Dacia a trimis la export circa 85% din productia de anul trecut

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2010, 10:16 Economie | Auto

Fabrice Cambolive, directorul comercial Dacia
Foto: HotNews.ro
Vanzarile Dacia au crescut cu 21% anul trecut pe plan mondial, la peste 311.000 de unitati, fata de 2008, iar 87% dintre masini au mers la export, in special in Europa de Vest si Algeria, a anuntat compania. In tara, vanzarile Dacia s-au injumatatit, spre circa 42.000 de unitati, marca avand 29% din piata. Aproape jumatate dintre vanzarile interne au fost facute prin programul Rabla.

Dacia a vandut anul trecut pe plan mondial peste 311.000 de automobile, crestere de 21% fata de cele 257.000 din 2008. Circa 270.000 de masini au mers la export, dintre care 200.000 catre Europa Occidentala. Germania a fost cea mai mare piata, cu circa 85.000 de unitati, urmata de Franta, cu 65.000 de unitati, Italia, cu aproape 22.000 de unitati si Algeria, cu mai bine de 17.000 de unitati. Vanzarile din Turcia si Spania au depasit 8.000 de unitati.

In Romania, vanzarile Dacia s-au injumatatit, la sub 42.000 de unitati, dar compania spune ca si-a imbunatatit cota de piata cu 1,5%, deoarece a scazut sub media pietei. Datele APIA arata ca piata totala a scazut cu 53% anul trecut, de la peste 309.000 unitati in 2008, spre 145.000 anul trecut.

Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, a spus ca e de asteptat ca vanzarile marcii pe plan local sa fie asemanatoare cu cele din 2009, daca programul Rabla incepe in timp util. El a mai precizat ca Dacia va incepe comercializarea de masini Euro 5 de la 1 ianuarie 2011. Intrebat despre intrarea Dacia pe piata britanica, el a spus ca nu este o prioritate si ca nu exista planuri clare in acest sens.

Cele mai mari 10 piete pentru Dacia in 2009


Germania

84 937

2

Franţa

65 956

3

Italia

21 739

4

Algeria

17 327

5

Turcia

9 727

6

Spania

9 030

7

Austria

4 754

8

Belgia

4 750

9

Olanda

4 080

10

Serbia

3 000





Vânzări Dacia pe modele în România în 2009

Model

Unităţi

Sandero (inclusiv versiunea Stepway)

6 765

Logan berlină

25 722

Logan MCV

6 249

Logan VAN

1 588

Logan Pick Up

1 538

Total

41 862




Citeste mai multe despre   






















1110 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    bravo dacia (Joi, 14 ianuarie 2010, 10:50)

    bbk [anonim]

    daca pe plan intern nu e vazuta bine, de unii, bine ca macar strainii o apreciaza, macar pentru cit face.
    adica o masina ieftina, utila, si relativ buna.
    • +1 (1 vot)    
      la noi... (Joi, 14 ianuarie 2010, 12:21)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui bbk

      ....nu e vazuta bine pt ca la noi multi sunt frustati. Loganu e o masina buna raport calitate / pret. pt un pret mic pt clasa ei comparativ cu ce ofera concurenta... obtii un mijloc de locomotie spatios ideal pentru deplasari de la A la B.
      pt cine vrea asta de la o masina priveste bine un Logan.
  • +1 (1 vot)    
    CLAR! (Joi, 14 ianuarie 2010, 11:14)

    naiv [anonim]

    Piata interna (indiferent de stadiul crizei) NU poate absorbi productia Dacia. Deci presiunile sindicale de a stopa importul sunt inutile.
  • +1 (1 vot)    
    Un sfat pentru politicieni (Joi, 14 ianuarie 2010, 11:21)

    Constantin [anonim]

    Daca vor mai multi bani la buget, si deci mai multi bani pentru ei, sa intervina cat mai putin in activitatile economice, si reglementarea lor legislativa sa se limiteze la strictul necesar. Cele mai bune exemple in acest sens sunt Dacia si serviciile de internet.
  • -1 (1 vot)    
    o ce bucurie ! (Joi, 14 ianuarie 2010, 11:45)

    entuziast [anonim]

    totusi, nu pricep dece pretzul unei dacii este asa de mare...
    vazuram ca verisoara nissan versa, fabricata in sua, la costuri cu manopera mult mai mari si cu dotari mult mai bune, se vinde la sub 10000 de dolari. adica, in jur de 7000 de ioroi.
    comparativ, dacia at trebui sa se vanda sub 5000 de euro, in romania. ca doar aici se face. munca e platita in lei si putzini.
    dece pretzul atat de mare ? si in euro, sa fim jucatzi si de cursul de schimb....
    nu'i de mirare ca scad vanzarile in tzara. mai bine o ocazie din olanda sau germania.
    la nemtzi, dupa prima de casare, pretzul devine ultra accesibil pentru un logan.
    neamtzul e platit in ioroi, si multzi, nu ca lucratorul dela dacia mioveni....
    • +1 (1 vot)    
      raspuns partial (Joi, 14 ianuarie 2010, 12:17)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui entuziast

