In ianuarie, piata auto a intrat in colaps – inmatricularile de autoturisme noi au scazut cu 84.5%

de Cristian Orgonas     Khris.ro
Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:15 Economie | Auto

Conform statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in luna ianuarie au fost inmatriculate 2134 masini noi, in scadere cu 84.5% (!!!) comparativ cu luna ianuarie a anului trecut si cu 93% fata de ianuarie 2008.

Pe locul intai din punctul de vedere al inmatricularilor a fost Volkswagen cu 443 masini noi inmatriculate (20.7% din piata), pe locul doi este Ford cu 259 de masini si 12.1% din piata, in timp ce Dacia ajunge pe locul trei cu 201 masini inmatriculate si 9.4% din piata.

Comparativ cu luna ianuarie 2009, numarul inmatricularilor a scazut cu 72.1% in cazul Volkswagen, cu 73% in cazul Ford, si cu 94.2% in cazul Dacia.


Citeste restul materialului si comenteaza pe khris.ro.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1704 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    Unde au scazut la fel? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 10:43)

    AlinN [anonim]

    Sper sa nu-mi amintesc gresit, dar cred ca in Irlanda.
    Ca si Irlandezii care nu faceau nimic si "cresteau" economic la fel faceam si noi.
    Acum Irlanda este in faliment.
    Evident, masurile "coerente" ale guvernului nu au ajutat.
    Din cate imi amintesc in statele cu guverne sanatoase la cap, cei care au fost ajutati de guverne cu bani au fost privatii: vezi Ford.
    Acum eu n-as avea pretentia ca in Romania privatii sa fi fost ajutati, dar nici sa li se dea in cap.
    Sunt convins ca daca in loc de Guvernul Boc deciziile le-ar fi luat un stalp situatia noastra economica ar fi fost mult mai buna.
    • +3 (3 voturi)    
      cometariu (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 12:16)

      G.T.bistriteanu [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      Probabil ca cineva din stratosfera guvernamentala va apleca urechea cu care simte afluxul banilor inspre punga lui si va lansa un super program ,,PRIMA MASINA".Atunci iarasi va fi primavara in piata auto,iar castigul bancilor va fi suportat de catre urmasii urmasilor nostri,ior noi bunicii lor vom fi mai tari in masini decat nemtii,englezii...etc.Si iluziile conteaza nu-i asa???praf in ochii prostilor!
  • +7 (7 voturi)    
    foarte bine (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 11:12)

    Mazeta [utilizator]

    slava Domnului! nu sunt suficiente masini in Bucuresti si in tara? astept un program "rabla" prin care sa iti poti schimba harbul pe o bicicleta, o vacanta la munte etc.
    • +2 (4 voturi)    
      De acord (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 11:26)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      sunt de acord.... cum sa ocrotim natura , cu mai multe masini?
    • 0 (0 voturi)    
      pai e in lucru (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 14:49)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      duci rabla la fier vechi si primesti un cupon nenominal/transmisibil in valoare de 3800 lei
  • 0 (2 voturi)    
    No problem (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 11:27)

    Pablo [anonim]

    Cu zapada se accidenteaza o buna parte si isi revin vanzarile:)
    • +1 (1 vot)    
      pai daca erau blocate in zapada (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 13:57)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui Pablo

      unde mai puteai aduce o masina cumparata, ca toate erau blocate pe trotuare in zapada. Cine ar fi avut ideea sa cumpere una noua pa zapada asta?
  • +1 (1 vot)    
    masini noi (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 13:20)

    sandu [anonim]

    imi place statistica asta. si-a dat si romanul seama ca e criza si nu-si mai ia masina. probabil ca multi asteapta si programul rabla. oricum, imi place, poate o sa fie mai putine masini pe strada
  • -1 (1 vot)    
    Sa ocrotim natura? (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 16:24)

    aeronav [anonim]

    chair credeti ca ca daca va lipsiti de avantajele industrializarii in domeniul masinilor si mergeti pe jos sau cu bicicleta, chiar o sa ocrotiti natura? In afara de sanatatea fizica personala, povestea cu masinile mai putine e doar praf in ochi.
    O ora de zbor a unui Airbus polueaza cam cat toate masinile din Bucuresti intr-un an! Asta da contributie la gaura din patura de ozon. Deci despre ce ocrotire vorbim? Poate cea a nervilor in trafic sau ocrotirea administratorilor de drumuri, care sub pretextul saraciei, nu sunt in stare sa tina pasul cu lumea civilizata.
  • 0 (0 voturi)    
    APIA -super destepti (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 16:44)

    radu [anonim]

