BMW a prezentat o versiune 100% electrica seria 1 coupe cu autonomie de 160 km

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 17 decembrie 2009, 12:12 Economie | Auto

BMW concept ActiveE
Foto: BMW
BMW urmeaza sa ofere pentru testare in 2010 un numar limitat de masini electrice derivate din conceptul seria 1 ActiveE prezentat joi de marca germana. Conceptul 100% electric poate fi incarcat in trei ore la priza, autonomia este de 160 km, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in noua secunde, anunta producatorul.

Conceptul derivat din seria 1 coupe are 1.800 kg greutate, dezvolta 170 CP iar motorul electric isi ia energia de la doua module de baterii litiu - ion. Producatorul spune ca masina atinge "suta" in noua secunde, dar viteza maxima este limitata la 145 km/h pentru conservarea energiei din baterii.

Se estimeaza ca masina va debuta la inceputul anului la salonul de la Detroit, iar in Europa ar putea fi prezentata in toamna, la Paris. Masina va fi disponibila spre testare in anumite piete, la fel cum se intampla cu versiunea electrica a Mini care este testata in Marea Britanie.

BMW a prezentat in ultimele luni masini hibride si 100% electrice la cele mai importante saloane auto internationale, iar in 2010 in Romania va fi disponibila atat varianta hibrida a lui X6, cat si a seriei7.


Citeste mai multe despre   






















2271 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    1.8T la o masina electrica? (Joi, 17 decembrie 2009, 12:34)

    Alui [anonim]

    Si la seria 1? Cam mult. Seria 3 are 1.4-1.5T.
    Parca vor ca masina electrica sa nu reuseasca.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-i asa mult... (Joi, 17 decembrie 2009, 12:42)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Cea mai usoara seria 1 are 1340kg, si banuiesc ca bateriile alea trebuie sa cantareasca ceva... nu-i chiar asa mult 1.8T. Ce o face total neatractiva este limitarea vit. maxime la 145km/h (in conditiile in care acelasi seria 1 cu motor de 170cp - varianta benzina 120i are vit. maxima de 228km/h)
      • +1 (1 vot)    
        este enorm (Joi, 17 decembrie 2009, 12:56)

        este enorm [anonim] i-a raspuns lui adi

        Trebuie sa calculezi greutatea bateriilor care se adaugar dar trebuie sa scazi greutatea motorului care dispare. Ramane doar partea de "cutie de viteze" care se cupleaza la motorul electric. Nu mai exista nici lichide (ulei de niciun tip, benzina, antigel...), nu ca ar conta rpea mult dar... se scad. Ma indoiesc totusi ca ei o sa o scoata cu limitarea de 145 cand, bmw isi iau cei care vor sa "o calce" in mare parte.
        • 0 (0 voturi)    
          re (Joi, 17 decembrie 2009, 14:09)

          x y z [anonim] i-a raspuns lui este enorm

          masina electrica nu are cutie de viteze
          • 0 (0 voturi)    
            nu chiar (Joi, 17 decembrie 2009, 17:42)

            Inginer [anonim] i-a raspuns lui x y z

            Depinde de motor... Cele cu magneti permanenti (cuplu mare si turatie maxima destul de redusa) sint de obicei montate direct pe roata, fara nevoie de cutie de viteze.
            In schimb, cele cu motoare trifazice, au nevoie de cutie de viteze (chiar daca poate fi doar o singura viteza, cind nu prea se mai poate numi cutie de viteze, dar pot fi si cu 2), pentru ca ele urca binisor peste 10.000 RPM.
        • 0 (0 voturi)    
          Bilant (Joi, 17 decembrie 2009, 17:16)

          Alui [anonim] i-a raspuns lui este enorm

          Ce se aduna:
          Bateriile, sa zicem, 200Kg.
          Motorul electric max 100Kg.

          Ce se scade:
          Motorul termic, approx 200Kg (unu mic, nu ala de 3 L)
          Circuitul de racire (radiator+, lichid+ tevi), cu indulgenta 50 kg.
          Cutia de viteze, 50Kg.
          Transmisia (de la motor la rotile din spate) 50Kg, (daca motorul se pune in langa rotile care au tractiunea).

          E clar ca masina electrica trebuie sa fie mai usoara. Dar astia au facut-o cu 450 de Kg mai grea. De unde greutatea asta in plus?
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 17 decembrie 2009, 12:54)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Pai la o masina electrica, desteptule, de unde crezi ca vine autonomia aia, nu de la BATERII?
  • -1 (1 vot)    
    SORTITA LA ESEC! (Joi, 17 decembrie 2009, 12:54)

    Zak [anonim]

    cu 160 km nu ajungi departe si nu-mi inchipui ca pentru a merge in vacanta undeva aproape de casa iti porti permite sa petreci o zi cu drumuri si incarcari de baterie, care altfel se pot face in cateva ore cu masina normala...si nici nu mai e lumea asa de bogata sa aiba o masina pentru oras si una pentru vacanta.
    • +1 (3 voturi)    
      deocamdata (Joi, 17 decembrie 2009, 13:55)

      unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui Zak

      Deocamdata ai dreptate, dar cu un eventual sistem pe sine de inlocuire a bateriei in cateva secunde in orice benzinarie cu una deja plina ar putea face sa devina un succes...
      • 0 (0 voturi)    
        ...e o solutie, dar.. (Joi, 17 decembrie 2009, 15:59)

        Zak [anonim] i-a raspuns lui unu_de_aiurea

        dar totusi cati si-ar ridica dosul de la volan la fiecare 160 de km, sau la fiecare doua zile pentru rute mai scurte pentru a schimba bateriile doar de dragul mediului...oamenii sunt o specie comoda in genere, de aia avem astazi tv si dvd si nu mai mergem la teatru sau la cinematograf.
  • -1 (1 vot)    
    ha ha (Joi, 17 decembrie 2009, 13:17)

    Gica [anonim]

    1.7 tone, 9 secunde suta, 170CP

    parca am fi la raliu nu si nu despre masini nepoluante .
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 17 decembrie 2009, 14:11)

    xyz [anonim]

    Nu mai fiti carcotasi! Acestea sunt incercari ale companiilor producatoare. Evident ca nimeni nu poate iesi acum cu masina electrica perfecta. Odata cu dezvoltarea tehnologiilor care tin de acumulatori electrici, se vor rezolva si problemele de autonomie, greutate, etc... Nu uitati ce performante aveau primele masini cu motor cu combustie interna. Si unde s-a ajuns in aprox. 100 de ani...
    • 0 (0 voturi)    
      masini (Joi, 17 decembrie 2009, 16:27)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Nu e vorba de incercari e vorba ca nu prea au voie sa produca ce vor din cauza intereselor celor care produc petrol ,ca tehnologie e destula.sa vedem cind da drumul la masini care merg cu apa asta ar fi bomba.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version