Ce impact va avea pe piata lansarea primului SUV Dacia  

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 1 martie 2010, 10:11 Economie | Auto

Dacia Duster
Foto: Dacia
Marti la Geneva Dacia lanseaza Duster, primul SUV din istoria marcii. Masina va avea cu siguranta un impact semnificativ asupra pietei SUV-urilor din Romania, mai ales ca e cu 3.000 - 5.000 de euro mai ieftina decat modelele concurente. Duster are mari sanse sa devina chiar anul acesta cel mai vandut SUV din tara, profitand e faptul ca vanzarile concurentei au scazut masiv.

Totusi, o parte dintre clienti pot da inapoi vazand ca motorizarile sunt mai mici decat la concurenta, iar altii prefera marci cu traditie la SUV-uri, precum Hyundai si Kia. 

Concurentii: Plusuri si minusuri

Dacia nu a anuntat preturile pentru Romania, insa e de asteptat ca ele sa porneasca de la circa 12.000 euro, TVA inclus si sa ajunga la 16-17.000 pentru versiunea cu maxime dotari si tractiune 4X4. Printre concurentii Duster se numara Skoda Yeti, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Fiat Sedici si Suzuki SX4. Atuul Dacia tine in special de pret, dat fiind ca la modelele concurente pretul de pornire e cu 3.000-5.000 euro mai mare. Si garda la sol e un plus pentru Duster, fiind de 21 cm, superioara concurentei, iar la fel ca la alte modele Dacia, spatiul din portbagaj este peste medie - 475 dm3. 

La partea minusuri trebuie mentionate motorizarile care sunt mai mici decat la concurenta. Dacia Duster va dispune de diesel-ul de 85 CP si versiunea 1,5 litri, 110 CP plus motorul de 1,6 litri, 105 CP benzina. Inainte ca Dacia sa dea informatiile oficiale se zvonea ca vor exista si versiuni cu 130 CP sau chiar 140 CP. Evident ca in viitor nu va putea fi exclus acest lucru, insa la concurenta, spre exemplu la Hyundai sau Kia, exista propulsoare la acest nivel, iar la Skoda Yeti, lansat acum sase luni, cea mai mica motorizare este 105 CP. 

Un alt minus pentru unii clienti va tine de faptul ca Dacia nu are traditie in segmentul SUV, astfel ca cei care-si doresc un SUV dar nu au foarte multi bani ar putea decide sa aleaga un model al unei marci de traditie in segment, fie el si second-hand.  

Impact asupra clasamentului SUV-urilor 

Anul trecut, tara segmentul SUV a cunoscut a scadere crunta a vanzarilor, iar concurentii Dacia si-au vazut in mare parte vanzarile scazand la valori relativ mici. Spre exemplu, anul trecut s-au inmatriculat in tara 714 masini Hyumdai Tucson, 406 Nissan Qashqai, 86 Kia Sportage si 36 Skoda Yeti (lansata insa spre sfarsitul anului).

Cu aceste cifre e usor ca Duster sa devina lider al pietei la capitolul SUV, insa Dacia nu se va baza pe Romania, ci pe export unde e de asteptat sa se duca majoritatea covarsitoare a celor peste 50.000 de masini Duster ce ar putea fi produse anul acesta. 

Publicul tinta 

Dacia, prin vocea vicepresedintelui Constantin Stroe, spunea ca un segment important al publicului tinta al lui Duster il reprezinta femeile si adauga ca noul SUV "nu este o masina de neam prost". Dimensiunile compacte, garda la sol de peste 20 cm si consumul relativ mic dat de motorizarile "cuminti" pentru un SUV ar putea face din Duster o masina utila in oras. Dacia incearca de ceva timp sa devina atragatoare si pentru publicul tanar, iar Duster e inca o dovada in acest sens. 

Date tehnice si planuri de extindere 

Duster are 4,31 metri lungime, aproape la fel ca Nissan Qashqai si Hyundai Tucson, dar cu 9 cm mai mult decat Skoda Yeti. Cel mai nou model Dacia are 1,82 metri latime si cantareste 1.180 kg in versiunea 4X2 si cu 100 kg mai mult in versiunea 4X4. In versiunea 4X2 cu motor diesel de 85 CP consumul mediu mixt anuntat de constructor este de 5,1 litri/100 km. In varianta 4X4 cu motor pe benzina, 105 CP cosnumul mediu mixt anuntat e de 7,5 litri/100 km. 