    Situatie dramatica in Romania- iata cauzele:1). La 1 ian 2007, masinile second hand erau importate legal de aprox 200 firme mici si ilegal de300pers fizice .2 )Odata cu integrarea inUE si desfiintarea vamilor, statul roman a ''uitat'' sa puna o bariera pers fizice care importau si revindeau tot mai multe masini ,la negru . 3)La 31 dec 2008 ,in loc sa avem 500 de firme mijlocii care sa importe si sa revanda masini rulate , ne-am trezit cu 10.000 de bisnitari si sute de mii de masini aduse din Europa si vandute in targuri auto . 4). In 3 ani firmele aproape au disparut iar statul nu a incasat aproape nimic din urma comertului cu masini rulate. 5)Marii si desteptii nostri importatori de masini noi au ramas, fata in fata cu cei 10 000 de bisnitarisi, in situatia penibila , unica in Europa , de a vinde cateva sute de masini pe luna!! 6) In vremurile cand puteau face ceva , importatorii de masini noi aveau un singur scop -TAXA AUTO !! Povestea cu '' groapa altuia'' s-a intors dureros impotriva lor . TARE M-AS BUCURA DACA CEI DE LA APIA AR CITI ACESTE RANDURI !!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pt gicu (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 17:37)

    oarecare [anonim]

    Invata sa scrii romaneste bucuresteanule : "pe zapada" nu "pa zapada" .
  • -1 (1 vot)    
    Masinile de la tara.... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 20:08)

    Adrian [anonim]

    Cred ca multi care comenteaza ca sunt suficiente masini stau in Bucuresti in zone aglomerate unde nu au locuri de parcare. Problema romanilor este ca daca vad ca vecinul si-a luat o masina noua nu se gandesc ca poate omul are nevoie de ea (sa duca copiii la gradinita, sa se duca la serviciu, sa isi faca viata usoara cand merge in concedii, etc) ci se gandeste: ia uite ce de bani are asta daca si-a permis o masina noua. E adevarat ca sunt multi care prefera sa isi cumpere o masina de 30.000 de euro sau chiar mai scumpa numai sa arate ca isi permit chiar daca nu au nevoie de ea (vezi SUV-urile prin Bucuresti). Faptul ca scad vanzarile la masini nu e un lucru bun, sa va duceti in provincie sa vedeti toate harburile care pun in primejdie si viata soferilor si a celor pe langa care trec nenorocirile alea de masini care sunt oprite ca cu talpile ca in desenelea alea cu epoca de piatra. Lucrurile sunt mult mai complexe decat "haide sa ne luam o masina noua scumpa" sau "uite ce masina si-a luat vecinul, al dracului". Atunci cand o sa invatam aceasta complexitate nu o sa mai fim o tara de frustrati.
  • +2 (2 voturi)    
    cauzele sint altele... (Sâmbătă, 13 februarie 2010, 20:28)

    Horatiu [anonim]

    Piata e blocata din cauza taxei de inmatriculare si a lipsei unui impozit in functie de poluare. DACA ar lipsi taxa si DACA s-ar institui impozit in functie de norma de poluare incet, incet cei care au non-euro ar trece la Euro 2, cei care au Euro 2 ar trece la Euro 3 sau 4 si tot asa, pina la cei care pot sa cumpere masini noi. Programul Rabla nu are sanse ptr. ca unul care detine o masina mai veche de 10 ani inseamna ca nu are o situatie financiara deosebita si nu are cum sa puna diferenta de la prima de casare (aprox. 900 de euro) pina la 10000 de euro cat costa o masina mai acatarii. Un asemenea posesor ar trebui sa parcurga etapele descrise mai sus, dar nu poate din cauza taxei si prefera sa mai carpeasca la masina din dotare. S-au sarit niste etape esentiale din cauza unor oameni politici implicati in domeniul auto care au crezut ca daca impun o taxa ii vor obliga pe romani sa cumpere doar masini noi. Si asa cum spunea si Codruta mai sus, nu vad rostul de a se produce masini in nestire, masina e un bun de care poti sa tii mult timp iar industria auto traieste si din piese de schimb, nu numai din vanzari de masini noi
  • +1 (1 vot)    
    taxa de tariceanu!! (Duminică, 14 februarie 2010, 6:17)

    taxa de colaps [anonim]

    BRAVO!!! Tot asa, V-am blestemat dragi mei importatori de masini noi in fiecare zi de cind ati cerut taxa auto!!! Acum va ajuns blestemul. Taxa de faliment!!! Acum blestemul continua!!!! Sa ajungeti cu masinile noi Productie 2009 sa le vindeti in 2015 ca masini second hand si sa platiti la taxa de poluare pina va ies ochii din cap!!!
    Ati vrut numai voi sa fiti pe piata,Ati fost si ati facut rahatul praf . Afara de pe piata cu legea in mina??? Trebuie sa fi tare timpit!!!!
  • +1 (1 vot)    
    comercializarea masinilor noi in Rominia (Duminică, 14 februarie 2010, 8:12)

    anonim [anonim]

    Programul ,,rabla" ramine un ...esec atita timp cit bancile si firmele de leasing nu-si mai ,,reduc " din dobinzi si comisioane!
    Diferenta de pret pe care trebuie sa o achiti pentru achizitionarea autoturismului apelind la credit sau leasing .te rupe! Ajungi sa platesti 13500-14000 de euro pe un logan ( luat cu credit auto cu avans de 30%) care in mod normal costa 8000 de euro !
    TE RUP DOBINZILE SI COMISIOANELE !!!!!!
    Majoritatea rominilor vor ramine la varianta ..second-hand multa vreme!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version