 voturi)    
    Cine plange ? (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:21)

    John Ford [anonim]

    tariceanu si ion tiriac . ce ne pasa noua ?
  • +3 (3 voturi)    
    Jaf ca-n codru (Miercuri, 21 octombrie 2009, 13:55)

    Codrul frate cu Romanul [anonim]

    101.770 de masini x 12.000 euro = 1.221.240.000 euro . Exportati afara de importatorii de auto .Sau dus sa plateasca salariile la muncitorii francogermani. bani astia sant aia de la FMI adusi sa sustina cursul leului .banca nationala numai ea stie cat doare .. Si isi bat joc de bani platind salariile in Germania si Franta . 1.221.240.000 euro: 270euro/ m3 de cherestea =4.523.111 metri cubi de cherestea . adica 4.523.111 arbori doborati .ca sa platim mofturile lui tariceanu. daca era liber la importuri de masini second hand suma era la jumatate . si mai ramanea si ceva de pensii
    o masina second hand din germania este la fel de buna ca una noua. daca are TUV german este in regula de ce nu este in regula in Romanica ? santem noi mai destepti .Adica la guvernul german nu pasa de poluare si pasa lui tariceanu ?Tariceanu importatorul de masini si presedintele asociatiei importatorilor de masini si prim ministru cu interese la import de masini . ce e porcaria asta?
  • +1 (1 vot)    
    Piata auto noi (Miercuri, 21 octombrie 2009, 14:20)

    Vlad [anonim]

    Piata a cazut, dar este loc de si mai rau. Inca nu s-a ajuns la oferta reala, solvabila. Din total vehicule vandute, cate au fost luate cu banii pe capota, si cate in leasing sau cu credit? In ceea ce priveste preturile, acu cateva luni, un reprezentant de seama a unui mare importator spunea ca nu o sa mai scada preturile, ca au ajuns la limita de jos, ca acum sa vad ca fac superoferte. Dar se poate si mai mult, cutitul abia a ajuns la os.
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt curios ... (Miercuri, 21 octombrie 2009, 15:55)

    ghitza [anonim]

    ... cat va scadea piata auto in 'primele' 12 luni ale lui 2009. Cred ca dupa ce au trecut 6 luni din an, nu mai e cazul sa te referi cu 'primele' la lunile 7-12. Ca si cum ai zice primele 3 sferturi ... Nu vor mai fi alte "3 sferturi" pt ca is 4 in total ...
  • +1 (1 vot)    
    Mare grija la coreeni (Miercuri, 21 octombrie 2009, 16:51)

    sorin [anonim]

    Din 2007 coreenii de la HYUNDAI-KIA au pus pe jar constructori europeni si japonezi prin modelele hyundai i30 si kia, chair daca nu ne convine asta este realitatea si ca sa fie si mai convingatori au facut si fabrica de montat masini in cehia ,cu ocazia aceasta o a asistam la falimentul unor marci de renume care nu si-au ajustat pretul pentru aceste perioade unde toate firmele auto vor sa vanda sump. Pretul .mediu unei masini este undeva la 7000 -8000sieste un pret corect fac referire la masini autohtone si coreene de clasa mica englezii si partea de nord a europei se bat pe hyundai iar nemtii spaniolii si francezii pe logan si sandero(18000unitati vandute la export). Durata de viata a unei masini in vest este undeva la 10- 12ani , acum nu-i mai intereseaza ce marca e cine o produce , important este sa fie ieftina fiabila si garantie cat mai mare (vedeti cazul Hyundai-Kiasi mai nou si loganul cu renault). Pe consumatorul din vest il interseaza sa aiba costuri cat mai mici iar eventualele defectiuni aparute sa fie acoperite in garantie aceasta va fi solutia optima si corecta de a deveni client al unei firme auto . Forte bine fac cei de la dacia ca exporta si promoveaza cat mai multe modele dar sa nu ridice pretul ca este de,, jale'',la cotitura stau asiatici care au penetrat bine piata auto din Europa si America de nord. Consumatorul roman ar trebui sa se orienteze mai bine la masini noi si de clasa mica,asa cum fac si cei din vest , imi pare rau cand aud ca unii se bucura ca a cumprat un audi 2005 la 130k km din germania pret 10000-11000 mai da si la inmatriculare neamtu si-a luat banutu si ia loganel de la noi cu 6000-7000euro si garantie 4 ani asta este mentalitatea celor din vest nu pun pret mare pe masini iar noi suntem orbiti de faima sau brendul masinii SH dupa ce a storso o luam noi de buna . Cititi articole auto cum englezii si-au dus la programul rabla masini ca mertan, bmw, vw, pentru a-si lua masini de litraj mic productie asiatica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version