In primavara, masina se va lansa in Romania, restul Europei, Turcia, Algeria si Maroc. In iunie masina va ajunge in Ucraina, Israel, Iordania, Siria si Egipt, iar in 2011 SUV-ul va ajunge, sub sigla Renault, in Brazilia, Rusia si tarile Golfului Persic.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

8614 vizualizari

  • -6 (8 voturi)    
    Stroe te cauta pensia si tu... (Luni, 1 martie 2010, 10:21)

    rov [utilizator]

    ''Nu e o masina de neam prost"
    Pai e masina de neam romanesc, nu e masina de neam prost. Care ar fi neamul ala? Japonezi ? Nemti ?
  • -2 (6 voturi)    
    va rog; va rog frumos! (Luni, 1 martie 2010, 10:50)

    mosu [anonim]

    ... nu-i mai spuneti SUV; pentru ca NU este!!! este cel mult un C.U.V. (chiar... sub'CUV; daca pot spune asa)
    • +3 (3 voturi)    
      propunem sa ii spunem "jeep" (Luni, 1 martie 2010, 11:26)

      marius [anonim] i-a raspuns lui mosu

      suna mai bine :P
    • -1 (3 voturi)    
      peste (Luni, 1 martie 2010, 17:51)

      STF [utilizator] i-a raspuns lui mosu

      Asa este , nu e SUV , e peste SUV intre 4x4 si SUV.
    • -1 (1 vot)    
      mai copii... (Luni, 1 martie 2010, 22:27)

      mosu [anonim] i-a raspuns lui mosu

      CUV nu este o inventie de'a mea; dintre cei care au cont pe hotnews si care "marcheaza comentariile", unul singur a inteles... stie despre ce vorbesc. norocul lui printre ghinioanele... celelalte. o seara buna!
  • -6 (10 voturi)    
    praf (Luni, 1 martie 2010, 10:54)

    crt [anonim]

    Motorizarile alea sunt varza !!!! suv cu 110 cai :)))))))))
    • +6 (6 voturi)    
      DAAAAAAAA (Luni, 1 martie 2010, 13:24)

      civalco [utilizator] i-a raspuns lui crt

      Am avut un SUV cu 95 CP. HONDA CIVIC SHUTTLE ALL TIME 4WD. 950kg si 95 CP. A fost una din cele mai spectaculoase masini pe care le-am avut pana acum. Am vandut-o acum 12 ani si imi pare foarte rau. De atunci am mai avut multe altele dar ... nu se compara ! E drept ca nu putea off road dar mergeam cu ea la vanatoare si nu m-a lasat niciodata ! Incearca un Logan papuc de 85 CP incarcat cu inca 900 kg in bena si dupa aceea incearca sa fii sincer !
    • +3 (5 voturi)    
      nu caii putere sunt importanti (Luni, 1 martie 2010, 17:33)

      cipax [utilizator] i-a raspuns lui crt

      La un SUV poti avea mai putini cai putere dar important este sa ai un cuplu mare. Eu zic ca motorizarea de 1.5 dci si 105 CP este indeajuns pentru acesta masina.
      Iar legat de traditie, sa nu uitam ca Dacia este marca Renault la fel ca si Nissan care are o uriasa experienta in SUV; pun pariu ca Duster e facut pe o platforma Nissan!!
    • +6 (8 voturi)    
      inteligentule ... (Luni, 1 martie 2010, 17:43)

      florin [anonim] i-a raspuns lui crt

      .. da la greutatea masinii te-ai uitat ? Valabil si pentru autor. Si tu si el sunteti praf zicand asta.
  • -2 (6 voturi)    
    cine cumpara masini low cost cu 12-15 oo euro (Luni, 1 martie 2010, 11:05)

    apolo [anonim]

    mecanica ca la logan mcv cine crezi ca da 12-15 000 de euro in romania cind la banii astia sunt firme cu masini ca lumea ce au discount ce intra in categ asta focus octavia ,megane etc
    restul e reclama ptr fraieri
    • +2 (6 voturi)    
      este alta categorie (Luni, 1 martie 2010, 11:37)