      in SUA nu exista norme de poluare cum sunt in UE. Adica acolo ca sa scoata o masina pe piata nu trebuie sa fie Euro 4....5... etc. Lipsa catalizatorului reduce pretul simtitor....mai ales pt bugete delicate ca ale noastre.
    • +1 (1 vot)    
      Voi si cazanele voastre de "ocazie" (Joi, 14 ianuarie 2010, 12:28)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui entuziast

      Verisoara Nissan Versa e asamblata in Mexic si nu in SUA. Iar la noi motoarele si alte componente sunt aduse din Franta. Daca ai curiozitatea sa intri pe saitul Versa vei vedea ca cea mai ieftina versiune, de 1.6, e 9990 de dolari. ABS-ul e optional, si daca il pui si mai adaugi si "destination and handling" ajungi pe la 11000 $ MSRP, la care dealerul mai adauga ceva pentru profitul propriu. Conversia euro-dolar nu-si are rostul aici, si mai trebuie luat in considerare ca piata auto americana e cea mai competitiva din lume, si ca atare preturile sunt cele mai mici. Nu-i de mirare ca scad vanzarile in tara? Mai citeste o data articolul, au scazut vanzarile la TOATE marcile, iar la Dacia mai putin decat la altele, ceea ce le-a marit cota de piata! Greu cu logica asta, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        conversia si pretzul (Joi, 14 ianuarie 2010, 19:27)

        entuziast [anonim] i-a raspuns lui Lucian

        are 6 airbags in schimb.

        pretzul la loganaul motorizat similar:
        Laureate 1.6 16V 105 CP 8900 EUR 37015.10 RON

        in america salariul minim este in medie (difera dela stat la stat) 7.5 usd/ora
        adica, dupa impozit, ceva peste 1000 usd/luna
        o masina versa base reprezinta salariul pe mai putzin de un an, la salariul minim pe economie.

        ai dreptate, nu in euro, sa transformam in lei
        11ooo usd-313701 ron

        cate salarii minime pe economia, in ro, pentru un logan similar cu versa base ?!

        si, crede-ma am mers cu amandoua. nu se compara la tzinuta de drum si la manevrabilitate. versa e mai joasa, cu stabilitate mult mai buna in viraj. si un pic mai usoara....

        asa, ca mai draga....

        cum justifici pretzul logan cu 6ooo ron mai mare ?
        prin nivelul veniturilor romanilor, prin costurile de fabricatzie ?!

        si apropou de motoare aduse din frantza, si cele ansamblate in mexic au nevoie da motoare, cutii de viteza si alte componente, care se aduc de prin alte partzi..

        daca mai iei in cosideratzie si pretzul benzinei..

        dacia este mult prea scumpa pentru piatza romaneasca...

        uite pretzul unui nissantiida pe piatza mexicana

        TIIDA SEDAN COMFORT TRANSMISIÓN MANUAL/1.8 LTS $ 136,000 adica,in usd 10300 parai, adica mai putzin decat logan.

        regret ca n'am gasit si cu motorul de 1.6l. probabil nu prezinta interes in mexic....
        benzina mult mai ieftina decat la noi...

        sa'tzi stapanesti sanatos, loganul

        si, apropo, nu's interesat nici in logan, nici in nissan.
        am un ford focus zx3 de 2l, 130 hp, ansamblat tot in mexico, si de care sunt f. multzumit.

        sayonara.
  • +1 (1 vot)    
    asa verilor (Joi, 14 ianuarie 2010, 12:36)

    andrei [anonim]

    faza faina e ca Ceausescu esporta rosii si castraveti la greu, pe langa grau si daciile stateau pe tusa.... acum e taman invers, e bine asa, ca dupa doi ani toate daciile vor da de lucru la mecanici. Parol
    • 0 (0 voturi)    
      Ceausescu (Joi, 14 ianuarie 2010, 13:00)

      Costi Caragea [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Ceausescu, cu doua clase mai mult ca trenu, intelegea ca trebuie sa faca investitii pentru viitor. El a vrut sa faca masini in Romania si a reusit sa cumpere licenta Renault in conditii excelente. Dacia 1300 s-a lansat simultan in Franta si in Romania. Cum nu a mai investit nimic, cum a a ajuns sa exporte castraveti, ca masina era fumata. Guvernantii numai ce ne-au anuntat ca au taiat masiv investitiile. Ajungem curand inapoi la castraveti?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version