      Inginer [anonim] i-a raspuns lui apolo

      O vor cumpara cei care au nevoie de o masina 4x4 practica si nu pentru alte motive. Dacia nu este o marca pentru fite, cu toate ca m-as bucura sa scoata si niste masini intr-o clasa superioara celor de acum.
    • +4 (4 voturi)    
      exagerezi (Luni, 1 martie 2010, 11:37)

      cipax [utilizator] i-a raspuns lui apolo

      un MCV full costa max. 12.000 eur (motorizare diesel, toate optionalele); o masina fiabila care totusi nu are concurenta la pretul asta! Orice masina din clasa ei costa cu min.3.000 eur mai mult.
    • +2 (6 voturi)    
      multa minte iti trebuie... (Luni, 1 martie 2010, 17:42)

      florin [anonim] i-a raspuns lui apolo

      ...sa compari o berlina cu un SUV!
  • -2 (2 voturi)    
    klol (Luni, 1 martie 2010, 11:18)

    liviu_ [utilizator]

    publicul tinta sunt femeile?!?!?!
    nu ma pricep la marketing, dar mi se pare cel putin ciudat...
    parca imi imaginez o femeie de 1.60 intr-un Q7...
    • 0 (2 voturi)    
      Pai vezi bre ..... (Luni, 1 martie 2010, 19:58)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Daca n-ai pretena cu cracii lungi :))

      Mai da search, poate-ti pica si tie norocul!
  • +2 (2 voturi)    
    Nu inteleg (Luni, 1 martie 2010, 11:24)

    Lolek [anonim]

    E o chestie pe care o tot aud si mi-e greu sa o procesez. Cum adica "nu a anuntat preturile pentru Romania?" Producatorii practica preturi diferite pe piete diferite in interiorul UE?

    Daca nu exista diferente intre dotari, asta inseamna ca o Dacie luata de la noi e mai ieftina/scumpa ca una luata din Germania?

    De ce?
    • +2 (4 voturi)    
      Taxe (Luni, 1 martie 2010, 12:24)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Lolek

      Difera taxele
  • +3 (5 voturi)    
    "Traditie"?... (Luni, 1 martie 2010, 11:36)

    Axu [anonim]

    Hyundai si Kia sint "marci de traditie" in segmentul de piata respectiv doar daca autorul considera traditie o istorie de pina-n 10 ani. Ceea ce ar fi o licenta poetica - in nici un caz jurnalism. Mai lipsea mentionarea nefericitilor alora de la SsangYong, care-si zic "specialistul 4x4". Te umfla risul.

    Toyota RAV4, Suzuki Vitara, Land Rover Freelander - astea pot fi numite SUV-uri cu traditie. Hai si Mercedes ML si BMW X5 :)
    Asta ca sa pastrez conventia de limbaj incorporata in acronimul "SUV" - care nu e decit o eticheta (relativ) noua pentru un segment de piata care exista de v'o 50 de ani.
    Daca dezlipim eticheta asta subtire de marketing, traditia in 4x4 arata cu totul altfel, nu?
    Jeep, Toyota (LandCruiser), Mercedes (G), Land Rover (Defender), Nissan (Patrol). Off-road-ere - adica niste SUV-uri fara atitea fitze :)
    In consecinta, SUV - neSUV, mai usor cu "traditia" folosita fara precizie.
    • +1 (1 vot)    
      Ai uitat Mitsubishi Pajero!! (Luni, 1 martie 2010, 20:00)

      SHEAPA [utilizator] i-a raspuns lui Axu

      Garantez ca e masina faina ...... o bag prin namoale in fiecare weekend, manca-o-ar tata de nervoasa!

      :)
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Luni, 1 martie 2010, 16:22)

        Axu [anonim] i-a raspuns lui SHEAPA

        Si Pajero (sau Shogun, pentru vorbitorii de spaniola :) )
        Si Subaru - care nu face masini off-road, dar stie al naibii de bine sa faca 4 x 4.
  • -1 (5 voturi)    
    Dacia (Luni, 1 martie 2010, 12:01)

    ionut [anonim]

    Sunt curios daca o sa se vanda acest model.
    Eu unul nu sunt convins. In primul rand romanul isi ia o masina cu care isi poate face treaba, si de ce sa nu-si ia un logan....
    Apoi persoanele care-si cumpara SUV sunt pretentioase. Au bani, si nu vred ca se uita la 3000E dintr-un pret de achizitie de 17 000 (inseamna 17-20% din pret).
    Cu loganul au dat lovitura pentru ca era mai ieftina decat concurenta cu 37,5-40%.
    Dusterul este mai ieftin decat concurenta, dar nu cu mult. Dar motorizarile sunt mult mai slabe, interiorul e praf, exteriorul nu-i grozav....
    • +3 (3 voturi)    
      Eu o sa imi iau (Luni, 1 martie 2010, 12:35)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui ionut

      O sa o cumpere exeact cine are nevoie de ea ! Eu locuiesc pe un deal, intr-o localitate de langa Brasov. Aici, fara 4x4, 3 luni pe an nu urci. Acum am o Skoda Octavia 2 4x4 pe care am dat 20.000 EURO pret CIP. Problema este ca este joasa si ating denivelarile de pe drum. Asa ca am sa o vand si imi iau Duster. Eu masini second nu cumpar !
  • +4 (4 voturi)    
    Usuratica (Luni, 1 martie 2010, 12:24)

    Lucian [anonim]

    Trebuie sa tineti cont si ca masina e destul de usoara, in medie cu 300 kg decat celelalte SUV-uri, deci raportul cp/greutate e mai bun e ca si la o alta marca cu un motor cu ~30% mai puternic, de 100-130 CP.
    Oricum, tinant cont ca e masina ieftina si practica , au vrut sa aiba si un consum bun.
    In final, sunt alegerile Dacia , ea vinde sau pierde, nu noi - si se pare ca vinde o gramada mai ales in ultima perioada cand alte firme pierd.
  • +2 (2 voturi)    
    great! (Luni, 1 martie 2010, 16:27)

    io [anonim]

    "marci cu traditie la SUV-uri, precum Hyundai si Kia"
    LOL!
    astea-s cele mai ieftine si mai proaste SUV-uri de pe piata ...
    da' au priza la romani, care decit sa-si ia o masina buna, mai bine da banii pe rahatisuri ...
    deh, cine-i ca el, daca are jipanu'!
    sunt dezamagit, ma asteptam ca atunci cind vorbim de traditie in 4x4 sa referim marci precum Subaru, Toyota, Mitsubishi, Suzuki ...
    • -1 (3 voturi)    
      pssst (Luni, 1 martie 2010, 12:22)

      mitsu [anonim] i-a raspuns lui io

      vezi ca dai exemple gresite, cind vb de traditie in 4x4:
      subaru nu are suv-uri (tribeca este crossover), mitsubishi la fel.
      toyota are doar landcruiser + fj cruiser (desi ala nu e chiar suv, dar ma rog..)
      suzuki are doar samurai (nu se vinde in romania)
      nu mai vorbiti fara sa ginditi.
      ps: valabil si pentru axu.
      • 0 (0 voturi)    
        pssst (Luni, 1 martie 2010, 17:14)

        io [anonim] i-a raspuns lui mitsu

        stii ce inseamna "traditie" ?
        a spune despre Kia ca in seamna traditie in 4x4 e ca si cum ai spune ca Fuego inseamna traditie in folclorul maramuresan.
        nu face traditie oricine fabrica modele low-cost copiind tehnologii inventate de altii cu mult timp inainte ...
      • +1 (1 vot)    
        Daca taceai filozof ramaneai (Luni, 1 martie 2010, 19:09)

        Egspertu [anonim] i-a raspuns lui mitsu

        Cred ca mata habar nu ai ce inseamna 4x4 si ce inseamna SUV. Daca te referi la traditie in 4x4 asta chiar inseamna LandCruiser, Samurai (cica nu se vinde in ro, oare pentru ca nu se mai produce ? dar de Jimny ai auzit ?), Defender, Forester, etc...
        Daca te referi la traditie in SUV, asta inseamna RAV4, Grand Vitara, Freelander, etc...
        Pun pariu ca esti din capitala si in afara de Q7 si X6 de alte masini off-road nu ai auzit, nu ? Deh, daca majoritatea timpului il petreci in mall...
    • +1 (1 vot)    
      . (Luni, 1 martie 2010, 19:12)

      suv vs off-roader [anonim] i-a raspuns lui io

      Da...kia si hyundai au traditie la SUV datorilta volumelor de vanzari avute. Si Tucson Sportage sunt si ele niste suv-uri, numai ca sunt compacte.
      Un suv chiar daca este 4.x4 nu e neaparat si un bun off-roader, off-roaderele de care zici tu sunt Land Cruiser, Land rover Discovery, Nissan Patrol, etc. Iar alea nu au vanzarile care le au Sportage si Tucson, care intr-adever nu sunt niste Off-roadere adevarate, chair daca unuele sunt si 4x4, sunt doar niste SUV-uri
  • -4 (4 voturi)    
    eu (Luni, 1 martie 2010, 17:34)

    mda [anonim]

    SUV-uri cu traditie se cheama Toyota RAV4, toata gama Nissan, si marcile nemtesti intrate in ultimii 10 ani, ca bmw X3, audi Q5, VW Tiguan

    da alea au motoare taica.. consuma si putin si ai si putere.

    SUV cu 85CP ? americanii ar rade si cu fundu de noi.
    • +3 (3 voturi)    
      Americanii??? (Luni, 1 martie 2010, 12:32)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui mda

      ti-ai luat americanii ca reper pentru aprecierea unei masini? vai de capul tau.

      Si da, 85 CP la un SUV mic sunt suficienti. Pentru tine nu, ca aparent tu ai vrea sa te intreci cu aia cu Q7 sau cu aia cu Hummer, dar pentru un sofer decent care foloseste la ceva util masina sunt.

      PS: sa te dai mare cu masina nu inseamna ca o folosesti la ceva util.
  • +5 (5 voturi)    
    duster (Luni, 1 martie 2010, 17:58)

    oze [anonim]

    SUV e una, 4x4 tot-teren e alta...
    wrangler, defender, land cruiser, pajero, terrano...etc sunt adevarate masini de teren.
    restul....X5, ML, Q7 - masini de urcat bordura in oras si ocupat doua locuri de parcare fara rost.
    Pe Duster mecanica transmisiei si puntile sunt preluate de la X-trail gen.1.
    Deci NISSAN nu Dacia.
    Inainte sa va dati cu parerea asteptati sa iesiti cu ea la noroi si mai vb...
    pana atunci sunt doar pareri de frustrati.
  • -4 (6 voturi)    
    JAF (Luni, 1 martie 2010, 18:13)

    John [anonim]

    Nu e SUV. E JAF.
  • -4 (6 voturi)    
    Nu o sa aiba nici un impact (Luni, 1 martie 2010, 18:26)

    Cristi [anonim]

    Cine isi face un leasing sau imprumt acum sa-si ia masina e cel putin tampit.
    • +2 (2 voturi)    
      cam la fel gandesc si eu dar ma exprim mai bland : (Luni, 1 martie 2010, 18:32)

      mithrill [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      cred ca momentul lansarii nu este tocmai fericit, dar cred ca e valabil numai pentru romania. se va vinde mai bine afara, ca mai toate modelele dacia in ultimia perioada. romanii sunt secatuiti de creditele facute acum 2-3 ani.
      si cred ca se vor vinde bine cele 4x2 desi personal nu prea agreez ideea. le vor cumpara orasenii pentru denivelarile si gropile din orasele romanesti.
  • +3 (3 voturi)    
    interior (Luni, 1 martie 2010, 18:38)

    immortal [anonim]

    Interiorulul va fi la nivelul calitativ adecvat Dacia... entry-level. Nici un producator nu doreste canibalizarea proriilor modele, Renault producand modelul "Koleos" iar pe marca Nissan modelul "Qashqai", toate la preturi cu mult mai mari decat Dacia. Dar daca ai avut ocazia sa vezi interiorul unui 4x4 autentic de tip Land Rover Defender vei intelege ca exista de vanzare masini cu pretul de 28.000 de euro cu interioare absolut jalnice. Cred ca Dacia va avea vanzari destul de bune in tari ca Rusia, Ucraina, Algeria unde la fel ca si la noi, nu prea sunt drumuri si ai nevoie de o masina care sa faca fata la gropi de 15 - 20 de cm adancime !
  • 0 (0 voturi)    
    are toate calitatzile (Marţi, 2 martie 2010, 8:47)

    sofer@volan.ro [anonim]

    cum zice domnu injiner:
    >>>>>>>>>>>>>>>>
    "nu este o masina de neam prost". Dimensiunile compacte, garda la sol de peste 20 cm si consumul relativ mic dat de motorizarile "cuminti" pentru un SUV ar putea face din Duster o masina utila in oras
    >>>>>>>>>>>>>>>>

    mda, masina ideala de parcat intre blocuri. :-)
    mai nasol cu gabaritul.... daca e si lata pe cat e de inalta...

    pe cand o masina 4X4 pentru soselele din tzara si pentru intreprinzatorul din provincie ?!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri